Wat kan ik doen met de schade bij plaatsing slimme meter. Verwarmingsketel stuk
Bam komt in opdracht van liander een slimme meter plaatsen. Op een gegeven moment begint het te stinken,dat hadden de monteur ook geroken maar hij had toch alles goed gedaan . Er bleek 400 volt op de leiding te staan . Hij heeft een collega gebeld die er meer verstand van had. Gevolg nieuwe hoofdschakelaar laten plaatsen door weer een ander bedrijf, want dat in niet voor liander. Later bleek, bel doorgebrand, koffiezetapparaat apparaat doorgebrand, maar ook de ketel, dus geen warm water meer... de monteur van bam geeft aan dat het niet zijn schuld in dit kan gebeuren De kosten zijn voor de gebruiker. Dat alles werkte voor hij aan de kast begon heeft daar niets mee te maken.
Is dat nu zo, is liander als opdrachtgever niet verantwoordelijk voor de schade.
Stel Liander aansprakelijk voor de gevolgschade op grond van wanprestatie. Stel BAM aansprakelijk voor de gevolgschade op grond van onrechtmatige daad. Deze bedrijven mogen aansprakelijkheid voor gevolgschade niet helemaal uitsluiten en ze zijn ongetwijfeld verzekerd voor beroeps- en bedrijfsaansprakelijkheid.
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
Heb wel medelijden met stelster. Je moet maar in staat zijn deze dingen te ondernemen. Is er geen simpeler oplossing voor haar b.v. kunt u verwijzen naar waar zij zich zou kunnen melden en die dan deze zaken voor haar in orde brengt.
Een vraagsteller kan altijd vrijblijvend contact met me opnemen voor hulp of een verwijzing. Voor een verwijzing moet ik veel meer weten, o.a., maar niet alleen, in welke plaats de rechtszoekende woont.
Dezelfde aanbeveling van Consuwijzer:
Hebt u vragen of klachten over de plaatsing van de slimme meter?
Dan kunt u het beste terecht bij uw netbeheerder. Uw netbeheerder is namelijk verantwoordelijk voor de plaatsing, het beheer en het onderhoud van uw energiemeter. Naar aanleiding van uw vraag of klacht kan de netbeheerder naar een oplossing zoeken. En kan hij zijn dienstverlening verbeteren.
https://www.consuwijzer.nl/contact
Geachte mevrouw Pijper,
We vinden het vervelend om te lezen dat u schade heeft geleden. Onze excuses voor het ongemak.
Schadeclaim indienen via website
Uw schadeclaim kunt u indienen via ons webformulier: https://www.liander.nl/contact/schade-en-schadeclaim/schadeformulier. Voeg eventuele bewijsstukken toe. Binnen acht weken krijgt u schriftelijk reactie.
Schadeclaim indienen via de post
U kunt uw schadeclaim ook per post versturen. Het postadres is:
Liander
Afd. Schadeclaim
Locatiecode PAC 2TE6892
Postbus 50
6920 AB Duiven
Met vriendelijke groet,
Liander Webcare Team
Attent, dat de webcare van Liander hier reageert, maar antwoord binnen zes weken terwijl de ketel en dus het warmwater is uitgevallen?
Klantvriendelijkheid is een kwestie van zich kunnen indenken in de situatie van een ander, ook wel empathie genoemd en daar heeft de webcare hier ècht een steek laten vallen door zich aan het algemene script te blijven houden.......
Probeer het nog eens zou ik menen! Bij voorbeeld een expert sturen....vandaag nog, want die moet linksom of rechtsom sowieso gaan kijken.
TS hoeft toch geen 6 weken te gaan wachten met reparatie van de ketel. Gewoon de factuur bewaren.
@hansje: er staat trouwens 8 weken. ;-)
Verder eens met @carola.83.
@Carola Liander gaat echt niet zomaar centjes dokken hoor, hopelijk heeft TS geld voor 'n goede advocaat.
@akkerdistel: of Liander nou wel of niet over de brug komt: de ketel zal toch gemaakt moeten worden. Als TS een rechtsbijstandverzekering heeft, zou ik die zeker inschakelen voor hulp bij het indienen van de claim.
En heeft ze die niet, dan maar langs het Juridisch loket om te helpen met die aansprakelijkstelling.
Let op!
Er kan veel meer schade zijn dan er op dit moment merkbaar is.
In principe kan ook ieder apparaat wat in stand-by stond beschadigd zijn. Ieder apparaat waar een afstandsbediening bij hoort zoals LED verlichting, draadloze schakelaars, garagedeur opener hebben een "tik" meegekregen en zullen binnenkort komen te overlijden.... Ook koelkast, vriezer audio-video apparatuur heeft schade opgelopen, misschien niet meteen merkbaar maar binnenkort wel.
Deze blunder had de monteur nooit mogen maken. Dit is vergelijkbaar met een dakdekker die een huis laat afbranden. De dakdekker, of in dit geval Bam, zal volledig voor de schade moeten opdraaien.
Geachte mevrouw Pijper,
Spijtig genoeg hebben we over de informatie met betrekking tot uw cv-ketel heen gelezen. Onze welgemeende excuses hiervoor.
Wij willen graag met u in contact komen om uw klacht te bespreken en een oplossing te bieden. Zou u uw contactgegevens willen e-mailen naar info@liander.nl, onder vermelding van kenmerk 9667478? Bij ontvangst van uw gegevens nemen wij zo snel mogelijk contact met u op.
Met vriendelijke
Liander Webcare Team
edit
Hallo Marjolijn Pijper ,
We beoordelen uw schadeclaim
We beoordelen op basis van de Algemene Voorwaarden die van toepassing zijn.
- In de Algemene Voorwaarden voor consumenten en mkb is bepaald dat:
-
- Als Liander aansprakelijk is, we schade aan apparatuur tot maximaal € 3.500 vergoeden. Voor schade aan personen geldt een hogere grens.
- De minimumschade die we vergoeden is € 40,-.
- Indirecte schade is van aansprakelijkheid uitgesloten. Daaronder vallen winst- en omzetderving .
- Bron : liander.nl
-
Vragen over schadevergoeding
Hebt u schade geleden b.v. stroomstoring ? ConsuWijzer kan u geen advies geven over uw recht op schadevergoeding. U kunt met vragen en voor individuele juridische bijstand terecht bij Juridisch Loket. Hebt u een rechtsbijstandverzekering? Dan kunt u contact opnemen met uw verzekeraar.
Neem contact op met het Juridisch loket in uw Gemeente , klik op de rode regel en scroll naar beneden .
https://www.juridischloket.nl/over-het-juridisch-loket/contact
Maximaal 3500 Euro?
Daar zit je zo op als zij een flinke fout maken en daardoor veel apparatuur het lootje heeft gelegd.
Ja , vreemd als ik nu klik op algemene voorwaarden voor consumenten en mkb krijg ik de melding pagina niet gevonden .
Ts kan beter inlichtingen vragen bij het Juridisch Loket .
Geachte mevrouw Pijper,
Tot op heden hebben wij helaas nog niets van u mogen vernemen. Wij willen graag met u in contact komen om uw klacht te bespreken en een oplossing te bieden. Zou u uw contactgegevens willen e-mailen naar info@liander.nl, onder vermelding van kenmerk 9667478? Bij ontvangst van uw gegevens nemen wij zo snel mogelijk contact met u op.
Met vriendelijke groet,
Liander Webcare Team
Contact gehad met Liander, maar nog niet duidelijk is wat de totale schade is, de rekeningen zijn nog niet binnen. bedankt voor jullie reacties daar kan ik verder meer.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Opzeggen lidmaatschap FVD
Beste lezers,
Ik ben vorig jaar een lidmaatschap aangegaan bij het FVD, ik heb er niet op gestemd, maar deed het uit sympathie voor diverse standpunten.
Nu was ik in de veronderstelling dat zo'n lidmaatschap vanzelf na 1 jaar stopt. ( niet betalen, geen lid meer)
Ooit iets over gelezen of gehoord, en ik dacht dat dit dus nu zo functioneerde, maar waarschijnlijk heb ik dat dus
...
Lees meer
Ik wil een klacht indienen over Rioleringsbedrijf Van Dongen
Klacht over rioleringsbedrijf van Dongen (085.8000582) Op 25 december 2023 had ik last van een verstopt toilet. Ik heb toen contact opgenomen met Rioleringsbedrijf van Dongen. Ik ben toen opgelicht. Ik heb uiteindelijk een rekening moeten betalen van 4.145, -- voor ca één uur werk. De kosten zaten in de toeslag vanwege de feestdagen en de afschrijving van de apparatuur die volgens de mont ... Lees meer
Vriendenloterij stoppen lukt niet
Al 2 keer een telefonsch gesprek gehad met een zeer irritante dame. Maar krijg het niet voor elkaar om op te bzeggen. Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer