sn
door snarf1964 Apr 5, 2013 om 13:32
Geldzaken & recht

GGN gerechtsdeurwaarders

Wij zijn door omstandigheden in contact gekomen met GGN gerechtsdeurwaarders. Deze heeft in 2010 belangrijke papieren niet aan de verantwoordelijke persoon overhandigd maar aan een in huis zijnde persoon, die de papieren achterover heeft gedrukt, daardoor zijn er incasso en gerechtsdeurwaarders kosten bijgekomen, waar men niet vrolijk van wordt. enfin, om een heel lang verhaal kort te maken, we hebbenna veel navraag, het nog te betalen bedrag betaald (augustus 2012) en duidelijk telefonische gevraagd of er nog iets open stond, nee met deze betaling was het allemaal keurig afgehandeld en wij krijgen daarvan niets zwart op wit, hun schrijven samen met bewijs van betaling is voldoende.
Tot onze grote verbazing en schrik, ontvangen we in oktober een betalings herinnering van de eiser en och, GGN heeft een foutje gemaakt en er stond nog wel iets open, dus of we even 1017.04 willen betalen. We hebben meteen aangetekend gereageerd, geen reactie... nu is het 5 april en komt het GGN opeens met een laatste waarschuwing en moeten we opeens 1352.99 betalen. Kan het zo zijn dat a) een deurwaarder zijn geld verdient met het overhandigen van tot hoge kosten oplopende papieren aan zomaar een willekeurig op dat adres wonend persoon???? en b) kan het zo zijn; foutje bedankt, u moet alsnog wat betalen? het is een ongelooflijk verhaal, wat ik niet zomaar hier neer kan schrijven, want dat kost heel veel ruimte en tijd. Maar als werkende mensen, heb je geen ander recht of keuze dan betalen, want een advocaat kost nog meer geld. en c) kan ik dit op een of andere manier aanvechten?

19306 9 Rapporteer

zoekster
door zoekster - Apr 5, 2013 om 13:54
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Omdat u hier niet alles tot in detail vertelt, raad ik u aan om langs te gaan bij het juridisch loket, klik voor de adressen HIER Daar krijgt u gratis juridisch advies. U kunt ook bellen 0900 8020
Neem alle relevante papieren mee, ook een kopie van de aangetekende brief, houd niets achter, want als u voor de rechter moet verschijnen komt toch alles boven water.
U kunt daar ook navraag doen over de hoogte van de incassokosten, want ineens er ruim 300 euro bovenop, lijkt me onredelijk. (Ook al betreft het een rekening van voor de nieuwe incassowet.)
Het beste is zo snel mogelijk te handelen, het liefst vanmiddag nog. (als u vrij bent)

Bedoelt u dat er op uw adres iemand anders woont die de papieren achterover heeft gedrukt? Kom op zeg, hoe geloofwaardig is dat....
En het is genoeg voor de wet. De aanmaning is bewijsbaar op uw adres bezorgd. Dat is voldoende.

sn
door snarf1964 - Apr 5, 2013 om 17:10
4 Antwoorden / 1 Vragen

Goedemiddag zoekster...... echt.... klinkt ongelooflijk en heb er door toedoen van andere nu persoonlijk mee te maken gehad, ik heb het de deurwaarder gevraagd en het is de normaalste zaak van de wereld, persoon zelf niet thuis, dan overhandigen aan de persoon die de deur open doet en klaar.... hij heeft zijn werk gedaan.... dat daardoor de kosten van deurwaarder en rechtbank, bij het achterover drukken, door de wel persoon zelf betaald moeten worden, jammer dan, je hebt geen poot om op te staan."Ik vind het anno 2013 niet kunnen, ons BSN nummer moet toch aangeven waar men te vinden is...... zeker als je gewoon steeds ingeschreven staat en gewoon werkt! maar goed......

aangezien het getouwtrek al sinds Juni 2012 speelt hebben we het advies, naar juridisch kantoor gaan, al uitgevoerd maar die vond het verhaal blijkbaar te moeilijk want zij stuurde ons door naar een advocaat!!! en we hadden AL onze papieren bij, en de HELE WAARHEID vertelt, erg gastvrij aan de balie en ik ben 48 jaar!!! voelde met net een stout meisje door de schooljuf terecht gewezen, dus daar kom ik niet echt verder..... dat advies zat ik niet echt op te wachten, een advocaat kost zoveel dat ik daar nu ook niet 1 2 3 op stond te springen. als je in Nederland werkt, belasting betaald, heb je niet veel kostenbesparende manieren om je "onschuld" te bewijzen... het is niet dat ik niet in detail wil treden, maar het is gewoon een ongelooflijk verhaal.
Augustus betaal je wat de deurwaarder zwart op wit heeft staan en krijgt bevestigend antwoord als je vraagt of nu alles afgewerkt is en in oktober komt er een nieuwe aanmaning van eiser NUON en dan blijkt dat de deurwaarder het dossier te snel heeft gesloten en er nog een bedrag betaald moet worden????
Veel over en weer bellen, maar het wachten is op schrijven van Deurwaarder....niets..... zodat ik op 2 november 2012 per aangetekende brief maar ga uitleggen waarom ik denk dat bedragen zijn betaald.
geen antwoord van deurwaarder, tot vandaag 5 april ontvangen we een "laatste waarschuwing wel op het nu, juiste adres... na bellen met deurwaarder ontvang ik de brief per mail alsnog vandaag met datum 22 november 2012 en moeten we opeens een bedrag van 1392.23 betalen, alleen maar een brief, met een summiere uitleg en tja; er stond toen wel op dat NUON "nog te vorderen facturen overzicht" dat ik van het GGN heb ontvangen dat bij de Nuon al een betaling was ontvangen en dat werd op de officiële papieren van het GGN ook keurig verrekend, maar dat was achteraf niet terecht..... (stond echt in de brief) terwijl ik zwart op wit op een overzicht letterlijk heb staan dat bij de Nuon 1562 is betaald en ik de Nuon dit vandaag verteld heb en zij alleen maar andere bedragen nog te vorderen aan de deurwaarder hebben doorgegeven....... DIT kan ik allemaal helemaal niet geloven,
Ik heb net NUON EN de deurwaarder gesproken en geen van beide wil ook maar iets doen, er is een gedeelte betaald, maar dan opeens NIET.....foutje, of we dus nog maar eens 1300 euro willen betalen. DAT steekt, zien dat je hebt betaald en toch wordt het met een eenvoudig briefje ongedaan gemaakt........ en ik moet dat maar geloven...... dus het zal toch Kassa, Radar of advocaat worden, want ik kan dit allemaal bijna niet geloven...... u waarschijnlijk ook niet. maar t is echt gebeurt, ik heb alles zwart op wit..... kan alleen zo weinig doen dan het geld betalen anders gaat het op aan een rechtzaak of gaat het waarschijnlijk nog meer kosten, want veel recht heb je in Nederland niet........

zoekster
door zoekster - Apr 5, 2013 om 17:39
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Het zit zo, u moet betalen wat Nuon nog van u tegoed heeft. U heeft gas en elektriciteit van ze afgenomen en dat is niet gratis. Als u altijd gewoon de rekeningen had betaald, dan zat u nu niet met de gebakken peren. Dus in de eerste plaats heeft u uzelf veel te verwijten.

Verwacht u nu maar niets van Kassa of Radar. U kunt nog met uw papieren bij een advocaat langsgaan en er daar nog eens naar laten kijken. Meestal is het eerste gesprek bij een advocaat gratis. Het zou nog kunnen dat een deel van de rekening is verjaard. Ga naar het spreekuur van een advocaat en leg de zaak voor. Als de advocaat dan te duur is, kunt u er altijd nog vanaf zien.

Als de vorderingen terecht zijn, kunt u misschien (waarschijnlijk weer) voor een betalingsregeling in aanmerking komen bij GGN.

sn
door snarf1964 - Apr 5, 2013 om 17:46
4 Antwoorden / 1 Vragen

Ja dat snap ik ook en klopt helemaal, maar het verhaal is niet zo simpel.
We gaan gewoon kijken wat ik nog kan doen en de advocaat is inderdaad een optie. bedankt voor de reactie.

jolijn nr.2
door jolijn nr.2 - Apr 5, 2013 om 18:23
355 Antwoorden / 1 Vragen

Hier kun je terecht met je klacht over de deurwaarder:

http://www.kbvg.nl/index.php?id=130

Laat GGN als eerste weten dat je dat je daar een klacht gaat indienen.

jolijn nr.2
door jolijn nr.2 - Apr 5, 2013 om 18:31
355 Antwoorden / 1 Vragen

Deze heeft in 2010 belangrijke papieren niet aan de verantwoordelijke persoon overhandigd maar aan een in huis zijnde persoon,

Dan had hij/zij nog beter die envelop gewoon door de bus kunnen duwen, tenzij de deurwaarder gevraagd heeft; bent u de persoon die op de dagvaarding staat, een bevestigend antwoord heeft gekregen en geen reden voor twijfel heeft gehad.

We hebben meteen aangetekend gereageerd, geen reactie...
Staat ze netjes....not!

sn
door snarf1964 - Apr 7, 2013 om 08:09
4 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=jolijn nr.2 schreef op vrijdag 5 apr 2013, 18:23]Hier kun je terecht met je klacht over de deurwaarder:

http://www.kbvg.nl/index.php?id=130

Laat GGN als eerste weten dat je dat je daar een klacht gaat indienen.

sn
door snarf1964 - Apr 7, 2013 om 08:11
4 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=jolijn nr.2 schreef op vrijdag 5 apr 2013, 18:23]Hier kun je terecht met je klacht over de deurwaarder:

http://www.kbvg.nl/index.php?id=130

Laat GGN als eerste weten dat je dat je daar een klacht gaat indienen.

Hallo Jolijn,
dank je wel voor de informatie, t verhaal wordt nog veel mooier, dus super dat ik nu over de deurwaarder ook nog ergens een klacht neer kan leggen. bedankt.

he
door heijmans2000 - Oct 30, 2013 om 08:53
29 Antwoorden / 17 Vragen

Dat snarf1964 een schuld moet betalen voor het geleverde is juist, maar dat GGN fouten maakt daar praat niemand over. Als bij nadere info blijkt dat er nog een bedrag open staat door fout van GGN waar snarf niks aan kan doen, vind ik wel dat er onterecht hierop kosten in rekening worden gebracht.

Ikzelf heb onlangs negatieve ervaring met GGN doordat ze DUBBELE kosten in rekening brengen terwijl ze wettelijk gezien de kosten maar EEN keer mogen bijtellen.
Nu in mijn geval onlangs door overstap nieuw systeem E 318,- incassokosten erbij gekomen.
GGN meld dat dat kosten van 2011 waren en dubbel waren geboekt.
Ze trekken ze wel niet af, zodat ik ze dus DUBBEL moet betalen.
Dit komt doordat GGN een nieuw systeem heeft.

Zo verdienen ze geld over de kosten van de ellende van anderen.

Bij GGN heb je niks te zeggen. Ze tellen wat ze willen. Anders kunnen ze niet in sjieke dure gebouwen zitten en kan de baas geen dikke auto rijden, vind ik dan.
Ik hoop dat de mensen die daar werken snachts goed kunnen slapen.
Ik zou het in elk geval niet kunnen, rijk worden door andermans ellende.

En mensen die reageren, houd in het vervolg reacties voor je, zoals, van: DAN HAD JE MAAR MOETEN BETALEN.

Dat weten ze zelf ook wel. Men zou met oplossingen moeten komen, en niet de mensen nog meer in de problemen jagen met die OVERBODIGE extra kosten.
Voor E 80,- wil ik ook wel post bezorgen. Schandalig gewoon. Ze kunnen ook een brief sturen, maar neeeeeee, gewoon iemand langs sturen a 80 euro. Zo komt men nog dieper in de schuld.