Mo
door Moro Jul 27, 2016 om 11:21
Huishouden & energie

Na 6 maanden verhuisd te zijn rekening gekregen van Eneco

In Januari 2016 ben ik officieel verhuisd van adres A naar adres B. De rekeningen van beide adressen van dat maand zijn betaald.
op 16 januari heb ik mijn adres gewijzigd bij Eneco met de mededeling kunt u al mij post naar het nieuwe adres opsturen. Hierop reageert de medewerkster van Eneco geen enkel probleem. Daarnaast heb ik Eneco toestemming gegeven om voorschotnota's automatisch te laten afchrijven van mijn bankrekening.

Zes maanden later op 25 juli 2016 heb ik oproepgemist ontvangen. Ik terugbellen wat blijkt Eneco heeft mij doorverwijzen naar een Incassobureau zonder mij hiervan op de hoogte gehouden te hebben. Zodra je Eneco hierover contacteer voor vraag en uitleg wordt er het volgende verteld '' meneer ik kan u niet verder helpen en ik mag u ook niets vertellen over het bedrag over welke termijn het omgaat''. wat een top service van Eneco toch. Het dossier is doorgestuurd naar een Incassobureau die kunnen inhoudelijk informatie verstrekken. Het bedrag blijkt van december 2015 te zijn, via mijn bankrekeningnummer is in december wederom een bedrag betaald aan Eneco. Hele proces wederom verteld aan de Incassobureau en die neem gelukkig wel tijd en moeite om het uit te zoeken. Alle bewijsstukken geleverd.

Om terug te komen op de essentie van het verhaal, het gaat niet alleen om het openstaande bedrag, maar op de manier waarop het gelopen is. Tijdens mij verhuisperiode heb ik mij adres netjes gewijzigd daarvan heb ik bewijs op de mail staan. Ik ben nog steeds klant van Eneco al mij contactgegevens hebben ze van telefoonummer, adres & email.

Ik heb geen post ontvangen (geen 1e herinnering, 2e herinnering & aanmaning). Een klacht indienen bij Eneco stelt naar mij idee nergens op. 25 januari 2016 klacht ingediend, antwoord erop wij zijn niet verantwoordelijk voor geen dat u overkomen is. met andere woorden een adreswijziging doorgegeven bij Eneco stelt niets voor. Het ergste moet nog komen de medewerkster van Eneco die mij klacht heeft behandeld beweert mij telefonisch te hebben benaderd. Het is er om gek van te worden. fout na fout na fout wat ik in twee dagen geconstateerd heb van Eneco. mijn vertrouwen in Eneco is kwijt met name door de manier waarop zij met klanten omgaan, gelukkig leven wij in een land waarbij je recht hebt om alles zelf te kiezen.

Eneco na volgend jaar ben je mij kwijt als klant!

Laatste mededeling hierover: iedereen van ons weet het zodra je een openstaande factuur heb eind van het jaar bij Eneco worden alle betaling richting de klant verrekend met het openstaande bedrag? ja dus in april 2016 hebben ze nog wel een bedrag van €25,00 uitgekeerd voor windkrachtkorting.
Als ik een bedrag open heb staan waarom wordt er dan uberhaupt geld naar mij teruggestort??

Zeer onprofessioneel klachtenbehandeling, ik ben woest op Eneco en op de gang van zaken, niet verwacht van een bedrijf als Eneco.

2995 11 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jul 27, 2016 om 11:28
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar wat is nu uw vraag?

En staat er nog een bedrag te betalen of niet?

U moet toch van de oude woning een totale afrekening hebben ontvangen op uw nieuwe adres?

Cookies
door Cookies - Jul 27, 2016 om 11:33
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Zet je klacht op het forum van Eneco https://forum.eneco.nl

Mo
door Moro - Jul 27, 2016 om 11:36
1 Antwoorden / 1 Vragen

Volgens mijn administratie heb ik de afrekening van mijn oude woonadres betaald, de bewijsstukken zijn doorgestuurd naar de incassobureau.

Dat is het nou juist, ik heb niets ontvangen op mijn nieuwe adres, geen afrekening brief, geen jaarnota, geen 1e herinnering, geen 2e herinnering & geen aanmaning.

wel een telefoontje van de incassobureau.

mijn vraag is kan Eneco op deze wijze handelen zonder mij hiervan op de hoogte hebben gehouden.

snrwo1
door snrwo1 Jul 27, 2016 om 12:19
33 Antwoorden / 2 Vragen

Afrekening oude woonadres is betaald, maar je hebt deze nooit ontvangen op het nieuwe adres. Hoe bedoel je dat? Je weet pas hoeveel je moet betalen op het oude adres als je daar niet meer woont. Ik begrijp niet goed wat nu het probleem is. Moet je nu nog steeds iets betalen als achterstallig openstaand bedrag? Je had toch alles betaald voor het oude adres?

Cookies
door Cookies - Jul 27, 2016 om 11:55
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@Moro: op het Eneco forum zijn webcare medewerkers actief. Die kunnen voor je uitpluizen wat er - evenuteel - mis is gegaan.

Mo
door Moro Jul 27, 2016 om 14:43
1 Antwoorden / 1 Vragen

Heb contact opgenomen met de klantenservices die kunnen mij inhoudelijk niets vertellen dat is prima. ondertussen heb ik al contact opgenomen met de deurwaarder en daar mijn bezwaar ingediend. De betalingen die bekend zijn bij de deurwaarder daarvan heb ik bewijs van dat die betaald zijn.
De bewijsstukken heb ik naar de deurwaarder toegestuurd.

Eneco zelf kan hierop geen antwoord geven of uitpluizen wat er mis is gegaan. Wel kunnen de medewerkers van de klantenservice mededelen dat de verhuiswijziging niet in hun systeem is opgenomen, hiervan heb ik schriftelijk bewijs van op de mail. tevens ook de bewijs dat ik op 15 januari 2016 de verhuizing aan Eneco heb doorgegeven.

Klantenservice Eneco kan niets & doet niets.

da
door datzoekikop - Jul 27, 2016 om 12:18
251 Antwoorden / Vragen

Ook niet gekeken en of gezien op "Mijn Eneco"?

Mo
door Moro Jul 27, 2016 om 14:50
1 Antwoorden / 1 Vragen

uiteraard heb ik gekeken op mijn eneco omdat ik verhuis ben, zie ik momenteel alleen de historie van mijn huidige adres staan alle jaarnota's kan ik niet inzien van mij vorige woning.

In Nederland moet je goed zorgen voor je administratie en ook dat heb ik gedaan. In de jaarnota van 2015 zou ik een bedrag terugkrijgen om en bij €15 daarbovenop komt de voorschotnota ( in dit geval Januari). Het voorschotnota is op 25 januari 2016 automatisch afgeschreven van mij bankrekening.

Mocht er een bedrag openstaan dan had Eneco die wel automatisch afgeschreven van mijn rekening: hiervan hebben zij toestemming van mij ontvangen.

Het punt is dat zij mij hiervan niet op de hoogte hebben gehouden terwijl de adreswijziging tijdig is doorgegeven. Nu aangemeld ben bij een incassobureau. Ik was klant van Eneco en nog steeds klant van Eneco ik begrijp niet hoe lastig dat moet zijn voor het systeem.

da
door datzoekikop Jul 27, 2016 om 14:57
251 Antwoorden / Vragen

Dan wisten ze kennelijk wel van je nieuwe adres, toch? Dan hadden ze dus post naar je nieuwe adres kunnen sturen. Je mag toch aannemen dat ze snappen dat je niet op je oude adres blijft wonen ..........

Mo
door Moro Jul 28, 2016 om 14:15
1 Antwoorden / 1 Vragen

Dat is nou heel de punt waar Eneco niet op wilt reageren. Het enige wat zij te vertellen hebben het dossier is bij ons afgehandeld terwijl zij zelf de oorzaak zijn van deze fout. Daarnaast zijn alle betalingen in die periode betaald. De bezwaar ligt nu bij de incassobureau. Ik kom hier nog op terug zodra ik bericht heb ontvangen.

ph
door philip36 - Jul 27, 2016 om 12:58
2275 Antwoorden / 4 Vragen

De incasso waar het overgaat was van december, dus voordat u ging verhuizen.
Kan het zijn dat er tijdens de automatische incasso te weinig geld op uw rekening stond?

U bestrijdt het openstaande bedrag niet, dus ergens is er een betaling mislukt.
Daarbij zegt u dat er in december via uw bankrekening (wederom?) een bedrag betaald is aan Eneco.

Is er dan in december twee keer betaald en waren dat automatische incasso's of heeft u dat zelf overgemaakt?
Het is namelijk niet duidelijk wat er in december precies gebeurd is met de betalingen.

Mo
door Moro Jul 27, 2016 om 14:54
1 Antwoorden / 1 Vragen

Philip36

De betaling is automatisch afgeschreven dat is het punt niet. De afschriften liegen er niet om. De betalingen die aan de deurwaarder is vermeld heb ik gecontroleerd en die zijn betaald. exact in dezelfde periode dat Eneco beweerd niet betaald te zijn.

Helaas moet het allemaal via een omweg en pas zes maanden later aan mij verteld wordt, niet door Eneco maar door een deurwaarder.
Ik vind het triest dat het op deze manier moet gaan. Alle contactgegevens zijn bekend bij Eneco adreswijziging doorgegeven in dezelfde maand als de verhuizing. Jaarnota is verrekend en Betaald en achteraf een rekening krijgen van de maand december van 2015. Belachelijk.

ja
door jackyh - Jul 27, 2016 om 13:28
953 Antwoorden / 4 Vragen

Als u de boel niet vertrouwd zou ik beginnen met de incasso op te heffen. U heeft uw betalingen dan in eigen hand. U zegt dat u dit niet had verwacht van Eneco. Mijn vraag aan u: Wat is er zo bijzonder aan Eneco behalve dat ze erg duur zijn.

Mo
door Moro Jul 27, 2016 om 14:59
1 Antwoorden / 1 Vragen

Aan eneco zelf is er niets bijzonders aan, jaren klant te zijn zonder enige problemen. Plotseling een deurwaarder op de stoep. Het moet niet gekker worden.

Even uitvogelen wat mijn verbruik is van dit jaar en de kosten daarvan vergelijken met andere energieleveranciers. Vast een leverancier dat goedkoper is en wel fatsoenlijk problemen ophelderen en eventueel fouten erkennen. Wij zijn allemaal mensen die fouten maken maar erkennen dat is pas een eigenschap die niet iedereen kan uitvoeren.

akkerdistel
door akkerdistel - Jul 27, 2016 om 15:22
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Je moet niet zelf met bewijzen op de proppen komen, dit moet je aan Eneco overlaten. Het incassobureau gaat hier waarschijnlijk toch helemaal niets mee doen, die zijn meestel enkel en alleen op snel-geld uit*.

*uitzonderingen daargelaten.

Mo
door Moro Jul 27, 2016 om 16:33
1 Antwoorden / 1 Vragen

Dan hebben wij het bedrijf Eneco die mij weer doorverwijst naar de incassobureau. Zij willen mij niet verder helpen. De zaak is volgens Eneco afgehandeld.

tijger1
door tijger1 - Jul 27, 2016 om 15:29
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U hebt het steeds over een deurwaarder, maar dat is onjuist. Het is ern incassobureau.

zoekster1
door zoekster1 - Jul 27, 2016 om 15:29
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Enfin, het komt erop neer dat u waardeloos bent behandeld door Eneco en dat u zelf alles heeft moeten oplossen. En van de klantenservice hoeft u niets te verwachten.

Gelukkig krijg je vaak een mooie welkomstprimia als je je ergens als nieuwe klant aanmeldt.

Mo
door Moro Jul 27, 2016 om 16:37
1 Antwoorden / 1 Vragen

Uiteraard kort & bondig geformuleerd Zoekster.

Op naar de juiste energieleverancier!!!

akkerdistel
door akkerdistel Jul 28, 2016 om 17:34
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Gaslicht.com, ieder jaar weer opnieuw. Wel sterk de suggestie om de bedrijven met 'n slechte naam over te slaan, vooral Essent!

tijger1
door tijger1 Jul 28, 2016 om 17:43
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Hoezo? Verleden jaar voor het eerst overgestapt naar Essent, helemaal niets mis mee. :-))

tijger1
door tijger1 - Jul 27, 2016 om 15:31
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar als er een afrekening voor het oude adres is gemaakt, moeten ze de verhuizing wel doorgekregen hebben. Waarom zou er anders een afrekening opgemaakt worden?

Mo
door Moro Jul 27, 2016 om 16:42
1 Antwoorden / 1 Vragen

De verhuizing is op 15 januari 2016 doorgegeven aan Eneco, bevestiging ontvangen per mail.

Vandaag 27 juli 2016 krijg ik per mail een bericht van de Klantenservice van Eneco met de mededeling dat de wijziging niet is doorgevoerd in het systeem. De eindafrekening is netjes betaald. De bewijzen liegen er niet om. Voor vragen kan ik in iedergeval niet terecht bij de Klantenservice. Want mij dossier zonder uberhaupt ervan af te weten is doorgestuurd naar een incassobureau. Volgens Eneco afgehandeld. Zo gaat Eneco met klanten om chapeau voor de dienstverlening!!

tijger1
door tijger1 Jul 27, 2016 om 16:49
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar als de wijziging niet is doorgevoerd in het systeem, zou u voor twee aansluitingen moeten betalen.

Persoonlijk vind ik de gang van zaken heel ongebruikelijk voor Eneco. Ben daar jarenlang een zeer tevreden klant geweest, zonder problemen.

U kunt natuurlijk ook simpel naar de geschillencommissie.

Mo
door Moro Jul 27, 2016 om 17:51
1 Antwoorden / 1 Vragen

Twee aansluitingen betaling is vrij logisch opdat moment had ik twee huizen ter beschikking dat voorzien was/is van gas & elektriciteit.

Bij het wijzigen van het adres: om in dit geval post te ontvangen van eventuele informatie, heeft Eneco zelf de adres niet doorgevoerd in het systeem, ondertussen ( zes maanden later ) doorverwijzen naar een incassobureau. Terwijl ik nog steeds klant ben en mijn verantwoordelijkheid daarin heb genomen. Uiteraard is de volgende stap de geschillencommissie. Ik was ook altijd zeer tevreden over Eneco heel mijn vriendenkring, familie & collega's zijn aangesloten bij Eneco. Na dit ben ik wel klaar met de gang van zaken van Eneco.

tijger1
door tijger1 Jul 27, 2016 om 17:59
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Persoonlijk kreeg ik van Eneco ook nog alles in de mail. Bent u van mailadres gewisseld door die verhuizing?

Mo
door Moro Jul 28, 2016 om 14:12
1 Antwoorden / 1 Vragen

Emailadres is nog altijd hetzelfde gebleven, per mail heb ik wel de jaarnota ontvangen van 2015 van mijn oude woning. Daarin staat dat de tegoed wordt verrekend met de automatisch berekend voorschotnota van Januari 2016. De voorschotnota is betaald in Januari. Ik begrijp het allemaal even niet meer. De klacht is in behandeling, even afwachten wat Eneco daarop te vertellen heeft.

Ik kom hier nog op terug.

akkerdistel
door akkerdistel Jul 28, 2016 om 17:38
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Snap oprecht niet waarom u al deze moeite doet, bedoel ik niet als kritiek, aangezien het an sich netjes is, maar het hoeft niet. Wanneer alles voldaan is, daar heeft u bewijzen van, wens Eneco dan gewoon succes bij de rechter en negeer hierna Eneco en het i.b., dat is alles wat je zou moeten doen.