Stofzuiger retoureneren na 2 maanden gebruik
Ik heb sinds twee maanden de stofzuiger (Bosch BSGL53192 Free'e - Stofzuiger met zak) in gebruik.
Echter voldoet hij niet aan mijn verwachting! Zeker niet omdat hij ook nog eens als "beste getest" uit de bus kwam.
Wij bestaan uit een huishouden met twee jonge kids en een huiskat. Daar waar ik eerder voldoende had aan 1x per dag stofzuigen ben ik nu meerdere keren per dag bezig. Gewoonweg omdat het niet goed schoon is. Sterker nog het is stoffiger in huis dan voorheen (wat een probleem geeft ivm allergie) Aangezien deze stofzuiger niet bepaald een goedkope aanschaf was vind ik de prijs kwaliteit verhouding niet in balans.
De problemen
Buiten het feit dat hij niet prettig en flexibel in gebruik is.Zuigt hij zeer slecht de stof en grotere viezigheden (oa broodkruimels, kattenkorrels, zand enz) op.
Bovendien is de borstel erg stug en hard waardoor hij veel lawaai op een harde ondergrond en krassen op het laminaat maakt.
Retourneren
Kan ik doordat ik totaal niet tevreden ben deze stofzuiger met teruggaaf van het betaalde bedrag retourneren?
Wie kan mij hierin verder helpen?
De stofzuiger is via bol.com aangeschaft
Nee, natuurlijk kun je de stofzuiger niet meer retourneren. Wat zou Bol.com dan met die stofzuiger moeten doen? Weggooien?
Het borstelprobleem kun je oplossen door een andere borstel te kopen. En zo veel vind ik 150,- euro voor een stofzuiger niet.
Beste getest wil niets meet of minder zeggen dat deze stofzuiger als beste uit de test kwam tov een aantal andere modellen. U weet op voorhand dat er allergieën zijn, dan kunt u ook het beste gaan zoeken naar een stofzuiger die weinig tot geen uitstoot heeft. Deze bosch heeft een stofuitstootklasse B. U had beter uw huiswerk moeten doen en wellicht naar een stenen winkel moeten gaan voor uitleg en te testen.
retour kan in ieder geval niet, dit had enkel gekund binnen 14 dagen en alleen als u de stofzuiger getest zou hebben en niet in gebruik had genomen.
Dit is een stofzuiger van 700 watt.
Daar kun je geen broodkruimels etc mee opzuigen. Daarvoor moet je minstens 1600 watt hebben.
En als je even had gekeken op kieskeurig, dan had je kunnen zien dat je voor ongeveer dezelfde prijs een voor jou meer geschikte stofzuiger had kunnen kopen.
Wat je kunt doen is je klacht op klachtencompas of klacht.nl zetten. Wie weet is Bosch coulant en krijg je een andere.
Maar recht heb je nergens op.
Ga voortaan naar een elektronicazaak waar je de stofzuiger kunt proberen.
Waarom een klacht op klachtecompas zetten? Ts heeft zelf niet de moeite genomen om zich te verdiepen in de kwaliteit van stofzuigers. Een leek kan zelfs snappen dat een 700 w stofzuiger slechter zuigt dan een 1400 of nog meer watt. Als je zo afhankelijk bent van goede zuigkracht koop je toch echt geen veredelde kruimeldief.
Vanaf dit jaar mogen stofzuigers officieel niet meer dan 900 watt zijn. Europese maatregel om het stroomverbruik te minderen. Gelukkig zijn er toch nog een hoop te koop nog die sterker zijn.
@neodutchio: die maatregel gaat per 1/9 a.s. in. De redenering van @panter22 volgend, is er straks dus geen goede stofzuiger meer te koop.
Dat is onzin. Het wattage zegt echt niet veel over de zuigkracht van een stofzuiger. En als het dan zo stoffig is dat er meerdere keren per dag gestofzuigd moet worden, wat een gekkigheid, dan zou ik maar dweilen.
De vragen worden steeds dwazer. "Voldoet niet aan mijn verwachtingen". Wat heeft Bol met uw verwachtingen van doen?
Hoe wil je die stofzuiger proberen bij een elektronicawinkel? De zooi uit je keuken aanvegen en in de winkel op de vloer gooien en kijken of de stofzuiger het doet?
Ze hebben meestal wel een demo en je voelt dan of ie zuigt of aait
-
Website van de consumentenbond over het testen van stofzuigers:
- Onrealistisch aantal bewegingen
De stofopname wordt bepaald door 5 keer heen en weer te bewegen over de vloer. Wij vinden dit niet realistisch.
Geef mij maar mijn stofzuiger van 2000 watt. 1 hooguit 2 keer en de rommel is opgezogen.
Nogmaals, panter, wattage zegt 3x niks over de zuigkracht!
Nou kan dat allemaal wel waar zijn carola83, maar mc2017 dacht een goede stofzuiger gekocht te hebben en het valt tegen, De klachten zijn niet mis. De stofzuiger zuigt niet goed.
Dat is een teleurstelling als je dacht dat je een goede stofzuiger kocht met een allergiefilter.
Daar gaat het om.
En daar kan Bosch een antwoord op geven.Dus wat is er op tegen om de klacht bij Bosch of op de consumentensites te melden.
Wat ik uit op de website van de consumentenbond las, dat de stofopname wordt bepaald door 5 keer heen en weer te bewegen over de vloer,
Mogelijk zit daar het probleem, dat ze te snel zuigt voor deze stofzuiger.
Wattage zegt helemaal niets over de zuigkracht. Dat is een regelrechte misvatting.
Dit is een stofzuiger van 700 watt.
Daar kun je geen broodkruimels etc mee opzuigen. Daarvoor moet je minstens 1600 watt hebben.
En als je even had gekeken op kieskeurig, dan had je kunnen zien dat je voor ongeveer dezelfde prijs een voor jou meer geschikte stofzuiger had kunnen kopen.
Wat je kunt doen is je klacht op klachtencompas of klacht.nl zetten. Wie weet is Bosch coulant en krijg je een andere.
Maar recht heb je nergens op.
Ga voortaan naar een elektronicazaak waar je de stofzuiger kunt proberen.
Dus u zou het ook niet erg vinden om een stofzuiger te kopen voor 100% prijs die anderen al twee maanden gebruik hebben natuurlijk.
U weet dat u laminaat heeft, u weet dat allergieën een rol spelen. Als u even had gekeken op Google had u zeker deze Miele speciaal voor harde vloeren en allergieën tegengekomen.
https://www.bol.com/nl/p/complete-c3-allergy-powerline-lotuswit-sgfe1-stofzuiger-met-zak/9200000042997310/?Referrer=ADVNLGOO002028-G-40597893761-S-287785878612-9200000042997310
U heeft nu zelf verkeerd gekozen dat valt de stofzuiger en Bol niet te verwijten.
@diewilik: of een nog betere, maar ja TS vindt 150,- euro al een hoop geld https://www.bol.com/nl/p/miele-complete-c3-comfort-stofzuiger-met-zak-marineblauw/9200000054156992/?bltg=itm_event=click&mmt_id=669a478403edab71&pg_nm=pdp&slt_id=prd_reco&slt_nm=product_recommendations&slt_pos=C1&slt_owner=ccs&itm_type=product&itm_lp=4&itm_id=9200000054156992&itm_role=in
Die doorverwijzing puzzelt me een beetje: ik lees: verwissel niet te vaak van stopcontact. Daar snap ik niet veel van, jij?
@Tenormin, stofzuiger zal langer snoer hebben tov gemiddeld.
Kan ik doordat ik totaal niet tevreden ben deze stofzuiger met teruggaaf van het betaalde bedrag retourneren?
Nee, dat kan niet.
Sterker nog het is stoffiger in huis dan voorheen
Zou haast denken dat die verkeerd werkt en stof het huis in blaast inplaats van het op te zuigen.
Want dat door de aanwezigheid van een stofzuiger, al dan niet goed werkend, het stoffiger in huis wordt vindt ik wel héél bijzonder. Misschien de poes aan het verharen ? want het wordt weer voorjaar.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Belkin usb-c koptelefoon aan Samsung Galaxy A52s 5G werkt ineens niet meer
Op 19 feb 2024 heb ik Belkin G3H0002 usb-c headset met bel functie gekocht. Meteen na inpluggen in mijn mobiele telefoon, de Samsung Galaxy A52s 5G werkte hij meteen feilloos. Echter zo'n 2 weken geleden deed hij het ineens niet helemaal meer.
Dwz ik hoorde nog wel het audio van de NPO radio1 live stream, maar ik kon het volume niveau met de knopjes aan de kabel van de headset niet meer ver
...
Lees meer
Mag iemand na retour zending en blijkbaar wat stuk gegaan maar eist nu de helft
heb een pakket teruggestuurd binnen 1 uur na levering heb het naar eer en geweten goed verpakt maar tijdens vervoer is er waarschijnlijk een klein haakje waar op een klein pankje moet rusten stuk gegaan ze zeggen dat ze het nu niet meer kunnen verkopen nou nu een nieuw hangertje met 2 kleine spijkertjes erin en hij is als nieuw maar hij eist nu de helft van de aankoop 54 euro vindt het nogal w ... Lees meer
Nationale energie beheer
Heb probleem met nationale energie beheer
Zij hebben me onder valse voorwendselen overgezet van budget energie naar mega energie waar in straf boeten kreeg wat niet beloofd was zij hebben het geprobeerd op te lossen en contract ontbonden met mega en me geplaats bij gewoon energie en me belooft dat ik 250 euro binnen 8 weken terug gestort zou krijgen maar onder tussen al 12 weken niets nu kree
...
Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer