Ma
door Marjolijn Pijper Sep 19, 2016 om 08:28
Huishouden & energie

Wat kan ik doen met de schade bij plaatsing slimme meter. Verwarmingsketel stuk

Bam komt in opdracht van liander een slimme meter plaatsen. Op een gegeven moment begint het te stinken,dat hadden de monteur ook geroken maar hij had toch alles goed gedaan . Er bleek 400 volt op de leiding te staan . Hij heeft een collega gebeld die er meer verstand van had. Gevolg nieuwe hoofdschakelaar laten plaatsen door weer een ander bedrijf, want dat in niet voor liander. Later bleek, bel doorgebrand, koffiezetapparaat apparaat doorgebrand, maar ook de ketel, dus geen warm water meer... de monteur van bam geeft aan dat het niet zijn schuld in dit kan gebeuren De kosten zijn voor de gebruiker. Dat alles werkte voor hij aan de kast begon heeft daar niets mee te maken.
Is dat nu zo, is liander als opdrachtgever niet verantwoordelijk voor de schade.

5665 10 Rapporteer

uwjurist
door uwjurist - Sep 19, 2016 om 08:35
1043 Antwoorden / 0 Vragen
ja
door jackyh Sep 19, 2016 om 09:35
953 Antwoorden / 4 Vragen

Heb wel medelijden met stelster. Je moet maar in staat zijn deze dingen te ondernemen. Is er geen simpeler oplossing voor haar b.v. kunt u verwijzen naar waar zij zich zou kunnen melden en die dan deze zaken voor haar in orde brengt.

uwjurist
door uwjurist Sep 19, 2016 om 09:51
1043 Antwoorden / 0 Vragen

Een vraagsteller kan altijd vrijblijvend contact met me opnemen voor hulp of een verwijzing. Voor een verwijzing moet ik veel meer weten, o.a., maar niet alleen, in welke plaats de rechtszoekende woont.

Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik

hansje klein
door hansje klein - Sep 19, 2016 om 09:50
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Dezelfde aanbeveling van Consuwijzer:

Hebt u vragen of klachten over de plaatsing van de slimme meter?

Dan kunt u het beste terecht bij uw netbeheerder. Uw netbeheerder is namelijk verantwoordelijk voor de plaatsing, het beheer en het onderhoud van uw energiemeter. Naar aanleiding van uw vraag of klacht kan de netbeheerder naar een oplossing zoeken. En kan hij zijn dienstverlening verbeteren.

https://www.consuwijzer.nl/contact

webcare liander
door webcare liander - Sep 19, 2016 om 10:55
47 Antwoorden / 0 Vragen

Geachte mevrouw Pijper,

We vinden het vervelend om te lezen dat u schade heeft geleden. Onze excuses voor het ongemak.

Schadeclaim indienen via website

Uw schadeclaim kunt u indienen via ons webformulier:
https://www.liander.nl/contact/schade-en-schadeclaim/schadeformulier. Voeg eventuele bewijsstukken toe. Binnen acht weken krijgt u schriftelijk reactie.

Schadeclaim indienen via de post
U kunt uw schadeclaim ook per post versturen. Het postadres is:

Liander
Afd. Schadeclaim
Locatiecode PAC 2TE6892
Postbus 50
6920 AB Duiven

Met vriendelijke groet,

Liander Webcare Team

hansje klein
door hansje klein Sep 19, 2016 om 11:24
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Attent, dat de webcare van Liander hier reageert, maar antwoord binnen zes weken terwijl de ketel en dus het warmwater is uitgevallen?

Klantvriendelijkheid is een kwestie van zich kunnen indenken in de situatie van een ander, ook wel empathie genoemd en daar heeft de webcare hier ècht een steek laten vallen door zich aan het algemene script te blijven houden.......

Probeer het nog eens zou ik menen! Bij voorbeeld een expert sturen....vandaag nog, want die moet linksom of rechtsom sowieso gaan kijken.

Cookies
door Cookies Sep 19, 2016 om 11:28
13336 Antwoorden / 36 Vragen

TS hoeft toch geen 6 weken te gaan wachten met reparatie van de ketel. Gewoon de factuur bewaren.

tenormin
door tenormin Sep 19, 2016 om 12:05
16816 Antwoorden / 108 Vragen

@hansje: er staat trouwens 8 weken. ;-)
Verder eens met @carola.83.

akkerdistel
door akkerdistel Sep 19, 2016 om 12:11
1790 Antwoorden / 3 Vragen

@Carola Liander gaat echt niet zomaar centjes dokken hoor, hopelijk heeft TS geld voor 'n goede advocaat.

Cookies
door Cookies Sep 19, 2016 om 12:14
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@akkerdistel: of Liander nou wel of niet over de brug komt: de ketel zal toch gemaakt moeten worden. Als TS een rechtsbijstandverzekering heeft, zou ik die zeker inschakelen voor hulp bij het indienen van de claim.

tijger1
door tijger1 Sep 19, 2016 om 12:30
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En heeft ze die niet, dan maar langs het Juridisch loket om te helpen met die aansprakelijkstelling.

mathijs_b
door mathijs_b - Sep 19, 2016 om 11:58
641 Antwoorden / 77 Vragen

Let op!

Er kan veel meer schade zijn dan er op dit moment merkbaar is.
In principe kan ook ieder apparaat wat in stand-by stond beschadigd zijn. Ieder apparaat waar een afstandsbediening bij hoort zoals LED verlichting, draadloze schakelaars, garagedeur opener hebben een "tik" meegekregen en zullen binnenkort komen te overlijden.... Ook koelkast, vriezer audio-video apparatuur heeft schade opgelopen, misschien niet meteen merkbaar maar binnenkort wel.
Deze blunder had de monteur nooit mogen maken. Dit is vergelijkbaar met een dakdekker die een huis laat afbranden. De dakdekker, of in dit geval Bam, zal volledig voor de schade moeten opdraaien.

webcare liander
door webcare liander - Sep 19, 2016 om 12:53
47 Antwoorden / 0 Vragen

Geachte mevrouw Pijper,

Spijtig genoeg hebben we over de informatie met betrekking tot uw cv-ketel heen gelezen. Onze welgemeende excuses hiervoor.

Wij willen graag met u in contact komen om uw klacht te bespreken en een oplossing te bieden. Zou u uw contactgegevens willen e-mailen naar info@liander.nl, onder vermelding van kenmerk 9667478? Bij ontvangst van uw gegevens nemen wij zo snel mogelijk contact met u op.

Met vriendelijke

Liander Webcare Team

tenormin
door tenormin Sep 20, 2016 om 01:29
16816 Antwoorden / 108 Vragen

edit

marita5
door marita5 - Sep 19, 2016 om 12:58
11494 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Marjolijn Pijper ,

We beoordelen uw schadeclaim

We beoordelen op basis van de Algemene Voorwaarden die van toepassing zijn.

  • In de Algemene Voorwaarden voor consumenten en mkb is bepaald dat:
  •
    • Als Liander aansprakelijk is, we schade aan apparatuur tot maximaal € 3.500 vergoeden. Voor schade aan personen geldt een hogere grens.
    • De minimumschade die we vergoeden is € 40,-.
    • Indirecte schade is van aansprakelijkheid uitgesloten. Daaronder vallen winst- en omzetderving .
    • Bron : liander.nl
  • Vragen over schadevergoeding

    Hebt u schade geleden b.v. stroomstoring ? ConsuWijzer kan u geen advies geven over uw recht op schadevergoeding. U kunt met vragen en voor individuele juridische bijstand terecht bij Juridisch Loket. Hebt u een rechtsbijstandverzekering? Dan kunt u contact opnemen met uw verzekeraar.

    Neem contact op met het Juridisch loket in uw Gemeente , klik op de rode regel en scroll naar beneden .

    https://www.juridischloket.nl/over-het-juridisch-loket/contact

brainless
door brainless Sep 20, 2016 om 10:38
324 Antwoorden / 0 Vragen

Maximaal 3500 Euro?
 Daar zit je zo op als zij een flinke fout maken en daardoor veel apparatuur het lootje heeft gelegd.

marita5
door marita5 Sep 20, 2016 om 10:57
11494 Antwoorden / 15 Vragen

Ja , vreemd als ik nu klik op algemene voorwaarden voor consumenten en mkb krijg ik de melding pagina niet gevonden .
Ts kan beter inlichtingen vragen bij het Juridisch Loket .

webcare liander
door webcare liander - Sep 26, 2016 om 09:09
47 Antwoorden / 0 Vragen

Geachte mevrouw Pijper,

Tot op heden hebben wij helaas nog niets van u mogen vernemen. Wij willen graag met u in contact komen om uw klacht te bespreken en een oplossing te bieden. Zou u uw contactgegevens willen e-mailen naar info@liander.nl, onder vermelding van kenmerk 9667478? Bij ontvangst van uw gegevens nemen wij zo snel mogelijk contact met u op.

Met vriendelijke groet,

Liander Webcare Team

tijger1
door tijger1 - Sep 26, 2016 om 09:20
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De schade schijnt dus nogal mee te vallen, dat de Ts niet eens contact opneemt met Liander.

Ma
door Marjolijn Pijper - Oct 11, 2016 om 15:06
1 Antwoorden / 1 Vragen

Contact gehad met Liander, maar nog niet duidelijk is wat de totale schade is, de rekeningen zijn nog niet binnen. bedankt voor jullie reacties daar kan ik verder meer.