Vragen over Huishouden & Energie

Be
BergAn - Apr 25, 2024 om 12:11
Huishouden & energie

Kapotte energiemeter

Toen we in januari jl ( van 8 tm 27 ) op vakantie waren ontdekte ik dat onze energiemeter niet meer werkte. Ik heb toen meteen Energie Direct hiervan op de hoogte gesteld. Immers we hadden de meter op 15 graden gezet. En het was in deze periode koud, dus praktisch geen verbruik tov dat we wel aanwezig waren geweest. Ze vertelden mij dat ik, zodra we weer terug waren de meter moest checken. Helaas ... Lees meer

Do
Dobroman - Feb 8, 2024 om 16:03
Huishouden & energie

Zeer hoge servicekosten

Ik woon in een flatgebouw van Heimstaden en heb nu pas de afrekening servicekosten over 2022 ontvangen. Het probleem zit hem in de stroom kosten algemene ruimtes.In 2021 was dat per woning 163,67 euro en in 2022 475,67 euro. Totaal dus 35.199,67 euro per jaar voor elektra algemeen (verlichting galerij, berging, stopkontacten berging, trappenhuis, lift). Er is inmiddels uitleg gevraagd aan de verhu ... Lees meer

Pa
Paulus1234 - Apr 24, 2024 om 17:46
Huishouden & energie

Energie label

Ik heb 1,5 jaar geleden voor € 400,- een energielabel laten maken, nu heb ik naar aanleiding van dit label extra energie besparende maatregelen laten aanbrengen.
Nu wil ik graag m'n label laten aanpassen.
Wat schetst mijn verbazing dat ik weer een nieuwe  "enegrie" rapport moet laten maken om een nieuwe label te krijgen, en dus weer moet betalen, klopt dit wel?

Je zou to ... Lees meer

Sp
Sportfan1998 - Apr 24, 2024 om 07:51
Huishouden & energie

Onderbuurman haalt stroom eraf

Mijn onderbuurman haalt mijn stroom en warm water eraf omdat hij last heeft van mijn normale woongeluiden. Hij is mij echt aan het wegpesten. 2 dagen geleden heeft hij mij 12 uur zonder gelaten. Als ik aanklop doet hij niet open en de verhuurder wil niks doen en vindt dat ik dit zelf maar moet oplossen.  Alleen de onderbuurman heeft toegang tot de meterkast.
Wat kan ik doen en bij wie kan ... Lees meer

wi
wiyo - Apr 24, 2024 om 09:54
Huishouden & energie

Gewoon energie schandalig

Nadat ik op 14 februari 2024 telefonisch was benaderd heb ik 16 februari  per mail en herroepingsformulier laten weten dat ik geen gebruik maak van hun aanbod.  Op 16-02 ontving ik een mail om 09.14 uur, Je hebt het herroepingsformulier van Gewoon Energie ingevuld. Als je binnen de bedenktermijn het formulier hebt ingezonden kunnen wij gewoon altijd je annulering verwerken zonder gedoe. We ... Lees meer

Jack kramers
Jack kramers - Jan 2, 2024 om 12:54
Huishouden & energie

Nationale energie beheer

Heb probleem met nationale energie beheer
Zij hebben me onder valse voorwendselen overgezet van budget energie naar mega energie waar in straf boeten kreeg wat niet beloofd was zij hebben het geprobeerd op te lossen en contract ontbonden met mega en me geplaats bij gewoon energie en me belooft dat ik 250 euro binnen 8 weken terug gestort zou krijgen maar onder tussen al 12 weken niets nu kree ... Lees meer

ba
babaanne - Apr 15, 2024 om 13:48
Huishouden & energie

Hoe kleurstof uit een tas halen?

Ik heb een potje met vloeibare kleurstof gekocht om in gebak te verwerken, maar deze heeft onderweg gelekt. Hoe krijg ik dit het beste uit mijn rugzak? Ik hoorde dat je maar 1x kan wassen en het daarna ingewassen is dus ik wil geen risico nemen. Lees meer

GC
GCO - Apr 15, 2024 om 13:21
Huishouden & energie

Heeft iemand ervaring met JVK Meubelstoffeerderij

Kwamen langs de deur, maakten betrouware indruk, maar kan nergens vinden of ze bij een branchorganisatie zijn aangesloten (met een geschillencommissie).
Gaat om opnieuw bekleden lederen bank. Lees meer

Fr
FransF1951 - Apr 7, 2024 om 10:13
Huishouden & energie

Half keukenpapier

In verschillende landen, zoals b.v. Turkije, heeft men bij de rollen keukenpapier twee keer zoveel perforaties. Je kunt daar dus ook een 'half' keukenpapiertje afscheuren. Vaak heb je namelijk helemaal geen heel, vierkant, vel nodig..
Waarom hebben we dit hier in Nederland niet? Lees meer

Ger Hoenen
Ger Hoenen - Apr 5, 2024 om 16:41
Huishouden & energie

Subsidie blokverwarming

Goedemiddag,

Dat blokverwarming niet zuinig is voor je portemonnee wisten we natuurlijk allang.
Maar gelukkig heeft de overheid afgelopen jaar de mensen een subidie toegekend.

Vandaag hebben we eindelijk de eindafrekening mogen krijgen.
Van deze eindafrekening zijn we afhankelijk van Duurzaam Opgewekt en Woningbedrijf Velsen.

De vraag die ik hierover heb ... Lees meer

Wil je een vraag stellen? Of heb je de kennis om anderen te helpen?

Consumenten helpen elkaar. Doe mee en meld je aan!

Registreer

Hoe werkt Vraag & Beantwoord?

Lees onze spelregels