Co
door Conny B. Oct 19, 2016 om 15:21
Huishouden & energie

Zijn tefalpannen echt zo goed als ze beweren?

Ik heb al vaker tefalpannen gehad maar echt supergoed vind ik ze niet. en in de vaatwasser worden ze ook nog eens heel lelijk. daarbij krijg ik de indruk dat de kwaliteit van de pan zeker slechter wordt!

3010 17 Rapporteer

marita5
door marita5 - Oct 19, 2016 om 15:25
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Conny B ,

U geeft zelf antwoord op uw vraag  , gezien uw ervaring zijn de tefalpannen  echt niet zo goed als ze beweren .

Cookies
door Cookies - Oct 19, 2016 om 15:29
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Wel, geen Tefal pannen meer kopen dan. Maar wie beweert dat dan? Ik niet, hoor.

sjjoppy
door sjjoppy - Oct 19, 2016 om 15:35
7156 Antwoorden / 3 Vragen

Ik heb ook een Tefal pan maar nooit geweten dat daar een gebruiksaanwijzing voor bestond.
Klik

hansje klein
door hansje klein Oct 19, 2016 om 15:45
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Niet alle pannen van Tefal mogen in de vaatwasser. Controleer de etiketten op de verpakking. Lees ook de rubriek over handgrepen, knoppen en deksels . Indien je pan vaatwasserbestendig is, raden we je toch aan het met de hand  schoon te maken.

Logo!!??!!

tijger1
door tijger1 - Oct 19, 2016 om 15:37
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wie zijn ze?

Cookies
door Cookies Oct 19, 2016 om 15:42
13336 Antwoorden / 36 Vragen

'Men'.

tijger1
door tijger1 Oct 19, 2016 om 15:44
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Duidelijk.:-))

Cookies
door Cookies Oct 19, 2016 om 15:48
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Dacht ik ook;-))

gerbera
door gerbera - Oct 19, 2016 om 15:44
7348 Antwoorden / 14 Vragen

De pannen zijn zo goed als ze (wie dat ook mogen zijn) beweren, maar dat u ze niet goed genoeg vindt kan Tefal niets aan doen.

tenormin
door tenormin - Oct 19, 2016 om 15:57
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Ik vind het rot pannen, maar heb er toch een paar. De meeste mogen niet in de afwasmachine. En met keramisch koken trekken ze snel krom, waarschijnlijk omdat ze te licht zijn. Zelf heb ik het liefst keramische pannen. Maar goed, de een zweert bij de moeder, de ander bij de dochter. ☼

simon55
door simon55 - Oct 19, 2016 om 16:39
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Waardeloze bende

simon55
door simon55 - Oct 19, 2016 om 16:41
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Je krijgt ze ook nog voor n weg geefprijs bij de supermarkt met zegeltjes ze ( TEFAL ) weten van ellende niet hoe ze van die rommel af moeten komen

Ma
door Mat Matheij - Oct 19, 2016 om 16:57
986 Antwoorden / 3 Vragen

Hoewel Tefal pannen heeft in diverse prijsklassen zijn vooral de goedkopere matig van kwaliteit. Alternatieven als Greenpan en BK die soms in de duurdere prijsklasse beter uit de bus komen dan Tefal zijn een betere optie. Pannen met een antiaanbaklaag bij voorkeur niet in de vaatwasser tenzij uitdrukkelijk daarvoor geschikt.
Daarnaast werkt ook hun thermo point niet echt goed en is de antiaanbaklaag snel versleten. In het verleden was er aanleiding om eventuele gezondheidsrisico's in acht te nemen t.av. loslatende deeltjes van de antiaanbaklaag. Voorts maar dit werd al aangegeven trekken de goedkopere series bij elektrisch koken snel krom hetgeen veel energieverlies betekent.

aurora1
door aurora1 - Oct 19, 2016 om 17:02
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Koop dan maar geen Tefalpannen weer als u ze niet echt supergoed vindt.

ru
door ruuker - Oct 19, 2016 om 18:00
10 Antwoorden / Vragen

Beste Conny B. het antwoord op uw vraag is nee.
De pannen zijn niet zo goed als Tefal beweert omdat ze feitelijk een beetje lijken te jokken en nergens durven aangeven hoelang hun pannen nu eigenlijk meegaan.   Hieronder leest u waarom.

De teflon-laag in de Tefal-pannen is slechts enkele micron dik. Dat is dus dunner dan een mensenhaar. De teflon wordt op de pan 'gedampt', dat is zoals je spiegel aanslaat in de badkamer na het douchen (bedampt met waterdamp)  zo wordt de pan bedampt met teflon. De teflon laag is net zo dik als die waterlaag op je spiegel (zéér weinig dus ! )  Het is dus ook onbegrijpelijk dat Tefal zegt dat je gewoon met metalen spatels en voorwerpen in de (nieuwere modellen) pannen mag. Het beste blijft zacht houten spatels (maar die komen al slijtend vol met verontreiniging en bacterieen te zitten, waaraan je overigens niet dood gaat of zo, onze grootmoeders hebben immers honderden jaren houten roerlepels-gebruik  overleefd ! )  of  gebruik van nylonachtige kunstof spatels.  Bedenk echter; het teflon zal in ALLE gevallen slijten/afslijten en in je voedsel terecht komen. Of, zoals mijn oom zei: "je eet je eigen pan op". Hij was professioneel chefkok en u begrijpt geen fan van teflonpannen. Overigens is mij van diverse kanten verzekerd dat het eten van teflon -in die kleine hoeveelheden door pan-slijtage- geen direct kwaad kan voor de gezondheid.

De keramische pannen zijn anders maar zeker niet onkwetsbaar zoals sommige reclame ons wil doen geloven op Tellsell en vergelijkbare 'wonderproduct'-kanalen.

ALLE pannen -Tefal, keramisch of zelfs gewone RVS pannen-  zijn gebaat bij met de hand afwassen !  Dit komt omdat de machineafwasmiddelen zó sterk zijn dat ze voor de oppervlakken van de pannen een uitlogend/etsend effect hebben en de pannen met die sterke werking eigenlijk een beetje beschadigen!  Voor de volledigheid; uw bakpan blijft het beste als u hem na gebruik met keukenpapier schoonwrijft en daarna onder de hete kraan nog even nawast (liefst dan zonder afwasmiddel) Er blijft dan een uiterst minuscuul vetlaagje achter wat de pan beschermt en optimaal laat werken.
Nog even wat betreft kromtrekken; ALLE pannen altijd langzaam laten opwarmen en langzaam laten afkoelen. De beste methode om kromme pannen te krijgen is een kokend hete pan direct onder een koude waterstraal te houden en een pan uit de koelkast direct op een hoog vuur te plaatsen.

ru
door ruuker - Oct 19, 2016 om 19:46
10 Antwoorden / Vragen
costnix
door costnix Oct 19, 2016 om 22:14
2874 Antwoorden / 1 Vragen

De inkt van uw toetsenbord is op.

gerbera
door gerbera Oct 19, 2016 om 22:19
7348 Antwoorden / 14 Vragen

@costnix, +10

Gerry1969
door Gerry1969 Oct 19, 2016 om 23:56
3449 Antwoorden / 25 Vragen

ff e-inkt bestellen.

ru
door ruuker - Oct 19, 2016 om 19:49
10 Antwoorden / Vragen
Gerry1969
door Gerry1969 - Oct 19, 2016 om 20:24
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Investeren in bijvoorbeeld pannen van Fissler,  Zwilling of De Buyer is een investering in pannen die u in uw leven niet versleten krijgt.
Ze zijn duur maar zeer degelijk en mogen niet in de vaatwasser.  Heet water erdoor, stukje keukenrol en klaar.
Diewilik

zoekster1
door zoekster1 - Oct 19, 2016 om 23:05
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Ik heb een tefalkoekenpan die me prima bevalt.  Het was wel een redelijk dure en ik was hem met de hand af.  Prima ding, niets koekt aan. Als deze op is koop ik weer dezelfde, dat is dan mijn derde tefal koekenpan.

aurora1
door aurora1 - Oct 20, 2016 om 00:11
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Die verhalen over alleen met de hand afwassen, dure merken kopen enz. vind ik vrij overdreven en waarom zo ingewikkeld over pannen doen?
RVS pannen zijn prima en kunnen in de vaatwasser en als ze aanbakken dan even weken met zout en je wast het eruit. Dat geldt voor goedkope sets van bijv. Blokker (die ik nog van de jaren 70 gebruik), of zware uit Zweden die ik van de jaren 50 gebruik, of zelfs koekenpannen jaren 50, of jaren 80 van 10 gulden van de markt. Geëmailleerde gietijzeren pannen, branden niet echt aan en gaan ook vele jaren mee en kunnen ook rustig in de vaatwasser.
Ook zijn Tefal grillpannen e.d. prima (duur of niet duur) en goed in de vaatwasser te doen.
Even een pan met de hand afwassen is soms sneller en gemakkelijker.

Be
door Bep64 - Oct 20, 2016 om 21:20
6 Antwoorden / Vragen

Niet in de afwasmachine inderdaad!