kriekra
door kriekra Jul 10, 2011 om 15:25
Huishouden & energie

Vlek uit terrastegels verwijderen

Na een overheerlijke bbq zitten er op mijn terras van abbeystones lelijke vlekken van de marinade die oa bestond uit olie, ketjap en cola. Los van elkaar geeft dit al lastige vlekken, maar gemengd.......Ik heb geprobeerd de vlekken weg te halen met Dasty, dit even laten intrekken en dan met water en een harde bezem weg te schrobben, maar dit heeft niet geholpen. Wie weet raad?

194245 10 Rapporteer

grindweg
door grindweg - Jul 10, 2011 om 18:45
2308 Antwoorden / 28 Vragen

het gaat lukken met remmen reiniger of een middel op alcohol basis

kriekra
door kriekra - Jul 10, 2011 om 20:37
204 Antwoorden / 64 Vragen

Bedankt voor de tips!
Laat ik nou Lithofin in huis hebben, dat werd mee geleverd bij mijn vloertegels voor de gang. (ik had het nog niet bekeken of gebruikt, tegels liggen er nog geen week en moeten nog gevoegd etc.) Had ook eerlijk gezegd niet direct de link gelegd dat ik dit product ook buiten kon toepassen. Zo zie je maar weer, soms heb je meer in huis dan je denkt. :-) Ik heb het direct toegepast en de vlekken zijn grotendeels verdwenen, waarschijnlijk met nog één behandling is er niets meer van te zien.

edrick3
door edrick3 - Jul 10, 2011 om 20:38
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo kriekra,

Kijk vooral uit met het gebruik van hogedrukreinigers. Bij een te hoge druk of wanneer u te dichtbij spuit, zal het oppervlak opruwen waardoor het vlugger zal vervuilen.De kleur zal hierdoor sneller vervagen.

* Reinigen tegels door te schrobben

Dit kan gebeuren met LITHOFIN vuiloplosser zuurvrij. Eventueel kan ook gedweild worden met edelzeep.

Suc6

edrick3
door edrick3 - Jul 11, 2011 om 10:44
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@kriekra,

Bedankt voor het terugmelden.
Hopelijk gaat het restant van de vlekken ook weg.

Suc6

av
door avdp - Jul 11, 2011 om 12:55
29 Antwoorden / 0 Vragen

krieka, de vlekken die er nu nog inzitten is het vet van de olie, die krijg je er met geen enkel reinigingsmiddel uit, je maakt het alleen maar erger.
ga naar een garage en vraag daar om wat olie absorberend zand, strooi over de vlekken en laat een dag liggen, opvegen en voila.............heb al jaren een zakje met dat spul op voorraad staan en heb er alle 'vetvlekken' al mee kunnen verwijderen. (geen marinadevlekken)

wimmi20
door wimmi20 - Jul 11, 2011 om 13:10
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Garagekorrels zullen niet werken.
Dat zijn gewoon kattenbaksteentjes.
Deze worden in een garage gebruikt als er olie is gemorst, en meteen daarna worden ze uitgestrooid op de gemorste olie.
Deze steentjes trekken geen olie uit de stenen.
=================================================

=avdp schreef op maandag 11 jul 2011, 12:55: krieka, de vlekken die er nu nog inzitten is het vet van de olie, die krijg je er met geen enkel reinigingsmiddel uit, je maakt het alleen maar erger.
ga naar een garage en vraag daar om wat olie absorberend zand, strooi over de vlekken en laat een dag liggen, opvegen en voila.............heb al jaren een zakje met dat spul op voorraad staan en heb er alle 'vetvlekken' al mee kunnen verwijderen. (geen marinadevlekken)

av
door avdp - Jul 11, 2011 om 13:23
29 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=wimmi20 schreef op maandag 11 jul 2011, 13:10]Garagekorrels zullen niet werken.
Dat zijn gewoon kattenbaksteentjes.
Deze worden in een garage gebruikt als er olie is gemorst, en meteen daarna worden ze uitgestrooid op de gemorste olie.
Deze steentjes trekken geen olie uit de stenen.
=================================================

[quote=avdp schreef op maandag 11 jul 2011, 12:55]krieka, de vlekken die er nu nog inzitten is het vet van de olie, die krijg je er met geen enkel reinigingsmiddel uit, je maakt het alleen maar erger.
ga naar een garage en vraag daar om wat olie absorberend zand, strooi over de vlekken en laat een dag liggen, opvegen en voila.............heb al jaren een zakje met dat spul op voorraad staan en heb er alle 'vetvlekken' al mee kunnen verwijderen. (geen marinadevlekken)

ik schreef toch niet om korrels te vragen ? nee zand !

bennieol
door bennieol - Jul 11, 2011 om 16:49
64 Antwoorden / 3 Vragen

ik heb dat ook wel eens gehad.
gewoon niets doen zon regen en wind en natuurlijke bacterieen lossen het vanzelf op.
gewoon een beetje geduld.

kriekra
door kriekra - Jul 12, 2011 om 21:49
204 Antwoorden / 64 Vragen

Wederom bedankt voor jullie reacties :-)Vanmorgen vroeg vlak voordat ik naar mijn werk ging heb ik de boel nogmaals behandeld met Lithofin, ik weet nog niet of het resultaat heeft geboekt, want toen ik weg ging was het nog nat, en toen ik thuis kwam regende het. Ik ben benieuwd hoe het eruit ziet wanneer het droog is, als er nog vlekken zitten zal ik eens zoeken naar dat olie absorberend zand. (dat heb ik helaas niet in huis) Of wie weet doet het slechte weer wat er voor de komende dagen voorspeld is wel zijn werk. Ik zal jullie op de hoogte houden.

mi
door miene - Jul 24, 2011 om 19:07
1 Antwoorden / 2 Vragen

vetvlekken - ook olie en smeervlekken- kun je verwijderen met een dik papje van water en maizena. Even laten drogen en dan borstelen met een droge harde borstel. . Bij mij werkt het op alle soorten buitentegels en beton. Succes