Hc
door Hc.B Aug 13, 2017 om 11:28
Huishouden & energie

Uitvallen Philips Airfryer HD 9240

Onze airfryer valt telkens uit bij gebruik en nu doet hij helemaal niets meer.Wat ik lees op internet is dat er hierover meer klachten zijn en allemaal na de 2 jaar garantie.Het lijkt er verdacht veel op dat het gemaakt dat gemaakt word voor 2-3 jaar.Nu is mijn vraag hier,is er ook iemand er achter gekomen wat hier de oorzaak van is omdat dit toch wel een regelmatig terug komend probleem is.Reparatie volgens onze winkelier is te duur.Dus is er een handige die weet wat de oorzaak is en kan het gemakkelijk worden gerepareerd.Ben benieuwd naar reacties.

49678 17 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Aug 13, 2017 om 11:47
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Stel uw vraag op Klusidee. Misschien hebben ze daar een idee.

Wat een rare veronderstelling dat iets voor twee of drie jaar gemaakt wordt.

Gerry1969
door Gerry1969 Aug 16, 2017 om 21:59
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Indesit :-)

tijger1
door tijger1 Aug 17, 2017 om 00:33
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar ook Indesit, hoewel ik daar heel lang geleden zeer slechte ervaringen mee had, maakt niet met opzet iets wat maar twee of drie jaar meegaat.

tenormin
door tenormin - Aug 13, 2017 om 11:50
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Lees dat het inderdaad veelvuldig, net na twee jaar, voorkomt en reparatie dan ca. €150,00 moet kosten. Beetje boel geld, vergeleken met de door u betaalde prijs, althans, wat ik zie aan de prijs van uw Airfryer op internet. Bewijzen dat Philips zo'n ding maakt voor nauwelijks 2 jaar gebruik is natuurlijk niet hard te maken, maar men zou het wel gaan denken.

pi
door pieterwolters Aug 14, 2017 om 14:53
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Je moet die cijfers wel in het juiste perspectief zetten. Alleen mensen waarbij het ding net na de garantieperiode kapot gaat schrijven daarover. Als het netjes binnen de garantieperiode wordt gerepareerd, schrijft niemand daarover, net zoals als het na bijvoorbeeld 6 jaar kapot gaat.

Het aantal klachten wat je ziet zegt dus totaal niets.

tenormin
door tenormin Aug 14, 2017 om 16:51
16823 Antwoorden / 108 Vragen

@pierterwolters, m.a.w. "we hoeven geen klachten meer te lezen" o.i.d.? Daar ben ik het dus niet mee eens. Ander artikel: neem even een zijstraat: Seats & Sofa's. En alle klachten over die toko. Ze zeggen wel garatie te geven maar ze doen het niet. Bekend toch? En het is een feit: de apparaten hebben, zeker weten, een veel kortere levensduur dan "vroeger". Nou ja, jij en ik denken er anders over, wat uiteraard mag.

tijger1
door tijger1 Aug 14, 2017 om 17:09
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik geloof daar helemaal niets van dat apparaten veel korter zouden "leven".

Ik doe met mijn spullen jaren en jaren en jaren, zonder dat ze kapot gaan.

En de veronderstelling dat spullen nu met opzet gammel gemaakt zouden worden, zodat men weer nieuwe koopt, is mijns inziens onzin.

Als ik al een airfryer vsn Philips zou hebben die na twee jaar plus een maand de geest geeft, zou ik dus zeker niet een nieuwe van Philips kopen. Dus Philips wint daar echt niets mee.

tenormin
door tenormin Aug 14, 2017 om 17:17
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Ja maar @tijger1, we kunnen er dus niet over oordelen: mijn apparaten doen het ook al jaren en jaren. (Wel even afkloppen). Beiden hebben wij dus geen nieuwe apparaten. Toch lees ik vaak dat, b.v. TV's ook niet zo lang meer meegaan, wasmachines, drogers, noem maar op. Ik heb er geen ervaring mee, anderen dus wel.

tijger1
door tijger1 Aug 14, 2017 om 18:37
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wij kunnen er dus juist wel over oordelen, omdat het met onze apparatuur niet gebeurd.

En ik heb nu wel van alles nieuw, maar Bosch geeft vijf jaar garantie, dus die zitten echt niet te wachten dat ik over twee jaar bel met de mededeling de boel doet het niet meer.

Dus die anderen hebben pech, of doen iets verkeerd of ga maar door.

tenormin
door tenormin Aug 14, 2017 om 19:34
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Ik krijg de indruk, alom te lezen op Google en hier, dat machines tegenwoordig expres zo worden gemaakt dat er een kortere levensduur te verwachten is. Ik heb toevallig gisteren nog tegen mijn Bosch wasmachine gezegd ;-) : "tjeetje, hoe oud ben jij eigenlijk". (Geen antwoord terug). ☼

jo
door jorisw Aug 14, 2017 om 22:25
4340 Antwoorden / 1 Vragen

@tenormin: nee, mensen denken dat machines tegenwoordig zo worden gemaakt. Mensen hebben vaak rare gedachtenkronkels. Als een apparaat na 2 jaar en een week kapot gaat is de reactie "Zie je wel, ze doen het expres" terwijl als het bij 1 jaar en 51 weken kapot gaan de reactie zal zijn "Mooi, er zit nog garantie op". Terwijl je een product echt niet zo kunt maken dat het precies op een voorgeprogrammeerd moment kapot gaat. Het is allemaal puur toeval waar vervolgens de verkeerde conclusies uit worden getrokken.

PS: ik ben productontwikkelaar bij een fabrikant van consumentenelektronica (niet Philips) geweest dus ik weet redelijk hoe het ontwikkelproces in elkaar zit en ontwerpen op defect raken net na de garantieperiode wordt niet gedaan en is ook niet mogelijk.

diumenge
door diumenge - Aug 13, 2017 om 11:56
11969 Antwoorden / 15 Vragen

De levensduur van apparaten neemt inderdaad af, misschien is er een Repair Café in de buurt die u kan helpen?

simon55
door simon55 - Aug 13, 2017 om 12:01
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Welk type betreft het..........?..................Vermoedelijk is de thermostaat de oorzaak dat die defect is

tenormin
door tenormin Aug 13, 2017 om 12:21
16823 Antwoorden / 108 Vragen

HD 92 40 @simon55 ☺

gerbera
door gerbera Aug 13, 2017 om 16:08
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Staat toch met grootte letters in de aanhef van de vraag.

simon55
door simon55 Aug 13, 2017 om 16:16
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Hoef je  niet zo te blèren Hóór,Ga met je bloemen spelen

gerbera
door gerbera Aug 13, 2017 om 21:57
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Volgens mij heeft U, uw dag niet vandaag. Kan ik toch niets aan doen dat u de vragen niet goed leest.

simon55
door simon55 Aug 13, 2017 om 23:47
1556 Antwoorden / 5 Vragen

U leest zelf nooit ergens overheen hé

tijger1
door tijger1 - Aug 13, 2017 om 17:27
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Uiteraard worden die apparaten maar voor twee jaar en een maand gebouwd. Er zit niet voor niets een kalender ingebouwd, zodat ze weten wanneer ze de geest moeten geven,

Ge
door Genee - Aug 13, 2017 om 23:14
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Vond op internet een filmpje waar van een airfryer een microswitch stuk was.
Het probleem kan natuurlijk overal zitten maar deze microschakelaar zou wel eens de 'zwakste schakel' kunnen zijn.
Deze zit aan de binnenzijde tegen de achterwand en wordt ingedrukt als de frituurmand helemaal op zijn plaats geschoven is.
U zou, zoals op het filmpje te zien is de pal van de microschakelaar eens met de hand kunnen indrukken of de airfryer dan wel werkt.
De verwarmingsspiraal is niet meteen heet, je zult de eerste seconden je vingers niet verbranden.
Filmpje is wel in het portugees maar toch interessant om het te bekijken.

https://youtu.be/xjoVvYyOCG8

re
door red1 - Aug 14, 2017 om 11:48
329 Antwoorden / 1 Vragen

koop een nieuwe

goldenluck
door goldenluck - Aug 14, 2017 om 12:16
28 Antwoorden / 2 Vragen

Bij mij ging hij 5 weken voor het aflopen van de garantie stuk, ook eerst een paar keer uitvallen, daarna deed hij niks meer. Dus heb de Airfryer opgestuurd, nu maar afwachten of hij gemaakt kan worden.

me
door mepje1 - Aug 14, 2017 om 12:40
5 Antwoorden / 0 Vragen

Dit euvel is bekend bij Phillips, Er is op facebook een airfyer groep, en daar is al bekend gemaakt door phillips zelf dat mensen met dit probleem zich kunnen melden op facebook bij Phillips Ik raad je ook aan dit te zoen, en misschien ook handig om je ook even aan te melden bij ondestaande fb groep. Hier haal je erg veel info, tips, recepten, en noem maar op vandaan, en kun je terecht met al je vragen.

https://www.facebook.com/groups/610837399015162/?ref=bookmarks

Jeannetims
door Jeannetims - Aug 14, 2017 om 13:23
51 Antwoorden / 3 Vragen

Als je een goede oven hebt is een Airfryer een totaal nutteloos product, dus bedenk of je hem wel wilt vervangen.

pa
door paulacanton - Aug 14, 2017 om 13:36
4 Antwoorden / 1 Vragen

De gewone oven is goed voor grotere gerechten. De airfryer hoeft niet te worden voorverwarmd, dat scheelt 10 minuten stroom. Ook gebruikt een oven veel meer stroom. De mijne gebruikt bij 200 graden ca. 2 kilowatt de airfryer iets meer dan de helft

pi
door pieterwolters Aug 14, 2017 om 15:00
3610 Antwoorden / 0 Vragen

En hoeveel stroom koop je voor de aanschafprijs van een goede airfryer?

Ik zie dat een Philips airfryer zo'n 170 euro kost (plus of min een beetje afhankelijk van het type). 1 kWh elektriciteit kost ca. 22 cent. Voor 170 euro koop je dus 772 kWh elektriciteit. Daarvan kan je jouw oven 386 uur op 200 graden laten draaien. Dat is dagelijk meer dan een uur! En als je het wat realistischer bekijkt: stel je eet 2 keer per week friet uit de overn, dan zou minstens 7 jaar jouw oven moeten gebruiken voordat je de airfryer hebt terugverdient. En eigenlijk nog langer want ik heb alleen de aanschafkosten van de airfryer meegenomen, nog geeneens de energiekosten.

Mi
door Minkydooh - Aug 14, 2017 om 18:27
6 Antwoorden / Vragen

Mijn analoge Airfryer is al uit 2011, wordt dagelijks gebruikt en doet het nog uitstekend. Het digitale display zal wel de oorzaak zijn van het uitvallen. Dat merk ik bij auto's ook, digitaal is absoluut geen verbetering.

Pi
door PimJoris - Aug 14, 2017 om 18:31
78 Antwoorden / Vragen

Een fabrikant kan wel zeggen dat u slechts twee haar garantie hebt, maar de wet geeft u meer rechten. Consumenten mogen van een produkt bij normaal gebruik een normale, redelijke levensduur verwachten en dat is zeker meer dan twee jaar. Maar weinig leveranciers hanteren uit zichzelf die regels en als ze al van deze wettelijke regeling op de hoogte zijn, hun klanten attenderen ze daar vaak niet op. U kunt reparatie of vervanging vragen.Afhankelijk van de waarde en de leeftijd van uw apparaat krijgt u mogelijk niet alles vergoed ( logisch, u heeft het apparaat die twee jaar immers wel gebruikt,, maar het is zeker de moeite waard een beroep te doen op deze wet.  Meer informatie kunt u vinden op www.consuwijzer.nl. Daar staan ook voorbeeldbrieven. Succes!

di
door dickster - Aug 16, 2017 om 20:26
69 Antwoorden / 2 Vragen

Action heeft een kitchen hero airfryer voor 37,95. Toevallig hebben 2 kennissen van mij die, en die bevalt hen erg goed. Zelf heb ik liever een gewoen frituurpan dus zelf geen ervaring mee.

Gerry1969
door Gerry1969 Aug 16, 2017 om 22:04
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Precies, er gaat niets boven een echte frituur. Snacks, friet alles heeft een mooie krokante korst en ook sneller klaar, grotere porties tegelijk.
Alleen op tijd de olie of het vet vervangen.

Paola Castor
door Paola Castor - Aug 16, 2017 om 22:10
66 Antwoorden / 1 Vragen

Deze Philips HD9240 ga ik sowieso niet aanschaffen.

Zekering? Al doorgemeten? Een soldeerpunt losgeraakt?

Ad
door Ad Peters - Oct 13, 2017 om 14:05
1 Antwoorden / Vragen

Ik heb een airfryer gekocht op 30 juli 2015 en nog ééntje op 17 mei 2016 omdat we zo tevreden waren.........
In aug 2017 heb ik Philips moeten melden dat BEIDEN airfryers problemen vertoonde. De eerste wil helemaal niet meer opstarten en de tweede vertoont nu ook mankementen (verstoorde display en timing).
Philips wil nu alleen de laatste nog laten repareren binnen de garantietermijn. De eerste is nu één maand over de garantietermijn heen. Ik heb Philips aangegeven te verwachten dat ze beide apparaten binnen de garantie behandelen. Zijn ze niet echt toe bereid. Ik kan een 30% kortingsbon krijgen voor online bestelling, maar mijn vertrouwen in Philips is weg.
IK heb ook (nog) flauw idee waarom normaal gesproken goede producten van Philips kennelijk maar twee jaar meegaan.

QU
door QUEPS - Jan 23, 2018 om 19:48
1 Antwoorden / Vragen

vandaag hetzelfde probleem gehad met Airfryer XL 9240. Als airfryer warm wordt stopt hij ermee. Apparaat is net 2 jaar en 2 weken oud.
Vandaag gebeld met Philips en het probleem is bekend. Het is een fabrieks fout en de garantie wordt met 12 verlengd. Na telefoontje met de klantenservice kun je airfryer opsturen en wordt deze gratis gerepareerd.
Mocht u dit probleem hebben met de airfyer bel dan even naar Het Philips Consumer Care team www.philips.nl/content/B2C/nl_NL/support-home/support-contact-page.html

Wij zijn daar erg goed geholpen.

succes