xi
door xilaxus May 4, 2011 om 19:04
Huishouden & energie

Uitharende kat

Lieve mensen,

Ik heb een witte kater met hier en daar een zwarte vlek, ik hou enorm veel van Shiloh alleen het probleem is het uitharen.
Niet alleen in de zomer of in de winter maar gewoon het hele jaar door.
Hij is erg slim en ik heb m kunnen leren dat hij niet meer op onze (stoffen) bank gaat liggen en met dit mooie weer is hij eigenlijk alleen maar buiten.
Een Hele goede kam gekocht waarmee het probleem opgelost zou moeten zijn maar al kam ik een maand, er blijft haar uitkomen.
Het is een normale Europese kat dus geen boskat oid.

Heeft iemand een tip misschien??????????

10296 11 Rapporteer

ve
door verwijderd - May 4, 2011 om 19:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Verharen hou je verder niet tegen maar kreeg een tip van m`n oma ;-)
Kat afnemen met een vochtige zweem leren lap, dat verwijderd alle oude/dode haren, dus als je dat dagelijks doet heb je minder haar in huis.

Succes,

ve
door verwijderd - May 4, 2011 om 21:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Veet, silk-epil, bodygroom, tondeuze...mogelijkheden zat:)
Sorry hoor maar elke kat verhaart, en dat gaat het hele jaar door. Net zoals U dagelijks haren verliest.

ve
door verwijderd - May 4, 2011 om 21:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Alle katten (honden enz.) verharen, en in het voorjaar nog erger. Als je daar niet tegen kan, had je niet aan katten moeten beginnen.

Ben in ieder geval blij dat ik jouw kat niet ben die niet eens gezellig op de bank mag liggen, enkel en alleen om wat haren.

ve
door verwijderd - May 4, 2011 om 21:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het gaat niet om een paar haren, ik heb mijn hele leven al katten maar deze haart enorm, na 1 nacht is mijn blauwe bank wit.
Ik ben gek op mijn kat en alle katten mochten tot nu toe op de bank, np.

Ik vraag om een oplossing, niet op commentaar zodat de kat weer gewoon op de bank kan gaan liggen.

ve
door verwijderd - May 4, 2011 om 22:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

"Ik vraag om een oplossing...."

Ga naar je dierenarts en vraag het hem/haar!

Zo goed?

ve
door verwijderd - May 4, 2011 om 23:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

xilaxus schreef op woensdag 4 mei 2011, 21:53: Het gaat niet om een paar haren, ik heb mijn hele leven al katten maar deze haart enorm, na 1 nacht is mijn blauwe bank wit.
Ik ben gek op mijn kat en alle katten mochten tot nu toe op de bank, np. .

Waarom dan niet een kleed op de bank leggen zodat de kat er toch op kan?
Mijn kat is ook erg in de rui, normnaal in deze periode, en ik borstel haar elke dag of ik haal zoals Stacey zegt, een natte doek over de vacht.

ve
door verwijderd - May 13, 2011 om 05:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zeer ernstig verharen kan duiden op vitaminen gebrek.
Raadpleeg een dierenarts.

ve
door verwijderd - May 13, 2011 om 12:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

wimmi20 schreef op vrijdag 13 mei 2011, 05:21: Zeer ernstig verharen kan duiden op vitaminen gebrek.
Raadpleeg een dierenarts.

Dit is iets waar ik iets mee kan dus ik ga de dierenarts toch maar raadplegen.

ve
door verwijderd - May 13, 2011 om 12:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

wimmi20 schreef op vrijdag 13 mei 2011, 05:21: Zeer ernstig verharen kan duiden op vitaminen gebrek.
Raadpleeg een dierenarts.

Klopt, als een kat overdreven veel verhaart kan het een tekort zijn aan vitamine H, Biotine.
Een gebrek daaraan leidt tot haaruitval.
Voor iets van 7,50 kan je een potje Biotine kopen bij een dierenarts/dierenwinkel.

ve
door verwijderd - May 13, 2011 om 13:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

xilaxus schreef op woensdag 4 mei 2011, 21:53: Het gaat niet om een paar haren, ik heb mijn hele leven al katten maar deze haart enorm, na 1 nacht is mijn blauwe bank wit.
Ik ben gek op mijn kat en alle katten mochten tot nu toe op de bank, np.

Ik vraag om een oplossing, niet op commentaar zodat de kat weer gewoon op de bank kan gaan liggen.

Echte dierenliefhebber ben je...op 4 Mei een vraag stellen, je krijgt een advies om naar een dierenarts te gaan en anderhalve week later ga je dat maar eens "overwegen"?
Kat had al dood kunnen zijn...

ve
door verwijderd - May 14, 2011 om 04:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

tp schreef op vrijdag 13 mei 2011, 13:09:
xilaxus schreef op woensdag 4 mei 2011, 21:53: Het gaat niet om een paar haren, ik heb mijn hele leven al katten maar deze haart enorm, na 1 nacht is mijn blauwe bank wit.
Ik ben gek op mijn kat en alle katten mochten tot nu toe op de bank, np.

Ik vraag om een oplossing, niet op commentaar zodat de kat weer gewoon op de bank kan gaan liggen.

Echte dierenliefhebber ben je...op 4 Mei een vraag stellen, je krijgt een advies om naar een dierenarts te gaan en anderhalve week later ga je dat maar eens "overwegen"?
Kat had al dood kunnen zijn...

Ik heb allerlei dingen naar mijn kop gekregen. maar als je ooit nog zo,n vraag tegenkomt??
Mijn kat heeft gewoon deze vacht, kaalplukken is de oplossing dus.
Kerngezond........................... hij is 8 jaar en haart al net zolang.

Oordeel niet zolang er niets te oordelen is, ik wil ff mededelen dat Shiloh nu met zijn haren op mijn schoot ligt en hij groet jullie.