ne
door nel175 Apr 9, 2014 om 12:34
Geldzaken & recht

Autobelasting

goede dag kassa heb op twee april wegenbelasting te laat betaald maar krijg op 9 april van hun mij termijn van 130 plus 147 euro boeten nou zegen dat ik die 130 euro natuurlijk wel al betaald heb maar ik moet nog wel die 147 euro betalen klop dat in mijn gevoel is dit onterecht wat zij hadden het op 3 april al ontvangen zijden zij hoe kunnen zijn mij dan nog en keer mij het factuur en en boete sturen hebben zij toch niet gecontroleerd of ik betaald hed

13774 10 Rapporteer

ph
door philip36 - Apr 9, 2014 om 12:46
2275 Antwoorden / 4 Vragen

U heeft de laatste 12 maanden al een keer te laat betaald.
Dit is dus de tweede keer en dan krijgt u een boete van €147.
U heeft de wegenbelasting al op 2 april betaald, nu moet u nog de €147 boete betalen.
Waarom geeft u de belastingdienst niet een machtiging om het automatisch van uw rekening af te schrijven?
Dan bent u nooit meer te laat met betalen en het moet immers toch op tijd betaald worden.

ne
door nel175 - Apr 9, 2014 om 12:51
1 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=philip36 schreef op woensdag 9 apr 2014, 12:46]U heeft de laatste 12 maanden al een keer te laat betaald.
Dit is dus de tweede keer en dan krijgt u een boete van €147.
U heeft de wegenbelasting al op 2 april betaald, nu moet u nog de €147 boete betalen.
Waarom geeft u de belastingdienst niet een machtiging om het automatisch van uw rekening af te schrijven?
Dan bent u nooit meer te laat met betalen en het moet immers toch op tijd betaald worden.dat snap ik ook maar het is geen antwoord op mijn vraag maar bedankt voor je antwoord

me
door mein33 - Apr 9, 2014 om 12:58
5658 Antwoorden / 28 Vragen

De uiterste betaaldag van de wegenbelasting is op de vervaldatum.
Ook al is de betaling de eerst volgende dag al binnen bij de belastingdienst dan heeft u niet aan uw wettelijke betaalverplichting voldaan omdat u, al is het maar één dag, te laat bent met betalen en volgt een boete.

ph
door philip36 - Apr 9, 2014 om 13:14
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Het gaat natuurlijk allemaal geautomatiseerd, ze gaan echt niet controleren of u het misschien een paar dagen later heeft overgemaakt.
Dan moeten ze elke dag even kijken of het toch nog binnen gekomen is en met u zijn het er misschien wel duizenden.
Nee, eerste van het kwartaal niet op hun rekening, computer print meteen aanmaning en acceptgiro uit, daar komt geen mannetje meer aan te pas.

tenormin
door tenormin - Apr 9, 2014 om 13:23
16829 Antwoorden / 108 Vragen

nel175, toch is het immers veel beter om wel automatisch te gaan betalen? Komt het altijd op tijd plus u bespaart zichzelf boete(s). Het klinkt simpel, het is simpel om te schrijven: ik was maar 1 dag te laat, maar zo werkt het helaas niet. Als u het zelf toch in de hand wil blijven houden zou ik uw datum gewoon vervroegen om over te maken, dit word op zo'n manier een nog duurdere wegenbelasting dan het al is. Overbodig te zeggen dat, als u tot automatische incasso mocht overgaan, er wel voldoende saldo op moet staan. Anders komt u van de regen in de drup.

tijger1
door tijger1 - Apr 9, 2014 om 14:13
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Volgens deze site, klik hier is de boete bij de tweede keer in een jaar niet op tijd betalen € 49,00 en geen € 147,00

Dus hier klopt iets niet.

tijger1
door tijger1 - Apr 9, 2014 om 14:15
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nog een site, klik hier , waar onderaan hetzelfde staat.

ph
door philip36 - Apr 9, 2014 om 14:31
2275 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=tijger1 schreef op woensdag 9 apr 2014, 14:13]

Volgens deze site, klik hier is de boete bij de tweede keer in een jaar niet op tijd betalen € 49,00 en geen € 147,00

Dus hier klopt iets niet.

Is oud.

Kijk op http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/auto_en_vervoer/belastingen_op_auto_en_motor/motorrijtuigenbelasting/naheffingsaanslag/

edrick3
door edrick3 - Apr 9, 2014 om 14:34
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Van de site van de Belastingdienst (de enige echte):

De verzuimboete voor het niet, niet volledig of te laat betalen van de motorrijtuigenbelasting is afhankelijk van het aantal verzuimen dat u in de afgelopen 12 maanden hebt gehad. Hebt u in die periode niet verzuimd, dan krijgt u geen boete. Bij een tweede of daaropvolgende naheffingsaanslag motorrijtuigenbelasting betaalt u € 49 boete. In uitzonderlijke gevallen loopt de boete op tot € 4.920.

Dus blijft de vraag: hoezo € 147?
Daar zal toch wel een berichtje over gekomen zijn?
Of gaat het over drie auto's?

edrick3
door edrick3 - Apr 9, 2014 om 14:38
27632 Antwoorden / 85 Vragen

De link van philip36: klik hier.

Daar staat inderdaad:

Boeteregeling

Op de naheffingsaanslag staat het bedrag dat u nog moet betalen. Bij de naheffingsaanslag kan ook een boete zijn inbegrepen. Of u een boete krijgt, hangt af van het aantal verzuimen dat u in de afgelopen 12 maanden hebt gehad. Als u in de afgelopen 12 maanden geen verzuim hebt gehad, krijgt u geen boete. Bij een 2e of daaropvolgende naheffingsaanslag betaalt u € 147 boete, ongeacht de hoogte van de nageheven belasting.

Had ik ook niet gezien; vergeet m'n vorige reactie dus maar.