hansje klein
door hansje klein Jul 26, 2016 om 12:37
Huishouden & energie

Schouderklopjes voor de deelnemers V&B

Soms wordt er een beetje gekibbeld door de reageerders op dit forum, soms kan dit iets feller worden alhoewel persoonlijk gemeende reacties doorgaans achterwegen blijven.

Omdat een forum uiteindelijk door alle reageerders sámen gedragen wordt is het onderling op elkaar reageren soms zoet, maar ook wel eens erg zout. Ikzelf  ben eerder een zoetekouw, maar dat neemt het feit niet weg, dat een schouderklopje door de redactie vandaag als een off-topic-bericht wordt geclassificeerd, vandaar ook eens een topic vóór en óver ons.

Daarbij blijkt, om maar eens mee te beginnen, dat de basisgegevens (geklikt op de naam van een reageerder) op deze site niet kloppen. Ik zie dat @uwjurist al in de steentijd is aangemeld, maar @Zoekster zegt dat @uwjurist pas enkele jaren actief is. @Tijger geeft aan, dat er bij de reconstructie van de site een aantal antwoorden (in het totaal) zijn verdwenen, dus niet meer meegeteld worden.

- Beste redactie......nu vraag ik on-topic, wat hebben die foute getallen dan voor waarde?
- Beste reageerder-collega's ......moet dit eerder aangepast of beter gewoon helemaal verwijderd worden?

797 7 Rapporteer

marita5
door marita5 - Jul 26, 2016 om 12:52
11505 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Hansje Klein ,

Wat mij opvalt is dat er gereageerd word op @uwjurist deze door de redactie off- topic word geclassifeerd , dit is al vaker gebeurd .
Voor mij betekent dit dat @uwjurist rapporteert , ik begrijp niet dat dit word gedaan als @uwjurist een fout maakt die ook niet ten goede komt van de vraagsteller.,en daarop word gewezen .

Voor uw verdere vragen aanpassen / of verwijderen heeft geen zin .
Uw Topic gaat toch op slot

ph
door philip36 - Jul 26, 2016 om 12:55
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Zo wordt sinds de reconstructie van de site mijn actief datum steeds veranderd naar de datum van mijn laatste reactie.
Ze kunnen de juiste datum of het aantal gegeven reacties niet herstellen, gegevens zijn kennelijk gewoon weg.
Dus maar weg met die gegevens.

sjjoppy
door sjjoppy Jul 26, 2016 om 14:06
7177 Antwoorden / 3 Vragen

U en @Diumenge gaan in elk geval met de tijd mee.;-)

tijger1
door tijger1 - Jul 26, 2016 om 13:00
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Persoonlijk vind ik dat die getallen helemaal verwijderd moeten worden. Ze geven soms aanleiding tot laatdunkende opmerkingen, in de trant van: Niets beters te doen? Zoek een andere hobby, of zo. Niet dat ik mij daar iets van aantrek.

Marita5 kon bij de aanpassing van de site niet meer inloggen met haar gebruikersnaam Marita56 en heeft toen een nieuw account aangemaakt, Zoekster had ongewild haar account opgeheven, als ik mij wel herinner, en kwam terug als Zoekster1, beiden met verlies van de cijfers. Mijn account was ook onbereikbaar, maar is later op mijn verzoek hersteld door de redactie. Ook u hebt uw naam moeten wijzigen, nog niet naar uw cijfers gekeken.:-))

Ik denk dat de redactie niet zo zeer uw bijdrage in het vizier had. En als tegenovergesteld aan zoet reageren, zou ik eerder zuur zetten. :-))

Edit. Zoals Marita5 al veronderstelt, moet de reactie van de redactie wel het gevolg zijn van een klacht van Uwjurist.

Edit: Maar als ik uw profiel lees, valt u er ook over dat sommige leden bijna dagelijks overal op reageren. Ik vraag mij af, wat u daar tegen hebt.

marita5
door marita5 Jul 26, 2016 om 13:11
11505 Antwoorden / 15 Vragen

@tijger1 , dit is geen veronderstelling weet ik wel zeker .@carola.83 en ik hebben allebei een discussie met uwjurist gehad , boem kwam de redacteur met off- topic .

Cookies
door Cookies Jul 26, 2016 om 13:20
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Uwjurist is echt de enige niet hoor, die mede-beantwoorders tipt. Van de week dat (n.m.m.) onzin topic over grammetjes en sponsjes. Paar niet-serieuze opmerkingen van tijger1 en mij waren verdwenen. Toen ik schreef: zo er wordt weer druk getipt, was ook die opmerking binnen 1 minuut verdwenen.

marita5
door marita5 Jul 26, 2016 om 13:30
11505 Antwoorden / 15 Vragen

Dat is mij niet opgevallen , wel mijn reactie over wat kan ik doen met mijn bril die Ts niet meer gebruikte voor een goed doel bv .
Ik reageerde met : ja als dit te maken heeft met uw gebruikersnaam ( punthoofd ) mijn reactie is verwijderd , misschien kwetsend geen idee .
Maar punthoofd als gebruikersnaam word wel geaccepteerd .

Cookies
door Cookies Jul 26, 2016 om 13:40
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ach, een kwinkslag moet kunnen hoor. Als ik een reactie van iemand uit de vaste kern zou tippen,  zou ik dat op de site melden. Dat stiekeme vind ik zo verschrikkelijk laf.

Cookies
door Cookies - Jul 26, 2016 om 13:08
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Van mij mogen al die getallen ook verdwijnen. Heeft geen enkele toegevoegde waarde en kloppen bovendien ook helemaal niet. Aantal antwoorden is meegenomen met de 'vernieuwde' site, aantal 'top' antwoorden is opnieuw begonnen met tellen.

Bovendien weet iedereen zo langzamerhand wel, dat 'top' antwoorden niks zeggen over het wel/niet kloppen van een antwoord. Vaak wel een antwoord wat een vragensteller het beste uit komt.

Maar goed, Kassa is gek op cijfertjes, dus zal blijven zoals het is.

Cookies
door Cookies - Jul 26, 2016 om 13:11
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@tijger1: dit bedoel je?:  Enkele deelnemers reageren bijna dagelijks op iedere beweging en sommige lijken hier de dienst te willen/kunnen uitmaken, ook iedereen in zijn/haar waarde laten lijkt mij socialer.

hansje klein
door hansje klein - Jul 26, 2016 om 13:57
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Eerste tussenstand:

1 -  Deze topic bleef dus toch staan! De strakke regie haalt off-topic-reacties weg. Niets mis mee denk ik.
2 -  Het plussen/toppen van reacties is a) subjectief en b) heeft voor wie eigenlijk een meerwaarde?
3 -  Met scoren kan ik (@hansje klein) helemaal niets. Dit is een dienst en toch geen wedstrijd.
4 -  Verwijderen van cijfers is nu de tendens, want er wordt niet of verkeerd geactualiseerd en de geschiedenis is zo wordt gemeld, in-compleet.

Géén idee of de redactie hier iets mee wil/kan, maar wanneer je met passie aan iets deelneemt is het wel prettig, dat de gegevens kloppen of indien niet, weggehaald worden. Deze instelling geldt voor deelnemers, maar toch óok voor de redactie? Maar misschien is er toch nog een deelnemer die wèl graag cijfertjes ziet, maar dan wel de juiste cijfers. Voor mij hoeven èn foute èn goede cijfers niet.

Vast bedankt voor de reacties.....wordt beslist vervolgd.

Redacteur
door Redacteur - Jul 26, 2016 om 14:30
1053 Antwoorden / 62 Vragen

Af en toe, gelukkig meestal niet, wordt er met @gebruikersnaam offtopic gereageerd. Omdat dit soort bijdragen voor een vragensteller en eventuele lezers niet ter zake doende of zelfs storend zijn, roepen wij op om weer in te gaan op het aan de orde gestelde.

Vragen over de telling graag mailen naar kassa-online@vara.nl, met onderbouwing van wat er evenuteel niet correct is. De telling functioneert naar behoren. Als er afwijkingen zijn, meld het s.v.p. dan kijken we ernaar.