allony
door allony Sep 22, 2006 om 17:44
Huishouden & energie

Strijkijzer vuil

Hallo mensen m,n vraag is of iemand weet hoe je de bruine plekken aan de onder kant van het strijkijzer er vanaf krijgt

bvb allony

18440 5 Rapporteer

ve
door verwijderd - Sep 22, 2006 om 17:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je strijkijzer reinigen...

Als je strijkijzer niet goed meer glijdt, reinig het ijzer dan met een speciaal reinigingsproduct. Reinigingsproducten voor je strijkijzer vind je in de supermarkt of bij de drogist. Wist je dat je hiervoor ook gewone tandpasta kon gebruiken ?

Maak het jezelf wat makkelijker en gebruik Robijn Makkelijker Strijken. Met deze wasverzachter strijk je makkelijker en sneller dan ooit dankzij de hydra glijdende ingrediënten die zorgen voor minder plooien en een perfecte afwerking

Als er wat stijfsel op je strijkijzer zit, of enig ander restant, dan kan je dit verwijderen met een reinigingsproduct voor metaal dat niet krast. Je vindt zulke producten in de supermarkt of bij de drogist.

Als er per ongeluk een synthetische stof, zoals nylon bijvoorbeeld, aan je strijkijzer blijft plakken, verlaag dan niet meteen de temperatuur van je strijkijzer. Het verlagen van de temperatuur van je strijkijzer zou er voor zorgen dat de restanten een korst gaan vormen op het ijzer.

Haal de restanten er meteen af met een stukje papier en met het strijkijzer op een hoge temperatuur. Reinig daarna het ijzer, terwijl het nog warm is, met een reinigingsproduct voor strijkijzers.

ve
door verwijderd - Sep 22, 2006 om 22:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

@binka,

Als je zonder bronvermelding tekst plaatst krijg je gegarandeerd nog eens Stichting Brein op visite.

bronvermelding

Collegiale groet, Read.

ve
door verwijderd - Sep 23, 2006 om 01:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Allonny,

Tada:

Deze foto heb ik even voor je van de HG site geplukt. Hier het bijbehorende verhaaltje:
"Bruine en zwarte strijkresten zorgen ervoor dat de strijkbout niet meer lekker glijdt en gaat afgeven op het strijkgoed. Met HG strijkbout reiniger worden deze hardnekkige resten eenvoudig verwijderd en strijkt de strijkbout weer als nieuw! Zet de strijkbout op de laagste stand en smeer de strijkboutzool met ronddraaiende bewegingen dun in met HG strijkboutreiniger. Reinig daarna de gaatjes van de zool met het bijgeleverde borsteltje en wrijf vervolgens de zool op met een schone, droge doek. Hierna de temperatuur van de strijkbout verhogen naar stand “katoen”, 140º C en ongeveer een minuut strijken over tissue papier of katoenen doek." (bron: www.hginternationaal.com)

Zoals je waarschijnlijk zelf wel weet is HG bij iedere kwaliteitsdrogist te koop. Daarnaast verkopen ook veel supermarkten dit merk tegenwoordig. Ook andere merken (citin??) hebben dergelijke producten.

Groet Richard

ve
door verwijderd - Sep 25, 2006 om 18:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo als u en strijkijzer wilt reinigen kan het ook goedkoper.

Laat uw strijkijzer warm worden en zet hem op de zijkant leg er en doek onder .Ga er nu met een kaars over heen en daarna met een doekje.Hij is niet alleen schoon maar ook weer glad.

ve
door verwijderd - Sep 25, 2006 om 18:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je dit nog leest Allony dan kan je het volgende proberen.

Het strijkijzer, maakt niet uit met wat voor een soort zool, lekker warm laten worden (niet heet) dan met een wat ouder/versleten schuursponsje en water gewoon reinigen.

Succes,

Oracle