jo
door johanna100 Feb 12, 2016 om 02:13
Huishouden & energie

Oxxio tariefwijziging

Goedendag

Ik ben klant van Oxxio,en nu heeft Oxxio ineens mijn tarief van 0,62 naar 0,70 verhoogt vanaf 1 januari 2016 zonder mij op de hoogte te brengen.
Ik kreeg als antwoord dat zij dit mogen doen i.v.m.verhoging gasbelasting 2016.

Tot mijn grote verbazing kreeg ik verleden week een email,als ik verleng per 1 maart 2016 betaal ik 0.55 voor gas?????
waarom dan onaangekondigt die verhoging van 1 januari?

Is dit normaal?
Hebben meerdere klanten deze verhoging gekregen?
Ik wist niet eens dat het verhoogt zou worden,ik zag dit ineens toen ik in Mijn Oxxio in ging loggen.

6098 13 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Feb 12, 2016 om 09:47
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Er is niets stiekem aan. Het is uitgebreid in het nieuws geweest. Lees bijvoorbeeld hier.

http://www.telegraaf.nl/dft/geld/consument/24929498/__Belasting_op_gas_fors_omhoog_in_2016__.html

ph
door philip36 Feb 12, 2016 om 10:38
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Nog meer overgaan op HR ketels, wordt de belasting alsmaar hoger.
Minder verbruik, overheid wil niet minder belasting binnen krijgen dus energiebelasting omhoog.
En anders dan met benzine, je kunt niet even over de grens met je huis.

akkerdistel
door akkerdistel Feb 12, 2016 om 18:43
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Grrrr, dit lees ik net een paar dagen te laat, anders had ik wat minder stroom en heel veel meer gas opgegeven :-).

tijger1
door tijger1 Feb 12, 2016 om 19:00
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@akkerdistel

De verhoging gaat in op 1 januari 2016. Elektra wordt duurder en gas goedkoper.

edrick3
door edrick3 - Feb 12, 2016 om 11:07
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Is dit normaal?
Hebben meerdere klanten deze verhoging gekregen?

Dat geldt voor iedereen.

als ik verleng per 1 maart 2016 betaal ik 0.55 voor gas??
Dat heet 'klantenbinding'; ze willen je graag behouden als klant.

Cookies
door Cookies - Feb 12, 2016 om 11:08
13336 Antwoorden / 36 Vragen

ALLE klanten van ALLE energieleveranciers hebben deze verhoging gekregen.

.......Hebben meerdere klanten deze verhoging gekregen?.......

edrick3
door edrick3 - Feb 12, 2016 om 11:12
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Overheidsheffingen op energie stijgen
Ook de overheid brengt via de energieleveranciers kosten in rekening. Energiebelasting, om consumenten te stimuleren om zuinig en bewust met energie om te gaan. En ‘opslag duurzame energie’, om het opwekken van duurzame energie te kunnen stimuleren. De overheid verhoogt deze kosten in 2016.

(Bron)

Cookies
door Cookies - Feb 12, 2016 om 11:15
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ben het wel met topicstarter eens dat daarover best wel even een mailtje gestuurd kan worden. Tenslotte weten ze je ook te vinden voor aanbiedingen, aanmaningen enz. Kleine moeite lijkt me.

Bovendien is die belastingverhoging er op de valreep even door gedrukt. Zo'n bericht (zeker gezien de datum 30/12) kan in zo'n periode best gemist worden.

tijger1
door tijger1 - Feb 12, 2016 om 11:40
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar ik kan mij niet voorstellen dat het tarief € 0,55 wordt als u uw contract zou verlengen.

jo
door johanna100 Feb 12, 2016 om 14:23
2 Antwoorden / 1 Vragen

Stroom per kWh € 0,20958 per 31-3-2016
Vaste leveringskosten per product per maand € 4,59
Gas per m³ € 0,55888 per 31-3-2016
Vaste leveringskosten per product per maand € 4,59

jo
door johanna100 Feb 12, 2016 om 14:25
2 Antwoorden / 1 Vragen

Die mail ontving ik 20 januari 2016..

Cookies
door Cookies Feb 12, 2016 om 17:47
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Zijn dat incl. of excl. prijzen? Vind de leveringskosten overigens aan de hoge kant.

tijger1
door tijger1 Feb 12, 2016 om 18:04
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Leveringskosten zijn zowat het dubbele van andere energieboeren.

prijzen zijn inclusief.

ru
door rurijk - Feb 12, 2016 om 12:28
11 Antwoorden / 7 Vragen

Hierdoor kan u wel het contrakt kosteloos opzeggen door deze eenzijdige beslissing

Cookies
door Cookies Feb 12, 2016 om 12:34
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Onzin! Ten 1e is dit een door de overheid opgelegde verhoging. Ten 2e loopt blijkbaar het contract toch al af in februari.

jo
door johanna100 Feb 12, 2016 om 14:31
2 Antwoorden / 1 Vragen

klopt dat mijn contract afloopt,maar het ging mij om het eenzijdige verhogen.Het word verhoogt per 1 januari tot 1 maart,maar per 1 maart kan het wel ineens omlaag naar 0.55.

Dus ik vind het onzin om dit  voor 2 maanden te verhogen terwijl het wel lager kan per 1 maart.

Klanten binding oke,maar het bevreemd mij dat dit dan voor 2 maanden zo hoog is.
Een waarschuwing of email was wel zo netjes geweest om klanten te waarschuwen.
Al is het in het nieuws geweest mag je wel verwachten dat je dit van te voren van je leverancier te horen krijgt hoeveel je omhoog gaat.

Wat mij ook bevreemd is dat de verhoging van 1 januari met terugwerkende kracht vanaf 1 maart 2015 is.
Oxxio geeft aan dat dit een fout is in de persoonlijke pagina van Mijn Oxxio,dat deze pagina het meteen voor een heel jaar berekend.

Ben nu zeer benieuwd naar de afrekening...

rh
door rhooijer Feb 12, 2016 om 17:23
2 Antwoorden / Vragen

Hoi Johanna, goede vraag stel je. Je kunt hier negatief en positief naar kijken volgens mij. Laat ik met het zoet beginnen. Jij heb in het verleden een vaste prijs van 0,62 afgesproken inclusief btw&energiebelasting. Er is ieder jaar een verhoging van de energiebelasting op gas en el. Dit betekent dat je vaste prijs per kalenderjaar licht omhoog gaat. Ongeacht of je een variabel- of vaste prijs hebt. Oxxio wijzigt daarmee niet eenzijdig de voorwaarden of je gasprijs. Het positieve is dat je prijs nu dus flink naar beneden gaat ondanks dat het aandeel belasting weer is gestegen per 1-1-'16. Dat energie alleen duurder wordt, klopt dus niet.
Het minder positieve is de onduidelijkheid die dit teweeg brengt. Als je een vaste prijs afspreekt, dan verwacht je dit niet. Hopelijk is het zo iets duidelijker geworden.
Ik ben overigens wel blij dat ik geen bericht krijg van het jaarlijks verhogen van de energiebelasting. Een bericht ontvangen waar je niks aan kan veranderen hoor ik net zolief niet. Kijk tegen een huurverhoging kun je nog bezwaar aantekenen, maar tegen een algemene belastingmaatregel begin je niks.

tijger1
door tijger1 Feb 12, 2016 om 18:08
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Aan die verhoging kan Oxxio niets doen, is opgelegd door de overheid. En dat kan u voor twee maanden wel onzin vinden, maar sommige mensen hebben driejarige contracten, dus dat schiet niet op. En wat moet u met een waarschuwing? U kunt er niets aan veranderen,

simon55
door simon55 - Feb 12, 2016 om 13:21
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Als bij mij Nuon de prijzen verhoogd of verlaagd krijg ik altijd n mail

jo
door johanna100 Feb 12, 2016 om 14:33
2 Antwoorden / 1 Vragen

Dat is heel netjes,zo zouden ze allemaal moeten werken.

akkerdistel
door akkerdistel Feb 12, 2016 om 18:40
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Bij Nuon zijn ze inderdaad goed in het versturen van mails, vooral reclame. Dat afmelden hiervoor heeft blijkbaar geen enkele zin.

simon55
door simon55 Feb 15, 2016 om 11:35
1556 Antwoorden / 5 Vragen

@ akkerdistel en ja hoor hiervoor kunt u zich afmelden

@tijger1 ja zeker keurig mail gekregen

simon55
door simon55 Feb 16, 2016 om 15:41
1556 Antwoorden / 5 Vragen

@tijger1

Dat had ik al gemeld hoor

tijger1
door tijger1 - Feb 12, 2016 om 17:48
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@ simons55

En hebt u dan eind december van Nuon een mail gehad over die verhoging?

Bijvoorbeeld Essent heeft niet gemaild.

simon55
door simon55 Feb 16, 2016 om 15:42
1556 Antwoorden / 5 Vragen

@tijger1

Dat had ik al gemeld hoor

Ja
door Jansontrop - Feb 21, 2016 om 12:33
1 Antwoorden / Vragen

Ik heb een driejarig contract bij E.ON. Hier is nu 1 jaar van verlopen. Nu krijg ik de mededeling dat de gasprijs met 7,1 cent per m3 is verhoogd. Vervolgens heb ik informatie gevraagd bij E.ON en zij kwamen met de mededeling dat dit de verplichte overheidsheffingen zijn en verplicht doorberekend moet worden aan de klant. De volgende vraag is dan natuurlijk aan E.ON waar dat staat vermeld en ook gewezen op mijn driejarig contract. Vele mails later nog steeds geen antwoord op mijn vraag..

tijger1
door tijger1 - Feb 21, 2016 om 13:15
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@jansontrop

De energieboer mag de prijs verhogen als de heffingen van de overheid omhoog gaan. Lees uw contract na.

ru
door rurijk - Jul 22, 2016 om 14:46
11 Antwoorden / 7 Vragen

Tot mijn spijt moet ik melden dat deze reactie's niet cvan mij afkomstig zijn zowiezo dat ik niets met Oxio te meken wil hebben,en ook niet met deze stelling te maken heb,er is blijkbaar een lolbroek om mijn naar te gebruiken

Gerry1969
door Gerry1969 Jul 22, 2016 om 15:41
3449 Antwoorden / 25 Vragen

We zijn 5 maanden verder, dus dit wist niemand meer.  Als iemand middels uw account kan reageren dan kunt u beter uw password wijzigen in plaats van deze, voor mij onbegrijpelijke reactie plaatsen.
Diewilik

ph
door philip36 - Jul 22, 2016 om 16:08
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Ja, als iedereen zonnepanelen gaat installeren zal het nog wel erger worden.
Inkomsten van energiebelasting stroom omlaag door al die bezitters van zonnepanelen, dan die voor aardgas maar flink omhoog.