pa
door paardengek Feb 11, 2016 om 20:32
Huishouden & energie

Sleutel in het slot laten zitten

Beste mensen,

Dat ik vanochtend naar mijn college toeging heb ik de sleutel in het slot laten zitten. Aan de binnenkant van de deur. Ik kwam erachter dat ik thuis kwam en kon de deur dus niet meer in. Nu zit ik bij mijn ouders thuis, omdat ik niet naar binnen kan.

Wat moet ik nu doen? Ik heb de sleutel nog wel gewoon!

Groetjes en hopelijk hebben jullie een antwoord op mijn vraag.

17033 24 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Feb 11, 2016 om 20:43
16828 Antwoorden / 108 Vragen

Tja, dat word een duur geintje, speciaal 's-avonds. Kan je bij je ouders blijven slapen en het morgen laten doen? Is het in ieder geval geen avond/nachttarief. Moet toch een specialist bijkomen, tenzij je de deur wilt inrammen. Maar dat is nog duurder. Dat inrammen is grapje, hoor.

uwjurist
door uwjurist - Feb 11, 2016 om 20:51
1043 Antwoorden / 0 Vragen

Hoe kan je de sleutel laten zitten en hem toch hebben? Ik neem aan dat je bedoelt dat je een reservesleutel hebt. Zit er een brievenbus in de voordeur? Dan kun je 'hengelen' met een stuk ijzerdraad. Zit er geen secustrip? Dan kun je 'flipperen' met een stuk plastic.Anders wordt het een raampje intikken of een slotenmaker laten komen (overdag; vraag vooraf een prijs!)

ha
door halex - Feb 11, 2016 om 21:13
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Als je er niet meer in kunt, heb je toen je weg ging de deur ook niet op slot kunnen draaien. Als je deur naar binnen toe opengaat, zou je het volgende kunnen proberen. Pak een stevige pet-fels (bijv coca cola 1,5 ltr), knip die eerst van boven tot onder open en knip de opengesneden fles in drie gelijke delen (boven, midden, onderste deel). Pak het middelste deel en schuif dat via de deurpost ter hoogte van het slot naar binnen. Met een beetje geluk drukt u de dagschoot (het schuine deel van het slot) naar binnen zodat de deur opengaat. Lukt dat niet, steek dan het plastic boven het slot ongeveer 1 cm diep tussen de deur en de deurpost en schuif het langzaam naar beneden.
Lukt dat ook niet, bel dan overdag (zoals ook anderen zeiden) een slotenmaker. Hij zal hetzelfde proberen, maar dan met een iets steviger plastic flap.

uwjurist
door uwjurist Feb 11, 2016 om 21:28
1043 Antwoorden / 0 Vragen

Dat is dus flipperen waar ik het over had.

ha
door halex Feb 11, 2016 om 22:18
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Inderdaad wel. Maar als je het begrip 'flipperen' niet kent, heb je meer aan mijn toelichting dan aan uw advies. Bij flipperen denk ik allereerst aan flipperkasten, dan aan dolfijnen en tenslotte aan inbreken.

pa
door paardengek - Feb 11, 2016 om 21:14
2 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor jullie reacties Tenormin en Uwjurist.

Ik heb inderdaad een reservesleutel, maar die gaat nu dus maar halverwege het slot in. Omdat er aan de binnenkant dus ook nog een sleutel zit. Ik heb echt een half uur lang staan klungelen met die sleutel voordat ik naar mn ouders ging. Ik heb geen brievenbus omdat het een studentenwoning is. De brievenbus zit beneden.

Ik heb nu op jullie advies gebeld met deze slotenmaker gebeld: http://deslotenmaker.com/slotenmaker-Amsterdam/ Zij zeiden dat het 90 euro kost, maar dat het overdag maar 60 euro zou kosten. Is dit een normale prijs voor een slotenmaker? De term 'flipperen' hoorde ik volgens mij ook aan de telefoon ja. Wat is dat precies? Ik blijf in ieder geval vanavond nog bij mn ouders slapen. Maar morgen moet ik mn kamer toch echt weer in want daar liggen al mn studiespullen enzo. Dankjewel!

hutch
door hutch Feb 11, 2016 om 21:24
4515 Antwoorden / 29 Vragen

€ 60,-- is niet duur..... echter als die persoon niet dat doet wat u ook kunt doen: de ruit intikken.
Buiten dat moet u nog maar afwachten of zij ook echt die prijs berekenen, of dat zij nog allerlei zaken erbij bedenken, zodat u een veelvoud daarvan moet betalen. In gewoon Nederlands: oppassen dat u niet belazerd wordt.

ha
door halex Feb 11, 2016 om 22:16
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Tsja wat is duur. Hij is er in maximaal twee minuten mee klaar. Klein half uurtje heen en weer rijden (de 'voorrijkosten') komt daar nog bij. Dat is alleszins acceptabel. Maar ik zou t toch eerst zelf proberen.

hutch
door hutch - Feb 11, 2016 om 21:16
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Een tip:

in dien u een slotenmaker laat komen: vraag van tevoren wat de prijs (maximaal) zal zijn. Er is (heel) veel kaf onder het koren. Er worden idioot hoge bedragen voor gevraagd. Pas dus op!!

Meestal is een ruitje zelf (!) intikken en repareren goedkoper dat zo'n slotenmaker laten komen.
Maar zelf proberen, zoals @Uwjurist aangaf, blijft uiteraard de beste manier.

pa
door paardengek - Feb 11, 2016 om 21:19
2 Antwoorden / 1 Vragen

Wow wat een snelle reacties. Ik heb die slotenmaker dus nog niet gezegd dat ze langs moeten komen, omdat ik nog een beetje over de prijs in zit. Denken jullie dat het een goed idee is om morgenochtend eerst zelf te proberen of ik het slot open kan krijgen? Bijvoorbeeld met dat plastic tussen de deur. Als dat dan lukt kost het me niks. Als ik eerlijk ben lijkt het me geen goed idee om een ruit in te slaan omdat dat goedkoper zou zijn.

hutch
door hutch Feb 11, 2016 om 21:25
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Ik zou het altijd eerst zelf proberen. Misschien een behulpzame vriend, kennis, familie........

hutch
door hutch Feb 11, 2016 om 21:27
4515 Antwoorden / 29 Vragen

En als het een ruit is van enkelglas en niet al te groot, zal dat in ieder geval veel goedkoper zijn dan die achterlijke bedragen die men kan lezen op internet: 300,-- / 400,-- en nog veel hogere bedragen. Dus: Pas op!!

hutch
door hutch - Feb 11, 2016 om 21:21
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Flipperen is een methode waarbij een stuk plastic, bijv. een stuk uit een plastic limonadefles, tussen de deur en het deurkozijn geschoven wordt, waardoor het dagslot in het mechanisme wordt terug geduwd, zodat u de deur gewoon (weer) open kunt duwen. Uiteraard als deze niet in het nachtslot zit, wat in uw geval haast onmogelijk is, als u de deur gewoon dicht getrokken heeft.

hutch
door hutch - Feb 11, 2016 om 21:32
4515 Antwoorden / 29 Vragen

* Hier * een voorbeeld van flipperen. Op zich niet zo moeilijk. Oefening baart kunst.......

aurora1
door aurora1 - Feb 11, 2016 om 21:41
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik zou controleren of dit bedrijf aangesloten is bij een brancheorganisatie en daar eventueel inlichtingen inwinnen.
Is het genoemde bedrag inclusief voorrijkosten, uurloon (van 1 of 2 medewerkers) etc.?
Als e.e.a. telefonisch gemeld of afgesproken is en naderhand blijkt de rekening toch niet te kloppen, dan is het bewijzen van de gemaakte afspraak vrijwel onmogelijk.
Lees het volgende ook even door: http://opgelicht.avrotros.nl/dossiers/detail/7577/

sy
door sylvia_71 - Feb 11, 2016 om 22:24
288 Antwoorden / 0 Vragen

Vergeet niet te vragen of het inclusief of exclusief de BTW is.

pr
door prof.paul - Feb 11, 2016 om 22:25
2 Antwoorden / Vragen

zit de brievenbus in het midden van de deur. dan heb je hem binnen 5 minuten open door met een houten  kleren hanger, je steekt de kleren hanger door de brievenbus met de schuine kant duw je de deurkruk naar beneden,en je ben binnen.je ouder hebben vast wel een houten kleerhanger.het lukt ook met een metalen buisje van een halve meter het laatste stukje ombuigen tot je een L hebt.daarmee druk je de klink naar beneden.

tenormin
door tenormin Feb 12, 2016 om 16:04
16828 Antwoorden / 108 Vragen

't Is een studentenwoning, brievenbus zit dus beneden.

simon55
door simon55 - Feb 12, 2016 om 13:23
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Ik had n raampje ingetikt da s vele malen goedkoper

dodo2u
door dodo2u - Feb 12, 2016 om 13:41
4 Antwoorden / 0 Vragen

Het is me bij mijn dochter een keer gelukt om de sleutel binnen er van buitenaf uit te drukken.
Zorg er wel voor om de sleutel rechtop te hebben staan (als dat normaal gesproken de positie is waarin je de sleutel erin steekt).
Je moet (wellicht) behoorlijk veel kracht gebruiken en pas op dat je niet scheef drukt want dan loop je de kans dat de sleutel afbreekt.

re
door red1 - Feb 12, 2016 om 15:39
329 Antwoorden / 1 Vragen

meestal helpt een harde klap tegen het slot

Ra
door Raven mc Quensie - Feb 12, 2016 om 15:55
1 Antwoorden / Vragen

Het zal waarschijnlijk zo zijn dat de sleutel aan de binnenzijde van de cilinder niet op 0 graden staat. Wat wel zou kunnen werken is dat u aan de buitenzijde de cilinder een heel klein beetje inspuit met siliconenspray. Vervolgens de reservesleutel in de cilinder steekt en u de reservesleutel met een zeer lichte hamer kleine klopjes geeft. Dit heeft tot gevolg dat de sleutel aan de binnenzijde in trilling komt en de weg van de minste weerstand gaat zoeken. Dwz, de insnijding van de sleutel, gevild met de opbouwstiftjes gaat trillen naar de onderstiften toe. Hierdoor ontstaat een breekvlak. zodra dit gebeurd is, kun je de reservesleutel doordrukken en de beide neuzen van de sleutels zullen elkaar nu in de 0 graden stand raken. hierdoor kunt u de sleutel aan de binnenzijde naar binnen drukken e nmet de reservesleutel de cilinderkern kunnen draaien, zodat het slot open gedraaid kan worden.

tenormin
door tenormin - Feb 12, 2016 om 16:03
16828 Antwoorden / 108 Vragen

Zag het filmpje van @hutch, heb het net zelf geprobeerd maar, of ik heb een fort of de deur op de film is van de 'ouderwetse' soort (gemakkelijk in te breken): bij ons dus onmogelijk te 'flipperen'.

Ben overigens wel benieuwd of @paardengek al in huis is gekomen en hoe.

marita567
door marita567 Feb 12, 2016 om 16:11
1576 Antwoorden / 17 Vragen

Daar ben ik ook benieuwd naar of Ts is binnen gekomen , als je de prijzen hoort van open breken dan ga je van zelf flippen ;-)

tenormin
door tenormin Feb 12, 2016 om 16:23
16828 Antwoorden / 108 Vragen

Ja, daarom ook in mijn eerste commentaar om bij ouders te blijven slapen. Omdat er zoveel topics zijn geweest over prijzen, dat je er bijna een nieuwe deur van had kunnen kopen. Vooral 's-avonds en 's-nachts vragen de meeste redicule prijzen.

marita567
door marita567 Feb 12, 2016 om 16:33
1576 Antwoorden / 17 Vragen

Weet ik , word meestal een toeslag gevraagd ., mij overkwam dit ook èèn keer € 68,- voor 2 min deur open met een pasje .

Cookies
door Cookies Feb 12, 2016 om 17:33
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@tenormin: het soort deur doet er niet toe. De truc werkt alleen bij bepaalde sloten en het vraagt wel enige oefening/handigheid (vannacht bij je buren proberen?:-)) Misschien heb jij een anti-inbraakstrip? Dan lukt het nl. ook niet.

tenormin
door tenormin Feb 12, 2016 om 22:16
16828 Antwoorden / 108 Vragen

Ja, anti-inbraakstrip. Heeft dan kennelijk niet met de deur van doen. Maakt niet uit, de deur zal inmiddels wel geopend zijn, neem ik tenminste aan.

Cookies
door Cookies Feb 12, 2016 om 22:55
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Wel, dankzij die strip kan er bij jou niet geflipperd worden. Niet je sleutel vergeten dus.

tenormin
door tenormin Feb 13, 2016 om 00:04
16828 Antwoorden / 108 Vragen

Sleutel vergeten is dom maar... een sleutel aan de binnenkant in het slot laten zitten, dat is dus echt onverstandig. Vooral bij, daar kom ik weer, bejaarden. De sleutel voor calamiteiten heeft een buur meestal maar als ik dan de deur 's-nachts op slot draai en de sleutel vergeet ik eruit te halen, is de reservesleutel voor de kat zijn achterwerk.

koekeloer
door koekeloer - Feb 12, 2016 om 16:11
562 Antwoorden / 18 Vragen

de sleutel heb je niet, die is toch binnen? Lekker bij je ouders blijven zou ik zeggen.

jo
door joepf - Feb 12, 2016 om 17:18
4 Antwoorden / 0 Vragen

Om toekomstige problemen te voorkomen zijn er twee mogelijkheden: de cilinder kan worden vervangen door een knop cilinder, dan hoeft er van binnen geen sleutel te worden gebruikt om de deur op het nachtslot te zetten of er van af te halen. Maar goedkoper kan het ook: al steekt de sleutel in het slot, die kun je er met de andere sleutel gedeeltelijk, en zeker ver genoeg uit drukken als je zorgt dat de sleutel niet is gedraaid. Zelf heb ik mij aangewend de sleutel steeds na gebruik 1 tandje terug te trekken. Dan kan die niet verdraaid worden, en is dit probleem opgelost.
Er zijn ook cilinders te koop waar de sleutel altijd gedraaid kan worden, ongeacht of er aan de andere kant een sleutel in zit. Die zijn bedoeld voor nooddeuren die door bijvoorbeeld de brandweer  van buitenaf geopend moeten kunnen worden, ze zijn niet zo gemakkelijk te vinden, maar een goede sleutel specialist jan je er wel aan helpen.

Als ik mijn cilinder nog eens moet vervangen, kies ik voor een knop cilinder. Dan kun je in geval van nood ook altijd naar buiten, al kun je de sleutel niet snel vinden! Extra veilig. Maar daar heb je nu niets aan. Flipperen lijkt mij dan ook de makkelijkste manier om het nu zelf op te lossen.

tenormin
door tenormin - Feb 13, 2016 om 15:47
16828 Antwoorden / 108 Vragen

En ik vind het hartstikke jammer dat @paardengek niet even terugkomt om te schrijven of hij/zij nu al dan niet is binnengekomen en hoe. Zitten we allemaal "mee te leven" en dan zou een antwoordje terug wel elegant zijn, of ben ik de enige die er zo over denkt?

tijger1
door tijger1 - Feb 13, 2016 om 16:02
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@tenormin

Die handelwijze is toch bijna standaard? Wat voor probleem er ook voorgelegd wordt en wat voor oplossing er ook aangereikt wordt. Is het klaar, dan is het voor hen ook klaar. En ze kon echt haar topic terugvinden.

tenormin
door tenormin Feb 13, 2016 om 16:19
16828 Antwoorden / 108 Vragen

Zou dan eigenlijk in het reglement moeten staan, als een vraag al dan niet lukt, opgelost of niet, even feedback terug te geven aan het forum. Ik stel zelf best wel vragen maar bedank altijd netjes. Ook als het niet is gelukt o.i.d.

hutch
door hutch Feb 13, 2016 om 16:46
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Geef TS nog een paar dagen om met dat 'flipperen' te oefenen.... ;-)

blok
door blok - Feb 14, 2016 om 15:33
79 Antwoorden / 8 Vragen

als je studeert, dan is de kans er dat je een soort van appartementje hebt.
dit zal je dan wel huren.
vraag de verhuurder of die een idee heeft.

Cookies
door Cookies - Feb 14, 2016 om 15:38
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@Blok: natuurlijk heeft de verhuurder een idee: een slotenmaker bellen!

me
door mein33 - Feb 14, 2016 om 16:00
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@alle panelleden die gereageerd hebben op deze vraag.

Ik weet niet wat er de afgelopen twee dagen allemaal is fout gegaan op deze site, zie telkenmale lege reacties voorbij komen of gegeven reacties blijken spoorloos te zijn verdwenen.

Maar naar ik mij herinner heeft de moeder van @paardengek (onder een andere naam) op 12 februari, namens haar dochter, wel degelijk gereageerd.
Zij gaf te kennen dat het haar en haar dochter gelukt was om de sleutel die aan de binnenzijde in de cilinder zat met gepaste druk en/of geklop terug te drukken en met de sleutel aan de buitenzijde het slot te hebben kunnen openen.
Zij bedankte(n) iedereen voor de hier gegeven adviezen om het probleem op te kunnen lossen.

Vr.gr.  mein33

tenormin
door tenormin Feb 14, 2016 om 19:21
16828 Antwoorden / 108 Vragen

Antwoorden op vragen komen bij mij niet binnen, dus ook deze niet. Heb alles zorgvuldig doorgelopen, zie zelf geen lege reacties voorbij komen; het enige wat ik lees, wat op jouw commentaar zou kunnen slaan is van @Dodo2u van 12 Febr. 13:41 u waarin geschreven wordt: het is mijn dochter een keer overkomen dat.... Maar dat is toch kennelijk niet het antwoord wat jij voor ogen had?

Cookies
door Cookies Feb 14, 2016 om 19:33
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@tenormin: kijk hier maar eens voor lege reacties. Zo zijn er 3 topics; heb vanmorgen gerapporteerd en verzocht die rommel te verwijderen, niet dus https://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/vraag/geldzaken-recht/voorbeeldbrieven-hypotheek-risico-beslag

tijger1
door tijger1 Feb 14, 2016 om 21:26
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nog afgezien daarvan, kwam elke vrasg over dat rentegedoe vandaag wel drie keer binnen. Volgens mij heeft Marita567 de hele dag werk gehad om die te beantwoorden. Het eordt steeds gekker met de site.

marita567
door marita567 Feb 14, 2016 om 21:34
1576 Antwoorden / 17 Vragen

Met die vraag over rente opslag was niet te doen , mijn avatar liep vol met dubbele vragen ik had totaal geen overzicht meer .
Deze vragen heb ik beantwoord omdat ik iedere keer moest scrollen en dan zag ik een leeg vak .
Vorige week heb ik al aan de redactie doorgegeven dat ik veel dubbele vragen had , maar ik had beter kunnen zwijgen i.p.v dat het opgelost word is het nu verdriedubbeld . Je scrollt je een ongeluk .

Cookies
door Cookies Feb 14, 2016 om 21:47
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ipv verbetering zie je steeds meer verslechtering. Ze doen verdorie alsof ze het wiel nog moeten uitvinden! Ik krijg zo nu en dan een notificatie, maar liever dat dan een vollopen er mee.

marita567
door marita567 Feb 14, 2016 om 21:53
1576 Antwoorden / 17 Vragen

Er is iedere keer een ander probleem . ik heb al een paar keer gehad dat ik in èèn keer de melding krijg probleem proxy server apache , dan moet ik uit loggen en wachten anders kom ik er niet meer in .
Het verbaasd mij wel iedere keer dat als u actie onderneemt het word verwijderd / of niet op gereageerd , waarom is mij een raadsel .

Cookies
door Cookies Feb 14, 2016 om 22:03
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ach, ik ben behoorlijk kritisch en neem geen blad voor de mond. Kunnen ze waarschijnlijk niet waarderen. Maar als je hier op V&A je kritiek neer zet, krijg je de opdracht dat via redactie te doen. Doe je dat braaf, doen ze er niks mee. Schiet mij maar lek. Proxy problemen heb ik ook regelmatig.

marita567
door marita567 Feb 14, 2016 om 22:16
1576 Antwoorden / 17 Vragen

ik heb nog nooit zo`n slecht werkende site mee gemaakt , je word er moedeloos van .

Cookies
door Cookies Feb 14, 2016 om 22:24
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Kom, kom, niet zo somber!  Er wordt keihard gewerkt hoor om de problemen op te lossen..........

marita567
door marita567 Feb 14, 2016 om 22:32
1576 Antwoorden / 17 Vragen

Ja als je lang genoeg wacht .

Cookies
door Cookies Feb 14, 2016 om 22:38
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Over een jaar of 3 wordt de site weer vernield, uhh vernieuwd. Dan worden deze problemen ook vast opgelost:-) Even geduld dus.

aurora1
door aurora1 - Feb 14, 2016 om 20:01
15645 Antwoorden / 6 Vragen

@mijn33, dank voor het melden. Is inderdaad niets van te vinden.
We kunnen nu in ieder geval weer met een gerust hart slapen.