Vragen over Huishouden & Energie

Pr
Pretface - Nov 24, 2018 om 21:15
Huishouden & energie

Maar 1 radiator in gebruik

Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.

Is dit ... Lees meer

adjepatatje
adjepatatje - Nov 14, 2011 om 12:05
Huishouden & energie

Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?

Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer

ju
justlisette - Sep 29, 2008 om 22:20
Huishouden & energie

Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??

Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu ... Lees meer

mickie
mickie - Dec 1, 2010 om 14:31
Huishouden & energie

Hoe kom ik van die hele kleine vliegjes af?

Wij hebben al maanden last van hele kleine vliegjes. Volgens mij zijn het geen fruitvliegjes want ik heb geen fruit in de keuken of huiskamer liggen en ik houd mijn aanrecht de hele dag door schoon. Nergens etensresten dus. Het zijn hele irritante beestjes, ze vliegen eigenlijk overal rond, behalve - tot nu toe- op de bovenverdieping, wat ik wel vreemd vind. t Zijn hele brutale beestjes, ik heb er ... Lees meer

sy
sylli - Jan 7, 2011 om 23:34
Huishouden & energie

Verwarming aan laten staan of toch niet?

Beste Kassa-Forummers,

Wellicht een beetje mosterd-na-de-maaltijd-achtig, maar toch maar deze vraag stellen.

Vroeger toen ik nog in een appartement woonde, zette ik de verwarming als ik niet thuis was, helemaal uit (had zo'n ouderwets draai thermosstaatding), d.w.z. onder de 5 graden.
Wanneer ik na een werkdag thuiskwam, zette ik de verwarming aan op 23 graden (dan sloeg ... Lees meer

ce
celsis - Dec 11, 2006 om 20:03
Huishouden & energie

radiator word maar half warm

hallo,
De radiator bij ons in de keuken word maar net half warm en blijft van onder koud.Ik heb al diverse keren ontlucht maar er komt geen lucht uit,alleen water.Heb verder geprobeerd om alle andere radiatoren dicht te draaien zodat hij wel warm word en de eventuele lucht er zo uitdrukt,maar ook dat helpt niet.Heb toen besloten om de radiator eraf te halen en deze door te spuiten om te kijke ... Lees meer

ro
ropama22 - Jul 27, 2016 om 18:48
Huishouden & energie

Bij verhuizing, kan ik de huur van de geiser niet opzeggen

Ik woon een paar jaar in Rijswijk, op een gegeven moment moest er een nieuwe geiser komen, toen die werd gebracht heb ik ervoor getekend.
Ik ben huurder van de woning.
Nu ga ik verhuizen en wil ik de huur van de geiser opzeggen, maar eneco zegt dat dat niet kan, want ik heb een contract tot 2023.
Na mijn vertrek wordt de woning verkocht. Ik kan het contract wel afkopen, maar dat zal ... Lees meer

betifleda
betifleda - Jun 4, 2015 om 14:22
Huishouden & energie

geluid in verwarmingsbuis

In mijn verwarmingsbuis hoor ik een vreemd geluid. Het lijkt net of er wind door de buis blaast, Net zoiets als je hoort wanneer er een ventilatierooster open staat wanneer het extreem hard waait. Kan iemand mij wellicht vertellen wat dit zou kunnen wezen? Lees meer

Tv
TvDeur - Oct 26, 2018 om 15:48
Huishouden & energie

Ervaring Homestroom en hun energiecollectief

Via de website Independer kom ik uit op het bedrijf Homestroom en hun energiecollectief. De prijzen zien er goed uit, beter dan de rest. Alleen kan ik weinig ervaring/ reviews vinden op het internet. Erg benieuwd of hier mensen zijn die Homestroom kennen en gebruiken of gebruikt hebben.

Alvast bedankt. Lees meer

be
benedictus - Dec 21, 2009 om 16:27
Huishouden & energie

CV 's nachts op hoeveel graden ?

's Nachts zet ik mijn CV thermostaat op 15 graden. Want een nachtelijk vertrek zal met 15 graden minder warmte naar buiten verliezen, dan een warmere kamer.
Maar installateurs brengen hier tegenin dat de opwarming de volgende ochtend dan extra veel stookkosten met zich meebrengt.
Wie heeft gelijk ? Lees meer

Wil je een vraag stellen? Of heb je de kennis om anderen te helpen?

Consumenten helpen elkaar. Doe mee en meld je aan!

Registreer

Hoe werkt Vraag & Beantwoord?

Lees onze spelregels