jv
door jvk May 19, 2010 om 21:33
Huishouden & energie

Schoonmaken van rvs

Ik heb een rvs afzuigkap, en rvs magnetron, mooi om te zien, maar als ik ze schoonmaak, zie je allemaal strepen, het lukt me niet om het mooi glad te krijgen. Het beste resultaat is nog met antikal, maar zelfs dat is toch niet optimaal. Van anderen hoor ik: nawrijven met wollen doek, maar dat werkt bij mij toch niet, weet iemand het ultieme middel ?

30374 16 Rapporteer

poltol
door poltol - May 19, 2010 om 21:37
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo,

Nawrijven met "billendoekjes" van bv kruidvat.
Geeft een prachtige glans.
En dit is geen grapje.

Vr.gr. poltol

jv
door jvk - May 19, 2010 om 21:41
33 Antwoorden / 66 Vragen

Hallo Poltol, Dank voor je reactie. Bedoel je billendoekjes voor babies ? Of voor volwassenen wat ik wel eens zie liggen in wc's ? Word ik altijd wat lacherig van, leek me een echt fabrikanten-praatjes-produkt, maar ik sluit niet uit dat dit het wondermiddel misschien wel is. Dus even de vraag opnieuw : voor babies of voor volwassenen ??

tvdeem
door tvdeem - May 19, 2010 om 21:45
57 Antwoorden / 3 Vragen

Ja, daar kom ik dan weer aan met mijn Cif- Active Gel, zuivere soda, maar het is echt een wondermiddeltje.

Ik poets er bijna alles mee, het verwijderd moeiteloos vuil, vet, en zelfs kalk.
(Al werd dit niet geloofd door mensen die het product niet kende, maar gelukkig was een andere topicstarter wel zo eigenwijs om het product uit te proberen, en later mijn antwoord als top-antwoord te selecteren, daar zijn problemen eindelijk opgelost waren.)

es
door essie02 - May 19, 2010 om 21:52
26 Antwoorden / 6 Vragen

Ik gebruik Roestvrijstaal "snel" glans (van HG). Denk dat dat dezelfde streeploze glans geeft als de "billendoekjes", door de "vettigheid."
Twee seconden werk en alles ziet 'r weer mooi uit...

gr. Esther

sonjaatje
door sonjaatje - May 19, 2010 om 22:48
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Ik gebruik Star Clean-roestvrij staal power cleaner, gekocht bij de Makro.

Ik zie geen strepen (of ik moet een bril).

jscholtes
door jscholtes - May 19, 2010 om 23:04
777 Antwoorden / 31 Vragen

MOC RVS Reiniger doet bij ons dit werk. Of dit streeploos is??

spooky01
door spooky01 - May 19, 2010 om 23:09
418 Antwoorden / 56 Vragen

Schoonmaken met een allesreiniger en daarna met een doek met olie na wrijven. Staat ook ergens bij de gouden tip.

poltol
door poltol - May 20, 2010 om 00:24
3885 Antwoorden / 22 Vragen

[quote=jvk schreef op woensdag 19 mei 2010, 21:41]Hallo Poltol, Dank voor je reactie. Bedoel je billendoekjes voor babies ? Of voor volwassenen wat ik wel eens zie liggen in wc's ? Word ik altijd wat lacherig van, leek me een echt fabrikanten-praatjes-produkt, maar ik sluit niet uit dat dit het wondermiddel misschien wel is. Dus even de vraag opnieuw : voor babies of voor volwassenen ??

Ja, jvk, die voor baby's geven een blinkend resultaat.

Succes, poltol

knoop4x9
door knoop4x9 - May 21, 2010 om 14:05
533 Antwoorden / 0 Vragen

Zeep wol sponsjes van sorbo, schijnen het goed te doen

Mvrgrt Nico

jscholtes
door jscholtes - May 21, 2010 om 17:22
777 Antwoorden / 31 Vragen

[quote=knoop4x9 schreef op vrijdag 21 mei 2010, 14:05]Zeep wol sponsjes van sorbo, schijnen het goed te doen

Mvrgrt Nico
Alleen de krassen erna zorgen voor een onverbeterlijk resultaat ;-(

tdehond
door tdehond - May 21, 2010 om 18:36
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Even de billendoekjes test gedaan ( die in de gele verpakking) Prachtig blinkende roestvrijstalen deurknoppen als resultaat.

poltol
door poltol - May 21, 2010 om 20:10
3885 Antwoorden / 22 Vragen

[quote=tdehond schreef op vrijdag 21 mei 2010, 18:36]Even de billendoekjes test gedaan ( die in de gele verpakking) Prachtig blinkende roestvrijstalen deurknoppen als resultaat.

Mooi hé?
Het werkt echt heel goed, en het ruikt ook nog lekker.
Misschien horen we ook nog van jvk of het mooi geworden is.

Gore weekend, poltol

th
door theo sprong - Jul 28, 2010 om 13:59
27 Antwoorden / 9 Vragen

2 oude microvezeldoekje en daar mee vrijven dat kan ook wel eens helpen .

erik008
door erik008 - Jul 28, 2010 om 14:36
1401 Antwoorden / 25 Vragen

Soda oplossen in zo heet mogelijk water.
Daarna 2 keer nadoen met schoon water.
Dan oppoetsen met microvezeldoekje.
Er bestaat een RVS poetsmiddel dat is een beetje vettig, als je dat heel dun opwrijft, is het RVS weer als nieuw.

marga31
door marga31 - Aug 6, 2010 om 13:50
3 Antwoorden / 2 Vragen

ook ik had daar last van, heb toen babyolie gekocht.
smeer dit erop met een zachte doek en het blinkt als een spiegeltje.
stoot meteen ook weer vuil af.

succes marga

sy
door sylleke1970 - May 6, 2011 om 23:58
2 Antwoorden / 0 Vragen

Geen babyolie gebruiken!!! Jullie bouwen vet op vet.
De citroensteen met de groene pad van JEMAKO gebruiken.
Het vuil vliegt ervan af, het is brandschoon en het geeft geen strepen.
Al het rvs is weer als nieuw.