pa
door paul de meijier Apr 28, 2017 om 12:13
Huishouden & energie

Waarom is en zijn de huurverhoging zo hoog

Goedemiddag Dhr, Mevr

Ik ben het zat om telkends weer de hoge huurverhoging te accepteren waarom is dit nu zo erg geworden als ik uit mijn huur huis zou gaan vindt ik niets ook niet goedkoper meer iets je moet wel naar je budget kijken als je boven de € 40.000 jaarloon heb je direct het max te pakken gaat dit zo door staan eens al de huurwoningen vrij ik kan het niet meer nbetalen want de inflatie is later dan de huurverhoging dit kan niet en tevens je verwacht dan wel iets van de woning coopperaties die willen alleen maar vangen!

Hoop dat er een stop kan  komen!

Mvg,

De Meijier

6308 12 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Apr 28, 2017 om 12:21
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat kunt u dus wel vergeten, maar u kunt ook gaan kopen. Dan hebt u geen last van de huurverhoging.

marita5
door marita5 - Apr 28, 2017 om 12:24
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Paul De Meijer ,

Lees deze informatie eens door , klik op de rode regel .

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/huurverhoging/vraag-en-antwoord/maximale-huurverhoging

Cookies
door Cookies - Apr 28, 2017 om 12:29
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Wat de wbv's willen (eigenlijk Minister Blok), is dat mensen met een inkomen boven de 40.000,- euro uit de sociale huurwoning vertrekken, zodat deze vrij komen voor de mensen met de echt lage inkomens. Vandaar dat je de maximale huurverhoging krijgt.

al
door alexander100 - Apr 28, 2017 om 12:35
13 Antwoorden / 0 Vragen

Wij hadden dit jaar een verhoging van 0.30 % onze verhuurder volgt bijna altijd de inflatie correctie,

Cookies
door Cookies Apr 28, 2017 om 12:36
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Dan is jouw inkomen een stuk lager dan die van topicstarter.

edrick3
door edrick3 Apr 28, 2017 om 12:40
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@carola83: Dat hoeft niet. Als het 'inkomen' uit AOW bestaat of er meer dan 4 personen tot het huishouden behoren wordt dit als 'huishoudinkomen' door de belasting doorgegeven. Een wbv bepaalt dan zelf de 'normale' verhoging. 0.3% wordt door meerdere wbv gehanteerd om de huren betaalbaar te houden.

edrick3
door edrick3 Apr 28, 2017 om 12:44
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Dan is jouw inkomen een stuk lager dan die van topicstarter. Heb de indruk dat TS ook geen grootverdiener zal zijn. ;-)

Cookies
door Cookies Apr 28, 2017 om 13:10
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@edrick: TS heeft het over een inkomen van boven de 40.000,- euro. Daarmee kun je ook een woning in de vrije sector huren. Dus AOW-ers met een fiks pensioen krijgen dan ook maar een minimale huurverhoging? Belachelijke regel. Waar blijven nu de klachten van AOW-ers dat ze gediscrimineerd worden?

edrick3
door edrick3 Apr 28, 2017 om 13:25
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Dus AOW-ers met een fiks pensioen krijgen dan ook maar een minimale huurverhoging?
Klopt! Maar dat is wel dit jaar voor het eerst. Afgelopen jaren maximaal verhoogd + extra toeslag.

edrick3
door edrick3 - Apr 28, 2017 om 12:36
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Tja, dat is nu eenmaal de regelgeving in dit land. Je hoop is dus ijdele hoop. Voor een woning moet er (veel) betaald worden.

fa
door familyman - Apr 28, 2017 om 12:37
888 Antwoorden / 1 Vragen

Die regels die bij huurverhoging horen zijn en worden bepaald door "Den Haag". Stem op de juiste partij en hoop dat ze doen wat ze beloven.

fr
door frans56 - Apr 28, 2017 om 12:39
230 Antwoorden / 9 Vragen

Hallo: "Paul de Meijer"   Mocht het zo zijn dat U net een klein beetje boven de bewuste grens zit heb ik een tip: ga, indien mogelijk, een paar uurtjes per week minder werken zodat Uw jaarsalaris net onder de grens zit. Dit kost vaak per saldo niet zo heel veel salaris per maand, maar kan U wel (heel?) veel besparing opleveren doordat U nu veel minder huurverhoging krijgt.   Immers de belasting kijkt alleen maar naar het jaarinkomen, niet naar het feit dat dit verdient is met 50 dan wel 20 uur werken per week...

hansje klein
door hansje klein Apr 28, 2017 om 16:46
3037 Antwoorden / 62 Vragen

De 'vermijders' van Panama ...
worden momenteel achter de broek gezeten en u geeft hier publiekelijk inkomstenvermijdingslessen? ;-)

jpm
door jpm - Apr 28, 2017 om 12:45
820 Antwoorden / 28 Vragen

U bent blijkbaar een scheefhuurder. Als uw inkomen hoger is dan ruim 34.000 euro dan is dit het geval en betaalt u, naast de inflatie, nog een extra verhoging. Deze kan per wbv verschillen. Op dit moment is de maximale grens voor sociale huurwoningen 710 euro, dit zal wel weer iets hoger worden per 1 juli a.s. Voor mensen onder de 34.000 euro is dat een behoorlijk hoog bedrag. Voor mensen daaronder is de huurtoeslag bedoeld om te hoge huurbedragen te compenseren en voor wbv's is dit laatste weer reden om iedereen maar een zo hoog mogelijk huurbedrag in rekening te brengen. Schofterig gedrag noem ik dat. Als u inderdaad 40.000 euro per jaar verdiend moet u accepteren, als u in een sociale huurwoning woont, dat u ook meer dan 710 euro huur per maand kwijt bent. Beter nog: bekijk eens of u naar een ander deel van Nederland kunt verhuizen, daar zijn soms de huizen aanzienlijk goedkoper, zowel koop als huur.

johanv1100
door johanv1100 - Apr 28, 2017 om 12:47
63 Antwoorden / Vragen

Goeie vraag , ik heb dit jaar voor het eerst geen huurverhoging gehad.

simon55
door simon55 Apr 28, 2017 om 13:25
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Wordt aan gewerkt

Po
door Pontiac Apr 28, 2017 om 16:39
131 Antwoorden / 5 Vragen

heb je dan een koopwoning sinds vorig jaar ?  ;-]

johanv1100
door johanv1100 May 1, 2017 om 12:07
63 Antwoorden / Vragen

Nee dus gewoon dit jaar geen huurverhogen voor de sociale huurwoningen van deze WBV.

Ma
door Marimelda - Apr 28, 2017 om 14:26
58 Antwoorden / 11 Vragen

Wie veel verdient kan ook meer betalen, maar men kan nooit meer uitgeven dan men heeft.

Een bezwaarschrift indienen kan altijd, binnen de gestelde termijn, vaak binnen zes weken. Het antwoord zult u verder moeten afwachten.

Een lijst maken van vaste inkomsten en vaste uitgaven kan men zien hoeveel men per maand overhoudt om nog uit te kunnen geven. Huizen kosten veel onderhoud. Het voordeel van huren is, dat je niet alles zelf hoeft te repareren. Als je zelf wat technisch bent is het wel handig bepaalde dingen zelf te kunnen repareren, en dat is vaak goedkoper.

Po
door Pontiac Apr 28, 2017 om 16:42
131 Antwoorden / 5 Vragen

Wie veel verdient kan ook meer betalen, maar men kan nooit meer uitgeven dan men heeft.
Wat betekend het woord schulden ook alweer ? Meer geld uitgeven als dat er geld binnen komt of ontvangen word !

tijger1
door tijger1 - Apr 28, 2017 om 16:48
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De oplossing is simpel. "Neem" drie kinderen en u bent met meer dan vier. Geen extra huurverhoging.

marita5
door marita5 Apr 28, 2017 om 16:57
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Als je dan 1 kind hebt , is er nog werk aan de winkel !! voor het volgend jaar ;-))

simon55
door simon55 May 1, 2017 om 12:24
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Ik weet nog wel twee kinderen waar de ouders vanaf willen

panter22
door panter22 - Apr 28, 2017 om 17:42
6599 Antwoorden / Vragen

Het is een kwestie van bezuinigen op de huurtoeslag.
De armste mensen mogen alleen nog in de goedkoopste huurwoningen wonen.
Die huren mogen niet meer zijn dan €592,55 voor 1 en 2 persoons hh, Voor 3 of meer €635,05.
Die huurwoningen zijn er maar weinig.
Om doorstroming te krijgen, moeten mensen met een inkomen van € 40.349 die in een huurwoning van een woningcorporatie wonen met een huurprijs onder de €710,68 extra huurverhoging betalen. De verwachting is dat de zij een huis gaan kopen, van een particulier gaan huren of duurder gaan wonen. In ieder geval uit de huurwoning gaan.
Maar er zit een addertje onder het gras. Mocht je besluiten te verhuizen, dan mag de woningcorporatie de huur voor de volgende huurder tot de maximale huurprijs verhogen. Met het gevolg dat er toch geen goedkope huurwoning vrijkomt.
Mooi blijven zitten als je niet te duur wilt huren, De huurverhoging is voor iedere huurder max 2,8 % en daar komt dan 1.5 % extra bij.
€ 10 tot €15 per maand.
Woningcorporaties moeten zich strikt houden aan deze opgelegde maatregel. Het is geen kwestie van willen vangen.

fa
door familyman May 1, 2017 om 12:15
888 Antwoorden / 1 Vragen

Afgelopen week kregen wij een blauwe brief dat de inkomen(s) door de bel dienst zijn doorgegeven aan de verhuurders, niet exact maar in welke inkomens groep je valt.

Cookies
door Cookies May 1, 2017 om 12:22
13336 Antwoorden / 36 Vragen

......Mooi blijven zitten als je niet te duur wilt huren..... Lekker sociaal, not. .....Die huren mogen niet meer zijn dan €592,55 voor 1 en 2 persoons hh.... Dat klopt niet. 1 en 2 persoonshuishoudens kunnen ook huren tot 710,- euro.

simon55
door simon55 May 1, 2017 om 12:23
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Heeft heel Nederland gehad hoor

panter22
door panter22 May 1, 2017 om 13:27
6599 Antwoorden / Vragen

@carola83,
Als je een woning wilt huren dan gelden deze huurgrenzen.
Heb je een bruto jaarinkomen boven €22,201 tot €36.165, dan mag je t/m  €710,68 huren.
Dat heet passend toewijzen.
Zit je eenmaal met een laag inkomen boven deze huurgrenzen of de  huurtoeslaggrens, dan mag je daar blijven wonen.Hoewel je huur een groot deel van je inkomen uitmaakt.
Je krijgt maar 65% huurtoeslag boven de eerste grens en komt de huur boven de €710,68 uit, dan mag je het bedrag dat daar boven komt helemaal zelf betalen. Dan wordt je min of meer gedwongen te verhuizen naar een goedkopere woning waar een paar honderd wachtenden voor je zijn.
Als je een tweepersoonshuishouden hebt van €30.150, dan mag je in een sociale huurwoning wonen van € 710 en krijgt €97 huurtoeslag per maand.
Verdien je samen €30.151 dan ben je een scheefwoner en ben je dus niet sociaal.

Cookies
door Cookies May 1, 2017 om 13:31
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Je hoeft mij niet uit te leggen hoe het zit. Ben volledig op de hoogte. Ik reageerde op een foute reactie van je (dat 1 en 2 p.h.h. maar tot 592,- mogen huren)