em
door emans - 14 Nov 2008 om 17:09
Huishouden & energie

Vergoeding

Plasmakast gekocht bij entless home entertainment waarvan de schroeven niet pasten. gebeld en er werden nieuwe schroeven opgestuurd. Die bevestigd tot ik aan de volgende schroeven kwam die waren ook niet goed. Besloten terug te sturen en toen kwam er mail dat de kast beschadigd was en er 100,00 euro van het bedrag afgetrokken werd. Wie bepaald dat bedrag? en moet ik het daarmee eens zijn?

51 1 Rapporteer

Deze vraag is gesloten. De vraag kan niet meer worden beantwoord.

door stacey - 15 Nov 2008 om 13:52
10353 Antwoorden / 12 Vragen
0

Hoi,


Lastig, heb je het in de originele verpakking teruggestuurd ?


Dan zou de kans op schade klein zijn en in de meeste gevallen dan te wijten aan gooi en smijtwerk van de transporteur, dat zou ik de winkel dan wel melden, maar bewijs het maar eens..........


Waarom is het opgestuurd ? Het is toch geen internetwinkel ? Ik zag op de site althans winkel+adres en openingstijden.


Bij gewone winkel betstaat ook Geen Recht op retourneren/annuleren, en als de winkelier die service biedt kunnen ze daar zelf eisen aan stellen in dat geval kan hij ook zeggen dat als je niet accoord gaat je het ding dan maar gewoon af moet nemen/betalen. Dus dan is de keuze verlies nemen of (beschadigde) plasmakast alsnog afnemen wellicht....


De winkelier bepaald de schade.


Als je zeker weet dat je het schadevrij geretourneerd hebt zou ik er niet zondermeer mee accoord gaan, maar zal wel moeilijk zijn wellicht om dat te bewijzen.


Informeer anders een bij Het Juridisch Loket wat de beste actie is in dit geval.


Succes,

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

ja
jac1973 - 03 May 2016 om 04:52
Winkels & webshops

Bader

Wie heeft ervaring met levertijd bader postorderbedrijf.ik heb wat besteld wat voorradig is en wacht nu twee en een halve week. Bader gebeld en zegt dat het inmiddels onderweg is. Duurt dit altijd zolang??? Lees meer

GV
GVO - 29 Apr 2016 om 22:29
Auto & vervoer
NS houdt zich Niet aan Eigen Voorwaarden

NS houdt zich Niet aan Eigen Voorwaarden

Moeder van bijna 78 heeft op 23 maart haar NS voordeelurenabonnement opgezegd. Volgens de algemene voorwaarden (artikel 5.2) betekent dit dat ze per 1 april heeft opgezegd. De systemen van de NS kunnen de opzegging niet aan. Hier wordt niet over gecommuniceerd door de NS. Mijn zwager en ik hebben diverse malen contact gezocht. Moeder is al een keer onverrichte zaken naar het station geweest (om he ... Lees meer

ch
cheryl1971 - 25 Apr 2016 om 06:49
Computers & telefonie

Goedemorgen ik zie net dat mr de haan beslag komt leggen terwyl ik nooit iest

dat zy morgen beslag komen leggen terwyl ik nooit een papier heb gehad van de rechter dat het voor is gegaan het gaat over t.mobil.maar nu willen beslag gaan leggen opslpullen van iemand anders en ik woon daar niet meer sinds 28-2-2016 ik sta ingeschreven by het dwi ik heb een dakloze uitkering van 512euro wat kan ik nog doen Lees meer