Vragen over Huishouden & Energie

Re
Renefriederichs - Nov 14, 2017 om 14:36
Huishouden & energie

Huuropzeggen

Ik heb op 6-11 mijn huur opgezegd per 7-12. De verhuurder gaat echter uit van 1-1-2018. Ik vind 7-12-2017 wettelijk van toepassing. Wat kan ik nu doen? Lees meer

Al
Ali1979 - Nov 14, 2017 om 13:19
Huishouden & energie

Stads verwarming utrecht

Hallo
mijn moeder woont in utrecht verbruikt in 2015 (15GJ) en 2016 (15GJ) aan warmte en ineens 2017 (30GJ)... bij ISTA Nederland vinden het verdubbling heel normaal maar dat lijkt mij niet logisch/eerlijk als je steeds op het zelfde manier leeft en niets is gewijzigd in je situatie! Lees meer

ki
kijkje - Nov 14, 2017 om 11:41
Huishouden & energie

Kan blokverwarming niet regelen

in de flat beschikken we over blokverwarming.
deze verwarming staat van 06.00 tot 24.00 uur aan. daarna dus uit.
gaat pas weer om 06.00 uur aan. Dan beginnen de pompen weer te draaien.

tevens is de warmte niet te regelen.
wil ik overdag 21 gr hebben dan kan ik dit nergens regelen cq aflezen.
dus moet de verwarming gewoon maar open zetten ?
als ik niet thuis ben ... Lees meer

fa
faasse Rdam .nl - Nov 11, 2017 om 21:14
Huishouden & energie

PLAATSING VAN SLIMME METERS DOOR STEDIN

iK J.M FAASSE WONENDE SWIFTSTRAAT 28 3076 SP TE ROTTERDAM
BIJ MIJ ZIJN IN FEBR 2017 2 SLIMME METERS GEPLAATS DOOR STEDIN IN JAN 2017 KON DIT NIET OMDAT IN MIJN meterkast een kabel zat
waar spanning op bleef staan dus moest de afspraak verzet worden voor speciale monteur met pak en gelaatscherm
nu werd ik gebeld in july door stedin dat ze mijn gasmeter niet konden uitlezen 0f ik wi ... Lees meer

te
tefalstoomgenerator - Oct 16, 2017 om 13:34
Huishouden & energie

Zaak indienen

Dag,

Op 25 juni jl heb ik een stoomgenerator van Tefal gekocht bij de MediaMarkt in Enschede. Kosten € 239.00.
Helaas ging het apparaat binnen 3 maanden stuk, de boiler is vervangen. Helaas was er geen leenapparaat beschikbaar, ik kon wel een apparaat kopen.
Als ik  mijn stoomgenerator ophaalde en ik het apparaat inleverde kreeg ik mijn geld terug.
Nadat ik het a ... Lees meer

Jo
Jos Gorissen - Sep 29, 2017 om 10:31
Huishouden & energie

Zelf herstellen boiler senseo HD 7830 -HOE APPARAAT OPENEN?

Er is slechts 1 schroefje  dat kan losgedraaid worden!Al de rest betreft  plastic klik,druk,trek- systemen,die niet te openen zijn!Kan iemand mij vertellen,hoe te openen om een nieuw verwarmelement te plaatsen? Lees meer

Kl
Klappe01 - Aug 11, 2017 om 16:46
Huishouden & energie

Hoe legkosten plinten terug te vorderen van Roobol?

Ik heb een PVC vloer bij Roobol Almere gekocht inclusief plinten. Materiaal en legkosten waren ongeveer 750 euro voor de plinten en moesten vooral worden betaald. De plinten zijn op diverse plekken beschadigd en alle hoeken zijn zeer slordig aangebracht. Ik heb hier een klacht over ingediend en nu komt er een stoffeerder om de boel te herstellen. Maar ik ben erg bezorgd dat er dan meer beschadigin ... Lees meer

Tariefswijziging Budget-Energie

Ik kreeg gisteren een e-mail van Budget_Energie met als onderwerp: Uw blijvend lage tarieven per 1 juli 2017.

Na enig zoeken op mijn account bij Budget Energie bleek dat het electra tarief was gedaald voor het normale tarief per kWh 0,0785 naar 0.0733 en het daltarief van 0,064 naar 0,063 Niet spectaculair veel maar alles beter dan niets. Maar het zat toch een addertje onder het gras. ... Lees meer

ha
hadies - Jun 8, 2017 om 14:05
Huishouden & energie

Slimme meter

Wij kregen van STEDIN.net een brief met reclame om een slimme meter te laten plaatsen voor energieverbruik van gas en elektriciteit.
Het is niet verplicht.
Is het wel slim om die te laten plaatsen? Lees meer

b2
b2306 - May 30, 2017 om 14:23
Huishouden & energie

Energie contract meenemen naar nieuwbouw

Wij hebben een nieuwbouw huis gekocht en gelukkig is ons huidige huis snel verkocht. Echter moeten we bijna een half jaar overbruggen, dit kan heel lief bij mijn schoonzusje in huis.
Echter nu gaf ik dit door bij Eneco en die gaven aan dat we een opzeg boeten van E200,- moeten betalen. ondanks dat ik helemaal niet wil opzeggen alleen tijdelijk stopzetten/opschorten tot dat ons nieuwe huis af ... Lees meer

Wil je een vraag stellen? Of heb je de kennis om anderen te helpen?

Consumenten helpen elkaar. Doe mee en meld je aan!

Registreer

Hoe werkt Vraag & Beantwoord?

Lees onze spelregels