ul
door ulysses Mar 10, 2010 om 08:23
Huishouden & energie

Nuon opzegging

Ik heb mijn Nuon contract opgezegd en rekening gehouden met 1 maand opzegtermijn.

Energie/gas afgesloten op 28 feb. 2010.

Nu wil nuon dat ik de periode maart en April ook betaal, terwijl ik niet meer op dat adres woon.

Zij houden als argument aan dat zij 2 maanden nodig hebben om de eindafrekening op te stellen.

Deze procedure staat niet aangegeven in de voorwaarden van het contract en ook niet op de nuon website.

Kan nuon mij verplichten om de maanden maart en April te betalen?

13992 8 Rapporteer

ve
door verwijderd - Mar 10, 2010 om 08:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Als je recht had om het op te zeggen dan kunnen ze het niet aanhouden enkel om de afrekening op te maken.............die wordt overigens opgemaakt aan de hand van de door jouw opgegeven EINDstanden bij de woning die je verlaat dus slaat hun argument totaal nergens op..............

kan misschien wel 2 maanden duren om alles te bereken maar daarvoor hoef je de aansluiting dan niet aan te houden.........op hun site staat overigens dat opmaken eindafrekening 3 weken duurt :
(Op basis van uw meterstanden maken wij de eindafrekening voor uw oude adres. Ook berekenen wij het nieuwe termijnbedrag voor uw eventuele nieuwe adres.
Als u tijdig uw meterstanden doorgeeft, duurt de administratieve verwerking ongeveer 3 weken. U ontvangt dan voor uw oude adres een eindafrekening.Nuon

Dit staat op hun site --Per contract is de opzegtermijn verschillend.Onze medewerkers helpen u graag om te kijken wat dit voor u betekent.---

Enige wat zou kunnen is dat jou opzegtermijn langer zou zijn dan die maand en dat ze je die tijd nu doorberekenen, dat zou je kunnen nagaan aan de hand van je contract.

Neem je in je nieuwe woning een andere energie leverancier ? En zo ja, kan Nuon daar ook leveren ?

Groetjes,

ve
door verwijderd - Mar 10, 2010 om 09:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

In de Algemene Voorwaarden staat dat de opzeg termijn 1 maand is, dus dient Nuon zich aan deze opzegtermijn te houden. ( artikel 21 in de AV van 2006)

U bent dus niet gebonden om langer dan de datum die u vermeld heeft te betalen.
Het is het probleem van Nuon hoe lang zij erover doen om u de eindafrekening toe te zenden.

Als Nuon niet akkoord gaat met de einddatum overeenkomst kijk dan in de a.v. wat de procedure is om dit als een geschil voor te leggen, zie artikel 18 bij de geschillencommissie.

ve
door verwijderd - Mar 10, 2010 om 10:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

ulysses

De opzegdatum heeft helemaal niets te maken met de datum waarop de eindafrekening verstuurd moet zijn. Dit is weer een geheel eigen interpretatie van NUON om vertrekkende klanten nog even een poot uit te trekken. De opzegtermijn is ALTIJD één maand bij energieleveranciers met wél of geen boete. Zo staat dat in de wet. Advies: dit schriftelijk aankaarten bij deze fraaie firma en bij een afwijzende beschikking direct een klacht indienen bij de GeschillenCommissie Water en Energie in Den Haag.

Sukses en met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - Mar 10, 2010 om 12:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Even wat rechtzetten ;-(

Ik was vanmorgen blijkbaar nog niet helemaal wakker denk ik, de langere opzegtermijnen gelden niet voor consument maar voor zakelijke gebruikers, dus geldt alleen als je zakelijk gebruiker zou zijn.

Maar opzegtermijn van een maand kan dan wel zo zijn, maar als je contract voor Bepaalde tijd nog loopt ben je daarmee niet zomaar klaar, zoals al aangegeven zou je dan een `boete` kunnen krijgen.

Is dat wellicht niet wat ze bedoeld hebben ? Dat is contract officieel nog 2 maanden zou lopen en dat je nu een bedrag daarvoor (feitelijk) betaald in de vorm van opzegboete ?

Overzicht van daarbijbehorende opzegvergoedingen en regels kun je hier vinden; Opzegvergoeding

Succes,

ve
door verwijderd - Mar 11, 2010 om 16:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Geachte Ulysses,

Uit uw bericht op dit forum maak ik op dat u een vraag heeft over termijnfacturen voor uw vorige adres.

Als u er geen bezwaar tegen heeft, neem ik graag op korte termijn telefonisch contact met u op om dit uit te zoeken. Kunt u mij hiervoor uw contractrekeningnummer opgeven? Dan kan ik op basis daarvan uw telefoonnummer achterhalen. Alvast bedankt voor de moeite.

Uw contractrekening begint met (000)300 en staat bijvoorbeeld op acceptgiro’s of uw jaarafrekening. Om u gerust te stellen: met uw contractrekening hebben anderen geen toegang tot uw klantgegevens. U kunt beter niet uw klantnummer op dit forum plaatsen.

Met vriendelijke groet,

De Nuon medewerker

ve
door verwijderd - Mar 12, 2010 om 14:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt voor de reacties!

Het contract is voor onbepaalde tijd, dus inderdaad 1 maand opzegtermijn. Het kWh tarief staat ook niet vast, heb n.l. het standaar tarief.

In mijn nieuwe woning ben ik overgestapt naar Essent.

Ben ook al bezig met de geschillencommissie, maar ik wil toch eerst Nuon nog de kans geven om dit recht te zetten.

Aan Nuon medewerker:
contractrekening 3001493554
(Staat op naam van mijn huisgenoot).

bedankt voor de medewerking alvast!

ve
door verwijderd - Mar 12, 2010 om 14:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

ulysses

Het zou fijn zijn, om hier op deze site ook even te vermelden wat jouw ervaringen zijn met de nuonmedewerker en hoe het probleem is/wordt opgelost.

ulysses

ve
door verwijderd - Mar 12, 2010 om 15:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

yep, doe ik