ve
door verwijderd Feb 2, 2007 om 11:13
Huishouden & energie

Oude siliconenkit verwijderen?

hoi hoi,

van onze verhuizende buren (die hun woning in oude staat moesten herstellen) hebben wij een kunststof badkuip gekregen.

bij het eruit slopen zijn aan de randen van het bad dikke randen verkleurde siliconenkit blijven zitten, die eraf moeten voor ik het bij ons inbouw.

maar hoe doe ik dat? de dikste repen kan ik er met de hand aftrekken, maar de restanten die achterblijven wil ik ook graag weghebben; het ziet er niet uit...

op de site van Bison zeggen ze dat ik dat met een mesje eraf moet schrappen, maar ik ben bang dat er dan krassen op de kunststof komen (het is zo te zien op een basis van glasvezel gemaakt)

iemand tips?

groetend,

Richard Faas

173268 11 Rapporteer

ve
door verwijderd - Feb 2, 2007 om 11:20
0 Antwoorden / 0 Vragen
ve
door verwijderd - Feb 2, 2007 om 11:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het makkelijkste gaat het met een glas schraper, te krijgen bij de doe het zelf, dit dan voorzichtig te werk gaan

ve
door verwijderd - Feb 2, 2007 om 11:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bij de bouwmarkt verkopen ze siliconenkit verwijderaar, probeer dat eens.

ve
door verwijderd - Feb 2, 2007 om 11:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zelf heb ik goede ervaring met Dasty, is een ontvetter en te koop bij
de Wibra.
Na een verhuizing het overtollige siliconenkit op een laminaatvloer,
ermee afgekregen.
Wel laten inwerken.
Succes

ve
door verwijderd - Feb 2, 2007 om 11:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Goede siliconenkit is uitsluitend mechanisch te verwijderen.
Dus krabben, schuren, peuteren o.i.d.
Er bestaan geen chemische middelen voor.

Met vriendelijke groet,
Willem

ve
door verwijderd - Feb 2, 2007 om 11:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er is inmiddels schijnbaar een middel namelijk:http://www.ferney.nl/awm/bestanden/Silikit%20remover.pdf

Dit middel moet afhankelijk van de dikte van de te verwijderen laag nogal dik worden opgebracht en heeft lange tijd nodig om siliconenkit te verwijderen.

Geen idee wat het spul kost en hoe agressief het is maar neem eens kontakt op met de betreffende firma.

Met vriendelijke groet,
Willem

ve
door verwijderd - Feb 2, 2007 om 19:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Misschien kun je dit nog proberen;

Baat het niet dan schaadt het niet ;-)

---Het verwijderen van kit gaat heel gemakkelijk: doe een beetje slaolie op een doekje en wrijf dit goed over de kit heen. De kit laat nu makkelijk los van de tegels.(misschien werkt het ook bij het bad)  De schoonste trucs

---Er bestaat ook een speciale siliconenkit-verwijderaar. Wanneer de douchebak van kunststof is moet u wel oppassen voor aantasing door dergelijke oplosmiddelen. Gebruik in dat geval liever wasbenzine, dat tast kunststof minder sterk aan.  verwijderen oude kit

Succes,

ve
door verwijderd - Feb 2, 2007 om 20:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

hoi hoi,

allemaal hartstikke bedankt voor de tips, als hier de gouden niet tussenzit dan weet ik het ook niet meer ;)

ohnee ik wist het bij voorbaat al niet *bloos*

nou ja, anyway; ik ga er morgen mee aan de slag, bedankt allemaal!

Richard Faas

ve
door verwijderd - Feb 16, 2007 om 21:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

nou luitjes, het bad staat, en het was aan combinatie van veel voorzichtig geschraap met een afbreekmesje, en een hoop geboen met wasbenzine die uiteindelijk het bad weer mooi blinkend wit hebben gekregen :D

eigenlijk moet ik nu dus twee keer 5 puntjes uitdelen...

zodra dit dilemma is opgelost merken jullie het wel ;)

in ieder geval bedankt voor de tips allemaal!

groet,

Richard Faas

ve
door verwijderd - Dec 20, 2010 om 17:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik kwam hetzelfde probleem tegen met een kunststof bad. De grote stukken kun je met een stanleymes verwijderen, maar het fijne werk vereist toch iets meer geduld. Ik heb ook gebruik gemaakt van wasbenzine en een schuursponsje.Daarbij heb ik ook nog gebruik gemaakt van een oude afwaskwast (kunststof) Hier zit vaak een rechte kant aan en daarmee wordt het afsteken van de siliconenkit iets makkelijker en het scheelt een paar versleten nagels. Bovendien liet het bij mij geen krassen achter.

ve
door verwijderd - Dec 20, 2010 om 17:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

@d.slothouwer,

Denk je dat vraagsteller na bijna 4 jaar nog geen oplossing heeft? In zijn laatste antwoord geeft-ie aan dat het opgelost is.

Met vr.gr.