hu
door hubertvanveen Mar 22, 2017 om 22:02
Huishouden & energie

Niet zo slimme meter

Ik betwijfel erg of de zg slimme meter wel deugd.
sinds de plaatsing van dec 2016 blijk plotseling meer verbruik te hebben zowel voor gas als electra.

1155 7 Rapporteer

ne
door neodutchio - Mar 22, 2017 om 22:07
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Meer verbruik tov wat? En hoeveel meer? U kijkt nu wel naar de koudste periode in het jaar. Simpelweg uw gas vergelijken met bv uw jaarverbruik is niet mogelijk.

marita5
door marita5 - Mar 22, 2017 om 22:36
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo HubertVanVeen ,

Lees hier alle informatie over de slimme meter , klik op de rode regel ( lees ook benedenaan de blauwe regels )

https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/gemist/20-03-2017/slimme-meter-van-het-meterkastje-naar-de-muur/

jo
door jorisw - Mar 22, 2017 om 22:56
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Heb je een gedetailleerd gebruiksoverzicht van dezelfde periode maar dan in voorgaande jaren?

tijger1
door tijger1 - Mar 22, 2017 om 23:13
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Noteer u voordien dan elke week de standen? En wijken die dan sterk af van de jaren ervoor over dezelfde periodes?

tenormin
door tenormin - Mar 22, 2017 om 23:34
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Ik weet het niet, voor mij deugt de slimme meter wel, alleen: telkens even inloggen of je energieleverancier, je ziet pieken en dalen. te verklaren ook nog. En vandaag een bericht van mijn energie leverancier dat door de wind ik een extra €18,00 terugkrijg omdat er kennelijk veel wind is geweest. Voor mij (nog steeds) flauwekul maar gewoon, nuchter denkend: toch weer een paar + 1 maaltijden "gratis".

wa
door wallytax2500 - Mar 23, 2017 om 00:59
2 Antwoorden / Vragen

Ook voor mij geen slechte keuze van die slimme meter. Inloggen bij  "Mijn Essent" leert dat ik nu al 38 euro terug krijg en dat ik mijn maandtarief (104 euro) niet hoeft te wijzigen.

@Tenormin.
Bij de Lidle 5 maaltijden maar denkt u ook aan de vitamientjes ??

tenormin
door tenormin Mar 23, 2017 om 10:09
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Jawel hoor @wallytax2500, alleen, ik moet het van groenten hebben, heel erg raar: ik lust geen fruit, zelfs geen sapjes. Daar duw ik dan elke dag een multivitamien-tablet voor door de strot. ☼

Gerry1969
door Gerry1969 - Mar 23, 2017 om 10:42
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Heeft u zich in de laatste tientallen jaren ooit afgevraagd of uw oude analoge meter wel klopt, misschien heeft u al 20 jaar teveel betaald, of juist veel te weinig.
En ja, dan moet je bij een slimme meter ineens gaan bijbetalen, gelukkig eisen de leveranciers niet het tekort betaalde bedrag op.