hw
door hwichers Sep 29, 2016 om 13:53
Huishouden & energie

Problemen met luxaflex shades

Na ruim 8 jaar begint mijn Luxaflex shades uit elkaar te vallen. De verkoper vertelde mij dat ik niet de eerste was. Bovendien bleek Luxaflex de stof niet los te leveren. De stof zou makkelijk te vervangen zijn geweest, maar nu moet ik ook het nog goed werkende ophangsysteem vervangen. De kwaliteit van het doek is zeer slecht en scheurt met name op de overgangen van het open naar het dichte gedeelte. Repareren is niet mogelijk. Verkoper zei niets te kunnen betekenen en Luxaflex zou ook niets willen doen. Ik vind nog geen 10 jaar voor deze zeer dure gordijnen wel erg kort. Andere gordijnen in de woning zijn meer dan 25 jaar meegegaan en niet vervangen omdat ze stuk waren. Zijn er meer mensen die dit probleem kennen?

3824 3 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

tijger1
door tijger1 - Sep 29, 2016 om 14:02
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Omdat iets duur is of was, wil dat niet zeggen dat dat het eeuwige leven heeft.

marita5
door marita5 - Sep 29, 2016 om 14:12
11507 Antwoorden / 15 Vragen
1

Hallo HWichers ,

 Na ruim 8 jaar begint mijn Luxaflex shades uit elkaar te vallen

Wat zijn de garantievoorwaarden? 

 Luxaflex Nederland B.V. (Luxaflex) garandeert Luxaflex® producten vijf jaar op de afwezigheid van materiaal- en fabricagefouten, mits deze producten op de juiste manier door een erkend installateur in woonhuizen zijn geïnstalleerd en worden gebruikt. De garantie geldt uitsluitend voor de eerste koper, na het tonen van het originele garantiebewijs dat is voorzien van de garantiesticker. Op elektrische onderdelen en Luxaflex® hordeuren wordt deze garantie twee jaar verleend. Op horrengaas en door ons uitgevoerde reparaties geldt deze garantie voor drie maanden. Voor niet-huiselijke toepassingen verwijzen wij u naar onze algemene verkoopvoorwaarden.

 

De verplichting van Luxaflex is beperkt tot het repareren of vervangen van de defecte materialen of onderdelen met gelijke of vergelijkbare onderdelen. Gedurende de eerste twee jaar na aankoop bestaat de garantie uit de kostenloze reparatie of vervanging, met uitzondering van demontage en herinstallatie. Gedurende de volgende drie jaar is de garantie beperkt tot de vervanging van defecte materialen of onderdelen, maar vallen demontage, assemblage, herinstallatie en transportkosten buiten de garantie.

Voorwaarden

Schade aan het Luxaflex® product als gevolg van normale slijtage, onjuiste of ondeskundige montage, verandering, verwijdering, herinstallatie, blootstelling aan weerselementen, motorisering, ongeval, misbruik en fouten of nalaten ten aanzien van meten, reiniging of onderhoud is uitgesloten van deze garantie. Een Luxaflex® hout product is gemaakt van echt hout en kan afwijken van ons stalenmateriaal. Verschillen in kleur en structuur en kleurveranderingen door blootstelling aan zonlicht zijn karakteristiek voor echt hout en vallen buiten de garantie. Ruimtes met een hoge warmte- of vochtigheidsgraad kunnen het verouderingsproces versnellen en krom trekken van het hout veroorzaken. Deze veranderingen vallen eveneens buiten de garantie. Luxaflex® stoffen kunnen eveneens afwijken van ons stalenmateriaal. Verschillen in kleur en structuur en kleurveranderingen van deze stoffen zijn evenmin gedekt door de garantie. De garantie treedt in de plaats van alle andere verplichtingen, aansprakelijkheden en waarborgen. Luxaflex is niet aansprakelijk voor directe schade anders dan zoals hierboven uiteen gezet, of voor welke indirecte, incidentele of vervolgschade, verliezen of onkosten dan ook. De garantie doet geen afbreuk aan de wettelijke rechten van de consument die in de toepasselijke wet- en regelgeving zijn vastgelegd, noch aan de rechten van de consument die voortvloeien uit het koopcontract met de dealer.

Bron : Luxaflex.nl 

gerbera
door gerbera - Sep 29, 2016 om 17:09
7358 Antwoorden / 14 Vragen
0

Deze hebben meer te lijden dan normale gordijnen. Hoe vaak worden ze opgetrokken en/of afgerold. Maar ja als ze 10 jaar hadden gehangen had u denk ik ook geklaagd.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Ha
Hans Wijtman - Apr 19, 2024 om 19:46
Geldzaken & recht
Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?

Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?

Op 25 maart j.l. kreeg ik een sms-je van iemand die zich voordeed als medewerker van ICS (International Card Service) met een noodnummer. Er was geprobeerd €899 van mijn rekening te halen. Ik belde dit nummer en was even later €1794 kwijt. Ik heb aangifte gedaan bij de politie en heb mijn rechtbijstandsverzekering ingelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug? Lees meer

Le
Leny van der Plas - Apr 19, 2024 om 19:46
Geldzaken & recht

Klarna, aanmaning niet besteld artikel

Op 6 februari krijg ik een pakket toegestuurd (door de brievenbus) enkel met mijn naam en adres zonder kenmerk door wie het is verstuurd. In het pakket zit een trainingsbroek zonder verzendbrief o.i.d. ik kon het dus ook niet terugsturen aangezien verzender niet bekend was.

Op 3 april krijg ik een brief toegestuurd van Klarna met de kosten van de broek met  aanmaningskosten.
Direc ... Lees meer

j
j jonker - Apr 17, 2024 om 20:12
Elektronica & tv

Contract youfone ontbinden

sins begin maart heb ik youfone wekelijks gebeld gemailt omdat mijn tv steeds vastliep telefoon niet doet internet slecht.
je mag voor €100 per maand toch wel iets goed verwachten? dus kan ik hierdoor van mijn contract af Lees meer