em
door emans - 14 Nov 2008 om 17:09
Huishouden & energie

Vergoeding

Plasmakast gekocht bij entless home entertainment waarvan de schroeven niet pasten. gebeld en er werden nieuwe schroeven opgestuurd. Die bevestigd tot ik aan de volgende schroeven kwam die waren ook niet goed. Besloten terug te sturen en toen kwam er mail dat de kast beschadigd was en er 100,00 euro van het bedrag afgetrokken werd. Wie bepaald dat bedrag? en moet ik het daarmee eens zijn?

37 1 Rapporteer

Deze vraag is gesloten. De vraag kan niet meer worden beantwoord.

door stacey - 15 Nov 2008 om 13:52
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Hoi,


Lastig, heb je het in de originele verpakking teruggestuurd ?


Dan zou de kans op schade klein zijn en in de meeste gevallen dan te wijten aan gooi en smijtwerk van de transporteur, dat zou ik de winkel dan wel melden, maar bewijs het maar eens..........


Waarom is het opgestuurd ? Het is toch geen internetwinkel ? Ik zag op de site althans winkel+adres en openingstijden.


Bij gewone winkel betstaat ook Geen Recht op retourneren/annuleren, en als de winkelier die service biedt kunnen ze daar zelf eisen aan stellen in dat geval kan hij ook zeggen dat als je niet accoord gaat je het ding dan maar gewoon af moet nemen/betalen. Dus dan is de keuze verlies nemen of (beschadigde) plasmakast alsnog afnemen wellicht....


De winkelier bepaald de schade.


Als je zeker weet dat je het schadevrij geretourneerd hebt zou ik er niet zondermeer mee accoord gaan, maar zal wel moeilijk zijn wellicht om dat te bewijzen.


Informeer anders een bij Het Juridisch Loket wat de beste actie is in dit geval.


Succes,

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

he
heijl142 - 07 Feb 2016 om 12:21
Geldzaken & recht

Inhouding pensioen bij uitkering

Mag de gemeente mijn klein pensioen van 120 euro inhouden op mijn wia uitke?
rering Lees meer

ma
marja smits - 08 Feb 2016 om 07:28
Geldzaken & recht

Ziggo haalt verschillende bedragen af

Sinds een jaar of 30 was ik klant van Ziggo tot dat ik vorige jaar een aanbieding kreeg van ze ben er op in gegaan sinds dien is het helemaal fout gegaan met de Facturen elke maand werden er verschillende bedragen van mijn bankrekening gehouden. Zelfs de maand januari 2016 werd er 2 x een bedrag afgeschreven. Elke maand heb ik gebeld dat het bedrag niet klopte en van Ziggo zeiden ze dat het wel kl ... Lees meer

Gr
Grensjager2 - 06 Feb 2016 om 15:20
Geldzaken & recht

Grond duurder verkopen en woning op 0% winst zetten

Wij hebben onze woning en grond apart bij de notaris laten passeren. Dit kwam door omstandigheden van de bouwer [Deze ging na de bouw van de woning failliet. Achteraf zijn dan vele handeling te verklaren]. Als wij de woning in de toekomst willen verkopen dan zouden wij in principe de grond duurder kunnen verkopen ten opzichte van de woning. De grond hebben wij direct betaald en daar berust geen hy ... Lees meer