vi
door visje - 07 Feb 2011 om 11:00
Huishouden & energie

Reparatie aan cv ketel: kosten onderdelen betalen ondanks dat niet in contract?

Hallo,

Heeft iemand een idee wat mijn rechten zijn in deze situatie? Ik heb een onderhoudscontract van mijn cv-ketel. Daarin zit reparatie tijdens storingen inbegrepen. Tijdens een storing een paar weken geleden is er een onderdeel vervangen. Nu krijg ik ineens een flinke rekening van dit onderdeel, terwijl ik dacht dat het bij het contact was inbegrepen. In mijn voorwaarden staat ook niet dat ik onderdelen zelf moet betalen. Bij navraag van de onderhouds-maatschappij geven zij aan dat dit bij artikel 3.e staat. De voorwaarden die ik zelf heb ontvangen bij het afsluiten v/h contract bevatten geen artikel 3.e, dus deze hele passage staat er niet in. Ik heb nooit nieuwe voorwaarden ontvangen. De onderhoudsmaatschappij reageert nu dat ik deze kosten toch moet betalen en dat zij mij de nieuwe voorwaarden wel kunnen toesturen? Ik vind het vreemd om de voorwaarden achteraf naar mij op te sturen en vraag me af of dit op deze manier zomaar mag?

606 9 Rapporteer

Deze vraag is gesloten. De vraag kan niet meer worden beantwoord.

vi
door visje - 07 Feb 2011 om 11:24
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Nog een aanvulling: ik zie net dat in de voorwaarden die ik heb, staat aangegeven dat wanneer er nieuwe voorwaarden zijn deze in een regionaal dag- of weekblad worden geplaatst, en aan de hand daarvan kan worden opgezegd. Ik lees geen regionaal blad, maar heeft de energiemaatschappij zich hiermee voldoende afgedekt? Het lijkt mij een rare manier van nieuwe voorwaarden bekendmaken, aangezien je nooit alle contactanten bereikt.

Overigens ik heb mijn contract afgesloten eind 2006 en heb voorwaarden gekregen van 2004. Volgens de telefoniste waren de nieuwe voorwaarden al ingegaan in 2006, dus het lijkt erop dat ze mij toen al verouderde voorwaarden hebben gegeven.

Ik hoop dat iemand advies heeft in deze kwestie. Het gaat om een bedrag van 225 euro, wat best veel is wanneer je verwacht dat het bij het contact in zit.

door mahadma - 07 Feb 2011 om 11:43
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Vraag de datum van ingang en de nieuwe voorwaarden op bij de betreffende instantie, dan kom je verder. Groet, MG.

door pino123 - 07 Feb 2011 om 11:54
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Zoals ik het nu lees worden de reparatiekosten niet in rekening gebracht, maar de onderdelen wel. Volgens mij is dit redelijk gangbaar bij dit soort contracten. Het lijkt mij ook heel vreemd dat nieuwe voorwaarde wel worden gepubliceerd, maar niet worden opgestuurd naar de klanten...

vi
door visje - 07 Feb 2011 om 13:07
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Het klopt dat de gemaakte uren (minuten) en voorrijdkosten niet zijn berekend en alleen het materiaal.

Ik weet niet wat hierin gebruikelijk is: in mijn vorige woning/woonplaats had ik een contract waarin beide werden gedekt en toen ik naar mijn huidige woning/woonplaats verhuisde heb ik verschillende contracten vergeleken, obv voorwaarden.

Verder wordt ik nog teruggebeld door degene van het bedrijf, maar ik wil intussen graag weten hoe sterk ik sta.

la
door latal - 18 Feb 2011 om 13:48
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ik zou snel een abonnement bij Feenstra af sluiten, want daar worden alle kosten gedekt door het abonnement van ongeveer 13 euro p.m.

door mahadma - 18 Feb 2011 om 13:59
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Quote TS: "In mijn voorwaarden staat ook niet dat ik onderdelen zelf moet betalen.".

Maar er staat ook niet dat deze kosten wèl betaald worden.

vi
door visje - 18 Feb 2011 om 14:13
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Dank voor al jullie reacties. Ik heb inmiddels een correspondentie hierover gehad met de aanbieder van het onderhoudscontract. Ik heb waarschijnlijk zellfs oude (vervallen) voorwaarden gekregen bij het afsluiten. Ook heeft de monteur de reparatie gedaan zonder te vertellen wat het zou gaan kosten, wat ik erg vreemd vind, anders zou ik de investering in de (oude) ketel misschien niet meer hebben gedaan. Uiteindelijk zijn we er uit gekomen de rekening te delen.

ro
door ron530 - 18 Feb 2011 om 14:33
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Bewijst maar weer eens dat een onderhoudscontract duidelijk verschilt met een reparatiecontract.

door mahadma - 18 Feb 2011 om 14:33
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

En dan toch weer, eind goed, al goed. Groet, MG.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

ha
hans-1965 - 09 Feb 2016 om 14:52
Computers & telefonie
Garantiebewijs Iphone 6s niet ontvangen

Garantiebewijs Iphone 6s niet ontvangen

Ik heb bij een partikulier een Iphone 6s gekocht.
deze heb ik persoonlijk opgehaald (2 uur reizen) alleen de garantie bewijs was ontvindbaar,
die zouden ze middels mail netjes nasturen en dit hebben ze middels mail ook bevestigt.
Alleen na de afgesproken week kwam er niets binnen.
Ik heb ze via mail gevraagd hoe het nu zit, ze gaven aan dat ze problemen hadden met zoeken en op ... Lees meer

pe
peerspecial - 08 Feb 2016 om 14:42
Auto & vervoer

Auto total loss - geslipt door modder op de weg - wie is er aansprakelijk?

Mijn kameraad is (inmiddels al weer 2 jaar geleden) s'morgens vroeg toen hij op weg was naar zijhn werk, geslipt door modder op de weg die een loonwerker daar ??? de vorige dag achtergelaten had na het rooien van een mais veld.
Tijdens de nacht had het geregend en is de klei glad en modderig geworden met als resultaat een plaatselijke glijbaan.- De locale televisie heeft zelfs naar aanleiding ... Lees meer

ma
marja smits - 08 Feb 2016 om 07:28
Geldzaken & recht

Ziggo haalt verschillende bedragen af

Sinds een jaar of 30 was ik klant van Ziggo tot dat ik vorige jaar een aanbieding kreeg van ze ben er op in gegaan sinds dien is het helemaal fout gegaan met de Facturen elke maand werden er verschillende bedragen van mijn bankrekening gehouden. Zelfs de maand januari 2016 werd er 2 x een bedrag afgeschreven. Elke maand heb ik gebeld dat het bedrag niet klopte en van Ziggo zeiden ze dat het wel kl ... Lees meer