ai
door aisheline Apr 24, 2017 om 13:37
Huishouden & energie

Over bank

heb in sept een bank besteld. kreeg in december maar hij paste niet door de ingang en hij was ook beschadigt. dus stuurde ik een mail of mijn geld terug kon krijgen kon niet maaar kon wel een andere bestellen heb ik gedaan op 4 jan 2017 via een mail heb kleur en maat alles doorgegeven. kreeg geen reactie dus 20 jan weer een mail en ja kon besteld worden moest wel 13 weken wachten. dus 13 april kreeg em maar niet de kleur die ik heb besteld dus zei t gelijk tegen de bezorgers van dit is niet de bank die ik heb besteld. oooh dan nemen we hem mee ik zei nee want krijg bezoek en ik weet dat ik dan weer 13 weken moet wachten dus ga een mail naar jullie baas sturen heb ik gedaan. vandaag na 2 weken krijg ik maol terug van ja u heeft de bank aangenomen en wij kunnen de bestelling niet achterhalen waar ik mijn wensen kwa kleur vinden dus u krijg een vergoeding van €70. ik wil of mijn geld terug of de bank die ik heb besteld ik wil geen €70 voor een foute levering ben niet gek. maar de vraag is kan ik hier wat mee heb ik gelijk. wat moet ik doen. ooh de meubel zaak is decorwonen

1226 10 Rapporteer

Topantwoord

tijger1
door tijger1 - Apr 24, 2017 om 13:43
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U koopt ten eerste een bank die niet door de deur kon. Uw fout. Zij nemen hem terug en sturen na verloop van tijd een andere, nu een verkeerde kleur, maar die laat u wel neerzetten, omdat u visite krijgt?

U krijgt nog € 70 uit coulance, wees daar maar blij mee en koop in het vervolg wat zorgvuldiger uw spullen.

Meten is weten.

ai
door aisheline Apr 24, 2017 om 13:51
Antwoorden / 1 Vragen

schat hij was ook nog beschadigt dus als past of niet hij moest zoiezo terug en weet niet of je de compotagewet kent

costnix
door costnix Apr 24, 2017 om 22:48
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Wat is de compotagewet?

edrick3
door edrick3 - Apr 24, 2017 om 13:51
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Niet handig allemaal.
Een bank die niet door de deur kan?
Foute bank accepteren omdat je visite krijgt.
ben niet gek. Nou ....
En dan denken dat de zaak de bank nog terugneemt?

ai
door aisheline Apr 24, 2017 om 13:54
Antwoorden / 1 Vragen

als goed leest zie ook dat hij beschadigt was. zou jij een beschadigde bank nemen. denk t niet

Cookies
door Cookies Apr 24, 2017 om 13:55
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Je had hem ook niet genomen als hij onbeschadigd was, of wilde je hem gezellig op straat zetten voor buurtgenoten?

edrick3
door edrick3 Apr 24, 2017 om 13:55
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Nee, een beschadigde bank hoef je niet te accepteren. Ze stuurden dan ook een andere.

fa
door familyman Apr 24, 2017 om 14:17
888 Antwoorden / 1 Vragen

De eerste bank was beschadigd lees ik.

edrick3
door edrick3 - Apr 24, 2017 om 13:53
27632 Antwoorden / 85 Vragen

weet niet of je de compotagewet kent
Nou, we weten hier best wat de colportagewet inhoudt, maar dat heeft niets van doen met de aanschaf van een bank.

Gerry1969
door Gerry1969 Apr 24, 2017 om 15:47
3449 Antwoorden / 25 Vragen

En ik maar denken wat heeft die pot appelcompote nu met die bank te maken? Compotagewet, das de link.

edrick3
door edrick3 Apr 24, 2017 om 15:49
27632 Antwoorden / 85 Vragen

;-)

tijger1
door tijger1 - Apr 24, 2017 om 13:56
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik ben uw schat niet. En wat de compotagewet is, en wat die hier mee van doen heeft, geen idee.

fa
door familyman - Apr 24, 2017 om 13:57
888 Antwoorden / 1 Vragen

Kan ik hier wat mee heb ik gelijk.  Nee, hier kunt u niets mee, u heeft ongelijk.

Wat moet ik doen. ooh de meubel zaak is decorwonen.  Nou, stuur ze een bloemetje voor de top service die ze geleverd hebben.

Ik snap nu dat bank verkopers soms ook hun regels heel strak gaan zetten, en zich daaraan houden. Sommige klanten zijn niet tevreden te stellen. Ik zou u liever kwijt als rijk zijn als ik de verkoper was.

Gerry1969
door Gerry1969 Apr 24, 2017 om 15:49
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Om kopers moeten een verplichte test doen met vragen over, lengte, breedtes, hoogte en appelcompote

emcede
door emcede - Apr 24, 2017 om 15:09
959 Antwoorden / 4 Vragen

Colportagewet? Heeft u de bank dan gekocht van iemand op straat? Of aan de deur? Oh wacht, misschien wel bij een verkoopdemonstratie!

Oh toch niet? Dan heeft deze wet niets te maken met uw geschil.

ne
door neodutchio - Apr 24, 2017 om 15:10
5129 Antwoorden / 12 Vragen

U heeft de bank aangenomen en geaccepteerd. Dus achteraf klagen dat het niet de juiste kleur is, is geen optie meer. Heel netjes dat ze de eerste bank hebben terug genomen. Ze hadden namelijk alleen maar de beschadiging hoeven te herstellen en dat had u op uw mooie bank in de voortuin kunnen gaan zitten.

marita5
door marita5 - Apr 24, 2017 om 15:53
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Aisheline ,

ik wil geen €70 voor een foute levering ben niet gek.

Slim is anders .

De voorwaarden :

Afname door koper van het gekochte product geschiedt uitsluitend vanuit hoofdmagazijn verkoper te Schiedam. De koper is verplicht het product voor afname te controleren op mogelijke beschadigingen en gebreken. Na afname van het product, is de verkoper niet meer aansprakelijk .

gerbera
door gerbera - Apr 24, 2017 om 15:58
7348 Antwoorden / 14 Vragen

wat moet ik doen. ooh de meubel zaak is decorwonen

Decorwonen bij de collega's van AVRO/TROS voordragen voor een warme douche.
Tenminste nog een zaak die service geeft.

di
door dickster - Apr 26, 2017 om 18:54
69 Antwoorden / 2 Vragen

@aisheline: Er wordt hier natuurlijk een beetje lacherig gereageerd op je post, dat is niet zo aardig. Maar de kern van wat er gezegd wordt is wel juist: - dat de bank niet door de deur paste is niet de verantwoordelijkheid van de verkoper. Jij moet vooraf meten of de bank de plaats van bestemming kan bereiken. Je had dus geluk dat de bank beschadigd was en je die kon weigeren - je had het recht om de tweede bank te weigeren bij aflevering omdat de kleur niet klopte. Alleen heb jij ervoor gekozen vanwege je visite de bank toch te nemen. Daarmee ben je eigenaar van de bank geworden(als die tenminste al volledig betaald was anders is de verkoper nog eigenaar). Zodra de bank is afbetaald en afgeleverd is hij jouw eigendom geworden. Als je dat niet wilde was je enige kans om dat kenbaar te maken voor aflevering, dan had je weer een nieuwe bank kunnen krijgen, nu niet. Dat de verkoper het vervelend voor je vindt en je nog 70 euro terug wil betalen is aardig van hem, want hij hoeft dat niet te doen. Je hebt gewoon de verkeerde afweging gemaakt, doordat je de visite op een bank wilde laten zitten. Als je hem direct mee terug had gegeven kon de verkoper hem opnieuw verkopen. Maar een nieuwe koper wil niet bij een bank die zij als nieuw beschouen de koekkruimels van jouw visite aantreffen, dat zou je zelf toch ook niet pikken? Het is heel zuur natuurlijk. Ik heb zelf een keer een beschadigde bank aangenomen wat ik niet kon zien omdat ik blind ben. Dat hoorde ik een paar dagen laten van visite. En seats en sofas was niet zo aardig om me daarin met coulance te behandelen maar ik weet wel dat ik de volgende keer dus iemand bij de aflevering moet vragen die kan controleren, want het staat duidelijk in de voorwaarden. Zo weet jij nu ook dat je dit een volgende keer anders moet doen.

tijger1
door tijger1 Apr 26, 2017 om 19:06
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De volgende keer dus sowieso niet bij S & S kopen. Veel verstandiger.