di
door digioma Oct 24, 2012 om 13:03
Huishouden & energie

Spoelen whirlpool na vakantie

In de herfst zijn we ongeveer twee maanden op pad met onze caravan (september/oktober). Wanneer we thuiskomen vul ik onze whirlpool met echt heet water plus een scheut HG whirlpoolreiniger en laat ik het bad een kwartiertje "bubbelen". Ik hoop hiermee bijv. Legionella te voorkomen omdat er altijd wat water achterblijft als het bad gebruikt is. Nu kwamen er afgelopen week NA deze reiniging tot bij het opnieuw vullen enkele heel kleine zwarte wormpjes mee (ze leefden nog en waren ongeveer 2 tot 3 mm. lang). Wat is er verkeerd gegaan en hoe kan ik dit volgend jaar voorkomen?

16126 3 Rapporteer

fp
door fpo - Oct 26, 2012 om 12:00
87 Antwoorden / 3 Vragen

Beste Digioma,

Nog even wat extra info opvragen bij u.
Waar staat de whirlpool? Staat die soms buiten? Of in een schuur?
Wat is de inhoud van die reiniger?

alarm1233
door alarm1233 - Oct 26, 2012 om 12:01
74 Antwoorden / 4 Vragen

ff een vraagje , waarom reinig je je bad pas na de vakantie en niet voor dat je op vakantie gaat?laten aflopen met water en spoelen met heet water en chloor is het beste heeft geen enkel inseckt kans om te overleven in je badleiding, hg reiniger is er bedoeld om je bad te beschermen tegen aanslag en niet tegen beestjes!!voor je op vakantie gaat je bad goed legen en poetsen met heet water en chloor daarna goed uitdrogen en afdekken zodat het bad droog staat.die wormpjes kunnen larven zijn van een of andere mug of watertijger een parasiet, namelijk als je in bad gaat scheid je lichaam vetten af en die blijven achter in je bad en leidingen nen onder je bad zit er altijd een sifon die kun je leegmaken zodat er totaal geen water of vuil achterblijft bij het aflaten van je water van het bad, maar ja als je er niet van houd je handen eventjes vuil te maken om je bad te verschonen , dan blijf je beestjes houden.nog een mooie beestjes vrije bubbeldag gewenst

di
door digioma - Oct 27, 2012 om 12:32
646 Antwoorden / 29 Vragen

Voor fpo: Onze whirlpool is van het formaat normale badkuip en staat ook gewoon in de badkamer. Destijds aangeschaft op advies fysiotherapeut i.v.m. rugproblemen.

Voor nummer 1233: ik heb me niet gerealiseerd dat ik inderdaad beter direct nadat het laatste bad is genomen dat bad kan behandelen met het HG-produkt, in plaats van na thuiskomst. De rest van je opmerking is minderwaardig; je weet niets van me af.