ic
door ictinus May 6, 2005 om 23:54
Huishouden & energie

Nachttarief bij Essent

Na een hele tijd de Essent site afzoeken ben ik er nog steeds niet achter wat bij Essent het daltarief of nachttarief is.

Zelfs in de calculator die ze hebben waarmee je kunt berekenen of het zogenaamde dubbeltarief voordelig voor je is wordt niet vermeldt van hoe laat to hoe laat dat daltarief geldt.

Lekker handig.

Iemand enig idee??

Ict

7391 5 Rapporteer

ve
door verwijderd - May 7, 2005 om 00:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo, Heb je ook de vergelijking gedaan op www.gaslicht.com.nl of www.vergelijk.nl? Groetjes

ve
door verwijderd - May 7, 2005 om 00:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nee, want ik was niet op zoek naar wie het goedkoopst was, ik wilde gewoon weten van wanneer tot wanneer ik als Essent klant van het nachttarief/daltarief whatever gebruik kon maken.

Want wat is het nut van z'n meter als je er niet optimaal gebruik van kunt maken, nietwaar?

Vind het sowieso verbazingwekkend dat je iets simpels als dit niet op een site kunt vinden.

Ict

ve
door verwijderd - May 7, 2005 om 07:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo.

Op de site van Essent (bij de tarieven) las ik het volgende:

Normaal/laagtarief is geldig in heel Nederland m.u.v. Brabant en Limburg. Uren in het laagtarief zijn alle uren op zaterdag, zon- en feestdagen, en de uren tussen 23.00 uur 's avonds en 07.00 uur 's morgens. Een week heeft 88 uren in het laagtarief.

In Brabant en Limburg (zo las ik) gaat het om 21.00 uur in, en eindigt het ook om 7.00  uur.

Groet Joosjoos

ve
door verwijderd - May 7, 2005 om 09:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dank je.

Ict

ve
door verwijderd - May 9, 2005 om 08:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Piek/daltarief

Piek/daltarief is geldig in Noord-Brabant en Limburg. Uren in het daltarief zijn alle uren op zaterdagen, zon- en feestdagen, en de uren tussen 21.00 uur 's avonds en 07.00 uur 's morgens op werkdagen. Een week heeft 98 uren in het daltarief.

Normaal/laagtarief

Normaal/laagtarief is geldig in heel Nederland m.u.v. Brabant en Limburg. Uren in het laagtarief zijn alle uren op zaterdag, zon- en feestdagen, en de uren tussen 23.00 uur 's avonds en 07.00 uur 's morgens. Een week heeft 88 uren in het laagtarief

staat gewoon op de site hoor... (wel even flink zoeken)