door 1521td Jan 14, 2016 om 21:11
Huishouden & energie

Slimme Meter

Ik zou graag op een EENVOUDIGE MANIER mijn meterstand willen uitlezen op mijn SLIMME METER. Ik krijg nu tweemaandelijkse overzichten van mijn verbruik zonder meterstanden erbij te vermelden. Heel eenvoudig wil ik mijn standen kunnen uitlezen om zodoende bijvoorbeeld mijn jaarverbruik aan kubieke meters te weten.
Ik zal wel niet de slimste zijn maar foolproof hebben ze het niet gemaakt!

2599 9 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Jan 14, 2016 om 21:22
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Indien je er een klein bedragje voor wilt betalen, dan is dit misschien een oplossing: energiemanageronline.nl.

sw
door swat1500 - Jan 15, 2016 om 00:34
3777 Antwoorden / 0 Vragen

De eenvoudigste manier is meterkast openen, kijken wat de meterstand is en doe dit vervolgens om de week. U weet dan wat u die week hebt verbruikt.

h.
door h.terpstra - Jan 15, 2016 om 00:45
202 Antwoorden / 1 Vragen

Een slimme meter is een slimme zet van de energie maatschappij. Kosten op dit moment 50 euro per jaar. over tien jaar zonder verhoging 500= euro. Daar koop je 6 kwh. meters voor. Eèn fout persoon, die tipt en uw huis is leeg na de vakantie. Mijn advies, wees slim.
Trap er niet in, Ook een slimme meter moet je aflezen. Succes, H.

door 1953 - Jan 15, 2016 om 01:52
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Zover ik weet, n.a.v. toegezonden informatie van de netbeheerder omtrent plaatsing van de slimme meter, is een slimme meter heeft alleen betrekking op de elektriciteit en daar spreekt men over Kilowatt (Kw) noch sprake van kubieke meters (gasverbruik).

diumenge
door diumenge - Jan 15, 2016 om 06:14
11969 Antwoorden / 15 Vragen

@1953 Dan weet je het weer eens verkeerd.

door 1953 Feb 6, 2016 om 12:00
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Klopt ook! Had nog niet die informatie dat ook de gasmeter zou worden vervangen en op de slimme meter aangesloten.

Daar kwam ik woensdag jl. erachter toen Stedin de slimme meter en een nieuwe gasmeter plaatstten. Toen viel het 'kwartje'!

webcare liander
door webcare liander - Jan 15, 2016 om 08:50
47 Antwoorden / 0 Vragen

Goedemorgen,

U heeft een bericht geplaatst met de vraag, om u meterstanden op een eenvoudige manier uit te lezen. Graag verwijs ik u naar de website van u eigen netbeheerder.
Daar staan alle handleidingen van de slimme meters en leest u hoe de meter uit te lezen met de hand.

hutch
door hutch Jan 15, 2016 om 11:49
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Dag webcare van Liander,

Normaal reageer ik niet op personen die taalfouten maken, dat is nu eenmaal inherent aan de hoeveelheid en verscheidenheid van reageerders. Echter voor een webcare van een bedrijf is dit toch anders. Gisteren was het personeel van Telfort dat behoorlijke taalfouten maakte en nu de webcare van Liander. Misschien een aandachtspunt?

webcare liander
door webcare liander Jan 15, 2016 om 15:01
47 Antwoorden / 0 Vragen

Goedemidddag Hutch,

Dank u wel voor uw aandachtspunt. Wij zullen dit in de gaten gaan houden.

Met vriendelijke groet,
Darja Bosman

gerbera
door gerbera - Jan 15, 2016 om 15:08
7361 Antwoorden / 14 Vragen

Op uw "slimme"meter zit een blauw of groen knopje. Als u daar op drukt ziet u de meterstand. Afhankelijk van uw aansluiting (hoog/laagtarief) moet u meerdere malen drukken om de juiste stand af te lezen.

door 1953 Feb 6, 2016 om 12:01
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Bij mij een oranjeknopje, jammer dat er geen verlichting op het display is.

gerbera
door gerbera Feb 6, 2016 om 12:14
7361 Antwoorden / 14 Vragen

@1953, dan is uw meter koninklijk goedgekeurd vanwege het oranje knopje.

costnix
door costnix - Jan 15, 2016 om 22:14
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Als u over een tablet of smartphone beschikt is er de app Anna-inzicht.
https://www.nle.nl/producten/anna-inzicht-app

h.
door h.terpstra - Jan 15, 2016 om 22:49
202 Antwoorden / 1 Vragen

even voor de duidelijkheid:
-Gas, gemeten in m3. Hoog calorisch en laag calorisch. Gas gemengt met minder of meer stikstof.

-Licht, Gemeten in Kwh. kilowatt per uur.   Daar zet men graag slimme meters voor in de meterkast. Via de bedrading te meten met een puls. Die stroompuls geeft de Kwh. meter een zetje. Is niet energie zuinig of duurzaam. Levert winst op voor de energie levarancier.
Het jaarlijks aanleveren of opnemen door een meter opnemer is verwerkt in uw afnama bedragen.

-Water, gemeten in m3.

Bij energie levering werd eerder het transport in leidingen alsmede kabels in het verbruik verrekend . Achteraf.! Nu betalen we vooraf en
betalen we extra, afzonderlijk voor die infra structuur. Daar bovenop nu gemeentelijke belasting.We betalen nu drie maal voor de aansluitingen. We zijn afhankelijker dan ooit door de vrije "liberale" marktwerking. Groet,H.

gerbera
door gerbera Jan 15, 2016 om 22:59
7361 Antwoorden / 14 Vragen

Even een correctie op uw "cursus", licht wordt gemeten in lumen of Watt en stroom in Kwh.

costnix
door costnix Jan 17, 2016 om 19:19
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Even een correctie op uw correctie: Watt (W) is een eenheid van vermogen, stroom (elektrisch) heeft als eenheid de Ampère (A)

gerbera
door gerbera Jan 17, 2016 om 22:21
7361 Antwoorden / 14 Vragen

@ costnix; Toch maar weer een correctie, terpstra schrijft, licht wordt gemeten in kwh. Lichtsterkte wordt tegenwoordig aangegeven in lumen. Stroomverbruik wordt aangegeven in Kwh. Dat is afleesbaar op de meter, en daar gaat de vraag over. Niet over vermogen en/of stroomsterkte.

door 1953 Feb 6, 2016 om 12:02
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Jullie kunnen allen naar DWDD-University!