MC
door MC2017 Mar 27, 2017 om 11:05
Huishouden & energie

Stofzuiger retoureneren na 2 maanden gebruik

Ik heb sinds twee maanden de stofzuiger (Bosch BSGL53192 Free'e - Stofzuiger met zak) in gebruik.

Echter voldoet hij niet aan mijn verwachting! Zeker niet omdat hij ook nog eens als "beste getest" uit de bus kwam.

Wij bestaan uit een huishouden met twee jonge kids en een huiskat. Daar waar ik eerder voldoende had aan 1x per dag stofzuigen ben ik nu meerdere keren per dag bezig. Gewoonweg omdat het niet goed schoon is. Sterker nog het is stoffiger in huis dan voorheen (wat een probleem geeft ivm allergie) Aangezien deze stofzuiger niet bepaald een goedkope aanschaf was vind ik de prijs kwaliteit verhouding niet in balans.

De problemen

Buiten het feit dat hij niet prettig en flexibel in gebruik is.Zuigt hij zeer slecht de stof en grotere viezigheden (oa broodkruimels, kattenkorrels, zand enz) op.
Bovendien is de borstel erg stug en hard waardoor hij veel lawaai op een harde ondergrond en krassen op het laminaat maakt.

Retourneren

Kan ik doordat ik totaal niet tevreden ben deze stofzuiger met teruggaaf van het betaalde bedrag retourneren?

Wie kan mij hierin verder helpen?

De stofzuiger is via bol.com aangeschaft

7606 14 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Mar 27, 2017 om 11:14
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Nee, natuurlijk kun je de stofzuiger niet meer retourneren. Wat zou Bol.com dan met die stofzuiger moeten doen? Weggooien?

Het borstelprobleem kun je oplossen door een andere borstel te kopen. En zo veel vind ik 150,- euro voor een stofzuiger niet.

ne
door neodutchio - Mar 27, 2017 om 12:12
5147 Antwoorden / 12 Vragen

Beste getest wil niets meet of minder zeggen dat deze stofzuiger als beste uit de test kwam tov een aantal andere modellen. U weet op voorhand dat er allergieën zijn, dan kunt u ook het beste gaan zoeken naar een stofzuiger die weinig tot geen uitstoot heeft. Deze bosch heeft een stofuitstootklasse B. U had beter uw huiswerk moeten doen en wellicht naar een stenen winkel moeten gaan voor uitleg en te testen.

retour kan in ieder geval niet, dit had enkel gekund binnen 14 dagen en alleen als u de stofzuiger getest zou hebben en niet in gebruik had genomen.

panter22
door panter22 - Mar 27, 2017 om 12:43
6599 Antwoorden / Vragen

Dit is een stofzuiger van 700 watt.
Daar kun je geen broodkruimels etc mee opzuigen. Daarvoor moet je minstens 1600 watt hebben.
En als je even had gekeken op kieskeurig, dan had je kunnen zien dat je voor ongeveer dezelfde prijs een voor jou meer geschikte stofzuiger had kunnen kopen.
Wat je kunt doen is je klacht op klachtencompas of klacht.nl zetten. Wie weet is Bosch coulant en krijg je een andere.
Maar recht heb je nergens op.
Ga voortaan naar een elektronicazaak waar je de stofzuiger kunt proberen.

Gr
door Grunn1 Mar 27, 2017 om 12:52
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Waarom een klacht op klachtecompas zetten? Ts heeft zelf niet de moeite genomen om zich te verdiepen in de kwaliteit van stofzuigers. Een leek kan zelfs snappen dat een 700 w stofzuiger slechter zuigt dan een 1400 of nog meer watt. Als je zo afhankelijk bent van goede zuigkracht koop je toch echt geen veredelde kruimeldief.

ne
door neodutchio Mar 27, 2017 om 12:55
5147 Antwoorden / 12 Vragen

Vanaf dit jaar mogen stofzuigers officieel niet meer dan 900 watt zijn. Europese maatregel om het stroomverbruik te minderen. Gelukkig zijn er toch nog een hoop te koop nog die sterker zijn.

Cookies
door Cookies Mar 27, 2017 om 13:06
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@neodutchio: die maatregel gaat per 1/9 a.s. in. De redenering van @panter22 volgend, is er straks dus geen goede stofzuiger meer te koop.

tijger1
door tijger1 Mar 27, 2017 om 14:34
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat is onzin. Het wattage zegt echt niet veel over de zuigkracht van een stofzuiger. En als het dan zo stoffig is dat er meerdere keren per dag gestofzuigd moet worden, wat een gekkigheid, dan zou ik maar dweilen.

De vragen worden steeds dwazer. "Voldoet niet aan mijn verwachtingen". Wat heeft Bol met uw verwachtingen van doen?

jo
door jorisw Mar 27, 2017 om 18:29
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Hoe wil je die stofzuiger proberen bij een elektronicawinkel? De zooi uit je keuken aanvegen en in de winkel op de vloer gooien en kijken of de stofzuiger het doet?

panter22
door panter22 Mar 27, 2017 om 18:54
6599 Antwoorden / Vragen

Ze hebben meestal wel een demo en je voelt dan of ie zuigt of aait

panter22
door panter22 Mar 27, 2017 om 19:11
6599 Antwoorden / Vragen

-

panter22
door panter22 Mar 27, 2017 om 19:15
6599 Antwoorden / Vragen

Website van de consumentenbond over het testen van stofzuigers:

  • Onrealistisch aantal bewegingen
    De stofopname wordt bepaald door 5 keer heen en weer te bewegen over de vloer. Wij vinden dit niet realistisch.

Geef mij maar mijn stofzuiger van 2000 watt. 1 hooguit 2 keer en de rommel is opgezogen.

Cookies
door Cookies Mar 28, 2017 om 16:30
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Nogmaals, panter, wattage zegt 3x niks over de zuigkracht!

panter22
door panter22 Mar 28, 2017 om 18:52
6599 Antwoorden / Vragen

Nou kan dat allemaal wel waar zijn carola83, maar  mc2017 dacht een goede stofzuiger gekocht te hebben en het valt tegen, De klachten zijn niet mis. De stofzuiger zuigt niet goed.
Dat is een teleurstelling als je dacht dat je een goede stofzuiger kocht met een allergiefilter.
Daar gaat het om.
En daar kan Bosch een antwoord op geven.Dus wat is er op tegen om de klacht bij Bosch of op de consumentensites te melden.

Wat ik uit op de website van de consumentenbond las, dat de stofopname wordt bepaald door 5 keer heen en weer te bewegen over de vloer,
Mogelijk zit daar het probleem, dat ze te snel zuigt voor deze stofzuiger.

Cookies
door Cookies - Mar 27, 2017 om 12:54
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Wattage zegt helemaal niets over de zuigkracht. Dat is een regelrechte misvatting.

DOOR PANTER22 - 27 MRT. 2017 OM 12:43
46 ANTWOORDEN / VRAGEN

Dit is een stofzuiger van 700 watt.
Daar kun je geen broodkruimels etc mee opzuigen. Daarvoor moet je minstens 1600 watt hebben.
En als je even had gekeken op kieskeurig, dan had je kunnen zien dat je voor ongeveer dezelfde prijs een voor jou meer geschikte stofzuiger had kunnen kopen.
Wat je kunt doen is je klacht op klachtencompas of klacht.nl zetten. Wie weet is Bosch coulant en krijg je een andere.
Maar recht heb je nergens op.
Ga voortaan naar een elektronicazaak waar je de stofzuiger kunt proberen.

fa
door familyman - Mar 27, 2017 om 13:03
888 Antwoorden / 1 Vragen

Dus u zou het ook niet erg vinden om een stofzuiger te kopen voor 100% prijs die anderen al twee maanden gebruik hebben natuurlijk.

Gerry1969
door Gerry1969 - Mar 27, 2017 om 13:16
3449 Antwoorden / 25 Vragen

U weet dat u laminaat heeft, u weet dat allergieën een rol spelen. Als u even had gekeken op Google had u zeker deze Miele speciaal voor harde vloeren en allergieën tegengekomen.
https://www.bol.com/nl/p/complete-c3-allergy-powerline-lotuswit-sgfe1-stofzuiger-met-zak/9200000042997310/?Referrer=ADVNLGOO002028-G-40597893761-S-287785878612-9200000042997310

U heeft nu zelf verkeerd gekozen dat valt de stofzuiger en Bol niet te verwijten.

Cookies
door Cookies - Mar 27, 2017 om 13:25
13336 Antwoorden / 36 Vragen
tenormin
door tenormin Mar 27, 2017 om 15:14
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Die doorverwijzing puzzelt me een beetje: ik lees: verwissel niet te vaak van stopcontact. Daar snap ik niet veel van, jij?

Gerry1969
door Gerry1969 Mar 27, 2017 om 16:59
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@Tenormin, stofzuiger zal langer snoer hebben tov gemiddeld.

pino123
door pino123 - Mar 27, 2017 om 14:21
2763 Antwoorden / 14 Vragen

En daar kom je na 8 weken pas achter?

Nee helaas, geen retourecht...

edrick3
door edrick3 - Mar 27, 2017 om 16:04
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Kan ik doordat ik totaal niet tevreden ben deze stofzuiger met teruggaaf van het betaalde bedrag retourneren?
Nee, dat kan niet.

gerbera
door gerbera - Mar 27, 2017 om 16:50
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Sterker nog het is stoffiger in huis dan voorheen
Zou haast denken dat die verkeerd werkt en stof het huis in blaast inplaats van het op te zuigen.
Want dat door de aanwezigheid van een stofzuiger, al dan niet goed werkend, het stoffiger in huis wordt vindt ik wel héél bijzonder. Misschien de poes aan het verharen ? want het wordt weer voorjaar.

Po
door Pontiac - Mar 27, 2017 om 18:57
131 Antwoorden / 5 Vragen

Retourneren : mijnsinziens , neen met een hoofdletter
reden voor mij is dat je ook geen gedragen onderkleding terug kan geven is ook niet fris gelijk de stofzuiger van u met zand en kattendrek!
 als u plus minus 150 euro vel vind voor een stofzuiger  kijk dan maar nooit naar een miele stofzuiger ( die miele die wij hebben kostte meer als 420 euro maar ja dan heb je ook wel de gigant onder de reuzen in stofzuigerland.

zoekster1
door zoekster1 - Mar 27, 2017 om 19:31
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Als ik u was zou ik het probleem voorleggen bij Bol.com. Eens zien wat ze erover te vertellen hebben. U kunt ook contact opnemen met Bosch en de teleurstelling over het product te kennen geven.
Misschien kunnen ze een oplossing aandragen of u een aanbod doen (korting of iets dergelijks).

Cookies
door Cookies Mar 27, 2017 om 19:53
13336 Antwoorden / 36 Vragen

......Eens zien wat ze erover te vertellen hebben..... Niets anders dan dat produkt niet geretourneerd kan worden. Tenslotte is er niets mis met die stofzuiger en zijn er ook genoeg mensen die er wel tevreden over zijn.

Gerry1969
door Gerry1969 Mar 27, 2017 om 20:32
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Bol.com gaat onmiddelijk roepen dat het de best geteste stofzuiger is en ook nog van een gerennommeerd merk.

Bosch gaat roepen, tja mevrouw dan had u een heel ander type moeten kiezen, katten, laminaat en allergieen dat gaat em niet worden voor € 150.
Ts wil de prestaties van een stofzuiger van € 250-€ 450 maar dan voor € 150.

Dit soort apparaten kun je bij elke Expert, EP, BCC of MediaMarkt testen, maar ja in de winkel was de Bosch net iets duurderr.

zoekster1
door zoekster1 Mar 27, 2017 om 21:09
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Ik heb een Bosch van 80 euro. Zuigt prima, ook haren. Dus je hoeft helemaal geen stofzuiger van 450 euro te kopen om een goede stofzuiger te hebben. Bovendien wie niet waagt die niet wint. Verder heb ik niets gezegd over retourneren, gewoon een reactie vragen van de verkoper en de fabrikant en kijken wat ze op de klacht hebben te zeggen.

brainless
door brainless - Mar 28, 2017 om 15:40
324 Antwoorden / 0 Vragen

@Panter22
Pure onzin dat je minimaal 1600 watt moet hebben.
Ik heb een kruimeldief met steel van 100 Watt en die zuigt prima (brood) kruimels en kattengrit op.
Ook mijn stofzuiger van 750 watt doet het prima qua zuigkracht.

De laatste heeft veel meer zuigkracht dan (nu mijn oude) Miele van veel meer watt.

Gerry1969
door Gerry1969 Mar 29, 2017 om 00:03
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Dat is vast een Dyson kruimeldief. Duurder als ts haar Bosch stofzuiger.
Maar wel beter:-)

ha
door halex - Mar 28, 2017 om 18:22
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Terugsturen en uw geld terugkrijgen kan niet meer. Het beste kunt u de stofzuiger voor een schappelijk prijsje aanbieden op Marktplaats of een soortgelijke site. En vervolgens koopt u een nieuwe stofzuiger die qua specificaties beter op uw situatie is toegerust. Zie de link van Carola83. Uiteraard zult u hierdoor uiteindelijk in totaal wel meer geld zijn voor een nieuwe stofzuiger, maar beschouwt u het verschil maar gewoon als leergeld.