majeun
door majeun Apr 26, 2011 om 14:02
Huishouden & energie

Huren of kopen verwarmingsketel?

Hallo allemaal,
Wie kan me van advies dienen, of heeft er ervaring mee?
Mijn C.V. ketel is toe aan vervanging, nu las ik over combi-ketel, H.R. ketel etc., maar heb totaal geen idee over hoe en wat.
Ook weet ik niet of het beter is kopen of huren?
Alvast hartelijk bedankt voor Uw antwoorden,
Met vriendelijke groet,
Marianne.

23696 20 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 26, 2011 om 14:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Koophuis of huurhuis.

Voor een huurhuis zou ik persoonlijk ook een huurketel nemen direct geplaatst door de verhuurder.l
Via het NUON huren lijkt mij onverstandiger omdat Feenstra het onderhoud dan doet en die heeft,gezien de fora, geen beste naam.

Voor een koophuis kan huren ook een optie zijn want daar zit ook dan ook gelijk een onderhoudscontract aan vast maar is er een goede installateur in uw omgeving die voor een redelijke prijs goed onderhoud pleegt (rondvragen!) dan kunt u ook kiezen voor koop (en dus gelijk installatie + eventueel als optie een zonneboiler)

Een goed eigen CV-systeem kan een pré zijn bij eventuele verkoop.

De Vrije Vogel

ve
door verwijderd - Apr 26, 2011 om 15:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Eigen huis? dan kopen, de financering van een huurketel is dus kostbaar blijft steeds terug komen. Een onderhouds contract kan je gelijk afsluiten met de leverancier van de ketel. Een combi ketel als er geen mogelijkheid is voor een zonneboiler.

ve
door verwijderd - Apr 26, 2011 om 15:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het zal wel een koopwoning betreffen want in een huurwoning is de cv ketel nooit eigendom en hoort bij het gehuurde. Kopen is de beste optie, de ketel is eigendom en zal bij verkoop van de woning nooit een obstakel zijn, een huurketel is dat wel want willen die nieuwe kopers dat wel, zo niet loopt het huurcontract gewoon door en heeft u een ketel in de schuur staan waar u niets mee kunt. Wat betreft de keuze van de ketel ,dat is aan een installateur want een hr+ ketel in een slecht geïsoleerde woning levert geen besparing op. Een combi ketel is zowiezo een must die voorziet ook in het warme water dan kan die geiser/boiler ook de deur uit. Steek uw licht eens op bij de erkende installateur wellicht zijn er op sommige ketels ook nog subsidie van de overheid.

ve
door verwijderd - Apr 26, 2011 om 15:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hier een koopwoning met huurketel. Wij hebben voor een huurketel gekozen omdat we op dat moment even niet zaten te wachten op de kosten voor een nieuwe en achteraf zijn we hier heel erg blij mee. Onze ketel is nu ruim 2 jaar oud en we hebben al 3 keer pech gehad! Het is dus niet altijd gezegd dat een nieuwe ketel de eerste jaren tóch geen hoge kosten met zich meebrengt. Maar met onze huurketel zit alles in het contract en dus hoeven we ons daar niet druk om te maken. Hier overigens wel goede ervaringen met Nuon/feenstra-verwarming.

ve
door verwijderd - Apr 26, 2011 om 15:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

In ons oude huis hadden wij een 'leaseketel'. Hierdoor werden wij pas na 15 jaar eigenaar van de ketel, maar in de tussentijd werden gebreken opgelost door de 'leasemaatschappij'. Ik weet niet of dat nog zo is, maar wij konden een gedeelte met de belasting verrekenen. Net zoals Charlotte aangeeft, hadden wij ook in de eerste jaren veel problemen met de ketel, gelukkig door leasecontracct weinig kosten aangehad.

ve
door verwijderd - Apr 26, 2011 om 15:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een huurketel in een koopwoning tja als je er je hele leven in blijft wonen oké maar wat als je besluit alsnog te verkopen? Toekomstig kopers slaan toch vaak aan het verbouwen en zitten niet op een huurketel te wachten. Ook voor de aanschafprijs hoef je het niet meer te laten. Mijn persoonlijke mening is in deze, kopen en na afloop garantie een service contract afsluiten die niet enkel onderhoud maar het hele pakket omvat. Waarom: een huurketel wordt nooit eigendom en je blijft lang na afschrijving toch betalen voor een gedateerde ketel, een gekochte ketel is na een paar jaar qua aanschaf afgeschreven en gaat daarna winst opleveren.

ve
door verwijderd - Apr 26, 2011 om 16:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ron530
Je verhaal gaat alleen op als je na een paar afgeschreven te hebben niet na 8 - 16 jaar wederom een nieuwe ketel moet kopen en totaal geen onkosten zou hebben aan onderdelen en voorrijden van de jaarlijkse onderhoudsbeurt zou hebben. Ik ben het wel met u eens dat kopen op termijn voordeliger is, maar als je na een paar jaar bv onderdelen moet kopen met een serviceabbonnement erbij, je voor dit zelfde geld veelal 4 - 8 maanden net zo goed kan huren (met een geschatte waarde circa 120 - 320 euro). De extra kosten die je betaald kan je dan ook als voor-finaciering zien van de nieuwe lease - huurketel die je t.z.t. zal krijgen, en u in uw geval zelf weer een ketel moet kopen. Beide gevallen hebben gewoon voor- en nadelen. Vraag zal zijn wat heeft u er bij de keuze/aanschaf van een ketel
momenteel voor over en wat zit er in de geldbuidel.

ve
door verwijderd - Apr 26, 2011 om 16:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb even rondgesnuffeld bij verschillende bedrijven en ook de huur/lease voorwaarden gelezen. Huur wordt nooit eigendom en bij verkoop woning moet het lopende contract afgekocht worden als de nieuwe bewoner deze niet over wil nemen, lease is gewoon huurkoop waarbij rente in rekening gebracht wordt die wel deels aftrekbaar is. In beide gevallen zit je aan een onderhouds bedrijf vast. Koop, de gemiddelde hr gesloten ketel doet 1500 tot 2000 euro inclusief montage en garantie, na die garantie staat het je vrij een bedrijf te vinden die het onderhoud pleegt. Kopen blijft dus de beste optie al zou je er een PL voor afsluiten.

ve
door verwijderd - Apr 26, 2011 om 16:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kijk eens op Google en u wordt overladen met informatie. Er zijn geen slechte ketels allleen maar slechte ervaring. Een HR ketel is zondermeer de beste keuze met de stijgende energieprijzen en het type hangt geheel af van uw eigen comfort-eisen en aantal personen.

Kopen en huren heeft ook beiden zijn voordelen. Een beetje service abonnement voor jaarlijks onderhoud en kontrole kost veelal tussen de 150 en 300 euro per jaar inclusief voorrijden en materiaal. De gemiddelde huurprijs van een ketel bedraagt tussen de 25 en 40 Euro per maand, dus u kunt zelf beslissen of dit rendabel is, gedurende de eerste paar jaren wel (veelal zitten de eenmalige installatiekosten om de ketel te plaatsen in dit huurtarief opgenomen) daarna gaat u en paar jaar iets meer t.o.v. een koop CV betalen, maar als na 12 - 16 jaar de ketel weer door een nieuwe CV ketel moet worden vervangen is per saldo een huur-ketel wel weer erg fijn. Nadeel is wel dat bij verkoop van een woning vak de huur-ketel een probleem kan zijn voor de nieuwe eigenaar die misschien geen huur-ketel wil hebben. De ketel moet dan worden verwijderd en soms moet u hiervoor gaan betalen. Raadpleeg hiervoor een ergergiebedrijf o.a Nuon of Tempus (eneco) Ik heb in 8 jaar al 3 x het duurste onderdeel vervangen gekregen (3-weg klep blijft hangen) -werd direct dezelfde dag vervangen en dit in hartje winter ! -, dus ik ben blij geweest om de ketel te huren.
Succes !!

ve
door verwijderd - Apr 26, 2011 om 22:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je kunt zelf een ketel kopen, bv bij Warmteservice, kunnen je ook adviseren inzake ketel en hoe lang het ongeveer duurt om te vervangen. Regel een loodgieter en spreek een vaste prijs af. De zgn. totaalinstallaties kosten al gauw € 1800 tot € 2000 terwijl je een goede ketel koopt voor rond € 800,00. Het is meestal verstandig om ook het expansievat te vervangen, vat kost ongeveer 3 tientjes.
Wij hebben zelf een Intergas. Draait nu bijna twee jaar zonder problemen.
"De dubbele twee-in-één warmtewisselaar van de Intergas Kombi Kompakt HR-ketel is de afgelopen jaren uiterst betrouwbaar gebleken. Intergas onderstreept deze betrouwbaarheid met een garantie van maar liefst 15 jaar op dit cruciale onderdeel. Door het ontbreken van een driewegklep is een grote bron van storingen verdwenen".
Dus een onderhoudscontract is ook niet echt nodig. Je kunt hem eens in de twee jaar laten schoonmaken door de loodgieter.

ve
door verwijderd - Apr 27, 2011 om 13:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat iemand moet kiezen huur- of koop is wel een erg lastige. Nu heb ik mijn derde ketel door koop in 12 jaar. Dit heeft te maken met twee woningen. De eerste woning had ik een ketel waar men ruim 100 keer, zonder overdrijven, bij is geweest. Alles wat te vervangen was is een aantal malen vervangen. Dit was niet zo'n probleem qua kosten omdat ik een onderhoudscontract had inclusief voorrijden en onderdelen. Uiteindelijk was ik de storingen zo ongelooflijk zat dat ik een nieuwe HR ketel kocht. Daar heb ik maar een half jaar plezier van gehad omdat ik onverwacht ging verhuizen naar een nieuwbouw woning. Op het moment dat ik dit aan het schrijven ben zijn er drie mannen bezig om te kijken of ze eindelijk de problemen eens kunnen oplossen die ik nu al weer 4,5 jaar ervaar. Ook bij deze ketel is men al een keer of 30 geweest. Ik heb een onderhoudscontract voor voorrijden, arbeid, maar zonder onderdelen. (krijg ik nu nog steeds op garantie omdat de storing vanaf het begin hier aanwezig waren) Het onderhoudscontract kost mij €110.- per jaar. Mijn volgende ketel wordt een huurketel, gewoon omdat ik geen zin meer heb in alle kosten die ik mogelijk in de toekomst kan gaan krijgen. Nu is het alleen ergernis, maar daarvan besef ik ook dat dat pech is die je ook kan hebben bij huur.
Er is hier geen wijsheid te bieden: koop kan voordeliger zijn als je niet te veel pech hebt, huur kan juist bij veel pech voordeliger zijn. De ergernis heb je bij pech bij beiden. Kijk vooral goed rond welke HR ketels bekend staan voor weinig storingen. Nieuwe modellen zijn leuk, maar door gebrek aan ervaring zijn deze niet uitontwikkeld, daar ben ik nu zelf slachtoffer van. Succes met je zoektocht.

ve
door verwijderd - Apr 27, 2011 om 14:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Majeun,

Ik heb een koopwoning en een huurketel sinds 1993. Alweer In 2006 werd de 13 jaar oude ketel automatisch door een nieuwe (zuinigere) vervangen. Ik heb nergens omkijken naar. Ieder jaar word ik gebeld voor het onderhoud en heb verder geen kosten. Mocht de ketel het morgen onverhoopt begeven, wordt er een nieuwe geplaatst.
In 1993 heb ik het iemand laten berekenen en de voor en tegens van een huur- of koopketel naast elkaar laten leggen. Ik heb toen gekozen voor huur. Ik ben inderdaad duurder uit dan bij koop, maar daar staat tegenover dat de ketel gratis wordt geplaatst, geen onderhoudscontract apart behoef af te sluiten, geen kosten van onderdelen en de ketel wordt na ca. 13 jaar opnieuw vervangen. En wat betreft het bedrag dat je duurder uit bent, die moet je uitsmeren over de gebruiksjaren (waar ik weinig van merk).
Kortom, het huren is een persoonlijke keuze van mij geweest, maar uiteraard zijn er veel mensen die uitsluitend voor koop kiezen. Verder heb ook ik geen problemen ondervonden met Feenstra. De monteur die vorige maand mijn ketel heeft onderhouden, vertelde wel dat er steeds meer mensen besluiten te gaan huren.

Vriendelijke groet,
Sira

ve
door verwijderd - Apr 27, 2011 om 15:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik kan maar een advies geven ,als je wat spaargeld hebt dan is kopen de beste optie.want bij huren betaal je de ketel wel drie keer.
Denk maar eens aan de forse rente die je moet betalen.
Wat het onderhoud betreft,hiervoor neem je een onderhoudscontract
inclusief materiaal kost maar een paar euro in de maand b.v.Geas
Als al die huurders eens konden rekenen zouden ze wel eens kunnen schrikken van hun eigen gemakzucht
Met geld maak je geld en met huren lenen vul je andermans zakken
Groeten, Hennie

ve
door verwijderd - Apr 27, 2011 om 16:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Volgens mij kan je hier een algemene regel voor huur vs. koop toepassen: als je iets regelmatig gebruikt is kopen verstandiger; iets wat je af en toe gebruikt kan je beter huren.

Een CV ketel kan je dus beter kopen. Aan het einde van de rit ben je goedkoper uit, ook al heb je onkosten gedurende de gebruiksperiode. De verhuurder wil er uiteraard ook aan verdienen. Dat geldt steek je in je zak.

ve
door verwijderd - Apr 27, 2011 om 16:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja, kopen is het voordeligst maar de grote energiebedrijven kopen CV veel goedkoper in dan u als particulier bij een installatiebedrijf.

U geeft aan dat u enige euros per maand betaald, maar als u op de site kijkt van Geas - zie ondervermelde link - dan kost dit voor een comfortplus pakket incl. onderdelen ( ketel max 5 jaar oud) voor een HR ketel tussen de 10 en 13 euro per maand. Dit is op jaarbasis dus circa 120 - 150 euro en dat betekent omgerekend dat u dus voor dit bedrag een HR ketel voor 4 - 5 maanden per jaar kunt huren !!
Voor de rest van het jaar gaat u dus echt voor een huurketel betalen en voor deze meerkosten ontvangt u na 12 - 15 jaar weer een nieuwe HR ketel volgens de modernste uitvoering. Zet deze kosten eens af tegen uw eenmalige investering en installatiekosten en de jaarlijke abbonnementskosten ( U moet dan ook uw rentverlies meetellen want voor dit geld had u iets anders kunnen kopen) en u zult zien dat het redelijk dicht bij elkaar komt te liggen !!

Plak onderstaande link in uw browser en kijk op deze site.
http://www.geas-particulier.nl/page/194/tarieven-cv-onderhoud-service.html

ve
door verwijderd - Apr 27, 2011 om 17:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Tja huur heeft zijn voordelen toch zou ik u adviseren om te kopen, voor ongeveer 1200 euro kunt u al een intergas laten instaleren en als u een beetje zoekt (werkspot) kan dit waarschijnlijk nog wel een stukje goedkoper...

Daarnaast hoeft u de eerste jaren geen onderhoudskontrakt af te sluiten als u dit niet wenst er zit immers gewoon garantie op een ketel als u panne zou hebben valt dit daaronder...

Het eerste jaar (bij de tegenwoordige ketels) is er nagenoeg geen onderhoud meer nodig bij onze ketel is dit zelfs iedere 2 jaar (advies fabrikant) wij hebben dan ook geen onderhoudskontrakt afgesloten en laten gewoon de monteur komen die incluis voorrijkosten 100 euro kost voor totaal onderhoud...

Zet je dit af tegen vast onderhoudskontrakt van zeg 120 euro minimaal per jaar dan is de keus niet te moelijk, wij hebben wel de afspraak met deze monteur als er iets is dat ie gelijk komt trouwens hij was ook de gene die de ketel heeft geleverd en geinstaleerd...

Ga je echt uitrekenen en een beetje shoppen hier en daar is het qua prijs veel goedkoper er een aan te schaffen dan te huren...

Aanschaf 1200 euro over 12 jaar is 100 euro p/j\
onderhoud 50 euro over 12 jaar is totaal 600 euro
Totaal dus 1800 euro plus eventueel onderdelen

Huren daarentegen kost gemiddeld genomen 30 euro p/maand X12 is 360 euro per jaar dit weer 12 keer is ruim 4000 euro...

Denk dat u het voordeel wel ziet van zelf aanschaffen!!!

ve
door verwijderd - Apr 27, 2011 om 20:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

1paul schreef op woensdag 27 apr 2011, 17:20: Tja huur heeft zijn voordelen toch zou ik u adviseren om te kopen, voor ongeveer 1200 euro kunt u al een intergas laten instaleren en als u een beetje zoekt (werkspot) kan dit waarschijnlijk nog wel een stukje goedkoper...

Daarnaast hoeft u de eerste jaren geen onderhoudskontrakt af te sluiten als u dit niet wenst er zit immers gewoon garantie op een ketel als u panne zou hebben valt dit daaronder...

Het eerste jaar (bij de tegenwoordige ketels) is er nagenoeg geen onderhoud meer nodig bij onze ketel is dit zelfs iedere 2 jaar (advies fabrikant) wij hebben dan ook geen onderhoudskontrakt afgesloten en laten gewoon de monteur komen die incluis voorrijkosten 100 euro kost voor totaal onderhoud...

Zet je dit af tegen vast onderhoudskontrakt van zeg 120 euro minimaal per jaar dan is de keus niet te moelijk, wij hebben wel de afspraak met deze monteur als er iets is dat ie gelijk komt trouwens hij was ook de gene die de ketel heeft geleverd en geinstaleerd...

Ga je echt uitrekenen en een beetje shoppen hier en daar is het qua prijs veel goedkoper er een aan te schaffen dan te huren...

Aanschaf 1200 euro over 12 jaar is 100 euro p/j\r
onderhoud 50 euro over 12 jaar is totaal 600 euro
Totaal dus 1800 euro plus eventueel onderdelen

Huren daarentegen kost gemiddeld genomen 30 euro p/maand X12 is 360 euro per jaar dit weer 12 keer is ruim 4000 euro...

Denk dat u het voordeel wel ziet van zelf aanschaffen!!!

Beste 1Paul;
Je hebt zeker nog nooit ergens een begroting voor gemaakt? Want dan weet je dat je ook een post onvoorzien mee moet nemen. Zoals je koop nu voorschotelt, heb je nooit storing en hoeft er geen onderdeel vervangen te worden. Als dat juist is, dan moet je die ketel zeker niet na 12 jaar gaan vervangen, want dan is het een perfect ding. Uit ervaring weet ik dat er wel degelijk dingen misgaan en zaken met enige regelmaat moeten worden vervangen in een ketel. De kosten die je nu voorspiegelt zijn geenszins realistisch, dus je vergelijking loopt ook spaak, want het zinnetje plus eventuele onderdelen, behelst wel enige honderden Euro's in de loop der jaren. Als ik nu alleen bij mij thuis kijk vandaag voor mijn storing: men is 9 manuren aan het werk geweest. (€450.- als ik het had moeten betalen). Natuurlijk zijn er mensen die nooit problemen hebben, maar wil je het risico lopen voor grote onverwachte kosten? Bovendien zit er in een onderhoudscontract ook vaak een garantie binnen hoeveel uur men komt voor een storing. Het is echt niet lekker als je geen servicemonteur kunt vinden midden in de winter omdat je geen contract hebt afgesloten.
Ook je zin: 'Daarnaast hoeft u de eerste jaren geen onderhoudskontrakt af te sluiten als u dit niet wenst er zit immers gewoon garantie op een ketel als u panne zou hebben valt dit daaronder...' is een kostbare uitlating als het om advies gaat, want garantie vervalt vaak als je geen onderhoud pleegt. Je hebt namelijk wel zorgplicht voor gekochte goederen. Bovendien met onderhoud zie je ook op tijd mogelijke toekomstige storingen zodat je binnen je garantietermijn nog kunt reageren.
Huren vs kopen, zoals ik al eerder schreef, hebben beide hun voor en tegen, alles is afhankelijk van de geluk-of pech factor. Je keus moet je bepalen afhankelijk van je financiële mogelijkheden/ruimte bij de pech factor.

ve
door verwijderd - Apr 28, 2011 om 08:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

mostertpot schreef op woensdag 27 apr 2011, 20:41:
1paul schreef op woensdag 27 apr 2011, 17:20: Tja huur heeft zijn voordelen toch zou ik u adviseren om te kopen, voor ongeveer 1200 euro kunt u al een intergas laten instaleren en als u een beetje zoekt (werkspot) kan dit waarschijnlijk nog wel een stukje goedkoper...

Daarnaast hoeft u de eerste jaren geen onderhoudskontrakt af te sluiten als u dit niet wenst er zit immers gewoon garantie op een ketel als u panne zou hebben valt dit daaronder...

Het eerste jaar (bij de tegenwoordige ketels) is er nagenoeg geen onderhoud meer nodig bij onze ketel is dit zelfs iedere 2 jaar (advies fabrikant) wij hebben dan ook geen onderhoudskontrakt afgesloten en laten gewoon de monteur komen die incluis voorrijkosten 100 euro kost voor totaal onderhoud...

Zet je dit af tegen vast onderhoudskontrakt van zeg 120 euro minimaal per jaar dan is de keus niet te moelijk, wij hebben wel de afspraak met deze monteur als er iets is dat ie gelijk komt trouwens hij was ook de gene die de ketel heeft geleverd en geinstaleerd...

Ga je echt uitrekenen en een beetje shoppen hier en daar is het qua prijs veel goedkoper er een aan te schaffen dan te huren...

Aanschaf 1200 euro over 12 jaar is 100 euro p/j\r
onderhoud 50 euro over 12 jaar is totaal 600 euro
Totaal dus 1800 euro plus eventueel onderdelen

Huren daarentegen kost gemiddeld genomen 30 euro p/maand X12 is 360 euro per jaar dit weer 12 keer is ruim 4000 euro...

Denk dat u het voordeel wel ziet van zelf aanschaffen!!!

Beste 1Paul;
Je hebt zeker nog nooit ergens een begroting voor gemaakt? Want dan weet je dat je ook een post onvoorzien mee moet nemen. Zoals je koop nu voorschotelt, heb je nooit storing en hoeft er geen onderdeel vervangen te worden. Als dat juist is, dan moet je die ketel zeker niet na 12 jaar gaan vervangen, want dan is het een perfect ding. Uit ervaring weet ik dat er wel degelijk dingen misgaan en zaken met enige regelmaat moeten worden vervangen in een ketel. De kosten die je nu voorspiegelt zijn geenszins realistisch, dus je vergelijking loopt ook spaak, want het zinnetje plus eventuele onderdelen, behelst wel enige honderden Euro's in de loop der jaren. Als ik nu alleen bij mij thuis kijk vandaag voor mijn storing: men is 9 manuren aan het werk geweest. (€450.- als ik het had moeten betalen). Natuurlijk zijn er mensen die nooit problemen hebben, maar wil je het risico lopen voor grote onverwachte kosten? Bovendien zit er in een onderhoudscontract ook vaak een garantie binnen hoeveel uur men komt voor een storing. Het is echt niet lekker als je geen servicemonteur kunt vinden midden in de winter omdat je geen contract hebt afgesloten.
Ook je zin: 'Daarnaast hoeft u de eerste jaren geen onderhoudskontrakt af te sluiten als u dit niet wenst er zit immers gewoon garantie op een ketel als u panne zou hebben valt dit daaronder...' is een kostbare uitlating als het om advies gaat, want garantie vervalt vaak als je geen onderhoud pleegt. Je hebt namelijk wel zorgplicht voor gekochte goederen. Bovendien met onderhoud zie je ook op tijd mogelijke toekomstige storingen zodat je binnen je garantietermijn nog kunt reageren.
Huren vs kopen, zoals ik al eerder schreef, hebben beide hun voor en tegen, alles is afhankelijk van de geluk-of pech factor. Je keus moet je bepalen afhankelijk van je financiële mogelijkheden/ruimte bij de pech factor.

Hoi Mostertpot

Post onvoorzien kan natuurlijk zijn 1000 euro maar kan ook zijn 0 euro dat weet je inderdaad nooit, toch als je het prijsverschil bekijkt, en ik heb een "lage" huur genomen, dan is het wel degelijk oportuun om eerder voor koop te gaan dan voor huur, 2000 euro prijsverschil in dit voorbeeld (wat eerder op 3000 komt trouwens) kun je heel wat voor laten repareren...

Waar u zegt onderhoud is verplicht om je garantie te behouden wel dit zal ik niet bestrijden maar dit heeft niets te maken met wel of geen kontrakt afsluiten dit heeft te maken of je de monteur wel of niet laat komen en zoals gezegd die kun je gewoon (in mijn geval) 1X per 2 jaar laten komen, dan is een kontrakt gewoon veel duurder...

Als u bovendien goed gelezen had heb ik een afspraak gemaakt met de monteur die geleverd en geplaatst heeft dat ie komt zodra wij een storing zouden hebben eventueel dus een monteur zoeken zoals u stelt is ook niet aan de orde zoals u stelt...

Even beter lezen aub volgende keer en u heeft gelijk als u stelt dat huren en kopen beiden hun voordelen hebben maar huur is ten alle tijd duurder dan koop anders zouden de verhuur maatschappijen slechte zaken doen, hun kachel moet ook branden om het zo maar eens te stellen!!!

ve
door verwijderd - Apr 28, 2011 om 09:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

1paul schreef op donderdag 28 apr 2011, 08:51:
mostertpot schreef op woensdag 27 apr 2011, 20:41: [quote=1paul schreef op woensdag 27 apr 2011, 17:20

Even beter lezen aub volgende keer en u heeft gelijk als u stelt dat huren en kopen beiden hun voordelen hebben maar huur is ten alle tijd duurder dan koop anders zouden de verhuur maatschappijen slechte zaken doen, hun kachel moet ook branden om het zo maar eens te stellen!!!

Op het gevaar af te vervallen in vervelend hakketakken, geef ik nog een laatste reactie: Jammer dat u stelt dat ik niet goed kan lezen beste1paul, een geval van de pot en de ketel. Dat huren ten alle tijden duurder is, is beslist onwaar, dit ligt zoals ik al eerder schreef aan de hoeveelheid pech die je kan hebben of verdragen. Als ik in mijn vorige woning en nu weer in mijn huidige woning geen goed onderhoudscontract had gehad, dan had ik al 4 tot 5 ketels betaald. Bovendien als mijn financiële situatie zwak was geweest en dat is het bij 60% van de Nederlanders, dan zijn die onvoorziene uitgaven niet alleen een financiële ramp, maar ook een emotionele last/zorg zijn(ervaringsdeskundig in deze).
In mijn bijdragen hier laat ik het aan de vragensteller over om een keus te maken tussen koop of huur gebaseerd op mijn ervaringen met mijn laatste 3 koop ketels(omdat ik niet te ver in de tijd wilde teruggaan, anders zou het beeld nog triester zijn) en niet op positieve of negatieve aannames. Je stelling dat een verhuurders slecht zaken zouden doen als huur niet duurder was dan koop, slaat nergens op, want als je het zo stelt, dan doen dus nu de verkopers slechte zaken of de aanbieders van onderhoudscontracten. Voor elk bedrijf geldt dat je de schoorsteen kan laten roken, door 'gemiddeld', over verkoop van producten en/of diensten, 'winst' te maken. Als koper of huurder zit je in een andere situatie. Hoe meer geld je tot je beschikking hebt, hoe minder je hoeft te 'verzekeren'. In dit geval d.m.v. een onderhouds- of huurcontract.

ve
door verwijderd - May 4, 2011 om 10:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bij deze wil ik iedereen heel hartelijk bedanken voor al Uw antwoorden, sorry dat ik dat nu pas doe, maar lag in het ziekenhuis.
Met vriendelijke groet,
Marianne.