tr
door treesstokman May 1, 2017 om 14:15
Huishouden & energie

Wasmachine indesit al na 3 jaar onherstelbaar kapot.

Is hier meer over bekend? Deze zeer korte levensduur? Vooral omdat ik toevallig ook een bericht zag van een buurtgenoot met hetzelfde. Ook een indesit na 3 jaar onherstelbaar kapot. Van mij alle lagers kapot. Van haar liet de trommel spontaan los.

6194 12 Rapporteer

Gerry1969
door Gerry1969 - May 1, 2017 om 14:20
3449 Antwoorden / 25 Vragen

3 jaar met een Indesit is een prima prestatie. Machine kost rond 300 euro u hebt voor 100 euro per jaar gewassen. Een Miele kost 1200 euro en gaat , zo'n 15 jaar mee. Een goede Bosch of Siemens kosten 700 a 900 euro en gaan 7 tot 10 jaar mee.
Kortom het klopt wel zo'n beetje.
Of had u verwacht 10 jaar met deze machine te doen......er komen zo andere forumleden die 15 jaar met een machine van € 300 hebben gedaan maar geloof me dat zijn echte uitzonderingen net als Miele klanten die maar 5 jaar hebben kunnen wassen. Het gemiddelde is echt zoals ik omschreef. Om maar niet te spreken over dat een duurdere machines schoner wast en behoedzamer met uw kleding omgaat.

marita5
door marita5 - May 1, 2017 om 14:21
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo TreesStokman ,

De wettelijke garantieperiode in Europa .

Bij het omzetten van de Europese Richtlijn naar Nederlands recht is ervoor gekozen om deze twee jaar niet over te nemen. In de Nederlandse wet staat dat het product dat u koopt 'deugdelijk' moet zijn. Van veel producten mag u verwachten dat deze langer meegaan dan twee jaar. In veel gevallen kunt u de verkoper dus ook na twee jaar nog aanspreken volgens de Nederlandse wet.

U moet het product een bepaalde tijd zonder problemen kunnen gebruiken. Voldoet het product niet aan de verwachtingen die u ervan had mogen hebben? En hebt u het product normaal gebruikt? Dan kan er sprake zijn van een ondeugdelijk product.

Van een wasmachine mag u verwachten dat die een langere tijd meegaat dan een paar schoenen voor uw kind. Gaat uw wasmachine na vier jaar stuk, en is het niet uw schuld? Dan hebt u volgens de wet nog steeds rechten. U kunt dan nog teruggaan naar de verkoper. Hij moet u een goede oplossing bieden.
Klik op de rode regel ( zie ook de voorbeeldbrieven ) .

Gerry1969
door Gerry1969 May 1, 2017 om 14:25
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@Marita, als je een Indesit koopt weet je dat je de slechtste machine op de markt koopt, je kan en mag niet verwachten dat deze veel langer meegaan.

Daarnaast propt 75% van de gebruikers de machine bomvol waardoor slijtage aan lagers echt je eigen schuld is.

marita5
door marita5 May 1, 2017 om 14:30
11495 Antwoorden / 15 Vragen

@Diewilik ,  als je een Indesit koopt weet je dat je de slechtste machine op de markt koopt, Wat maakt dit uit ? dat wil nog niet zeggen dat je geen rechten meer hebt .

Gerry1969
door Gerry1969 May 1, 2017 om 15:01
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@Marita5 Nee, maar wel dat je je verwachtingspatroon flink naar beneden moet bijstellen. Het Klinkt heel hoopvol voor ts wat je schrijft maar in dit geval trekt ts aan kortste eind. Stukke lagers 99 procent kans door overbelading, dus eigen schuld.

Cookies
door Cookies May 1, 2017 om 15:49
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Als een goedkoop ding net zo lang mee zou moeten kunnen gaan als een machine van 1000 euro kan iedereen wel een goedkope kopen. Bovendien maakt het nogal verschil of iemand 2x p.w. of 14x p.w. wast.

ha
door halex May 3, 2017 om 00:20
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Als je een Indesit koopt, heb je weliswaar rechten, maar niet de rechten die voor een gemiddelde machine zouden gelden. Wat u citeert, is een algemeen verhaal. Daar horen uitschieters naar boven (Miele) en naar beneden (Indesit) bij. Het is zoals Diewilik aangeeft.

fa
door familyman - May 1, 2017 om 14:26
888 Antwoorden / 1 Vragen

Het zal ook af (kunnen) hangen van de gebruiksfrequentie. Een gezin met 10 kinderen of een alleenstaande maakt nogal wat uit met als extra optie: hoe schoon wil je het hebben ............

tijger1
door tijger1 - May 1, 2017 om 14:59
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Indesit is ook wel de minste kwaliteit die men kan hebben. Dat u er nog drie jaar zonder problemen mee gedaan hebt, vind ik al een wonder. Bijna 50 jaar geleden was mijn eerste wasautomaat ook van Indesit, die gaf na twee jaar volledig de geest. Daarna twee keer een Miele gehad, die allebei ruimschoots de ouderwetse volwassen leeftijd bereikt hebben. Nu de derde in gebruik.

Dus koop een betere.

macfreak
door macfreak - May 1, 2017 om 15:10
11 Antwoorden / Vragen

Een machine van 300 euro en dan drie jaar dan heb je het goed gedaan.

hansje klein
door hansje klein - May 1, 2017 om 15:13
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Ik heb een goedkope Indesit besteld en meteen al liep er als verrassing geen water via het zeepbakje.

De Indesit-monteur had geen andere oplossing dan aan te bevelen de zeepvloeistof dan maar direct op de was in de trommel te gooien. "Scheelt zeepluis en stank in het zeepbakje en op de weg naar de trommel".

Ik denk, dat u uw vraag eens bij Consuwijzer moest stellen, want de te verwachte levensduur is in ieder geval langer dan drie jaren voor iedere, dus óók goedkopere wasmachine. Consuwijzer, een site van de Overheid, geeft u, nadat u uw vraag via de site heeft aangemeld, aansluitend telefonisch advies en misschien de juiste voorbeeldbrief om deze niet-meer-garantiekwestie bij uw leverancier aan te kunnen kaarten. Dus vooral niet bij Indesit gaan klagen!

U moet wèl aangeven, dat uw machine voor normale huishoudelijke wasbeurten werd gebruikt en bij voorbeeld niet de enige wasmachine was in een appartement voor studenten of anderssinds (semi-)professioneel werd gebruikt om (ander voorbeeld) dagelijks de werkkleding van uw personeel te reinigen.

ha
door halex May 3, 2017 om 00:21
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Fabrikanten geven aan dat de te verwachte levensduur van een wasmachine 1 jaar per 100 euro aanschafprijs is. Een machine van 300 euro hoeft 'in ieder geval' niet langer mee te gaan.

di
door dickster - May 2, 2017 om 11:18
69 Antwoorden / 2 Vragen

@treesstokman: Indesit is inderdaad het slechtste witgoedmerk wat er is, gevolgd door whirlpool/bauknecht maar sinds enkele jaren is indesit overgenomen door whiilpool dus ik vrees dat ze alleen maar slechter worden. Er is 1 goedkoop merk dat je veilig kan kopen en dat is Beko. Alleen als je een gezin hebt zou ik je met klem aanraden een koolborstelloos model van beko te kopen(zoals de beko wmy 81483). Dit type heeft in actieperiodes regelmatig 5 jaar fabrieksgarantie en dat zouden ze niet doen als de kans groot was dat de machines binnen 5 jaar versleten zijn. Dus goedkoop hoeft geen duurkoop te zijn maar de enige goedkope wasmachine met kwaliteit die vergelijkbaar is met de duurdere lijnen van bosch/siemens is beko.

Cookies
door Cookies May 2, 2017 om 11:28
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Waarom zit jij toch iedere keer Beko te promoten? Gaat zo langzamerhand wel opvallen! Bovendien zijn er heel wat betere merken dan die Beko. En nee, kom niet aanzetten met allerlei links.

di
door dickster May 2, 2017 om 14:20
69 Antwoorden / 2 Vragen

Ben jij witgoedmonteur? Heb je in de afgelopen 5 jaar met meer dan 10 witgoedmonteurs in Nederland, duitsland en engeland gesproken over de kwaliteit van de verschillende merken? wEET je dat er veel betere merken zijn, omdat je ze zelf regelmatig hebt gerepareerd? Of zeg je maar wat omdat je dat altijd hebt gehoord. Ik heb dus wel met meer dan 10 witgoedmonteurs gesproken die zelf niet verkochten en dus objectief waren. Natuurlijk is miele sterker dan beko al zijn er ook modellen die na 5 jaar stuk zijn en moet je je dus afvragen of de prijs-kwaliteitverhouding van miele wel zo bijzonder is. Maar qua levensduur van de onderdelen(behalve de koolborstels daarom raadde k ook een koolborstelloos model aan) van beko kan zich prima meten met de duurdere lijn bosch/siemens en is vele malen beter dan de goedkope lijn bosch/siemens, lg, samsung, aeg/zanussi, whirlpool/indesit. Waarom ik "elke keer" beko aanraadt is omdat heteen heel natuurlijke ractie is(door jullie gevoed) om na een goedkope miskoop als indesit maar voor een dure machine te gaan(terwijl er dus ook slechte dure zijn zoals aeg, of bauknecht die soms ook na 2,5 jaar al lagerproblemen hebben). Veel mensne die een goedkope machine kopne hebben eigenlijk niet zoveel te besteden voor een dure maar denken dat ze wel moeten omdat goedkoop blijkbaar snel stuk is. Omdat er dus wel 1 goedkoop merk is dat wel goed is, een merk dat weinig aan reclame doet in Nederland en dus niet oz opvalt, wijs ik mesnen die dar baat bij kunnen hebben op beko. En begin nu niet weer met dat ik er dan wel aandelen in zal hebben want als ik jou moet geloven zou ik een uiterst rijk man moeten zijn met al die aandelen die ik zou moeten bezitten... nee dus, ik werk niet bij beko en heb er geen enkel persoonlijk belang bij als iemand er 1 koopt. Maar ik vind jullie advies voor altijd maar duur net zo vervelend als jij mijn advies vindt, dus laten we gewoon allemaal adviseren wat wij het beste vinden en elkaar daar vrij in laten en toevoegen wat we denken te moeten toevoegen.

edrick3
door edrick3 - May 2, 2017 om 14:47
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Tja, alle waar is naar zijn geld.
Zet de gebruiksduur eens af tegen de prijs.

pi
door pieterwolters - May 2, 2017 om 17:32
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Hoe vaak gebruik je de machine?

ha
door halex - May 3, 2017 om 00:23
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Zie de verwachte levensduur van apparaten volgens de fabrikanten: link. Op basis van uw aanschafprijs kunt u nagaan of u een wanproduct of gewoon waar voor uw geld hebt gekregen, volgens de fabrikanten.

fa
door familyman - May 3, 2017 om 00:41
888 Antwoorden / 1 Vragen

Misschien dat de vraagsteller Trees Stokman kan schrijven hoevaak de machine per week gebruikt wordt. Zoals anderen ook vragen en stellen dat de levensduur bij 14 x wassen per week of 1 à 2 keer per week weldegelijk een verschil kan maken. Graag een reactie.

fa
door familyman - May 3, 2017 om 00:41