fo
door foxfire Jan 10, 2013 om 13:59
Huishouden & energie

Welke matras?

Ik zoek een matras maar kan door de bomen het bos niet meer zien. Wie heeft vooral persoonlijke ervaringen met b.v. M-line, Auping etc. pocketvering met traagschuim matrassen. Van Energieplus lees ik slechte ervaringen op trustpilot. Heb last van lage rugpijn en slaap daardoor slecht. Ik weeg 52 kg. Graag ervaringen met andere merken want ik vind de eerste 2 wel erg duur.

68415 138 Rapporteer

zwemmer
door zwemmer - Jan 10, 2013 om 14:22
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Ik zou als ik jou was maar wat vergelijkingssites visiteren. Elk lichaam heeft zo zijn eigenaardigheden, een matras kan daar weinig aan verbeteren. Maar er zullen reviews zijn die je een eindje op weg helpen al zijn ze geschreven door mensen met weer eigen lichaamseigenaardigheden.

aurora1
door aurora1 - Jan 10, 2013 om 14:27
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Wat de één een erg prettig matras vindt kan een ander het tegendeel van vinden. Het is een persoonlijke smaak en keuze, dus aan meningen van anderen heb je n.m.m. niet zo veel.
Kijk eens op deze site en bekijk ook via de links die erin staan de informatie: KLIK HIER. Verder kun je in winkels wel wat proberen (en niet direct kopen), maar niet als je moe bent want dan voelt alles prima.
Je zou ook de matrassentest op de site van Ikea eens kunnen doen en zien wat daar voor je uitkomt als richtlijn.

vr.gr.

zoekster
door zoekster - Jan 10, 2013 om 14:48
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ik snap u volledig, want ook ik moet weer op pad na mijn miskoop bij Beter Bed, Pocket gold deluxe. (pocketveer met traagschuim) Dat ding gaat de deur uit. Ik vermoed dat u een slank postuur hebt net als ik, maar nog zakt dit ding naar mijn smaak veel te veel door. Maar het is zoals Aurora zegt, wat voor de een een prima matras is, is voor de ander een ramp. En ook na een tijdje proefliggen in de winkel heb je nog geen goed beeld. Het is lastig. Hangt het er ook nog af of je op je zij, buik of rug slaapt.
Succes ;-)

aurora1
door aurora1 - Jan 10, 2013 om 15:18
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Probeer anders ook eens in winkels hotelbedden en vraag dan ook welke hotels die (versie) hebben en controleer dat desnoods bij de genoemde hotels.

vr.gr.

fo
door foxfire - Jan 10, 2013 om 15:45
18 Antwoorden / 13 Vragen

Hartelijk dank voor jullie reacties!
Natuurlijk, de voorkeur voor een matras is heel persoonlijk.
Zoekster heeft gelijk, ik heb een slank postuur en heb momenteel een natuurlatex matras, wat opzich
wel beviel maar al binnen 7 jaar een kuil vertoont. Op een harde matras krijg ik nog meer rugpijn, daarom dacht ik ook aan de Beterbed pocket gold deluxe. Nu twijffel ik toch. Ga nog verder opzoek.

aurora1
door aurora1 - Jan 10, 2013 om 15:57
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Het kan ook verschil maken met wat voor bedbodem je hebt.
Een matras regelmatig omkeren kan mogelijk ook schelen w.b. kuilen erin.

fo
door foxfire - Jan 10, 2013 om 16:04
18 Antwoorden / 13 Vragen

Aurora1,
Hartelijk dank voor al je informatie! Ik heb de site aangeklikt en er veel aan gehad. Ik heb momenteel een boxspring, de latexmatras gaat weg, de bodem niet. Ik denk dat ik het meeste aan een koudschuimmatras heb en ga daar nu verder mee zoeken. De latexmatras keer ik elke maand.

aurora1
door aurora1 - Jan 10, 2013 om 16:22
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Graag gedaan. Heel verstandig om de bodem te houden.
Voor een boxspring onderstel wordt meestal een pocketverenmatras geadviseerd. Doe anders eens de matrassenwijzer op de site van Ikea voor een indicatie.
Lees dit ook eens door: KLIK HIER

tenormin
door tenormin - Jan 10, 2013 om 17:02
16816 Antwoorden / 108 Vragen

foxfire, er zijn ook stenen winkels waar je 14 dagen mag "proefliggen". In een winkel ga je niet snel een uurtje liggen, toch? De betere zaken geven graag deze service. Succes met je zoektocht.

tijger1
door tijger1 - Jan 10, 2013 om 17:58
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@tenormin

Stenen winkels? En dan 14 dagen daar gaan slapen?

tenormin
door tenormin - Jan 10, 2013 om 18:52
16816 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=tijger1 schreef op donderdag 10 jan 2013, 17:58]@tenormin

Stenen winkels? En dan 14 dagen daar gaan slapen?

Jaja, slimme tijger1, ik bedoel natuurlijk "thuis" uitproberen. Maar daar zijn al onderwerpen/vragen hier over geweest waarin dat alles is besproken/geschreven. Dat onderwerp zal ook zoekster zich wel herinneren. Toch?

fo
door foxfire - Jan 10, 2013 om 20:20
18 Antwoorden / 13 Vragen

Bedankt, Tenormin! Ik heb veel informatie nu gevonden, maar ga inderdaad eerst naar een beddenzaak
om een afspraak te maken voor het thuis uitproberen van een matras.
Ik had wel begrepen wat je met een stenen winkel bedoelde, maar moest wel om de uitdrukking lachen
Iedereen een fijne avond.

AZ
door AZZ - Jan 11, 2013 om 12:20
26 Antwoorden / 34 Vragen

Hoi

Wij hebben een nasa matras, bevalt prima, maar is erg duur.
Het boek van de consumentenbond zou ik raadplegen. Daar raden ze een "nasamatras" aan om bij Kwantum te kopen. 10x zo goedkoop. Kwam als beste uit de test in dit soort matrassen!

schilderij
door schilderij - Jan 11, 2013 om 12:32
76 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=aurora1 schreef op donderdag 10 jan 2013, 16:22]Graag gedaan. Heel verstandig om de bodem te houden.
Voor een boxspring onderstel wordt meestal een pocketverenmatras geadviseerd. Doe anders eens de matrassenwijzer op de site van Ikea voor een indicatie.
Lees dit ook eens door: KLIK HIER

Hallo Aurora1,
mijn reactie heeft niets met deze vraag van doen, maar hoe kan ik nwerken met en aanmaken ""KLIK HIER"". Heb van alles geprobeerd maar lukt me niet.
Wellicht wil je me hiermee helpen.

wi
door wimwest - Jan 11, 2013 om 12:49
45 Antwoorden / 1 Vragen

Wij hebben inmiddels al 7 jaar zeer goede ervaringen met RFH Matrassen uit Den Haag. Een kleine fabriek, maar een fabrikant met passie. Op zijn website staat ook veel goede informatie. Volgens mij bieden ze ook een proefperiode aan, maar dat kun je wel vinden via de website. Zeker de moeite waard om mee te nemen in je zoektocht.

wi
door wimwest - Jan 11, 2013 om 12:51
45 Antwoorden / 1 Vragen

Sorry het is RHF Royal Health Foam

sa
door sanne1 - Jan 11, 2013 om 13:01
47 Antwoorden / 9 Vragen

Ikea organiseert regelmatig een slaapcursus.
Dat wordt op hun site vermeldt.
Ikea geeft op dit moment, tot 19 januari 2013 10% korting op hun Sultan matrassen.
Bij aankoop van een matras krijg je de garantie om binnen 3 maanden, één keer je matrassen om te ruilen, voor een andere, mocht de matras niet bevallen.

Mijn eigen ervaring is, dat je beter een matras kunt kopen die wat harder is.
Te zacht, ook de 100 % traagschuimmatrassen , of Nasa zijn niet goed, als je al veel rugklachten hebt, was mijn ervaring, en ook die van mijn moeder die een Tempur kocht.
De klachten namen juist toe.
Dan liever een pocketmatras met een afdeklaag van traagschuim.
In mijn geval bleek de gekochte matras nog te hard voor mij, dit heb ik opgelost door een topper van 10 cm dik erop te leggen, en deze samen met de matras in het geheel op te maken,
en nu slaap ik heerlijk.
Succes, groet, Sanne
.

aurora1
door aurora1 - Jan 11, 2013 om 13:10
15645 Antwoorden / 6 Vragen

@schilderij, ik doe het zo:
Het antwoordkader op deze site open laten (of eerst je stukje erin tikken) en vervolgens naar de internetsite die je wilt linken.
- de url van die site blauw maken en via rechts/dubbel klikken kopiëren aanklikken.
- terug naar het antwoordkader en klikken op het zwarte bolletje met de ringetjes rechts er pal boven
- in het kadertje dat dan verschijnt je cursor op het witte balkje zetten en plakken aanklikken.
- dan verschijnt een reeks tekens en letters
- tussen de 2 rechte haakjes die met de rug tegen elkaar staan ][ je cursor zetten en KLIK HIER (of je gewenste tekst) tikken.
- eventueel na de reeks tekens en letters nog je verdere tekst tikken
- dan naar Preview om KLIK HIER (je getypte tekst) te testen of de link werkt, de tekst verschijnt boven het antwoordkader
werkt het dan de pagina van de link wegklikken
en op reageer drukken.
Ik hoop dat ik het goed opgesomd heb, er zijn dacht ik ook andere methodes, misschien wel eenvoudiger.
Mij lukt het sinds de nieuwe site niet meer om meer dan 1 link in het antwoordkader te plaatsen.
KLIK HIER.

vr.gr.

aurora1
door aurora1 - Jan 11, 2013 om 13:20
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Aanvulling: @schilderij, je kunt eventueel via de gegeven link de verschillende methodes proberen.

vr.gr.

aurora1
door aurora1 - Jan 11, 2013 om 13:24
15645 Antwoorden / 6 Vragen

@schilderij, aanvulling 2: om weer terug te gaan naar vragen dan liever niet het pijltje bovenaan de pagina gebruiken maar via Recent, ik geloof anders dat je steeds de tekst met url terug krijgt.

el
door elm1 - Jan 11, 2013 om 14:51
1 Antwoorden / 0 Vragen

ik ben in het bezit van een TEMPURmatras , zo een die ze ook dikwijls in het ziekenhuis gebruiken.
I.v.m. rugklachten heb ik die extra laten verstevigen. Proefgelegen in de winkel en toen wist ik het al, laten verstevigen want deze matras zakt voor mij te veel door.
Nadeel: een erg warme matras, ideaal voor mijn rug, maar niet zo bij 30 graden..

1paul
door 1paul - Jan 11, 2013 om 15:11
3103 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=foxfire schreef op donderdag 10 jan 2013, 13:59]Ik zoek een matras maar kan door de bomen het bos niet meer zien. Wie heeft vooral persoonlijke ervaringen met b.v. M-line, Auping etc. pocketvering met traagschuim matrassen. Van Energieplus lees ik slechte ervaringen op trustpilot. Heb last van lage rugpijn en slaap daardoor slecht. Ik weeg 52 kg. Graag ervaringen met andere merken want ik vind de eerste 2 wel erg duur.

Hoi

Ik heb onlangs bij http://www.ravensberger-matrassen.nl/matrassen/7-zone-koudschuim/contura-60-soortgelijk-gewicht-sg60-premium-koudschuimmatras.html
Dit matras aangeschaft en wij zijn er beide zeer tevreden over, eventueel terugsturen geen probleem en een zeer goede service, men belt om te vragen wanneer het geleverd kan worden en doen er echt alles aan om je tevreden te stellen bovendien is de prijs vrij aardig in vergelijking met de zogenaamde "merkmatrassen"...

Kortom, als u op zoek bent zeker een aanrader en komt u er opo de site niet uit even bellen en ze geven u een goed en vrijblijvend advies...

be
door bedadviseur - Jan 11, 2013 om 15:49
14 Antwoorden / 0 Vragen

Het uitzoeken en kopen van alleen een matras zonder de ondervering daar bij te betrekken is niet zinvol. Het gaat er om, dat de combinatie van beiden bij u past. Iedereen is volstrekt anders en heeft derhalve behoefte aan een eigen oplossing.
Alle goed bedoelde antwoorden dat men het product aanraadt waar men zelf op slaapt, helpen u helaas niet.
Maar wat u wel kan helpen is door middel van een spierspanningsmeting het juiste slaapcomfort te laten meten. De SVS - Stichting Voorlichting Slaapcomfort - heeft een website waar u meer informatie op kunt vinden.
Succes!

sn
door snorrewim - Jan 11, 2013 om 16:03
7 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb veel ervaring als verkoper van bedden en matrassen. In de meeste gevallen was mijn advies latex. Zelf slaap ik op een 20 cm dikke latex matras van een medium hardheid. Natuurlatex geeft de beste ondersteuning omdat het zich naadloos aanpast aan het lichaam. Latex is een duurzaam materiaal en de levensduur van zo'n matras zeker een jaar of 10. Natuurlijk zijn er veel winkels, probeer in ieder geval in Amsterdam één van de vijf Bed4less winkels en vraag naar de "20 cm latex vaste badstof" matras. Traagschuim kan heel irritant zijn bij het omdraaien in bed en pocketveringmatrassen willen in de wintermaanden nogal eens koud zijn. Zo'n latex matras regelmatig omdraaien. Bijv. eens per maand. Dit i.v.m. het uitwasemen van vocht. Ook het bed niet "mooi opmaken", maar het dekbed (of dekens) dubbelgevouwen, open aan het voeteneind.
Welterusten!

1paul
door 1paul - Jan 11, 2013 om 16:03
3103 Antwoorden / 0 Vragen

Leuk advies over die spiermetingen en zo maar u weet ook dat radar of kassa eens een test deed waarbij de goedkopere matrassen als "beste" uit deze test kwamen???

Slapen is individueel en juist daarom zou iedere beddenzaak 30 dagen proefslapen als standaard moeten adviseren zodat je echt een matras verkrijgt waar je OOK na deze periode nog tevreden over bent...

agteuben
door agteuben - Jan 11, 2013 om 17:48
45 Antwoorden / 13 Vragen

Ik heb, net als Sanne, goede ervaringen met Ikea!
Omruilgarantie van 3 maanden werkt perfect! Het eerste matras dat ik daar kocht beviel tóch niet zo goed. Die heb ik na 2 maanden teruggebracht en ik heb een andere, iets hardere, gekocht. Deze heb ik nu ongeveer 8 maanden in mijn bezit en ik lig en slaap er perfect op.
Maar een matras is, zoals alle voorgangers ook al schreven, iets persoonlijks! Koop in ieder geval ergens een matras waar je de garantie krijgt dat je hem thuis goed en voor langere tijd uit mag proberen en waar je hem (kostenloos!) om mag ruilen als blijkt dat het tóch niet het juiste matras is.
En of het dan latex, traag- of koudschuim is.... Kwestie van kiezen en proberen!

ca
door cabinda - Jan 11, 2013 om 18:26
2 Antwoorden / 0 Vragen

goedendag, ik lees dit en ik heb 4 jaar geleden een M-line matras gekocht. Ik heb verminderde spierkracht en ben naar een beddenspeciaalzaak geweest en daar hebben ze dit matras aan mij geadviseerd.Ik ben geen lichtgewicht maar ik had grote problemen met het omdraaien. Je zakt te diep in de matras wegen bovendien had ik het gevoel dat ik op een helling lag. Ik kon mij niet ontspannen. Het matras ligt nu op zolder en 900 euro armer lig ik nu op een matras van 25 jaar oud met een topmatrasje van 6 cm. Slapen doe ik nog steeds heel slecht nog geen 3 uur per nacht al jaren lang.
Ik heb contact gezocht met de firma van M-line er is iemand bij mij thuis geweest en die heeft met haar hand op het matras gedrukt en zei dat er niets mis mee was het matras was goed, maar ik had beter een ander matras kunnen kopen. Dat dit matras geadviseerd was na uitvoerig gesprek met de dame van de beddenspeciaal zaak had ze geen boodschap aan. M-line is niet voor iedereen geschikt.
Ik heb nu besloten dat ik liever iedere 5 jaar een nieuw matras ga kopen, dan veel geld uitgeven aan een matras waar je niet goed op kunt liggen.

ha
door hanshh - Jan 11, 2013 om 23:55
8 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn vrouw en ik hebben beiden een matras gekocht bij http://hiambacht.morgana.nl/index.html .Wij hebben eerst in de winkel een slaaptest gedaan (ca 8 minuten), waaruit een advies met 3 - 4 matrassen kwam. De matrassen geprobeerd en goed geslaagd. Mijn vrouw een pocketvering, ikzelf een natuurlatex. Is niet goedkoop, maar mijn vrouw is van haar rugpijn af en ik word ook weer uitgerust wakker.

sweeterlake
door sweeterlake - Jan 12, 2013 om 00:49
468 Antwoorden / 16 Vragen

Voor een matras geldt wat je lichaamsgewicht is, daar wordt de hardheid van de matras op afgesteld.

Een matras voor iemand met 60 kg. is anders dan die van 100 kg.

Verder kun je daarvoor beter bij een beddenspeciaalzaak gaan en ter plekke het uitproberen.

Matrassen zijn van verschillende soorten materialen vervaardigd en daar hangt ook een prijskaartje aan.

kleinepier
door kleinepier - Jan 12, 2013 om 12:02
42 Antwoorden / 0 Vragen

goedendag wij slapen nu twee jaar op n m line matras wij willen niet anders meer regel matig keren met voet eind hoofd eind niet omdraaien PERFECKT

fr
door framar - Jan 12, 2013 om 12:28
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik weeg ook 52 kilo en had ook altijd pijn in mijn rug als ik opstond.
Wij hadden een vrij harde latexmatras.
We hebben bij Ikea een Sultan Flokenes matras aangeschaft. Deze wordt dezelfde dag bezorgd, en als hij niet bevalt kun je hem terugsturen.
Deze matras was als beste getest.
Ik ben heel blij met deze matras, want ik sta op zonder pijn in mijn rug.

tijger1
door tijger1 - Jan 12, 2013 om 12:30
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik vraag me af wat ze met al die omgeruilde, teruggestuurde matrassen doen.

zoekster
door zoekster - Jan 12, 2013 om 12:33
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=tijger1 schreef op zaterdag 12 jan 2013, 12:30]Ik vraag me af wat ze met al die omgeruilde, teruggestuurde matrassen doen.
Weer verkopen ;-)

bk
door bkkjourney - Jan 12, 2013 om 12:48
44 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=zoekster schreef op zaterdag 12 jan 2013, 12:33][quote=tijger1 schreef op zaterdag 12 jan 2013, 12:30]Ik vraag me af wat ze met al die omgeruilde, teruggestuurde matrassen doen.
Weer verkopen ;-)

Uhuh. Je hebt zo'n matras niet voor niets een bepaalde periode op proef. Na een goede beurt met je vrouw weet je pas of ie te zacht is of juist te hard. Voldoet ie niet, gewoon terugbrengen toch? *troll*

tijger1
door tijger1 - Jan 12, 2013 om 12:48
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=zoekster schreef op zaterdag 12 jan 2013, 12:33][quote=tijger1 schreef op zaterdag 12 jan 2013, 12:30]Ik vraag me af wat ze met al die omgeruilde, teruggestuurde matrassen doen.
Weer verkopen ;-)

Lekker.

fo
door foxfire - Jan 12, 2013 om 12:49
18 Antwoorden / 13 Vragen

Dankjewel wimwest,
het is fijn om te lezen dat je al 7 jaar profijt hebt van je matras.
Ik ga zeker informatie over RHF opzoeken.
Groetjes,
foxfire.

tijger1
door tijger1 - Jan 12, 2013 om 12:49
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=bkkjourney schreef op zaterdag 12 jan 2013, 12:48][quote=zoekster schreef op zaterdag 12 jan 2013, 12:33][quote=tijger1 schreef op zaterdag 12 jan 2013, 12:30]Ik vraag me af wat ze met al die omgeruilde, teruggestuurde matrassen doen.
Weer verkopen ;-)

Uhuh. Je hebt zo'n matras niet voor niets een bepaalde periode op proef. Na een goede beurt met je vrouw weet je pas of ie te zacht is of juist te hard. Voldoet ie niet, gewoon terugbrengen toch? *troll*

?????

l1ntje
door l1ntje - Jan 12, 2013 om 16:02
13 Antwoorden / 0 Vragen

Ga eens naar IKEA, geweldige keuze en een zeer goede prijs, ben uitermate tevreden. Je kunt het matras drie maanden op proef gebruiken. NIET GOED, GELD TERUG

sa
door sanne1 - Jan 12, 2013 om 17:25
47 Antwoorden / 9 Vragen

De matrassen die worden teruggebracht bij Ikea, worden volgens de klantenservice vernietigd.
Maar als ik een blik werp in hun koopjeshoek, komt bij mij de gedachten op dat ze die daar voor weinig geld weer verkopen.
Sommige mensen zullen dit geen probleem vinden.
Wat niet weet, wat niet deert !!
Het blijft hoe dan ook een goede service van Ikea, dat je 90 dagen mag proefslapen.

sa
door sanne1 - Jan 12, 2013 om 17:31
47 Antwoorden / 9 Vragen

Even een aantekening,
Je krijgt bij IKEA GEEN geld terug als je de matrassen in de proefperiode terug brengt.
Of je zoekt andere uit, met of zonder bijbetaling,
of je krijgt een tegoedbon, of liever gezegd, een credit tegoedpasje.

blok
door blok - Jan 14, 2013 om 12:28
79 Antwoorden / 8 Vragen

hoi Foxfire,

ik heb ook last van mn rug.
ik heb Pullman boxspringbedden. voordeel: lekker hoog om in te stappen en uit te stappen.
met er op traagfoammatrassen.
de matrassen had ik ergens gekocht, (weet niet meer waar, Beddenreus oid) van E900,- per stuk voor E100,- per stuk. (nieuw.)

bij matrassenloods.nl heb je heel lage prijzen, omdat ze (nieuwe) matrassen opkopen, bijvoorbeeld van bedrijven die failliet gaan.

ik raad je aan om daar te kijken. (als je eenmaal weet wat je wilt.) scheelt veel geld.
doeg, sukses !

tijger1
door tijger1 - Jan 14, 2013 om 12:33
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Of het zijn bedden die de proef slapers gebruikt hebben.

tenormin
door tenormin - Jan 16, 2013 om 16:24
16816 Antwoorden / 108 Vragen

@bedadviseur, met matrassen sjouwen om proefslapen te proberen is m.i. niet nodig. Een goede zaak komt de matrassen halen en brengen. En nee, 10x zal een goede zaak ook niet doen. Je zoekt in de zaak uiteraard eerst goed uit wat het meest geschikt is; daar ga je proefliggen en heb je dan het "matras van je dromen" gevonden, [bDAAR] ga je dan thuis 14 dagen op proefslapen. De grootste kans is dat je hem houd. Dus eerst keus goed maken, dubben en overwegen, dan dat matras en daarna de zekerheid: wel of niet. Als het eventueel toch niks is, word hij weer opgehaald.
Maar reclame maken voor uw eigen toko mag eigenlijk niet op deze consumentensite.

be
door bedadviseur - Jan 17, 2013 om 11:45
14 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=tenormin schreef op woensdag 16 jan 2013, 16:24]@bedadviseur, met matrassen sjouwen om proefslapen te proberen is m.i. niet nodig. Een goede zaak komt de matrassen halen en brengen. En nee, 10x zal een goede zaak ook niet doen. Je zoekt in de zaak uiteraard eerst goed uit wat het meest geschikt is; daar ga je proefliggen en heb je dan het "matras van je dromen" gevonden, [bDAAR] ga je dan thuis 14 dagen op proefslapen. De grootste kans is dat je hem houd. Dus eerst keus goed maken, dubben en overwegen, dan dat matras en daarna de zekerheid: wel of niet. Als het eventueel toch niks is, word hij weer opgehaald.
Maar reclame maken voor uw eigen toko mag eigenlijk niet op deze consumentensite.

be
door bedadviseur - Jan 17, 2013 om 12:09
14 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=tenormin schreef op woensdag 16 jan 2013, 16:24]@bedadviseur, met matrassen sjouwen om proefslapen te proberen is m.i. niet nodig. Een goede zaak komt de matrassen halen en brengen. En nee, 10x zal een goede zaak ook niet doen. Je zoekt in de zaak uiteraard eerst goed uit wat het meest geschikt is; daar ga je proefliggen en heb je dan het "matras van je dromen" gevonden, [bDAAR] ga je dan thuis 14 dagen op proefslapen. De grootste kans is dat je hem houd. Dus eerst keus goed maken, dubben en overwegen, dan dat matras en daarna de zekerheid: wel of niet. Als het eventueel toch niks is, word hij weer opgehaald.
Maar reclame maken voor uw eigen toko mag eigenlijk niet op deze consumentensite.

Om met het laatste te beginnen: De Stichting Voorlichting Slaapcomfort is geen toko, immers de SVS verkoopt niets. Zij adviseert alleen over de juiste methode om een bed aan te schaffen en dat is niet op het eigen gevoel af te gaan.

Het maakt in het totaal kostenplaatje van een prijs van een matras voor de detaillist wel degelijk uit als hij/zij aanbiedt om matrassen op proef te brengen en weer op te halen. Nog afgezien van het feit, dat een matras die 1 dag is gebruikt niet meer als "nieuw" te verkopen is. Vernietigen is meestal geen optie voor de detaillist.

Maar de grootste misvatting is, dat je "op het gevoel" in een winkel iets kunt uitzoeken. Als dat wel zou lukken - quod non - dan hoef je ook niet een matras 30 dagen op proef te laten brengen en weer ophalen.

Vrijwel iedereen zegt: "Ik zie door de bomen het bos niet meer". Het beste zou zijn dat de beddenspecialist door een meting voorafgaand aan een verkoop het juiste slaapcomfort weet te bepalen.

Het is overigens ook nog zo, dat een klant die op een of meer matrassen proefgeslapen heeft zich bezwaard voelt en toch maar bij dat bedrijf koopt. Als hij/zij dan later nog weer teruggaat naar de verkoper zegt deze: "het was toch uw eigen gevoel!" En de klant is de klos. Niet goed slapen en geld kwijt.

zoekster
door zoekster - Jan 17, 2013 om 12:22
10965 Antwoorden / 34 Vragen

@bedadviseur, is die meting dan gratis?

sh
door shine - Jan 17, 2013 om 12:45
107 Antwoorden / 1 Vragen

Matrassen is erg persoonlijk. 2 Personen die rugpijn hebben kunnen totaal verschillende matrassen prettig ervaren.
Als u gaat uitproberen zorg er voor dat u de matrassen op verschillende tijdstippen uitprobeert. Immers. S'morgens voelt u zich anders dan aan het einde van de dag. En als u meer last van uw rug hebt ook. Probeer hetzelfde matras dus op uiteenlopende dagdelen uit.

Mijn ervaring mbt matrassen:
Ik had Ikea sultan pocket matras wat mij orima is bevallen. Hierna nieuwe aangeschaft bij beter bed, pocketvering ( geen ikea naast de deur en dacht dat kwaliteit bij BB ook goed zou zijn), maar hier slechte ervaring mee. Matras is nu amper 5 jaar oud en het liggen is al aanzienlijk minder. 2x Per maand draai en wissel ik de matrassen!. Dat terwijl de sultan het pas na ruim 10 jaar ' begaf'.
Zeker voor mij is dus dat de volgende matras aanschaf weer bij Ikea zal zijn.

Succes met testen en uitzoeken.

tenormin
door tenormin - Jan 17, 2013 om 14:34
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Hallo bedadviseur, sorry dat ik dan toko heb geschreven i.p.v. Stichting Voorlichting Slaapcomfort. Maar ik heb nergens geschreven dat je "op gevoel af moet gaan". Dat is dus uw eigen interpretatie. Nu koop je matrassen niet ieder jaar en toevallig heb ik vorig jaar, nee alweer 17 dagen nieuwjaar, dus het jaar daarvoor, een nieuw matras aangeschaft bij een heel lang bekend staande familiezaak. Die alleen in een grote regio een goede naam heeft. Die zijn gewoon nog ouderwets klantgericht (en inderdaad ook niet goedkoop) en wat zij met een teruggebracht matras doen weet ik niet en eerlijk gezegd kan me dat ook niet schelen. Bij die zaak voelde ik me totaal niet bezwaard om een paar maal een matras uit te proberen tot ik de juiste had. Maar voor een dubbeltje kun je nu eenmaal niet op de eerste rang zitten (in dit geval liggen); voor zo'n artikel heb ik wel geld over. Waar een ander het liever aan de nieuwste televisie uitgeeft. Ieder zijn prioriteit, toch?

tijger1
door tijger1 - Jan 17, 2013 om 15:06
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@tenormin

Dus u hebt een paar matrassen uitgeprobeerd? De matrassen moeten daar dan ook wel goud kosten, want die andere kunnen ze niet meer voor nieuw verkopen.

tenormin
door tenormin - Jan 17, 2013 om 15:20
16816 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=tijger1 schreef op donderdag 17 jan 2013, 15:06]@tenormin

Dus u hebt een paar matrassen uitgeprobeerd? De matrassen moeten daar dan ook wel goud kosten, want die andere kunnen ze niet meer voor nieuw verkopen.

Los van het bed kostte het matras geen "goud". Het is een gewoon Dorminette matras pontus pocket 300 de luxe nr. 1307-S soft 90 x 200 = €499,00. Het hele éénpersoonsbed was maar €1173,50.

tijger1
door tijger1 - Jan 17, 2013 om 15:41
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@tenormin

Een paar maal, dus in ieder geval nog 2 andere voordat u deze kocht. Ik begrijp dat het u niet kan schelen wat er met de
"Uitgeprobeerde" maar afgewezen matrassen gebeurt, maar u moet toch begrijpen, dat de wel "verkochte" matras hier veel duurder door wordt?

Als die zaak veel klanten heeft zoals u, zijn de matrassen daar niet meer te betalen.

tenormin
door tenormin - Jan 17, 2013 om 15:45
16816 Antwoorden / 108 Vragen

tijger1, waar maakt u zich in hemelsnaam druk om? De winkel en ik hebben een afspraak over het hoe en wat. Zij bepalen wat ik wel en niet mag en ik bepaal wat ik wel of niet wilde kopen. Dat het "daar" niet meer te betalen zou zijn is kwatsch, die zaak is ouder dan u en ik samen.

zoekster
door zoekster - Jan 17, 2013 om 15:55
10965 Antwoorden / 34 Vragen

En nu we toch aan het mopperen zijn, ik vind het raar dat die bedadviseur niet vertelt of die metingen gratis zijn.

Overigens geloof ik voor geen moment dat die uitgeprobeerde matrassen bij het vuilnis terecht komen. Worden gewoon weer doorverkocht. Maar misschien moet de proefgebruiker er een beschermende hoes om doen tijdens het proefslapen?

tenormin
door tenormin - Jan 17, 2013 om 15:59
16816 Antwoorden / 108 Vragen

@zoekster, nu je net hierboven weer verschijnt, bij het terugkijken zag ik ook jouw topic weer van 14 januari 2012 over een nieuw matras, wat op een teleurstelling is uitgelopen. Ooit een mijn genoemd matras geprobeerd? Natuurlijk is ieder lijf anders maar zou je zeker aanraden om toch eens te proberen. De prijs die je destijds in gedachte had komt ook zeer wel overeen. Zie mijn antwoord aan tijger1.

tijger1
door tijger1 - Jan 17, 2013 om 16:02
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@tenormin

Wat heeft de leeftijd van een bedrijf te maken de de prijzen van de spullen? En ik maak me er helemaal niet druk om.

Ik heb nog nooit matrassen op proef gehad en daarom vraag ik mij dus af, wat er met de afgekeurde gebeurt.

tenormin
door tenormin - Jan 17, 2013 om 16:02
16816 Antwoorden / 108 Vragen

oeps, ja zoekster, er zit een beschermende hoes om heen, geen plastic, vraag me niet welk materiaal maar is zo dan je niets hoort knisperen of kraken alsof je tussen lege pakken chips ligt te "proberen".

zoekster
door zoekster - Jan 17, 2013 om 16:09
10965 Antwoorden / 34 Vragen

@tenormin, zit die zaak ook in Amsterdam?

tenormin
door tenormin - Jan 17, 2013 om 16:55
16816 Antwoorden / 108 Vragen

@zoekster, nee, het "familiebedrijf" is helaas geen Toekan ;-) is firma Schuijt in Leidschendam. Maar er moeten, zeker in Amsterdam ook zulke zaken zijn, zeker weten. Suc7

be
door bedadviseur - Jan 20, 2013 om 13:49
14 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=zoekster schreef op donderdag 17 jan 2013, 15:55]En nu we toch aan het mopperen zijn, ik vind het raar dat die bedadviseur niet vertelt of die metingen gratis zijn.

Overigens geloof ik voor geen moment dat die uitgeprobeerde matrassen bij het vuilnis terecht komen. Worden gewoon weer doorverkocht. Maar misschien moet de proefgebruiker er een beschermende hoes om doen tijdens het proefslapen?

De Stichting Voorlichting Slaapcomfort verricht zelf geen metingen, maar geeft advies over de kiezen methode om voor iedereen het juiste bed te bepalen. De verreweg het meest gebruikte methode om door kort of langer proef te liggen een bed uit te zoeken faalt. Maar er is een zeer goede methode en dat is de spierspanningsmeting.

Om spierspanningsmetingen te kunnen doen dien je als slaapspecialist nog veel meer kennis in huis te hebben over het functioneren van de mens op slaapcomfort. Bovendien moet er adequate apparatuur zijn, die gefundeerde - waarheidsgetrouwe en reproduceerbare - resultaten kan produceren.
Daarnaast moet er een omgeving zijn om personen op minimaal 10 bedcombinaties (ondervering en matras) te kunnen meten. Er dient derhalve veel geinvesteerd te worden en bijgevolg zal een meting zonder dat er een aankoop op volgt niet gratis kunnen zijn. Voor niets gaat de zon op.

Al eerder gaf ik mijn mening over het vernietigen van proefmatrassen, dat vernietigen geen optie is. En is en blijft het halen en brengen - links of rechts om - kostbaar. Uiteindelijk zal dit in de prijs van het product terug te vinden zijn.

Het voordeel van eerst meten is evident! Nog steeds geldt: "meten is weten"

zoekster
door zoekster - Jan 20, 2013 om 21:12
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=bedadviseur schreef op zondag 20 jan 2013, 13:49]

Daarnaast moet er een omgeving zijn om personen op minimaal 10 bedcombinaties (ondervering en matras) te kunnen meten. Er dient derhalve veel geinvesteerd te worden en bijgevolg zal een meting zonder dat er een aankoop op volgt niet gratis kunnen zijn. Voor niets gaat de zon op.

Aha, dus aan die meting zit meteen een aankoop van een matras vast. En uw Stichting wordt gefinancierd door die bedrijven die die metingen verrichten en matrassen verkopen? En moet u dan voor die bedrijven forums afschuimen om uw adviezen neer te plempen? Zodat u kan zeggen, ik heb geen toko, ik verkoop niets, ik geef alleen maar het advies om een meting te laten verrichten?

1paul
door 1paul - Jan 21, 2013 om 09:06
3103 Antwoorden / 0 Vragen

Dat soort "bedrijven" zit altijd ergens een addertje onder het gras, aan de andere kant als iedereen daar maar komt meten en ergens anders kopen bestaan ze ook niet lang...

Wat mij dan wel weer stoort is dat de prijzen van de geadviseerde matrassen zo maar rond de 1000Euro liggen...

Heeft u al gekeken bij ravensberger matrassen trouwens, echt goed matras voor weinig en NEE ik ben geen eigenaar of aandeelhouder maar heb daar wel naar allle tevredenheid een matras vandaan voor relatief weinig met echt een hele goede service, als je ze van te voren even belt gaan ze samen met u op zoek naar een geschikt matras naar aanleiding van uw wensen...

Dan nog. ligt het niet goed kunt u hem omruilen...

tenormin
door tenormin - Jan 21, 2013 om 10:35
16816 Antwoorden / 108 Vragen

@zoekster, als je dus de raad van de bedadviseur zou opvolgen komt je budget voor matras een stuk lager te liggen dan je begin 2012 aangaf in gedachte te hebben. Maar, als leek, lijkt het me toch wat gemakkelijk om met jouw gewicht een matras te zoeken dan voor "zwaargewichten"?

zoekster
door zoekster - Jan 21, 2013 om 11:35
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=tenormin schreef op maandag 21 jan 2013, 10:35]@zoekster, als je dus de raad van de bedadviseur zou opvolgen komt je budget voor matras een stuk lager te liggen dan je begin 2012 aangaf in gedachte te hebben. Maar, als leek, lijkt het me toch wat gemakkelijk om met jouw gewicht een matras te zoeken dan voor "zwaargewichten"?
Misschien schrijf je krom Nederlands, maar zoals ik jouw bericht lees, stel je dat als ik het advies van de bedadviseur opvolg ik goedkoper uit zou zijn. Hoe kom je daarbij? Hij heeft niet eens prijzen gegeven van de winkels die hij bedient. Maar ik weet nu al, dat het geen goedkope matrassen zullen zijn, daar zit ook nog eens de metingprijs in verwerkt. Het mislukte matras van Beter Bed was 3 maal zo duur als het matras wat ik daarvoor had en dat sliep uitstekend.

Voor de rest is het voor een iemand die slank is net zo moeilijk om een passend matras te vinden als voor iemand die zwaar is. Dat weet ik 'als ervaringsdeskundige' heel goed. Verder hoef ik er geen discussie meer met je over.

Het enige waar ik nieuwsgierig naar ben ik wat voor matras foxfire uiteindelijk koopt. Ik hoop dat ze dat nog een keer laat weten.

tenormin
door tenormin - Jan 21, 2013 om 12:17
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Een discissie wil ik helemaal niet met je. Ik schrijf alleen dat, als je ook de kosten van een bedadviseur zou moeten betalen, het budget voor matras lager zou liggen. Probeer(de) alleen maar vriendelijk te zijn. Mijn Nederlands is zeker niet recht, maar ook niet krom. Over en sluiten.

zoekster
door zoekster - Jan 21, 2013 om 12:34
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=tenormin schreef op maandag 21 jan 2013, 12:17]Een discissie wil ik helemaal niet met je. Ik schrijf alleen dat, als je ook de kosten van een bedadviseur zou moeten betalen, het budget voor matras lager zou liggen. Probeer(de) alleen maar vriendelijk te zijn. Mijn Nederlands is zeker niet recht, maar ook niet krom. Over en sluiten.
Oké, dan heb ik je verkeerd begrepen. Peace.

tenormin
door tenormin - Jan 21, 2013 om 12:55
16816 Antwoorden / 108 Vragen

O.T. No thanks, Dat heb ik teveel geprobeerd. Als tegenzin erin zit leest men met andere ogen.

fo
door foxfire - Jan 21, 2013 om 19:37
18 Antwoorden / 13 Vragen

Iedereen nogmaals bedankt voor het meedenken over de aanschaf van een nieuwe matras. Heb veel aan de tips gehad van jullie en zal het zeker nog wel laten weten welke ik uiteindelijk heb aangeschaft. Het zal alleen wat langer gaan duren omdat ik momenteel meerdere uitgaven heb.
Groetjes,
foxfire.

po
door poe-hee - Feb 16, 2013 om 13:13
1 Antwoorden / 0 Vragen

Let vooral op of een omruilgarantie mogelijk is. Bij Ikea is deze bijvoorbeeld 3 maanden en bij Auping 30 dagen(!) En dan is het ook nog belangrijk goed te kijken wanneer die garantie precies geldt.

We hebben zo'n 1,5 jaar geleden 2 Auping Maestro medium matrassen gekocht, terwijl ik op dat moment samen met de verkoper had vastgesteld dat zowel de hardere als de zachtere variant absoluut niet geschikt waren voor mij. En toch heeft hij de omruilgarantie genoemd als een escape mogelijkheid. Toen ik na 4 weken slecht slapen wilde ruilen bleek dat je alleen mag ruilen binnen hetzelfde type. Toen heb ik van ellende maar voor de stevige variant gekozen. Uiteraard lag die niet lekker, zodat ik bij dezelfde leverancier ook nog een dekmatras gekocht heb voor een paar 100 euro extra. Van de regen in de drup: nu word ik nu al meer dan een jaar iedere ochtend vroeg wakker met een pijnlijke, stijve onderrug, en ben ik 1300 euro armer. Had ik mijn oude matras maar niet meegegeven...

Ik zit er serieus over te denken een matras te halen bij Ikea, en dan kan dat Auping matras naar de logeerkamer.

blok
door blok - Feb 16, 2013 om 15:01
79 Antwoorden / 8 Vragen

poe-hee ik ben verre van origineel, maar kun je niet hiermee naar de rijdende rechter gaan ?
wie weet krijg je geld terug.

be
door bedadviseur - Apr 13, 2013 om 14:53
14 Antwoorden / 0 Vragen

1Paul merkt op dat goedkopere bedden vaak als beste uit een vergelijkende test van de Consumentenbond komen.
Aan een vergelijkende test, waarbij slechts (enkele) matrassen worden getest op kwaliteitsverschillen d.m.v. duurproeven, kunt u niet afleiden of deze matrassen (of soms complete boxspringcombinaties ) ook voor u geschikt zijn.
Een goedkope matras kan technisch wel uitstekend zijn, maar past die wel bij u!
Aan deze testen heeft u niet veel.
Ook de gesuggereerde oplossing, dat beddenzaken 30 dagen proefslapen zouden moeten aanbieden lijkt mooi. Maar zoals ook door anderen wordt opgemerkt, wat gebeurt er met de matras die u uiteindelijk niet koopt?
En voeg ik daar aan toe: hoeveel keer mag u iets uitproberen? 10x? 100x?
Veel beter is om als u iets koopt dit met een spierspanningsmeting te doen. Proefslapen is daarmee overbodig en derhalve ook het heen en weer gesjouw met matrassen.
Het eigen gevoel van de mens is uiterst beperkt bij het zelf uitzoeken van een bed. Ons lichaam heeft geen instrumenten/receptoren om met proefliggen in de winkel de juiste er uit te pakken. Bovendien is het aanbod aan matrassen en onderveringen (boxspring, spiraal latten- of schotelbodems) dermate groot, dat een normaal mens daar niet uitkomt. De methode van spierspanningsmetingen is een perfecte oplossing. [Edit redactie vanwege reclame-uiting]

hp
door hpm.hoogesteger - Jun 12, 2013 om 22:53
3 Antwoorden / 0 Vragen

Persoonlijk vind ik het weken en maanden proefslapen maar vies ik weet niet wat de gemiddelde mens op zijn matras doet maar dat is meer dan alleen slapen!!
Dus bij zulke winkels koop eigenlijk een tweedehands matras waar mensen op hebben geslapen,gezweet,gekwijld en sex op hebben gehad .....lekker fris!
Die onzin over het feit dat ze vernietigd worden geloof je toch zelf niet je gaat toch niet steeds je producten als ondernemer weggooien? Maar afijn.
Wat ik zou adviseren is om eens per week 1 winkel te bezoeken en dan s'morgens als je wakker bent geworden ,gedouched hebt en gegeten om dan eens te gaan kijken ( dus niet nog eerst van alles gaan doen zoals boodschappen ed.)
En ga dan ook eens liggen zoals je thuis het LIEFST in slaap valt!
Dus niet opgebaard erbij liggen zoals de meeste mensen.
Blijf dan ook even wat langer liggen als 20 seconden maar een paar minuten.
Ik weet dat sommige bedrijven echt test matrassen hebben zoals sommige tempur dealers maar daar moetje dan ook meestal een kleine vergoeding voor betalen bv 50/75 euro ofzo.

Ik hoop hierbij iets te hebben kunnen bijdragen.

Mvg martijn

blok
door blok - Jun 13, 2013 om 12:13
79 Antwoorden / 8 Vragen

zouden ze niet testmatrassen speciaal alleen maar als testmatrassen blijven gebruiken ?
(eerst door de 1 getest en dan door de ander.)

tenormin
door tenormin - Jun 13, 2013 om 13:14
16816 Antwoorden / 108 Vragen

hpm.hoogesteger, die matrassen die men kan proberen (en waarbij u zich allerlei denkbeelden in het hoofd haalt - prima, hoor, dat is aan u - ) hebben een beschermhoes van een soort siliconen materiaal. Dus niets "vieze gedachte" en meer van dat soort dingen. En 14 dagen proefslapen is echt een aanrader, als een goede zaak dit doet. Dus met dit materiaal heb je geen last van 'knisperend' plastic geluiden. Ook niet smerig, vies, goor, vuil. Maar inderdaad, ieder moet weten wat hij/zij wil. 't Voorkomt wel heel erg veel miskopen.

hp
door hpm.hoogesteger - Jun 17, 2013 om 23:17
3 Antwoorden / 0 Vragen

@tenormin ,
Misschien raar dat ik dit zeg maar al die mensen die bij bv ikea ed. Matrassen kopen hebben er echt geen hoes om heen zitten .
Bovendien krijg je nog geen goed gevoel met zo'n hoes je houd je jas en sjaal toch ook niet aan in de winkel omdat je het dan zo slecht voelt , die platinum tempur dealers hebben vaak idd echt test matrassen die daar alleen maar voor gebruikt worden.
Zoals ik al zei neem eens een keer echt de tijd om zoiets aan te schaffen en kijk niet naar testen van de consumentenbond en dat soort onzin.
Hoe ze daar af en toe aan resultaten komen is mij een raadsel en dat lees je vaak ook van mensendieck dan zo'n product hebben maar goed nog steeds heel veel succes ermee

tenormin
door tenormin - Jun 17, 2013 om 23:47
16816 Antwoorden / 108 Vragen

@hpm.hoogesteger, geen idee of u de vorige 4 pagina's hebt doorgespit, ik heb echt de tijd genomen maar niet bij 'zomaar' een zaak. En ben inmiddels al 1½ jaar heel blij met de op die manier uitgeprobeerde matras. Maar u hoeft niets, hoor; daar heeft ieder zijn eigen idee/mening over.

pl
door pleccema - Jul 1, 2013 om 12:09
7 Antwoorden / 0 Vragen

Als ik de voorgaande reakties lees heb ik de indruk dat veel mensen twijfelen of geretourneerde matrassen niet gewoon opnieuw verkocht worden. Ik kan niet zeggen dat dat nooit gebeurt, maar de grote ketens vernietigen deze matrassen, verkopen ze aan opkopers of doneren ze aan buitenlandse tehuizen, goede doelen en hulpinstellingen zoals het Leger des Heils. Bekende winkels nemen echt niet het risico om kopers te bedriegen met gebruikte matrassen. De omruilgarantie is een heel goed verkoopmiddel en wordt in de praktijk relatief niet veel gebruikt. De finaciële schade die het bedrijven oplevert valt in het niet bij de grotere verkopen door de geruststellende omruilgarantie.

Terug on topic: na 10 jaar rugklachten en niet goed uitgerust opstaan, en het verslijten van verschillende binnenveringmatrassen en traagschuim (Ikea, Beter Bed en een plaatselijke winkelier) heb ik sinds vorige week de beste kwaliteit koudschuimmatras van Ravensberger. Ik ben uiterst tevreden hierover. Ik word weer uitgerust wakker en heb geen rugpijn meer bij het opstaan. De hele orderafhandeling verlipe snel en soepel. De prijzen zijn heel prettig en de informatie op hun site zeer volledig. Ik wou dat ik eerder op koudschuim was overgestapt...

Traagschuim raad ik af. Er is veel hype over, maar het grote voordeel (nl dat het reageert op warmte) is ook een groot nadeel. Als je bed koud is, is de matras een plank. Vervolgens word je bed warm door je lichaamswarmte en wordt de matras zachter. En op een gegeven moment zo zacht dat de ondersteuning verdwijnt en je wordt omsloten door het schuim. Draaien is lastig en de onbeslapen delen van de matras zijn een stuk stugger, omdat ze kouder zijn. Echt geen aanrader, mijn rugklachten werden er door verergerd en ik was er snel klaar mee.

Maar het koudschuim is echt een verademing! Zorg wel voor een hoge HR-waarde (minimaal 55), zodat de puntelasticiteit optimaal is, voor voldoende dikte (minimaal 19cm) en een hardheid die past bij je gewicht..

Latex heb ik overigens geen ervaring mee, maar lijkt me te warm.

hp
door hpm.hoogesteger - Jul 6, 2013 om 17:20
3 Antwoorden / 0 Vragen

Is het heel raar dat het verhaal van pleccema mij in de oren klinkt als een verkoper?
Puntelasticiteit heeft niets met de hr waarde te maken een hr 60 kan ook heel zacht zijn en hoe zachter de matras hoe lager de puntelasticiteit waarschijnlijk werk je met ravenbekken matrassen dus wees daar eens eerlijk over.
Bovendien is traagschuim geen hype bestaat al ruim 25 jaar.
Maar het verhaal vernietigen ...... Dus ik moet 500€ of meer afrekenen voor een matras en als het niet bevalt dan vernietigen zij het of we geven het maar weg vind je dit nu niet heel raar klinken of ben ik nu echt zo simpel?
Als je ziet hoeveel mensen een nieuwe auto kopen vragen ze ook niet mag ik hem 90 dagen proberen om te kijken of ie echt bevalt want ja ik moet er toch even minimaal 10.000€ voor betalen stel je voor dat ie na 2 maanden toch niet zo lekker rijd als je gedacht had.
Vroeger had je al deze praktijken niet en liepen mensen niet steeds bij een fysio terwijl er vroeger toch echt meer arbeids intensief lichamelijke arbeid werd verricht.
Mijn boodschap blijft hetzelfde neem eens een keer de tijd ga voor mij part een half uur liggen en ga geen 4/5 winkels af op een dag maar gewoon simpel gezegd 3 winkels is 3 zaterdagen bv.
Ow trouwens er zijn tegenwoordig ook traagschuimen die niet hard zijn als het kouder is.

Mvg

an
door annemau - Nov 4, 2013 om 00:48
20 Antwoorden / 0 Vragen

ook een flinke zoektocht naar een nieuw matras gehad en dan valt zeker niet mee. Grote winkels hebben personeel die allemaal iets anders zeggen en op internet proberen de winkels met valse recensies te lokken om bij hun te kopen. Consumentenbond heeft ook niet echt duidelijke adviezen. Dus begin maar. Ik heb fibromyalgie en slaap altijd op de buik en iedereen wilt je de ene dure na de andere aanseren.

Uiteindelijk kwam ik op internet bij ravensberger en daar kun je ook advies vragen. Ik een vragenlijstje ingevuld en volgende dag had ik een heel uitgebreid antwoord met alles uitgelegd en advies waar ik me echt metten goed bij voelde. Maar als je veel pijn hebt ga je al gauw dingen geloven dus moet er toch maar op vertrouwen dat het werkelijk ook al allemaal zo is.

De man heeft mij de structura 60 met hardheid h3 geadviseerd wat ook nog een heel stuk goedkoper was.

Nou vind ik het stom om een matras te kopen zonder er überhaupt op te liggen. Maar aan de andere kant zou ik hem ook meteen terug kunnen sturen. Dus heb besloten om de gok te wagen en het matras besteld.

Tot zover ben ik zeer tevreden over ze. Binnen een week zou het matras geleverd worden en ik hoop zo dat we straks weer lekker kunnen slapen en ik een goede zaak heb gevonden.

Je mag trouwens eerst 30 dagen proefslapen wat een groot voordeel is, maar waar ik altijd een beetje bank voor ben is dat je dan een gebruikt matras ontvangt waar een ander op heeft geslapen. Ze hoeven er immer maar een nieuw folietje om te trekken en hij lijkt weer nieuw. Maar daar koop je natuurlijk geen nieuwe voor.
Iemand nog enige tips hoe je dit het beste kunt testen?

Hoop dat ik hem snel ontvang zodat ik een update over het matras kan geven en dat iedereen een lekker matras kan vinden. Want het is moeilijk en je word overal uitgemolken.

an
door annemau - Nov 4, 2013 om 01:34
20 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien een dom idee, maar kun je met zo'n uv lamp misschien lichaamssappen opsporen op een matras?
Zie dat met die rob geus van tv weleens doen, maar weet niet of dat op een matras ook werkt.
Dat zou het duidelijk zijn of je een nieuw of proefmatras hebt gekregen hebt.
Iemand ervaring of ander idee?

tenormin
door tenormin - Nov 4, 2013 om 10:15
16816 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=annemau schreef op maandag 4 nov 2013, 01:34]Misschien een dom idee, maar kun je met zo'n uv lamp misschien lichaamssappen opsporen op een matras?
Zie dat met die rob geus van tv weleens doen, maar weet niet of dat op een matras ook werkt.
Dat zou het duidelijk zijn of je een nieuw of proefmatras hebt gekregen hebt.
Iemand ervaring of ander idee?

Een 'beetje' zaak levert een spiksplinternieuw matras als je mag proefslapen. Dat matras word in een omhulsel van een hoes van siliconen geleverd. Zou het gewoon plastic zijn kan je niet lekker slapen want dat is niet poreus en ga je transpireren. Dit spul (wat ik voor het gemak maar siliconen noem) is 'boter' zacht en 'sappen' komen, als die er al zijn, op de hoes. Bij het NIET kopen van de matras gaat hij gewoon de collectie in, als nieuw of, indien later niet verkocht, in de uitverkoop. Is nog steeds nieuw matras.

an
door annemau - Nov 4, 2013 om 11:24
20 Antwoorden / 0 Vragen

Ja maar hoe controleer je of hij wel spiksplinternieuw is?

Als een matras 14 dagen beslapen is en mensen zweten in bed, zullen op 14 dagen ook echt wel gemeenschap hebben om te kijken hoe dat gaat en mensen hebben last van urine en bloedverlies.
Dan is het in mijn ogen toch geen nieuw matras meer.

En mocht het matras na retourneren naar een nieuwe koper gaan en die bevalt het ook niet en stuurt het terug.
Dan ben jij al de derde bij wie het matras terecht komt.

Dan kun je zeggen, wat niet weet wat niet deert. Maar ik vind dat geen lekker idee.

Het lijkt me sterk dat ieder matras wat retour komt, netjes geschonken wordt aan een of andere instelling.
Al zou het wel zo moeten gaan. Het kost toch geld genoeg.

sa
door sanne1 - Nov 4, 2013 om 11:38
47 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=annemau schreef op maandag 4 nov 2013, 00:48] ook een flinke zoektocht naar een nieuw matras gehad en dan valt zeker niet mee. Grote winkels hebben personeel die allemaal iets anders zeggen en op internet proberen de winkels met valse recensies te lokken om bij hun te kopen. Consumentenbond heeft ook niet echt duidelijke adviezen. Dus begin maar. Ik heb fibromyalgie en slaap altijd op de buik en iedereen wilt je de ene dure na de andere aanseren.

Uiteindelijk kwam ik op internet bij ravensberger en daar kun je ook advies vragen. Ik een vragenlijstje ingevuld en volgende dag had ik een heel uitgebreid antwoord met alles uitgelegd en advies waar ik me echt metten goed bij voelde. Maar als je veel pijn hebt ga je al gauw dingen geloven dus moet er toch maar op vertrouwen dat het werkelijk ook al allemaal zo is.

De man heeft mij de structura 60 met hardheid h3 geadviseerd wat ook nog een heel stuk goedkoper was.

Nou vind ik het stom om een matras te kopen zonder er überhaupt op te liggen. Maar aan de andere kant zou ik hem ook meteen terug kunnen sturen. Dus heb besloten om de gok te wagen en het matras besteld.

Tot zover ben ik zeer tevreden over ze. Binnen een week zou het matras geleverd worden en ik hoop zo dat we straks weer lekker kunnen slapen en ik een goede zaak heb gevonden.

Je mag trouwens eerst 30 dagen proefslapen wat een groot voordeel is, maar waar ik altijd een beetje bank voor ben is dat je dan een gebruikt matras ontvangt waar een ander op heeft geslapen. Ze hoeven er immer maar een nieuw folietje om te trekken en hij lijkt weer nieuw. Maar daar koop je natuurlijk geen nieuwe voor.
Iemand nog enige tips hoe je dit het beste kunt testen?

Hoop dat ik hem snel ontvang zodat ik een update over het matras kan geven en dat iedereen een lekker matras kan vinden. Want het is moeilijk en je word overal uitgemolken.

sa
door sanne1 - Nov 4, 2013 om 12:27
47 Antwoorden / 9 Vragen

Dag Annemau,
Ik ben benieuwd naar je update, na de periode van proefslapen op een matras van Ravensberger.

Even wat anders;
Er is een wezenlijk verschil tussen een matras van traagschuim en een van koudschuim.
(zie Wikipedia)
Traagschuim wordt zacht door lichaamswarmte.Voor personen die het snel warm hebben in bed, kan het al snel té warm worden, bovendien wordt de matras dan nog zachter.
Mijn persoonlijke mening; traagschuim is niet geschikt voor mensen met erge rugklachten.
Een koudschuimmatras, min. HR 60 kan een betere optie zijn.
Maar goed, niets is zo persoonlijk als een matras.

Toevallig las ik in het Ikea Family Magazine " hej " nr.4 het volgende;
matrassen die nieuw zijn gekocht en toch niet helemaal aan de verwachtingen voldoen, mogen binnen 90 dagen na aankoop worden ingeruild. Wij zorgen er dan voor dat het matras grondig wordt gereinigd, en opnieuw wordt verpakt, waarna hij in de Koopjeshoek op een nieuwe koper wacht.

Mijn eerdere veronderstelling op dit forum klopte. Persoonlijk vind ik dit een beter idee als vernietigen.

an
door annemau - Nov 4, 2013 om 12:42
20 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo sanne1,

Daar waar ik inderdaad overal het advies kreeg om dure traagschuim matrassen te kopen, raadde ravensberger mij dit af. Traagschuim zou weliswaar wel goed zijn voor mijn fibromyalgie, maar omdat ik een buikslaper ben en de buik goed warm wordt tijdens het slapen, zou de buik te diep in de traagschuim zakken, waardoor je juist last van je rug krijgt. Ander alternatief was latex, maar omdat ik het al gauw warm heb was dat ook geen optie.

Ik vond dat wel heel logisch klinken en er is niemand geweest in de winkels die mij zo het advies gaf. Ik kan niet wachten tot hij aankomt en hopen dat dit de goede keuze is geweest.

Tja, dat reinigen..ik geloof het niet zo. Wat wil je aan 20cm schuim veel reinigen? Maar voor in de koopjeshoek en erbij vermeld dat het een proefmatras is geweest, vind ik een goede oplossing. Men kan dan zelf kiezen of hij daar bezwaar mee heeft.

Ik zelf koop een nieuwe, niet uit de koopjeshoek en wil dan ook een nieuwe hebben zonder een ander daar op gelegen heeft. Maar hoe kun je dit controleren?

sa
door sanne1 - Nov 4, 2013 om 12:46
47 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=annemau schreef op maandag 4 nov 2013, 12:42]Hallo sanne1,

Daar waar ik inderdaad overal het advies kreeg om dure traagschuim matrassen te kopen, raadde ravensberger mij dit af. Traagschuim zou weliswaar wel goed zijn voor mijn fibromyalgie, maar omdat ik een buikslaper ben en de buik goed warm wordt tijdens het slapen, zou de buik te diep in de traagschuim zakken, waardoor je juist last van je rug krijgt. Ander alternatief was latex, maar omdat ik het al gauw warm heb was dat ook geen optie.

Ik vond dat wel heel logisch klinken en er is niemand geweest in de winkels die mij zo het advies gaf. Ik kan niet wachten tot hij aankomt en hopen dat dit de goede keuze is geweest.

Tja, dat reinigen..ik geloof het niet zo. Wat wil je aan 20cm schuim veel reinigen? Maar voor in de koopjeshoek en erbij vermeld dat het een proefmatras is geweest, vind ik een goede oplossing. Men kan dan zelf kiezen of hij daar bezwaar mee heeft.

Ik zelf koop een nieuwe, niet uit de koopjeshoek en wil dan ook een nieuwe hebben zonder een ander daar op gelegen heeft. Maar hoe kun je dit controleren?

sa
door sanne1 - Nov 4, 2013 om 12:55
47 Antwoorden / 9 Vragen

Ach, Anemou,
Ik zou mij niet al te druk maken, controleren of er iemand op geslapen heeft, kun je toch niet.
Misschien even snuffelen, ach grapje.
Succes verder.

an
door annemau - Nov 4, 2013 om 13:02
20 Antwoorden / 0 Vragen

Haha, nou ik ga het toch proberen met het rob geus thuispakket haha. Ik weet niet of je dat programma gezien hebt met die vakanties, waar ze de kamer controleren op lichaamssappen enzo. Mocht je het niet hebben gezien, dit wil je niet op je nieuwe matras hebben! En je hebt nette mensen die proefslapen, maar je hebt ook veel varkens die er vanalles mee uitspoken. En ik heb geen smetvrees, maar hou het toch graag hygiënisch. Anders hoef je immers geen duur matras te kopen, maar ga je naar de koopjeshoek.

pl
door pleccema - Nov 4, 2013 om 13:13
7 Antwoorden / 0 Vragen

Je kunt het niet controleren, maar ik zou ze geloven dat ze gebruikte matrassen niet opnieuw verkopen. Gelukkig zijn de meeste bedrijven betrouwbaar en ik denk ook dat het snel zou uitkomen als Ravensberger of andere bedrijven zouden liegen. Zeker grote bedrijven als Ravensberger en Ikea kunnen zich geen gesjoemel veroorloven. Voor hen is het verlies dat ze lijden aan retouren zeer gering in vergelijking met de extra verkopen die ze hebben door hun probeergarantie. Het is bovendien een zakelijke afschrijving van inkoopkosten. Echt, dat is minder dan peanuts voor ze. Ik zou me echt niet druk maken over de gedachte dat je een gebruikt matras krijgt.

Overigens heb ik zelf een koudschuimmatras en mijn vrouw een latexmatras van Ravensberger. Qua warmte merken we geen verschil (we hebben wel eens gewisseld namelijk). De latex matrassen hebben heel veel ventilatie, waardoor ze niet merkbaar warmer zijn dan andere matrassen. Ik denk dat je het beste af bent met latex, met koudschuim als 2e optie. Kies wel in beide gevallen voor de middelste of duurste versie.

Traagschuim moet je echt niet doen. Dat is raar spul dat om onduidelijke redenen de naam heeft dat het het beste is voor een matras. Een matras waarvan de (plaatselijke) hardheid afhangt van de temperatuur, dat klinkt toch helemaal niet logisch en prettig?

an
door annemau - Nov 4, 2013 om 13:35
20 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb op aanraden voor het koudschuim matras gekozen, had hem vrijdagavond besteld en kreeg net de mail dat hij deze week aan komt. Dus dat is allemaal wel al goed en snel. Met die service gaan we er ook maar van uit dat het goede nieuwe matrassen zijn en mochten ze toevallig hebben meegelezen zullen ze me zeker weten een nieuwe hebben gestuurd, want het is duidelijk dat ik een recensie op het forum zal geven ;-)

Ik ga in ieder geval met een goed gevoel erop wachten en zal mijn bevindingen met jullie delen, want het is me duidelijk geworden hoe moeilijk het is een goede zaak/matras te vinden voor een normale prijs.

1paul
door 1paul - Nov 4, 2013 om 15:09
3103 Antwoorden / 0 Vragen

je ruikt of het een nieuw matras is of niet, na het produceren van het matras en inpakken blijven er altijd gassen die in het verpakkingsmateriaal achterblijven welk pas weggaan na het uitpakken, word een matras opnieuw ingepakt ruik je dat deze gassen niet of veel minder aanwezig zijn...

Matras heb ik ook trouwens van ravensberger en heb net als jij de ervaring van een hele goede service, ik vind het ene top matras en vele malen goedkoper dan al die zogenaamde merkmatrassen waar je niet veel meer krijgt dan een label met een matras eraan vast, daar is dat label het duurste!!!

an
door annemau - Nov 8, 2013 om 15:21
20 Antwoorden / 0 Vragen

Het matras van ravenberger (struktura 60) was woensdag al binnen gekomen, eerder dan ik had verwacht.
Als eerste een nieuwheids-check gedaan. Eerst gekeken of er haren of rotzooi op zat. De geur was erg sterk. Daarna uv lampje erbij gepakt en ben ik het hele matras gaan onderzoeken. Heb geen narigheid kunnen ontdekken dus voor mij ruim voldoende bewijs dat ik een 100% nieuw matras heb ontvangen! Met de uv lamp kon ik op het oude matras duidelijk wat vlekken zien.

Heb er nu dus 2 nachten op gelegen en het ligt echt lekker. Vanmorgen merkte ik zelf dat de pij. In mijn onderrug een heel stuk minder was (waar ik al heel lang last van heb). Dat 3D gesneden schuim bevalt me wel, je hebt echt het gevoel dat het matras zich aan je aanpast.

Het enige minpunt vind ik dat het wel erg warm is en ik hoop dat die nieuwheidslucht er gauw uit is, want het is geen lekker luchtje.

Dus voor het liggen is het geweldig, maar de warmte is even de vraag of dat niet gaat storen.
Gelukkig hebben we nog 28 dagen om erachter te komen. Voor alsnog zeer tevreden!

tijger1
door tijger1 - Nov 8, 2013 om 15:50
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat wonderlijk, volgens hun site is de matras geurloos.

pl
door pleccema - Nov 8, 2013 om 15:55
7 Antwoorden / 0 Vragen

Ieder nieuw matras van ider materiaal en iedere fabrikant heeft een chemisch luchtje. Dat is na 24 uur wel verdwenen bij goed luchten. Het is aan ta reden het matras eerst een dag te laten luchten en er niet gelijk op te gaan slapen. Door al het beddegoed kan dan de damp niet ontsnappen.

Maar goed, daar heeft annemau dus geen rekenning mee gehouden. Ik zou als ik haar was toch alsnog de boel goed luchten. Haal het beddegoed af en doe het er pas voor het slapen weer op. Of slaap nog een nachtje op het oude matras.

ik heb ook de Struktura 60 en de lucht was de volgende dag zo goed als weg.

an
door annemau - Nov 8, 2013 om 16:08
20 Antwoorden / 0 Vragen

Wel degelijk rekening mee gehouden. Ik heb meteen de tijk eraf geritst en ramen open gezet om zoveel mogelijk te laten luchten. Mijn bed is nog 80cm verhoogd ivm zwangerschap dus ook genoeg ventilatie aan de onderkant. Wel heb ik er snachts gewoon op geslapen. Heeft in totaal zo'n 9 uurtjes gelucht en smorgens weer meteen opgeritst en de hele dag laten luchten. En je ruikt het nog wel en het slaat bij vlagen ook op je lucht. Maar daardoor weet je wel dat je een nieuw matras hebt, dat vind ik belangrijker en die geur zal er wel uit gaan. Ik maak me drukker om het warme.

pl
door pleccema - Nov 8, 2013 om 16:13
7 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb 25 jaar op zeker 5 verschillende springveermatrassen geslapen en sinds een half jaar op de koudschuimmatras van Ravensberger. Ik merk zelf geen verschil in warmte. De latex van mijn vrouw is voor mijn gevoel ook even warm. Maar misschien ben ik wat ongevoeliger wat dat betreft.

sa
door sanne1 - Nov 8, 2013 om 17:50
47 Antwoorden / 9 Vragen

Dag Annemau,
Het is normaal dat aan het nieuw matras een tijdelijke geurtje kleeft.
Je wilde toch graag een onbeslapen matras.
Mooie aanschaf de UV lamp, maar ik zou hem niet meenemen in je koffer als je op vakantie gaat!
.
Gelukkig worden de nachten kouder.... dus..
Nee, alle gekheid, warmte kan je ook uit de slaap halen.
Misschien is de rugpijn gewoon aan je zwangerschap te wijten.
Ik hoor graag het vervolg, en voor straks, lekker slapen.

Je moet deze matras zeker 14 dagen uitproberen om tot een oordeel te komen.

sa
door sanne1 - Dec 4, 2013 om 20:13
47 Antwoorden / 9 Vragen

Beste Annemau,

St.Nicolaas is intussen wel erg benieuwd hoe jouw matras zich al die tijd hield.
Zijn de Raven van de Bergen nog steeds actief, of neem je alle ellende nog steeds voor lief?
We leven allemaal erg met je mee, dus laat snel weten, ja of nee..
Geurt je matras nog steeds naar gras, of doe je hem dagelijks in de was?
Hoe dan ook, het vervolg van je avontuur horen wij graag.

Groet, knechtje Piet

fo
door foxfire - Dec 5, 2013 om 19:40
18 Antwoorden / 13 Vragen

Ik ben de oorspronkelijke vraagsteller wat de beste matras betreft en ik wil iedereen hartelijk danken voor hun antwoord!
Ongeveer 4 maanden geleden heb ik een matras gekocht van Nederlands fabrikaat "Lech"staat er op en niet Auping ofzo, maar het schijnt wel van een merkfabriek af te komen. Een huismerk zeg maar.
Het is een 9 zone pocketveermatras met een 6 cm natuurlatex toplaag geworden. Ik slaap er goed op maar mijn rugpijn kan er niet minder op worden helaas. Denk ook niet dat zoiets mogelijk is. Nogmaals iedereen bedankt voor het meedenken, zelfs maanden na mijn vraag.
Groetjes,

Foxfire.

an
door annemau - Dec 7, 2013 om 13:56
20 Antwoorden / 0 Vragen

We hebben besloten om het matras houden.

De prijs/kwaliteit verhouding heeft ons over de drempel gehaald en daar is het wel een beetje mee gezegd.
De lucht die ervan kwam was toch wel hevig. We zijn ondertussen een weekje op vakantie geweest en hebben het matrasdie hele week laten luchten en nu is het er BIJNA pas uit (nog niet hehelemaal).

Verder ligt hij redelijk goed, het is niet zo dat je op een wolkje slaapt, maar daar is de prijs ook naar.

Het was een afweging om toch iets anders te proberen, maar voor die prijs kom je niet gauw iets beters tegen.

Dus heb je een low budget, kan ik het aanraden als je een beetje geduld met de lucht hebt.
En anders ben je gewoon een hele hoop geld kwijt.

Hoop dat jullie iets hebben gehad aan mijn bevindingen en succes met het vinden van een nieuw matras en een fijn leven nog hihi

zoekster
door zoekster - Dec 7, 2013 om 14:07
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=annemau schreef op zaterdag 7 dec 2013, 13:56]

Hoop dat jullie iets hebben gehad aan mijn bevindingen en succes met het vinden van een nieuw matras en een fijn leven nog hihi
Bedankt voor je reacties, ik heb er in ieder geval heel veel aan gehad, want ben super-geurgevoelig, dus voor mij wordt Ravensberger niets. Snap ook niet dat ze dan op hun site zetten dat de matrassen geurloos zijn. Meld dat dan niet, als je dat niet kan waarmaken.

Ik ben nog steeds op zoek, maar durf na mijn laatste miskoop eigenlijk geen nieuwe te kopen. Ik ga waarschijnlijk de lokale verkoper hier in de buurt proberen.

1paul
door 1paul - Dec 7, 2013 om 15:21
3103 Antwoorden / 0 Vragen

je doet je naam eer aan zoekster, als je goed leest is eht matras na een week geurloos in ieder geval vrijwel, wil je er toch een koop hem zet hem een week, desnoods 2 uit de verpakking op een andere kamer en walla slapen!!!

zoekster
door zoekster - Dec 7, 2013 om 15:43
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ik heb goed gelezen, @annemau heeft de matras 6 november binnen gekregen en nu (een maand later) is de geur nog niet helemaal weg.

1paul
door 1paul - Dec 7, 2013 om 15:46
3103 Antwoorden / 0 Vragen

die hele week laten luchten en nu is het er BIJNA pas uit (nog niet hehelemaal).

zoekster
door zoekster - Dec 7, 2013 om 16:09
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Vanaf 6 november heeft ze de matras al flink laten luchten, zie haar eerdere reacties. Dit was nog een extra week door die vakantie.

Ik geloof dat je zelf niet zo goed leest, Paul.

1paul
door 1paul - Dec 7, 2013 om 16:39
3103 Antwoorden / 0 Vragen

nee toen heeft ze de matras gelijk in gebruik genomen, de vakantieweek is ie gelucht...

tenormin
door tenormin - Dec 7, 2013 om 17:17
16816 Antwoorden / 108 Vragen

[quote] Ik ben nog steeds op zoek, maar durf na mijn laatste miskoop eigenlijk geen nieuwe te kopen. Ik ga waarschijnlijk de lokale verkoper hier in de buurt proberen.

O.T. Dat had ik je bijna een paar jaar geleden (volgens mij) ook al aangeraden, toch?

pl
door pleccema - Dec 7, 2013 om 17:24
7 Antwoorden / 0 Vragen

Ik kijk op van de aanhoudende lucht. Wij hebben twee Ravensberger-matrassen (een koudschuim en een tatex) en het luchtje was na 1 of 2 dagen weg. Ik heb een goede neus, dus het is niet zo dat ik het niet zou ruiken. Ik denk niet dat Ravensverger-matrassen meer ruiken dan andere nieuwe matrassen. Eerlijk gezegd heb ik het vermoeden dat annemau veel kritischer/gevoeliger/wantrouwiger is dan de gemiddelde persoon.

an
door annemau - Dec 7, 2013 om 18:43
20 Antwoorden / 0 Vragen

Zoekster heeft inderdaad goed gelezen.
Ik heb vanaf dat hij binnen is gekomen de tijk iedere dag eraf geritst en debkamer geventileerd. Tijdens een week vakantie nog eens extra en de geur is er nog niet helemaal uit. Sterker nog, de eerste paar dagen zelfs last gehad van de lucht en als je wakker werd had je er keelpijn van. dit werd wel minder en of dat met andere matrassen ook is kan ik niet over oordelen daar dit mijn eerste koudschuim matras is.

Je kunt dan ook inderdaad beter het matras 2 weken op een andere kamer of het liefst buiten laten door luchten.
Hier kijk ik overigens ook niet te kritisch naar, want ik vind het fijn om te weten dat ik een nieuw matras (vers van de pers)heb gekregen. wel is het zo dat ze een geurloos matras beloven en dat was in mijn geval niet terecht.

Bij internet aankopen moet je jammer genoeg wel wantrouwend zijn want er is helaas veel oplichting op internet.
En het waren mijn bevindingen, ik heb er geen baat bij om goed of slecht over een bedrijf te hebben. Ik vind alleen dat een levensbehoefte zoals slapen en iedere andere levensbehoefte zoals alles waar baby voor staat je overal wordt uitgezogen en iedereen wat anders verteld om zijn slagje te slaan. Zoals veels te dure tempur matrassen ed waar volgens mij overal hetzelfde materiaal in wordt gebruikt.

Als niemand eerlijk advies kan geven moet de consument elkaar maar helpen vind ik.

an
door annemau - Dec 7, 2013 om 18:49
20 Antwoorden / 0 Vragen

Ander voorbeeld is dat ik deze week mijn woning heb laten isoleren en daarvook een bedrijf kritisch over heb uitgezocht. 3 bedrijven laten komen waar er gewoon 1000 euro verschil uit komt. Van dit soort praktijken wordt ik kritisch en wantrouwend. Als jij dat niet hebt, betaal dan maar wat meer ;-) ik kan de isolatie wel aanraden trouwens. Merk heel veel verschil. Pluijmers is een van de grootste in Nederland maar was ook de duurste.. ik heb gekozen voor van den dijsel uit valkenswaard en heb voor 1400 euro mijn hoekwoning geisoleerd

sa
door sanne1 - Dec 7, 2013 om 22:46
47 Antwoorden / 9 Vragen

Annemau, ik denk dat dit onderwerp, welke matras bedoel ik, helemaal afgesloten moet worden.
Natuurlijk ben ik blij dat je de prijs/kwaliteit van het Ravensberger product goed vindt. Maar daar gaat het hier toch niet over??
Wij hebben het hier over het slaapcomfort, en niet over een restaurant-beoordeling.
Zeker, ieder van ons die een nieuw matras zoekt, heeft op dit forum zijn, of haar voordeel mee gedaan.

Maar.....je gaat er nu echt een "potje "van maken, door van het onderwerp, WELKE MATRAS over te stapppen naar de isolatie van je woning.
Wat het kost, welke firma in V het goedkoopste is enz...

sl
door slobberbone - Feb 14, 2014 om 10:12
508 Antwoorden / 2 Vragen

Hier was de Ravensberger ook in het vizier,maar ben toch voor de goed geteste Irissette Lotus Ks gegaan is zeer vergelijkbaar maar voor een nog vriendelijker prijs :)

di
door dickster - Apr 29, 2014 om 22:33
69 Antwoorden / 2 Vragen

Mijn verloofde en ik hadden een nieuw matras nodig. Ik weeg rond de 140 kilo dus het matras moest daar wel geschikt voor zijn. Ons budget was 200 euro. Ik heb veel fora bezocht waaronder dit maar kwam of bij matige kwaliteit matrassen terecht of boven ons budget. uiteindelijk is het deze matras geworden www.hetmeubelplein.nl/nl/pocketveermatras-140-x-200.html ik heb op advies van de verkoper de 22cm dikke variant genomen die 170 euro kost. Dit matras is uitgerust met 300 pocketveren per m2, het zijn 6-slags veren met een draaddikte van 1,8 en 1,6mm. het matras heeft 7 comfortzones en is aan beide kanen afgedekt met 4,5cm koudschuim. Mijn verloofde en ik zijn er zeer tevreden over. We hadden 2 weken de mogelijkehid het terug te sturen maar dat hebben we geen moment overwogen. Ik wilde dit toch even delen omdat ik heel veel rommel heb gezien in deze prijsklasse en dit echt de enige was die zo goedkoop deze kwaliteit aanbood. Maar omdat ik nog niets over deze winkel op internet kon vinden toch maar even gedeeld.

di
door dickster - Apr 30, 2014 om 17:09
69 Antwoorden / 2 Vragen

Ik zie zo gauw geen mogelijkheid mijn eerder geplaatste reactie te wijzigen dus hier nog wat aanvullingen over mijn matras bij Hetmeubelplein:
- het houdschuim is hr55 koudschuim
- ik kreeg toen ik informatie vroeg gelijk het aanbod om te komen proefliggen, wat ik overigens niet heb gedaan omdat Venendaal vrij ver vvan mijn woonplaats ligt. Mar qua service en bereidheid om specialistische vragen te beantwoorden vind ik dat ze absoluut niet onderdone voor duurdere beddenwinkels. En nee ik heb geen aandelen;-) ik zoek alleen altijd net zo lang to ik het goedkoopste met de beste kwaliteit heb gevonden en vind het dan ook wel leuk om dit te delen.

boppe1943
door boppe1943 - Apr 30, 2014 om 18:33
1129 Antwoorden / 98 Vragen

[quote=foxfire schreef op donderdag 10 jan 2013, 13:59]Ik zoek een matras maar kan door de bomen het bos niet meer zien. Wie heeft vooral persoonlijke ervaringen met b.v. M-line, Auping etc. pocketvering met traagschuim matrassen. Van Energieplus lees ik slechte ervaringen op trustpilot. Heb last van lage rugpijn en slaap daardoor slecht. Ik weeg 52 kg. Graag ervaringen met andere merken want ik vind de eerste 2 wel erg duur.

boppe1943
door boppe1943 - Apr 30, 2014 om 18:39
1129 Antwoorden / 98 Vragen

Firefox schreef dus dat zij door het zoeken naar een goed matras door de bomen het bos niet meer kan zien.

Firefox, door de zeer vele reacties zult u inmiddels zelfs geen oerwoud meer kunnen zien, dus mijn boompje kan er nog wel bij. Wat is het BESTE matras? Het beste matras bestaat niet. Het beste matras is het matras dat voor u het beste werkt. Zoals de Consumentenbond ook adviseert: ga af op het eigen gevoel. Proefslapen is een goed idee, maar vraag vooraf naar de voorwaarden.

Slaap lekker!

st
door stef84 - Mar 28, 2015 om 22:12
23 Antwoorden / 2 Vragen

Ik zie dat ce consumentenbond de Ravensberger matras struktura hr60 heeft getest. Ik kan zelf niet inloggen, de site van de consumentenbond is niet zo toegankeljk als je blind bent. Kan iemadn die er teovallig inkan em zeggen of de test bestestigd dat eht een goede amtras zou moeten zijn? de matras die ik een jaaar geleden vol tevredenheid kocht is nameljik toch minder geschikt voro mensen met een hoger lichaamsgewicht.

aurora1
door aurora1 - Mar 29, 2015 om 15:56
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Om de tests van de Consumentenbond te kunnen bekijken moet je in de regel lid van de Consumentenbond zijn.
Voor zover u dit klikhier nog niet gezien heeft, daar is nog wel wat aan informatie te vinden.
Zie verder o.a. de reactie van @boppe1943 hierboven.

st
door stef84 - Mar 29, 2015 om 16:57
23 Antwoorden / 2 Vragen

Ik weet dat je lid moet worden dus ik probeerde zo'n kennismakingslidmaatschap aan te vragen maar de site si niet toegankelijk genoeg voro mij. Dus kan iemadn die wel lid is even kijken?

an
door annemau - Mar 29, 2015 om 17:07
20 Antwoorden / 0 Vragen

Hier is het ravenburger matras er vorige maand uitgevlogen. Hij is van begin af aan niet fijn geweest en had er spijt van dat ik hem destijds niet terug gestuurd heb. Heb er een stuk uit gezaaigd en de hond ligt er nu wel fijn op haha. Hebben nu 2 losse matrassen bij ikea gehaald en die liggen een heeel stuk beter en waren ook niet zo duur. Je kunt daar 90 dagen proberen en die zijn hier nog niet om. Ze bevallen tot nu toe erg goed en stonken ook niet zoals ik beschreef in mijn eerdere reacties. Miscchien heb je er iets aan, succes!

aurora1
door aurora1 - Mar 29, 2015 om 17:09
15645 Antwoorden / 6 Vragen

En dan? U kunt via de door mij gegeven link o.a. lezen dat het een zachte matras is en dat de fabrikant als maximum gewicht 120 kg opgeeft en dat ze doen aan proefslapen.

st
door stef84 - Mar 29, 2015 om 19:58
23 Antwoorden / 2 Vragen

@annemau: Bedankt voor je reacite, aan reacties van mensen die het product al langer hebben heb je het meest. Waarom heb je hem weggedaan? Als ik je posts lees vond je hem eerst wel redelijk liggen maar wel wat warm. Is die warmte de rede geworden dat je hem wegdeed, of ging hij kuilen vertonen?(in dat geval had je toch 10 jaar garantie)? Ik ben wel benieuwd wat het emest gign tegenstan na verloop van tijd want dan kan ik daar rekening mee houden in mijn keuze. De matras die ik vorig jaar bij het meubelplein koch tleek eerst geweldig maar de kwaltieit gign binenn een ajar sterk achteruit, veel kuilen en loskomende toplaag(4,5cm koudschuim) waardoor eht ligcomfort afneemt. Dsu ben benieuwd wat bij dit ravensbergermatras gebeud is waardoor ej het nu voor de hodn gebruikt;-)

aurora1
door aurora1 - Mar 30, 2015 om 00:17
15645 Antwoorden / 6 Vragen

@stef84, in het andere topic meldt u dat het wel goed komt met uw matras gezien de garantie van het Meubelplein (of met woorden van die strekking). Kunt u dat dan niet eerst afwachten?
In alle topics over matrassen wordt vaker gewezen op de mogelijkheid van proefliggen en dat de keuze van een matras een persoonlijke keuze is. Immers wat de één geweldig vindt vindt een ander mogelijk slecht.
Als u groot en fors bent (meldde u toch ergens?) dan moet u een andere keuze maken dan iemand die klein en licht van gewicht is.
De persoonlijke voorkeuren van mensen heeft u n.m.m. niet zo veel aan.

door 1953 - Mar 30, 2015 om 01:27
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=stef84 schreef op zaterdag 28 mrt 2015, 22:12]Ik zie dat ce consumentenbond de Ravensberger matras struktura hr60 heeft getest. Ik kan zelf niet inloggen, de site van de consumentenbond is niet zo toegankeljk als je blind bent. Kan iemadn die er teovallig inkan em zeggen of de test bestestigd dat eht een goede amtras zou moeten zijn? de matras die ik een jaaar geleden vol tevredenheid kocht is nameljik toch minder geschikt voro mensen met een hoger lichaamsgewicht.

Daar heeft ts wat aan, aan een antwoord na ruim 2 jaar en bijna 3 maanden na de start. Slaapt u lekker verder.

st
door stef84 - Mar 30, 2015 om 09:03
23 Antwoorden / 2 Vragen

@aurora1: ;-) k ben blij dat je m'n post zo nauwgezet volgt;-) Maar naar mijn mening zijn de probleemn bij het matras van het meubelplein onstaan door:
- een verkeerd advies over het gewicht wat dit matras aankan(vanuit het meubelplein)
- een verkeerde voorlichting over de gebruikte materialen(kwam ik gisteravodn lat achter) eerst sotnd er hr55 koudschuim toplaag en nu hr30
Ik wil de garantie dus afhandelen omdat ik het zonde van het geld vindt maar de nieuwe matras die we dan zullen krijgen ga ik weggeven aan m'n schoonzusje die er 1 nodig heeft en die er waarschijnlijk meer aan heeft. Zelf willen we nu eindelijk weleens een amtras die geschikt is voor onsgewicht mar niet voor 900 euro ofzo, en daardoro komt ravensberger om de hoek kijken. Maar Annemau heeft die matras nu een jaar gehad en ik ben benieuwd of het matras in die tijd eg achteruti is gegaan of dat ze gewoon heeft besloten hem weg te doen vanwege iets wat haar vanaf het begin al nie taanstond aan eht matras, als er binnen een ajar nameljik al zoveel kwaliteitsverleis optttreedt zegt dat toch wat voor mijn overwegign om er wel of geenen te kopen.

an
door annemau - Mar 30, 2015 om 12:47
20 Antwoorden / 0 Vragen

Het matras heeft zijn vorm goed behouden en de chemische lucht is er na een tijdje ook wel uitgegaan. Maar hij bleef veels te hard. We hadden er allebei rugpijn van en sliepen er erg slecht op. Vaak knelde hij mn bloedsomloop af met name in de armen en kreeg ook veel last van de heupen. En veel te warm.
We kregen er zo de pest van dat we hebben besloten geen nachy meer langer op dat ding te gaan liggen en zijn direct naar de ikea gegaan. Die matrassen liggen verassend goed. Geen nare lucht, begin wel beetje hard maar na een paar weken te hebben ingelegen begint het echt een fijn matras te worden. We hebben er nu voor gekozen om toch maar 2 verschillende matrassen te nemen en zijn nu allebei weer tervreden.

an
door annemau - Mar 30, 2015 om 12:50
20 Antwoorden / 0 Vragen

En voor een betere prijs en goede service. Ik raad aan om echt eerst daar te gaan kijken. Mocht je daar geen fijne vinden kun je alsnog iets anders overwegen

sa
door sanne1 - Mar 30, 2015 om 15:33
47 Antwoorden / 9 Vragen

Na de laatste dagen weer opnieuw de discussie gevolgd te hebben wil ik toch graag reageren.
Ik heb vorig jaar ook een matras bij Ravensberger gekocht.
Deze firma heeft een geweldige service, en alle vragen worden persoonlijk behandeld.
Ook wordt samen een oplossing gezocht, mocht het een en ander niet naar wens zijn.
Nee, ik werk er niet, en krijg ook geen commissie van de verkopen.

Annemau, had na een maand proefliggen kunnen voelen dat ze uiteindelijk toch voor een te hard matras heeft gekozen..Dat kan, maar ruilen was geen probleem geweest.
Zelf heb ik gekozen voor STRUKTURA koudschuim 60 7 zone Hardheid H2, , ZONDER LUCHTJE, voor de prijs van € 244,- maat 80 X 90 cm.
Of te matras te warm is ? Voor mij niet, het is geen traagschuim of Latex wat ik zelf te warm slapen vind.
Helaas, vergeet Annemau te vermelden welke van de 15 matrassen van Ikea zij gekocht heeft.
Maar goed, als er iets persoonlijks is, is het wel de keuze van een matras.

sa
door sanne1 - Mar 30, 2015 om 15:38
47 Antwoorden / 9 Vragen

Moet natuurlijk zijn 80 X 2.00 m.

an
door annemau - Mar 30, 2015 om 15:50
20 Antwoorden / 0 Vragen

Het is uiteraard mijn persoonlijke mening met mijn bevindingen. Ik ben het niet met je eens dat een maand proefslapen duidelijk is of het matras geschikt voor je is. Omdat een matras zich na een maand pas goed gevormd heeft. Dit zelfde merkte ik bij de matrassen van de ikea, die ook nu pas echt lekker beginnen te liggen. Het matras van ravensberger stonk hier wel degelijk een aantal weken na chemische rotzooi en was in de kern zelfs vochtig. Ik had toen inderdaad beter het matras terug kunnen sturen, maar ik hoopte eigenlijk dat het uiteindelijk allemaal goed zou komen en het was ook wel een gedoe om zo groot zwaar ding terug te sturen.

Zelf heb ik nu de HYLLESTAD van 199 euro. En de HÖVÅG voor 149 euro. We zijn beide vooralsnog wel tevreden. En we zitten nog in de proefslaap periode.

aurora1
door aurora1 - Mar 30, 2015 om 15:54
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Stef84 (of is het dick?), mij vallen domweg de vele vragen over matrassen op in verschillende topics waaronder 1 van uzelf.
Ook viel me op dat u meldt zo goedkoop mogelijk te willen leven en daarbij wilt meeliften op het abonnement dat door een ander/anderen wordt betaald voor het lidmaatschap van de Consumentenbond om een test in te kunnen zien dan wel de informatie erover te vernemen. Ik verwijs daarbij naar de vraag die u daarover stelde.
U hebt het advies over het Meubelplein opgevolgd, was de 7e maand na aankoop nog dolenthousiast en vervolgens deugt het matras een maand later volgens u niet meer en wilt u een beroep op de garantie doen.
Ligt de oorzaak van de problemen dan steeds bij anderen door "verkeerd advies" etc.?
Het is toch ook niet te vergelijken? U kunt wel veel meer wegen dan een ander die een bepaald matras geweldig vindt en die verre van het maximum gewicht van een matras weegt.

st
door stef84 - Mar 30, 2015 om 15:54
23 Antwoorden / 2 Vragen

Inderdaad is er niets persoonljiker dan een matraskeuze. Maar toch akn ej wel veel aan de antworoden van anderen hebben vind ik. Zo verteld Annemau dat het matras zijn vorm wel behield en ook hard bleef. Voor mij zijn dat juist redenen om de matras te nemen, wij houden van een harde matras heo harder heo beter dat moet ook echt wel als ej veel weegt anders zak je onherroepeljik te diep in eht matras weg wardoro rugkalchten ontstaan. De ervarign emt ikeamatrassen die annemauw beschrijft ken ik ook, eerst hard genoeg daarna zachter. Voro ahar is dat een voordeel voor mij juist niet. Maar daarmee blijft de review voro mij wel waardevol, ookal wil ik de dignen juist grag die zij als nadeel ziet toch geeft haar review em dde bevestiging dat als ik deze ravensberger matras koop ik een amtras zal kopen die zij vorm wel behoudt en ook even ahrd blijft als hij was. Dus echt bedankt voor je review. Sanne jij ook bedankt, ik heb ook al uitgebreid antworod gehad van Ravensberger. En zoals ik schreef ik ehb veel aan de reveiw van Annemau gehad dus benader eh tpositief;-)

an
door annemau - Mar 30, 2015 om 15:56
20 Antwoorden / 0 Vragen

Ik wilde in eerste instantie ook een matras in 1 geheel omdat ik bang was voor een ligkuil met 2 lossen matrassen wat ik ook al eens eerder heb gehad. Met de garantie van 25 jaar durfde ik dit nu wel aan en het is toch wel degelijk fijner om ieder een eigen matras te hebben wat bij je past.

an
door annemau - Mar 30, 2015 om 16:01
20 Antwoorden / 0 Vragen

Fijn om te horen dat je iets aan mij review hebt gehad! Succes met je nieuwe matras en hopelijk een goede nachtrust, want daar gaat het om.

sa
door sanne1 - Mar 30, 2015 om 16:44
47 Antwoorden / 9 Vragen

Dag Annemau,
Jouw verhaaltjes kloppen niet met die van december 2013, ook door jou hier geschreven.

" Het matras van ravensberger stonk hier wel degelijk een aantal weken na chemische rotzooi en was in de kern zelfs vochtig. I "

Een matraskern die vochtig was????? Wat een belachelijke bewering.!!!
Je had toch het hele matras gecontroleerd met je gekochte UV-lampje??
Het is hier geen Fabeltjeskrant......

an
door annemau - Mar 30, 2015 om 17:10
20 Antwoorden / 0 Vragen

Nee klopt.. ik ben eigenlijk verkoper bij beter bed

an
door annemau - Mar 30, 2015 om 17:10
20 Antwoorden / 0 Vragen

Nee klopt.. ik ben eigenlijk verkoper bij beter bed

an
door annemau - Mar 30, 2015 om 17:15
20 Antwoorden / 0 Vragen

Als mijn reviews je niet aanstaan kijk je er toch lekker niet naar. Ik probeer mensen te helpen met hun keuze en heb daar verder geen enkel belang bij. Jij volgens mij wel aangezien je felle, domme reacties. Ik geef alleen mijn bevindingen door, niet meer en niet minder. Ben helaas ook geen eigenaar van ikea. En een prettige dag verder!

st
door stef84 - Mar 30, 2015 om 17:41
23 Antwoorden / 2 Vragen

@annemau:
Sommige mensen doen graag negatief als je iets goedbedoelds probeet te doen of gewoon iets wilt weten. Maar ik weet een oplosing;-)
Jij wordt eigenaar van ikea, ik van beterbed en ik neem de consumentenbodn er ook gelijk bij dan kan niemand klagen dat ik daar geen abonnement neem;-) en iedereen die negatief op onze posts reageert verkopen we een matras emt levende muizen erin. asl ze daar dan een review over schrijven si er niemand die ze serieus neemt en ervaren ze zelf ook eens heoeht is als een goedbedoelde post wordt afgekraakt;-) Negativiteit si zodanig vermoeiend dat geen amtras goed genoeg is om daarvan uit te rusten. Ik vroeg ej om je menign en ik waardeer je antwoord, hoewel ozne amtrasvoorkeuren verschillen, maar ik kan aan e ahdn van ej review toch mijn beslissign uitbouwen dus bedankt en trek je niks aan van de sceptische reacties.