me
door meisie Jan 19, 2006 om 00:37
Voeding & gezondheid

Middel tegen snurken

Wie heeft voor mij een idee of ervaring  voor een goed middel tegen snurken? Regulier middel of homeopatisch of een apparaatje i.o.d. maakt me niets uit als het maar helpt.

Voor de goede orde , het gaat hierbij om 60+ ers. Die snurken meer dan jonge mensen heb ik gehoord omdat  bepaalde delen in de mondholte weker worden of zoiets?

Verder is er in Belgie bij de apotheek (misschien ook in Nederland?) het middel SNOREEZE ORALE STRIPS verkrijgbaar tegen snurken. Kent iemand dit middel en werkt het?

Help, help, want ik kan niet slapen met een snurkende partner.

57070 160 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jan 19, 2006 om 09:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Meisie,

Helaas heb ik geen antwoord voor je, maar ik wil graag op de hoogte blijven van de reacties, omdat ik daar ook erg benieuwd naar ben.
Hierbij is het vinkje dus gezet.

Maaike

ve
door verwijderd - Jan 19, 2006 om 09:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Meisie (en Rooijm),

er is een probaat middel tegen snurken, echter deze is nogal ingrijpend: opereren.

Ik ken namelijk iemand die ook last had van snurken. Nadat hij was geopereerd, was het snurken zo goed als voorbij.

Ik zou zeggen, stap eens met uw snurkende partner naar uw huisarts en leg dit probleem eens voor.

Snurken

Succes, Hutch.

ve
door verwijderd - Jan 19, 2006 om 10:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik zou inderdaad eerst eens met de huisarts gaan praten en kijken of die een oplossing heeft

waarschijnlijk zal hij  het advies geven om naar de kno arts te gaan

heeft u partner ook overgewicht,let er wel op dit is niet kritiek  bedoeld hoor maar uit ervaring  weet ik dat dit ook meespeelt

ik zelf ben toen ik 18 was nu 20 jaar geleden door de kno arts geholpen  ,geen klachten meer ,

alleen als ik heel erg moe ben ja dan wil het wel eens voorkomen dat ik onrustig slaap ,kies dan als alternatief wwant partner moet ook slapen ga dan op de logekamer slapen ,

groetjes marloes

ve
door verwijderd - Jan 19, 2006 om 10:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Niet op de rug slapen want dat werkt het snurken in de hand.

Je kan het, met een beetje wilskracht, zelf trainen.

ve
door verwijderd - Jan 19, 2006 om 11:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag Meisie, Wij mijn man en ik zijn redelijk op leeftijd en met het ouder worden is het snurkprobleem  van mijn man toegenomen .Vooral op vakanties als er geen (logeerkamer) beschikbaar is gaf dat problemen.Ja je leest het goed GAF.Door het middel Stop Snoring te gebruiken is  het niet helemaal over maar een stuk minder geworden .Ook dit middel is verkriijgbar bij de Apotheek en kost € 14.90  50 ML. Elke avond vlak voor het slapen drie pufjes met de spray. In ieder geval het proberen waard.Succes en Groet Mevrouw op den Akker.

ve
door verwijderd - Jan 19, 2006 om 15:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Allemaal bedankt voor jullie antwoorden.

Maar opereren, griezelig en duur, want Euro 255,- noclaim weg :).

Is het een zware ingreep?

Wat het snurken betreft merk ik dat er toch maar weinig of geen goed middel voorhanden is.

En niemand kent dus het middel Snoreeze Orale?

gr. van mij

ve
door verwijderd - Jan 19, 2006 om 15:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

De ingreep op zich valt redelijk mee. Alleen de nazorg duurt wat langer, de wond zal moeten genezen. Maar hierover zal een huisarts wel meer kunnen vertellen.

Persoonlijk vind ik pilletjes, poeiertjes, drankjes enz. alleen maar lapmiddeltjes. Het probleem los je er alleen maar tijdelijk mee op en je moet telkens weer nieuwe pilletjes kopen.

De operatieve ingreep is blijvend.

Wat de kosten betreft: de kosten van een operatieve ingreep liggen natuurlijk hoger, maar wat kosten al die pilletjes enz. dan bij elkaar? Reken is uit, als je deze pilletjes enz. een paar jaar gebruikt........

Hutch

ve
door verwijderd - Jan 20, 2006 om 12:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb even op internet gezocht omdat ikzelf ook belangstelling heb

Kijk eens  bij www.snurktu.nl en verder snurken bij google intikken dan krijg je verschillende oplossingen

Alleen weet ik niet of ze helpen

ve
door verwijderd - Jan 20, 2006 om 14:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

wij hebben een wat grotere slaapkamer

dus we hadden kunnen verhuizen of van de slaapkamer

2 maken en dat is gebeurd en het was wel de oplossing

 als het kan  ook doen alles blijft gewoon .

ve
door verwijderd - Jan 20, 2006 om 14:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Opereren helpt niet, heb dit zelf ondervonden. Vraag een verwijzijng aan de huisarts voor een onderzoek, het beste is in het plaatsje Heeze, in de buurt van Eindhoven, Kempenheaghe, heet het daar. Een nachtje daar en ze weten het of het een slaapapneu is. Er zujn meer onderzoeks centra in het land, maar daar heeft men de meeste kennis. Veel succes.

ve
door verwijderd - Jan 20, 2006 om 14:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Meissie,

Mijn man snurkte wel zo erg... en wilde niets gebruiken.. ,ik heb oordopjes gekocht ... en kon zo weer makkelijk slapen... wel was oordopjes.. die zijn goed..... geen dure operaties... of andere dingen... succes en slaap lekker...

ve
door verwijderd - Jan 20, 2006 om 15:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zal je uit de droom helpen wat operen betreft. Dat helpt NIET.

Een vriendin van mij heeft zich laten opereren. Haar huig is verwijderd. Nu heeft ze constant het gevoel dat er een haartje in haar keel hangt en snurkt nog even erg, zo niet erger als voorheen

ve
door verwijderd - Jan 20, 2006 om 15:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik slaap al jaren naast een partner die snurkt, en hard ook, ik gebruik "herriestoppers". Deze zijn te krijgen bij de drogist. Het werkt fantastisch ik kan niet meer zonder!

Oordoppen noem ik ze, iets anders is er niet aan te doen, of je moet in een andere kamer gaan slapen.

Hettie

ve
door verwijderd - Jan 20, 2006 om 15:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Erg vervelende kwaal dat snurken. Ik heb er zelf ook last van, mijn partner slaapt gelukkig overal doorheen. Maar als ik op reis moet of bijvoorbeeld opgenomen word in het ziekenhuis dan heb ik altijd mijn snoreeze spray om te voorkomen dat anderen last hebben van mijn gezaag. Ik vind het prima helpen, het is een spray die je achterin je keel moet sprayen, even 20 sec in je mond houden en doorslikken. Het smaakt naar pepermunt en is niet vies. Het verhard je zachte verhemelte om te voorkomen dat het gaat trillen wat het geluid veroorzaakt. Ik zou zeggen gewoon proberen, baat het niet dan schaad het niet.

succes , Marion

ve
door verwijderd - Jan 20, 2006 om 15:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wij hebben bij de Makro een antisnurkkussen gekocht. Dit kussen legt je hoofd zo weg, dat snurken tot een acceptabel minimum wordt teruggebracht. Nu wordt er alleen nog maar gesnurkt wanneer het hoofd niet meer op het kussen ligt. Wij zijn tevreden en slapen weer goed.

ve
door verwijderd - Jan 20, 2006 om 15:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Meisje,

Enkele jaren geleden vond ik zelf dat het niet meer kon:"SNURKEN".

Mijn vrouw werd er gek van (ik zelf had er uiteraard geen last van). Ik ben nadat we terug kwamen van een zonnige vakantie naar de Neus en Keelarts gegaan om te vragen wat we er aan konden doen.

Zijn eerste opmerkingen waren:"mensen met overgewicht (heb ik last van) hebben eerder last van snurken dan anderen, mensen welke vermoeid (oververmoeid zijn) hebben last van snurken en mensen welke zo nu en dan iets te diep in het glaasje kijken hebben ook last van snurken. Zeker de combinatie van voornoemde...)

Het was mij dus duidelijk >> afvallen, zorgen dat ik meer rust kreeg en geen alcohlische versnaperingen meer nemen of >> volgens de arts << mijn HUIG laten inkorten (deze gaat namelijk trillen en wordt het snurken veroorzaakt >> luchtweg wordt afgesloten).

Gelukkig heb ik een begripsvolle vrouw en hebben we toch maar beslist dat het inkorten van mijn HUIG toch wel zeeeeeer ingrijpend was( maar goed ook want de man van een kennis van mijn vrouw heeft het wel laten doen en hij kreeg in het begin, regelmatig bloedingen welke zeer moeilijk te stoppen waren).

DE OPLOSSING

Mijn vrouw slaapt op dit moment voortreffelijk omdat zij in beide oren oorstoppers stopt. WAS-OORDOPPEN bij HET KRUIDVAT hebben ervoor gezorgd dat de nachtrust van mijn vrouw NIET meer wordt verstoort door MIJN gesnurk.

Dit is geen verzinseltje maar is echt!!

P.s. Ik hoop wel dat je tegen oorstoppen kunt anders moet je opzoek naar een andere oplossing.

ve
door verwijderd - Jan 20, 2006 om 15:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zelf heb ik zachte oordopjes aan laten meten en dat werkt prima,Mijn vrouw heeft zich aan haar huig laten opereren,heel vervelend, en het heeft niets geholpen.Als het toch nog te veel wordt dan ga ik naar de logeerkamer.Een goede nachtrust gaat voor alles.

Wij zijn 60+ ers

Groetjes Frits

ve
door verwijderd - Jan 20, 2006 om 15:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een oplossing heb ik niet voor je, maar misschien heb je er iets aan hoe ik met dit probleem omga. Mijn partner snurkt ook erg. Iedere ochtend omstreeks 5 uur word ik wakker van haar gesnurk. Omdat zij dan altijd op haar rug ligt, probeer ik haar op haar zij te leggen. Vaak helpt dat, maar soms draait zij zich weer terug op haar rug en dan begint het weer opnieuw. Gelukkig hebben wij een logeer kamertje en ga dan maar daar verder slapen. Alleen met vakanties kan het wel eens een probleem zijn als we in een hotel zitten. In pillejts, poeiers of andere hulpmiddelen geloof ik niet. Vaak merkt mijn vrouw niet eens dat ik op de logeerkamer heb geslapen omdat ik altijd eerder op ben als zij. En als zij het wel eens heeft gemerkt, dan zegt ze altijd: "Heb ik je weer uit bed gejaagd?"

ve
door verwijderd - Jan 20, 2006 om 15:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Meisie,

Kijk eens op www.asabehandelcentrum.nl voor een goede oplossing tegen
snurken. Wij zijn een behandelcentrum wat een antisnurkbeugel heeft en
hebben deze al bij meer dan 1000 patienten geplaatst.

De beugel is zowel via de kno of longarts te krijgen maar ook gewoon als particulier. Je hebt dus geen verwijzing nodig.

Op dit moment ligt het slagingspercentage met onze ASA op 96%.

Ook hebben we een leuke testperiode wat inhoud dat je de ASA drie maanden mag proberen voor ? 25,-

Dit zonder verdere verplichtingen.

Lees de site en eventuele vragen kan je aan me mailen.

Groet Marcel

ASA Behandelcentrum

ve
door verwijderd - Jan 20, 2006 om 15:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik snurk zelf ook al jaren en niet te mals. Heb ook nog last van apneu. Ben met mijn 65 kg. duidelijk niet te zwaar. Door het probleem slapen mijn vrouw en ik in aparte kamers want door de herriestoppers had zij steeds oorontstekingen. Zelfs de buren hadden er soms last van. Ben twee keer in het Slaapcentrum in Heeze onderzocht en kreeg de eerste keer een Cpap mee maar dat werkte niet bij mij omdat ik het masker zonder het te weten 's-nachts wel 20 op en afzette. Dus verder was er geen oplossing voor mij. Nog naar Weert geweest omdat daar een firma zit die een soort rpothese aanmeet wat er voor zorgt dat de tong niet naar achteren zakt. Echter het grootste probleem naast de hoge kosten is dat je heel makkelijk kokhalsneigingen krijgt. Bij een kennis ligt het ding nu in het nachtkastje. Er je krijgt trouwens geen enkele garantie als het ding niet werkt. In Heeze wilde de artsen trouwens niets van opereren horen. Een kennis heeft zijn huig laten inkorten. Moest voor een deel opnieuw leren praten en verslikt zich nu vaak. De laatste suggestie die ik in Heeze mee kreeg was slapen met een tennisbal tussen de schouderbladen waardoor je in elk geval niet op je rug gaat liggen. Ik doe dit nu 3 weken en het werkt. In het begin wel vaak heel kort wakker door het gevoel van de tennisbal wanneer je je op je rug draait. Heb de bal in het bovenste deel van een panty gebonden en met het deel wat over de benen gaat bind ik hem zo hoog megelijk onder mijn armen vast. De bal gaat dus mee op vakantie waar het niet altijd mogelijk is om twee kamers te huren omdat onze vakanties nooit van te voren besproken zijn.

ve
door verwijderd - Jan 20, 2006 om 16:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Halllo,

Ik ben ook een vreselijke snurkster. zo erg dat mijn man en ik apart moesten slapen.

Via via ben ik te weten gekomen dat er snurkbeugels in de handel waren.

DEze worden geleverd door een bedrijf in Bilthoven.

Ik moet U zeggen dat het bij mij 100 procent werkt. Mijn man en ik zijn er dan ook dik tevreden over.

de beugel asa kunt u vinden op de site  http://www.snurken.info/

Het enige nadeel van deze beugel is dat ie duur in aanschaf is maar verder heb ik niks dan lof over deze beugel

ve
door verwijderd - Jan 20, 2006 om 16:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zie onderstaande link:

http://www.asabehandelcentrum.nl/

Groet Marcel Assink

ve
door verwijderd - Jan 20, 2006 om 16:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

<SCRIPT language=javascript>postamble();
hallo, er is een heel goed middel,een neusspray flixonase.moet wel twee keer per dag gebruikt worden,maar ,mijn man snurkt niet meer.dit is op recept verkrijgbaar en kost niets.het helpt ook vrij snel,maar stopt hij dan snurkt hij weer. sucses.groet ans

ve
door verwijderd - Jan 20, 2006 om 16:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn vrouw snurkte (verleden tijd) ook. Wij hebben toen bij Wehkamp een opblaasbaar kussen gekocht. Dit voldoet voor mijn vrouw uitstekend.

ve
door verwijderd - Jan 20, 2006 om 16:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wij hebben sinds een paar jaar een nieuw bed en wel van het merk Tempur en daarbij van ditzelfde merk ook hoofdkussens. Het is even wennen om hierop te slapen, maar het is mij opgevallen dat mijn man niet meer snurkt.

Misschien het proberen waard.

Succes

ve
door verwijderd - Jan 20, 2006 om 16:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Snurken kan niet alleen lastig zijn voor degene die naast de snurker moet liggen, maar zeker ook voor de snurker zelf! Er zijn verschillende vormen van snurken, de meeste alleen vervelend, overlast, droge keel etc, maar 1 vorm is zelfs gevaarlijk. Dit is de zgn. slaap apneu. Hierbij vallen er adempauzes (het snurken houdt ineens op, na enige tijd begint het plotseling weer), die op langere termijn chronische vermoeidheid, concentratiestoornis, maar ook verhoogde kans op hartfalen of herseninfarct kunnen veroorzaken. Dus bij twijfel, laat een KNO arts er eens naar kijken, een partner kan het snurkpatroon het best vertellen..... Daar ik zelf (helaas)ervaringsdeskundige ben, weet ik dat al die, mooi aangeprezen middeltjes, niet echt helpen, het is meestal alleen maar duur!

ve
door verwijderd - Jan 20, 2006 om 16:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

De firma Goedegebuure (tandtechnieker) in Duiven maakt speciale bitjes, waardoor het snurken wordt tegengegaan. Volgens mij hebben ze meerdere vestigingen in Nederland. Naar ik hoor hebben ze goede resultaten met hun producten.

ve
door verwijderd - Jan 20, 2006 om 16:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

hai met john

tegen snurken zijner genoeg lap middelen maar het is en blijft een probleem ik zelf heb er ook last van en meerdere malen naar Heze in het doorslaap centrum geweest en het enige wat ik daar gekregen heb is een zogenaamde cap dit is een apperaat met een mond kapje dat over de neus en mond gezet wordt en je gewoon ademt alleen de lucht word dan met druk naar binnen gehaald waardoor de klep ik je keel/neus holte stabiel blijft en je niet snurkt alleen dit apperaat maakt een zodanige herrie dat de partner er slecht bij kan slapen en mij deze zodanig irriteerd dat ik hem in de slaap aftrek

dus wen er maar aan of in twee verschillende kamers gaan slapen veel succes

groetjes john

ve
door verwijderd - Jan 20, 2006 om 16:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hi Meisie,

Ik heb het ideale middel tegen snurken gevonden en nog goedkoop ook!

Ben enkele jaren terug geopereerd aan hersentumor en sindsdien snurk ik (weet niet waardoor dit gekomen is), ben 51 en niet te zwaar.

Ik heb op advies een FOPSPEEN gekocht, grootte +12, massief siliconen (stevig ivm bijten), Kruidvat eigen merk of Bibi ? euro 5,-. Door de zuigreflex slaap ik hiermee en snurk niet meer, alleen even wennen.

Heb ook neusbeugels van nylon geprobeerd. Deze zijn duur, maken je neus kapot en helpen weinig. Het probleem is het zachte deel van de huig (achterin de mond) wat in trilling komt bij langsstromende lucht. Door de fopspeen (tut, fiep) blijft de mond gesloten.

Inmiddels heb ik een hele verzameling, zelfs met knipperende lichtjes erin!

Succes,

George

ve
door verwijderd - Jan 20, 2006 om 16:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

wij snurken allebei,maar hebben geen last van elkaar,we gebruiken oordoppen van was merk OHROPAX,gewoon bij de drogist te koop,en je probleem is over.

ve
door verwijderd - Jan 20, 2006 om 16:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik snurkte al 35 jaar

30 jaar geleden hebben ze een groot stuk van mijn huig afgehaald wat weinig resultaat had.

10 jaar geleden heeft men mijn hele huig en het zachte gehemelte plus de amandelen weggehaald. Resultaat bedroevend.

4 jaar geleden bleek dat het niet alleen snurken was maar dat ik ook last had van Apneu.

Na een bezoek aan de huisarts werd ik meteen doorgestuurd naar een KNO specialist en die stuurde mij meteen door naar het slaap en waakcentrum in Heeze

Hier heb ik met spoed een apneu apparaat gekregen vanwege de ernst van mijn apneu,

Nu slaap ik als een roos en ook mijn vrouw kan nu van haar nachtrust genieten.

voor meer informatie het adres van de apneuvereniging is: http://www.nvsap.nl/

Je kunt mij ook mailen voor meer info. ppvandenhurk@zonnet.nl

Advies LAAT JE NOOIT OPEREREN !!!!!!!!

ve
door verwijderd - Jan 20, 2006 om 17:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

een beetje anatomie.  Leg de man op zijn rug en de benen van elkaar.  Dan valt de balzak voor het hollegat en raakt hij zijn valse trek kwijt  zo simpel is het

ve
door verwijderd - Jan 20, 2006 om 17:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

een beetje anatomie.  leg de man op zijn rug en doet zijn benen wijd open .  Dan valt de balzak voor het hollegat en raakt hij zijn valse trek kwijt.  zo simpel is het

ve
door verwijderd - Jan 20, 2006 om 17:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

een tape recorder plaatsen ,en dan maar hoopt dat je vriedin c.q je vrouw ook haar gesnurk op de band staat.

nu mijn vrouw is blij dat ik snurk,dan weet ze dat ik lekker slaap,en niet wakker lig.

En daarbij ze snurkt gezellig mee...,

SNURKEN KOMT VAAK DOOR HET DRINKEN VAN OVERMATIG ALCOHOL  TE NUTTIGEN,MAAR STRESS IS EEN GROTERE FACTOR,IETS HEBBEN MEEGEMAAKT HEBBEN ALS KIND ZIJN KAN EEN OORZAAK ZIJN.

WAT ER AAN TE DOE,IK BEN GEEN MEDICY,DUS RAAD E.V.T. EEN ARTS, TE RAADPLEGEN MET JOUW PRANGENDE VRAAG.ALS JE DENKT ,DAT HIJ IETS KAN DOEN.

VAAK BIJ EEN RUSTIG LEVEN,ZAL MEN MIJNDER GAAN SNURKEN.

ve
door verwijderd - Jan 20, 2006 om 17:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn vrouw snurkte ook. Sinds ze met een herseninfarct is opgenomen verlang ik al drie maanden naar haar gesnurk. Zo zie, alles is betrekkelijk.

Arie

ve
door verwijderd - Jan 20, 2006 om 17:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

kijk eens naar deze site http://www.nvsap.nl/index.html

helpt jezelf en je partner

ve
door verwijderd - Jan 20, 2006 om 18:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

voor je partner is het verstandig eens te checken op www.nvsap.nl

snurken is vaak nog "alleen lastig voor de partner", let op, want apneu kan gevolgen hebben voor de rest van jullie relatie! succes.

ve
door verwijderd - Jan 20, 2006 om 18:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het is grappig als je al de reacties op een rijtje zet. Het blijkt namelijk dat er geen ultieme oplossing is. Ik snurk ook als een gek, maar dat is me eigen schuld, ik ben gewoon te zwaar. Heb ooit een anti-snurk operatie ondergaan (verwijderen huig en een snee in je gehemelte die het gehemlte weer strak strekt). Het herstellen duurde 3 weken, maar het snurken was gewoon helemaal weg. Het klopt dat je je wat sneller verslikt. Helaas daarna weer aangekomen, waardoor snurken weer terugkwam. Ik heb het dus zelf in de hand. Andere middeltjes, zoals oordoppen vrouw, beugels etc. werken allemaal niet. Maar mensen met een overgewichjt moeten niet zeuren, val af of zuip niet zo veel!

ve
door verwijderd - Jan 20, 2006 om 18:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

yep rvd, helemaal gelijk.

maar als je eenmaal apneu hebt, ben je moe, soms te moe om te sporten. toch is het mij ook gebleken hoor, afvallen, al is het maar 10 kg, scheelt al een hoop gesnurk! heel envoudig: minder eten; hoe? ga (meer) sporten, heb je ook geen tijd om te eten... snijdt het mes aan twee kanten. en af en toe ff lekker doorzakken kan dan nog gewoon h??

ve
door verwijderd - Jan 20, 2006 om 18:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

<SCRIPT language=javascript>postamble();
ik ben zelf een fervent snurkster,wat ik vreselijk vind voor mijn partner voornamelijk,want zelf merk ik er niets van tijdens mijn nachtelijke concerten.

wat ik vreselijk vind is dat we hierdoor dus al een paar jaar niet meer samen slapen.hoe dan ook je levert in op een stuk intimiteit.je kan er van alles voor bedenken en in de plaats verzinnen,er gaat niets boven het samen in slaap vallen,lepeltje,lepeltje.

binnenkort moet ik naar het ziekenhuis voor een slaaponderzoek.de optie opereren is geen optie begrijp ik hier.ik hoor teveel negatieve reacties

wie is op de hoogte van de werking van MRA ook dat zou een systeempje moeten zijn? of het titanium plaatje wat in het tongbeen wordt gezet?en zijn deze (ookASA)afdoende ook bij geconstateerde apneu??

ve
door verwijderd - Jan 20, 2006 om 18:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

mijn man gebruikt snore-end helemaal over is het niet  maar STUK zachter !! waar ik mee leven kan anders paar x per nacht wakker nu hooguit als ik in mn lichte slaap ben aangeland :D dan ff wakker dus prima te doen veel slaap plezier.hieronder de site met gegevens.

www.liberty.nl

ve
door verwijderd - Jan 20, 2006 om 18:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als 60+ mag ik mij een ervaringsdeskundige noemen wat betreft snurken. Als zoals bij mij zo,n 25 keer per uur je adem stokt heb je slaapabneu. Dit is gebleken na een nacht slapen in het ziekenhuis omhangen met allerlei meters en sensoren die je slaapgedrag zichtbaar maken. Ik heb nu een apparaat dat lucht in mijn neus blaast via een masker en dat helpt uitstekend het gesnurk is over en ik ben s,morgens uitgeslapen. Voor minder zware snurkers zijn er ook andere oplossingen maar ga naar je huisarts en vertel het probleem.Zo heb ik het ook gedaan.

ab de vries

ve
door verwijderd - Jan 20, 2006 om 18:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo iedereen

mijn man is ook een snurker

sinds wij een bed hebben met verstelbare bodem slaapt hij met het hoofdeind iets omhoog

nu is dat snurken zo goed als over

als hij wel snurkt zet ik zijn hoofdeind gewoon nog iets hoger

dit helpt echt want ik werd gek van zijn gesnurk

ve
door verwijderd - Jan 20, 2006 om 19:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Ook ik heb een snurkende partner

Ik gebruik oordopjes en slaap nu heerlijk

Zelfs in het weekend als de mensen laat thuis komen uit het cafe slaap ik heerlijk door

En de wekker hoor ik `s morgens gewoon

Ik haal de oordopjes bij het kruidvat,het zijn eigenlijk wasbolletjes

Het merk is ``ohropax``

simpel en doeltreffent

ve
door verwijderd - Jan 20, 2006 om 19:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het valt niet mee iets te vinden,

de beugel voor in de neus van nozovent, ben ik regelmatig kwijt.

Snoreeze om in keel.huig te spuiten werkt niet zo bij mij

Het middel "anti snurk" waar ik veel baat bij had is uit de handel de vervanger "stop snore" werkt bij mij ook redelijk.

Het blijft lastig

ve
door verwijderd - Jan 20, 2006 om 19:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

het enige wat echt helpt is een paar oordoppen in je oeren proppen, dat doe ik ook en het werkt.Mijn man zaagt iedere nacht het Kralingse bos om. Dus ik weet wat het is. Sterkte

ve
door verwijderd - Jan 20, 2006 om 19:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een middel ? Ik weet het niet maar mijn man snurkte altijd. In 1970 zijn wij voor de firma naar Zuidafrika gegaan. Daar sliepen we ALTIJD met open ramen. Hij heeft daar nooit gesnurkt. Terug in 1993 in Nederland met dichte slaapkamerramen vanwege dat rot weer is hij weer gaan snurken.

ve
door verwijderd - Jan 20, 2006 om 19:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kempehage is inderdaad een goed onderzoekscentrum.

Ze hebben daar mijn vader onderzocht omdat die 's nachts complete oerwouden omzaagde. Tussen het zagen door had hij regelmatig last van het stoppen met ademen om na een paar minuten weer rochelend te starten met het volgende bos.
Hierdoor kon mijn moeder niet in slaap komen omdat die telkens dacht "Hij blijft er in!". Hierdoor was mijn moeder niet meer te genieten vanwege slaaptekort.

Nadat hij in Sterksel was geweest, hij heeft daar een aantal nachten moeten slapen en hij heeft apparatuur meegekregen om thuis zijn slaap te monitoren, is er een diagnose gesteld en daaruit is een behandeling en oplossing gekomen.

Nu klaagt mijn vader dat hij niet meer kan slapen omdat mijn moeder zo ligt te snurken.

Als je hierover meer wilt weten dan moet je mij maar een mailtje sturen zodat ik je hierover in contact kan brengen met mijn vader.
Hiervoor kan je tot 1 maart, daarna wordt het adres opgeheven, gebruik maken van het volgende mailadres: snurken@nicma.nl

ve
door verwijderd - Jan 20, 2006 om 19:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben 45 en snurk al jaren. Ik heb ook slaap apneu.Ik heb een ASA dat is een beugel. Dat drukt mijn onderkaak naar voren en zorgt zo dat ik meer lucht krijg. Ik snurk niet meer en mijn slaapapneu's zijn ook weg. Dus het is weer heerlijk rustig in huis. Kijk maar eens op www.snurken.info.

ve
door verwijderd - Jan 20, 2006 om 19:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

omte beginnen ga eerst na een kno arts door een kleine slaap test kom je er achter wat er aan te doen is het is moeilijk op te lossen maar je weet het nooit en drink aan avond laat geen sterke drank ik hoop voor je dat dat helpt

ve
door verwijderd - Jan 20, 2006 om 19:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zo'n 8 jaar terug had mijn vrouw ook veel last van mijn gesnurk, zij sliep nachts zeer slecht en ik ook was de hele dag moe.

Er was een programe op tv [de naam ben ik vergeten ] dat ging over vrachtauto chauffeurs er was 1 chauffeur die had last van slaapapneu.

ben naar de kno arts gegaan en in de slaapteam van mcl zuid in Leeuwarden terechtgekomen ook ik bleek slaap apneu te hebben heb een c-pap apparaat gekregen en slaap nu prima mijn vrouw ook.

Over deze apparaat hebben ze ook in kassa al eens gehad.

Ik weet snurken is geen slaapapneu maar kan toch de oorzaak zijn van het snurken maar is wel de gevaarlijkste vorm van snurken.

ve
door verwijderd - Jan 20, 2006 om 19:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

van de vraag tegen snurken,

mij vrouw heb abneu ik weet niet of ik het goed uitspreek.daar heb je een apparaat voor,dijkzicht ziekenhuis kan daar voor zorgen,je moet wel eerst een test voor doen,je krijg een apparaatje voor je buik gemonteerd,dan ga je naar huis dan moet je weer terug komen dan wordt het abneu afgesteld dan wordt je opgebeld,dan kom een man met het apparaat thuis gebracht,die probeer het met je uit.wil je meer weten.voor vragen:geitenboer_1@hotmail.com

ve
door verwijderd - Jan 20, 2006 om 19:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Meisie

Zet heel zachtjes een radio op de achtergrond aan dat helpt

ve
door verwijderd - Jan 20, 2006 om 20:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik was een enorme snurker. Mijn gesnurk was zo hevig dat ik jaren lang alleen op de logeerkamer heb geslapen. Gedurende mijn snurkend leven heb ik van alles geprobeerd om van het snurken af te komen. (Trilapparaten, geluidsversterkers met koptelefoon, een dure gebitsprothese met tonglepel en nog veel meer) Niets heeft geholpen. Nu snurk ik niet meer.

Advies: ga naar de huisarts en vraag een verwijzing naar bijv. het centrum voor slaap-en waakstoornissen (Kempenhaege) in Heeze.

Ernstige gevallen kunnen dan een cpap-apparaat verkrijgen.

Als je meer wilt weten kijk dan op:

http://www.nvsap.nl/behandeling_cpap.html

Met een dergelijk apparaat snurk je gegarandeerd niet meer.Ook ben je verlost van apneus.

ve
door verwijderd - Jan 20, 2006 om 20:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

hoi,

mijn partner is dan wel geen 60 plusser, maar kon toch in bepaalde perioden 's nachts een heel bos omzagen ;-) Nu gaat het beter, alleen na wat alcoholische drankjes is het duidelijker aanwezig.

oordoppen kunnen soms helpen, maar bij flink snurken hoor je dat nog steeds (als je eenmaal wakker bent let je er meer op), en bij heel dicht in je oren stoppen van de dopjes is dat misschien minder, maar hoor je ook bv je wekker niet en schrik je je een hoedje als je partner bv naar het toilet gaat want je hoort niks. daarnaast vind ik ze niet comfortabel.

Wij hebben "breathe right" pleisters gekocht. Eerst wat sceptisch erover, maar ze helpen toch. Ze houden de neusvleugels wat uit elkaar, het zijn een soort pleisters met een verhard stukje waardoor de neusvleugels uit elkaar blijven staan. Hard snurken wordt daardoor meer zacht gezaag. Zelfs bij op de rug slapen. Maar ze werken geloof ik niet bij iedereen goed...

Tenslotte: niet op de rug slapen helpt inderdaad. Er schijnen manieren te zijn om dat te voorkomen, bijvoorbeeld door een pingpongbal in een zakje op de rug van een pyjama te naaien, zodat je niet op je rug kan liggen (want dan prikt die bal in je rug). Het is creatief, maar het kan toch helpen.

succes ermee!

ve
door verwijderd - Jan 20, 2006 om 20:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik heb jaren (niet) geslapen met een snurkende partner.

Hij heeft twee pijlijke operaties aan de huig gehad, wat toen nog niet met laser gebeurde. Het hielp niet.

Nu heeft hij een CPAP-apparaat. Dit brengt de lucht onder druk in de neus. De rust is nu inde slaapkamer teruggekeerd. Het ruist wel wat, maar is niets in vergelijking met het snurken.

Er is echter wel ??n voorwaarde voor zo'n apparaat. Je moet ook last hebben van Slaapapneu. Dit is het stoppen met ademen in je slaap. Doormiddel van een slaapregistratie wordt dit gemeten.

Alles begint bij de KNO-arts.

Succes!

ve
door verwijderd - Jan 20, 2006 om 20:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

L.S.

ZELF HEB IK TUSSEN NOV 1992 EN MEI 1995 MEEGEDAAN AAN EEN ONDERZOEK NAAR DE BEHANDELING VAN HET | OBSTRUCTIEF SLAAPAPNEUSYNDROOM |  DIT HAD TENGEVOLGE DAT ER DE NODIGE ONDERZOEKEN PLAATS VONDEN, KNO ARTS EN EEN EEN KLINISCH NEUROFYSIOLOOG IN HET AZM TE MAASTRICHT.SLAAP REGISTRATIE WEES UIT DAT IK VAN DE 8 U SLAAP ER WELGETELD 2 U ECHT SLIEP, TERWIJL IK ZELF HET GEVOEL HAD DAT IK PERFECT GESLAPEN HAD.ZELF WERKTE IK NOG STEEDS VOLCONTINUE, ZONDER PROBLEMEN , ZOLANG IK MAAR IN BEWEGING WAS, ANDERS ZAGEN MIJN COLLEGA`S HET WIT VAN MIJN OGEN.TENGEVOLGE VAN EEN BLACKOUT TIJDENS DE AUTORIT NAAR MIJN WERK, WAS HET RAAK, DE AUTO WAS TOTAAL VERNIELD VOOR MIJZELF VIEL HET NOG MEE.HIERDOOR KWAM BIJ HET AZM ALLES IN STROOMVERSNELLING, ER WERD GELOOT EN VOOR MIJ KWAM ER EEN OPERATIE UIT DE BUS DE Z.G.N. UPPP, RESULTAAT ZEG MAAR ,NIETS.BINNEN EEN WEEK KREEG IK EEN CPAP APPARAAT, WELKE LUCHT VIA NEUS EN OF MOND NAAR BINNEN BLAAST, ONDER EEN BEPAALDE DRUK.IEDERE DAG ALS IK GA SLAPEN ZET IK MIJN MASKER OP EN SEDERDIEN GEEN PROBLEMEN.

ve
door verwijderd - Jan 20, 2006 om 20:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik weet uit ervaring, dat dit een RAMP is;

mijn partner heeft zijn HUIG in laten korten.

het lijkt op een amandel-operatie; (dus NIET prettig); maar wel GEWELDIG RESULTAAT

ve
door verwijderd - Jan 20, 2006 om 20:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

DUS ALLE SNURKERS  NIET LATEN OPEREREN.

IN HET BUITENLAND\; BELGIE -DUITSLAND -FRANKRIJK -AMERIKA

WAS DIT AL UIT DEN BOZE. MAAR WIJ NEDERLANDERS MOETEN DAT ZELF ONDERZOEKEN EN DAT IS WAT DE ZIEKTEKOSTEN IN NEDERLAND ZO LEKKER DUUR MAKEN. VERGEET AL DIE ANDERE LAPMIDDELEN

ve
door verwijderd - Jan 20, 2006 om 20:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er is maar ??n remedie, minder alcoholische dranken, minder eten.

Overgewicht(vet) ga je niet zo snel op je buik slapen en alcohol verslapt niet alleen de brein maar ook de slijmvliezen van je luchtwegen.(snurken)

Een tennisbal in het achterpand van zijn pyama naaien.

ve
door verwijderd - Jan 20, 2006 om 20:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik heb al jaren last van dit probleem bij mij is Slaap apneu de grootste oorzaak.ik heb diverse slaap onderzoeken gehad de laatste keer ben  ik onder narcose in slaap gebracht en daar in is gebleken dat mijn tong in mijn huig zakt dit kan opgelost worden dmv een kaakbeugel (MRA) dit wordt door mijn verzekering echter niet vergoedt. ook heb ik een een apparaat waarbij ik snachts een mondkapje opkrijg en die ervoor zorgt dat mijn keel ""open"" blijft een groot nadeel is echter dat mijn partner erg veel last heeft van het geluid van het apparaat en niet kan slapen en dat kon ze ook al niet van mijn gesnurk het is om kort te zijn bijna een onoplosbaar probleem en dat is heel irritant wie de gouden oplossing weet verdient de nobelprijs.

en ja er zijn een aantal factoren die het snurken beinvloeden:

alcohol,overgewicht.slaaphouding.

veel succes allemaal

Wil Overman Bussum

ve
door verwijderd - Jan 20, 2006 om 20:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

BESTE WIL,

HEB JE NIET DE MOGELIJHEID OM HET APPARAAT IN EEN ANDERE KAMER TE PLAATSEN, ZO HEB IK DAT GEDAAN EN DIT GAAT PRIMA.

JE ZULT ALLEEN REKENING ER MEE MOETEN HOUDEN DAT DE DRUK IETS VERHOOGD MOET WORDEN, TEN GEVOLGE VAN DE LANGERE AFSTAND,

GROETEN BOGOND.

ve
door verwijderd - Jan 20, 2006 om 21:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Laat je vooral NIET OPEREREN! Mijn moeder heeft dat ook gedaan, het heeft totaal niet geholpen. Ze heeft nu wel last van extreme problemen met haar neus. Het lijkt alsof ze constant griep heeft.

Gr. Anja

ve
door verwijderd - Jan 20, 2006 om 21:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo meissie, ben zelf ook patient geweest en klinisch onderzocht.Geen oplossing meegekregen omdat geen afwijkingen zijn gevonden. Heb mezelf aangewend om, als ik op de rechterzij slaap door een kleine mondspeet aan de rechter kant (en op de linkerzij juist andersom) adem te halen. Zijligging is een must. Heb geen ademgebrek! Voorwaarde is ook het hoofdeind van het bed omhoog te brengen.Een tevreden echtgenote en een tevreden patient sinds ca. 10 jaar. SUCCES.

scandriver

ve
door verwijderd - Jan 20, 2006 om 21:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

geachte mevrouw en of meneer , ik was zelf een zware snurker, dit besproken met mijn huisarts, reden was dat mijn vrouw op de bank ging slapen, u begrijpt geen goede gezins situatie.

door mijn huisarts door verwezen naar het ziekenhuis en daar ben ik geholpen aan mijn keelhuig, daar heeft de kno arts iets van ingekort.

en vanaf dat moment is het snurken grotendeels verdwenen.

Het Lucas ziekenhuis

arts: dokter de Vries.

ve
door verwijderd - Jan 20, 2006 om 21:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

heb nu alweer 4 jaar een "anti-snurk"gebit en volgens mijn vrouw is het snurken duidelijk minder en zelf ben ik s'morgens beter uitgerust.

misschien iets om te proberen. via KNO arts en wordt niet vergoed

succes.

ve
door verwijderd - Jan 20, 2006 om 21:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

zelf heb ik ook altijd gesnurkt  maar bij mij is gebleken dat ik apneu heb het beste is dat je bij je huisarts een verwijzing vraagt naar een kno arts deze kan dit verder onderzoeken als dit het probleem is zijn er goede hulpmiddelen om dit te verhelpen kijk maar op de pagina van de apneu vereninging  de webside is www.nvsap.nl

hoop dat dit help mijn plrobleem is daardoor helemaal verholpen

gr printkeizer

ve
door verwijderd - Jan 20, 2006 om 21:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik begrijp het probleem niet. Mijn partner snurkt ook maar ik erger me er helemaal niet aan. Ik luister er naar en val gewoon in slaap. Als ik soms wakker wordt en zij ligt te snurken dan denk ik "heerlijk zij slaapt lekker"en dan val ik ook weer in slaap.

Onze kinderen hebben er ook geen probleem mee. Soms hoor ik mijn zoon tegen zijn moeder zeggen: "je hebt weer liggen te zagen vannacht". Hij slaapt ook weer in.

Aan het ontbijt hebben we soms plezier. We vragen dan: Hoeveel bomen heb je vannacht omgezaagd"?

Dat weet ik niet, zegt ze dan.

Ik snurk soms ook en daar heeft mijn vrouw ook geen last van.

Niet ergeren, gewoon er naar luisteren en dan val je misschien in slaap.

Wel te rusten. rrrrrrrrrrrrrrrrrrr

ve
door verwijderd - Jan 20, 2006 om 21:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Voor het slapen gaan een paar druppels zout water in de neus geeft na een aantal dagen resultaat.

Ik doe dat op advies van een KNO arts

ve
door verwijderd - Jan 20, 2006 om 21:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,ik heb jaren lang vreselijk hard gesnukt tot grote wanhoop van mijn vrouw ik heb bijna alles geprobeerd maar niets hielp (een operatie werd mij afgeraden 10% kans van slagen met de nodige risicos) totdat ik met mij tandarts daarover aan de praat kwam en hij wel een oplossing voor dit probleem wist een soort van kunst gebitje waarbij de onderkaak iets naar voren word gedrukt ik heb daar eerst een beetje scepties tegen aan gekeken maar heb toen toch zo"n gebitje aan laten meten nou geweldig sindsdien snurk ik nog maar zelden. Het is wel een duitse tandarts die mij dit heeft geadviseerd Dental clinic in Eibergen mocht je nog meer willen weten vragen staan vrij succes met je keuze groeten willem

ve
door verwijderd - Jan 20, 2006 om 21:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo, meissie; Je kan het volgende proberen,( het is een heel oud recept van <oma weet het beter> een spons met koud water op de mond leggen De snurker is dan genoodzaakt om door zijn neus te ademen. of hij moet een neus douche nemen met warm stoom water of neus goed schoon houden, en als dat niet lukt een operatie ondergaan. vr. gr. sietske

ve
door verwijderd - Jan 20, 2006 om 21:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

BESTE SIETSKE AWOUDSTRA,

ALS JE DE REACTIES LEEST, DAN KOM JE TOT DE CONCLUSIE DAT EEN OPERATIE ECHT NIET HELP EN ALLEEN MAAR ONGEMAK EN HOGE KOSTEN MET ZICH MEEBRENGT  AL IS DAT DAN VOOR DE ZIEKENFONDSEN

M.V.G. BOGOND

ve
door verwijderd - Jan 20, 2006 om 21:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

flauw hoor om dat meissie geen eerlijk antwoordt te geven (snurk jij ) ik denk iedereen weleens, geef eens eerlijk antwoord hierop gr.

ve
door verwijderd - Jan 20, 2006 om 21:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien lijdt uw partner aan apneu. Mijn vriendin constateerde, dat ik heel erg snurkte en regelmatig ademstilstanden had. Ik ben toen naar de huisarts geweest en die verwees me door naar het ziekenhuis. Na onderzoek bleek, dat ik apneu had, je snurkt dan heel erg en hebt regelmatig ademstilstanden in je slaap.

Nu heb ik een apparaat, dat lucht in mijn neus blaast tijdens mijn slaap. Ik snurk niet meer en ben overdag veel fitter dan voorheen.

Met vriendelijke groeten, Chihuahua.

ve
door verwijderd - Jan 20, 2006 om 22:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

het middel tegen snurken is

 asa behandelcentrum

julianalaan 4

in bilthoven

email info@snurken.info

www.snurken.info

ve
door verwijderd - Jan 20, 2006 om 22:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi meissie, ook heb ervaring met een snurkende man. Je kunt hem beneden horen zagen. De eerste 3 weken na ons trouwen heb ik me d'r kapot aange?rgerd en sliep op de logeerkamer. Wat een ramp. Moest dit nou zo de rest van ons leven doorgaan?, vroeg ik me zelf af. Daar had ik toch echt geen zin en heb me erbij neergelegd.

En echt dat is -voor mij tenminste- DE remedie. Sinds ik me er niet meer aan erger heb ik geen probleem meer mee en slaap alweer 15 jaar heerlijk naast die snurker. Het is juist vreemd wanneer ik hem niet hoor snurken en ben pas weer gerust als hij het wel doet. Probeer het eens een weekje aan te horen zonder ergernis. Daarna kun je hem altijd nog al die middeltjes laten proberen.

Succes en welterusten.

ve
door verwijderd - Jan 20, 2006 om 22:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

laat je doorverwijzen naar het ziekenhuis misschien heb je wel slaapapneu  dat is een soort slaapstoornis met snurken als gevolg maar is prima te verhelpen

ve
door verwijderd - Jan 20, 2006 om 22:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het middel dat ik gebruik tegen het snurken van mijn man is eigenlijk heel simpel: wanneer ik wakker wordt van het gesnurk probeer ik me er niet aan te ergeren en 9 van de 10 keer lukt dit! Zoals ik al schreef:erg simpel!

ve
door verwijderd - Jan 20, 2006 om 22:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Snurken is een probleem waar meerdere mee zitten en toch heel eenvoudig is op te lossen.Voorheen snukte mijn vrouw zo dat de buren het haast konden horen.Ze is er mee naar de huisarst geweest en kreeg een spray wat ze vlak voor het slapen gaan moest gebruiken.Ja dit hielp van 12 uur tot de middag en het probleem was er weer.Kreeg lettijk snachts haast geen slaap van haar gesnurk.Weer naar de huisarst en die verwees haar door naar het ziekenhuis.Na een klein onderzoekje kwam de arst met de mededeling dat dit snel en succes vol verholpen kon worden door een kleine operatieve ingreep.Dit heeft ze laten doen en al het gesnurk is over.Dus opereren helpt wel degelijk en het is maar een heel kleine ingreep waar je op kunt wachten.Je krijgd een verdoving in de neus de arst doet zijn werk door het aanbrengen van een pijpje en na nog geen 1 1/2 uur kun je weer naar huis en pijn heb je er nadien niet van.Dus wat weerhoud je ervan zo'n kleine ingreep te laten doen om helemaal en voor altijd van het probleem af te zijn.Ja je no claim maar als je alles bij elkaar opteld dat je steets zelf de neuspray zelf moet betalen heb je het zo terug verdiend .En je bent een gelukkig mens want het gesnurk is over en niemand die er meer last van heeft. Dit schrijf ik uit ervaring van mijn vrouw waar ik nu heerlijk rustig naast kan liggen slapen zonder dat zij snurkt en dat is mij meer waard dan die no claim.

ve
door verwijderd - Jan 20, 2006 om 22:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

het enigste wat helpt is te stoppen met je partner want niets helpt tegen dit verschrikkelijke geluid

ve
door verwijderd - Jan 20, 2006 om 22:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb het zelfde probleem (61jaar)

een zacht kussen is uit den boze dan kan je geen lucht krijgen als je op 1 oor ligt, sneurken doe je alleen als je op je achterhooft ligt dus geen kuiltje in je kussen, ik heb me aangeleerd om wakker te worden na de eerste sneurk en draai mezelf dan op me zij, apperaatjes helpen niet wel een hulpmiddel om niet op je rug te liggen, of een partner die iets vervelens bij je doet als je begind,

iets nats of zo, na een paar dagen wordt het automatisme, gr kever 1

ve
door verwijderd - Jan 20, 2006 om 23:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi meisie ,

Ik ben ook ge?pereerd geweest aan mijn neus.

Het was omdat ik een vergroeide bot had en ik daardoor slecht adem kon halen . Ik ademde n.l. op het laatst merendeels door mijn mond. Dus medisch gezien kon ik via mijn ziekenfonds toen de tijd gewoon ge?pereerd worden. Daarnaast had ik toevallig last van snurken. Althans ik had er geen last van maar mijn toenmalige vriendin. Het was zo erg dat ik maar naar een andere kamer verhuisde anders kreeg ze gewoon geen slaaprust .

Na de operatie kreeg ik dus meer lucht en ik ademde weer normaal door mijn neus en het gesnurk hield op ! Maar nu , ongeveer 10jr later na de operatie snurk ik weer. Dus ik weet niet of een operatie voor altijd het gesnurk stopt . Bij mij iedergeval niet.

De operatie was in dit geval een operatie waarbij mijn neusbot werd weggehaald . Maar huig oprekken heb ik dus niet laten doen wat misschien wel bij de meeste zal helpen .

Groetjes,

Ren?

ve
door verwijderd - Jan 20, 2006 om 23:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik ben een snurker, mijn vrouw wil niet zonder, daar heb ik mazzel aan. Zij vindt het een geruststellend geluid, iets dat ik niet snap, want soms word ik wakker van mijn eigen gesnurk. Wel weet ik dat ik veel erger snurk als ik wat gedronken(alcohol) heb. Is dat bij jullie ook zo, dan weet je dat er naar alcoholvrij drinken moet worden overgestapt.

Een oud middeltje dat mijn oma toepaste: ze naaide een grote knoop aan de rug van mijn opa's piama's: hij draaide zich dan in zijn slaap op zijn zij en snurkte veel minder.

Succes,

Emiel Mostert

ve
door verwijderd - Jan 20, 2006 om 23:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

L.s.

Op de site van de apneu-vereniging ( http://www.nvsap.nl/ ) kunt u ontzettend veel informatie vinden. Ben zelf gebruiker van een CPAP-apparaat en kan niet meer zonder. Ziekenfonds vergoed dit apparaat, dus geen verdere kosten !!! Heel veel succes .

Selmer

ve
door verwijderd - Jan 21, 2006 om 00:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Meissie,

Ik ben apneupatient. Ben minstens 10 jaar zo moe als een hond geweest, snurkte op het laatst als een walvis. Op een dag dacht mijn vrouw dat ik dood was, ik ademde al heel lang niet meer. Van een kennis die apneupatient is hoorde ik dat ik snel naar de arts moest gaan en niet mocht vertrekken zonder een verwijzing. Veel artsen wisten een paar jaar geleden weinig tot niets over apneu. De mijne had er wel iets van gehoord en werkte perfect mee. Terecht. Ik slaap nu met een cpap (apparaat wat lucht door je neus blaast om de verstopping in je keel op te heffen). Er ging een wereld voor me open en ik voel me bijna weer als herboren.

Wat de oorzaak van het snurken ook moge zijn: verlang een onderzoek naar apneu en geneer je niet bij het vooruitzicht met een masker te moeten slapen. Kijk echt op het forum van de apneuvereniging. Die mensen zijn heel actief en behulpzaam. Het is een patientenvereniging die louter uit vrijwilligers (en dan heel goede en met kennis van zaken) die constant contact hebben met specialisten op alle gebieden die wat met apneu te maken hebben.

Doen!!!!!!!! En dat geldt ook voor al die mensen die iets met snurken te doen hebben.

het adres van de vereniging:

http://www.apneuvereniging.nl/forum/index.php

Je kunt daar alle verhalen lezen en inloggen kost niets. Je kunt ook je vragen stellen en krijgt zeker deskundig antwoord terug.

Voor de snurkenthousiasten: bent u snel moe, valt u tijdens tv kijken in slaap, snurkt u, vergeet u veel (sleutels, afspraak, boodschappenlijstje), krijgt u aanvallen van slaperigheid achter het stuur, bent u af en toe opstandig, rijdt u regelmatig verkeerd, bent u gauw boos, heeft u meer ruzie of onenigheid dan vroeger?????

Naar de arts en als de wiedeweerga. Als het snurken in uw geval door apneu komt kan dat uw leven verwoesten.

toch nog vragen? lobootje@hotmail.com

ve
door verwijderd - Jan 21, 2006 om 01:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Dat is nou toevallig....! Ik was net van plan om dit weekend dezelfde vraag te gaan stellen. Mijn man snurkt ook vreselijk. Soms stopt het een paar minuten, dan denk ik :"Gelukkig, dat was het", maar dan begint het weer plotseling en dan eerst heel hard. Soms schrik ik er zelfs van. Ik heb ook aan oordopjes gedacht, maar ik ben bang dat je dan ook andere geluiden niet meer hoort, geluiden die je wel moet horen. Bv. de telefoon of de deurbel i.v.m. een spoedgeval. (Dit laatste uit ervaring).

In ieder geval zal ik eens naar de drogist of apotheek voor de een of andere spray die genoemd is.

Houd ons op de hoogte en......................

Welterusten,

ve
door verwijderd - Jan 21, 2006 om 02:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn broer heeft van zijn doctor een nek "brace", voorgeschreven gekregen, die brace, (sorry, ik weet het nederlandse woord niet)houdt zijn onderkaak naar voren en daardoor snurkt hij minder en lighter.

Hij zegt dat redelijk comfortable is en er snel aan gewend was.

Alex (Canada)

ve
door verwijderd - Jan 21, 2006 om 05:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo ook ik snurk erg en gebruikthet middel Snore-End.

Het is een sprayom in de keel te spuiten van natuurlijke olieen.

Het is te koop bij het kruitvat ed.

En het helpt echt.

Groetjes en succes.

ve
door verwijderd - Jan 21, 2006 om 06:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Snurken heeft te maken met de omvang van je nek. ik heb een slaapabneu sindroom en daar door sneurk ik heel erg en stop af en toe met ademen. Niets heeft geholpen ook snachts met een apparaat om mijn mond hielp niet. Een longarts gaf een tip die hielp "ga affallen" ik ben van 126 kg naar 99 kg. gegaan en het sneurken is over behalve als ik alcohol drink.

Suces Rob

ve
door verwijderd - Jan 21, 2006 om 08:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Overgewicht, roken en alcoholgebruik verergeren het snurken. Er is een operatie waarbij littekenweefsel wordt gevormd d.m.v. het verbranden van de weke delen. Erg drastisch vind ik zelf. Je kunt ook een soort beetplaat laten maken waarbij je de mond op een bepaalde manier sluit zodat het snurken minder wordt.

ve
door verwijderd - Jan 21, 2006 om 09:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

En goed hulpmiddel is ook een snurkbeugel. Dit is een soort van activator een blokbeugel.Het is wel kostbaar om te laten maken maar het helpt echt.Vraag je tandarts om advies.Succes

ve
door verwijderd - Jan 21, 2006 om 10:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

hoi,

ik kan zelf eindelijk weer slapen doordat mijn partner een soort snurkbeugel gebruikt.

http://www.snorex.nl/

het kost een beetje maar het is een wondermiddel

succes, Heintina

ve
door verwijderd - Jan 21, 2006 om 12:09
0 Antwoorden / 0 Vragen
ve
door verwijderd - Jan 21, 2006 om 12:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

http://www.snurken.info/

Een collega raadde mij een snurkbeugel aan, omdat hij daar zelf veel baat bij had.

Ik heb er nu bijna 2 jaar ook een en ben heel tevreden.
Mijn vriend hoeft niet meer op de bank te slapen.

Het helpt echt! Niet goedkoop, maar een prima oplossing, zonder operatie, zonder medicijnen!

Astrid Spierings

ve
door verwijderd - Jan 21, 2006 om 12:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gewoon apart gaan slapen, al die andere midellen helpen op de lange duur absoluut niet , de enige optie zou 'n ( behoorlijk zware) operatie zijn maar dat wilde ik mijn man niet aan doen! Geloof me, ik sukkel al meer dan 35 jaar met dit probleem en mijn oplossing is de enige juiste! Sorry!

ve
door verwijderd - Jan 21, 2006 om 12:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo meisie, ik heb jarenlang gesnurkt. Mijn man werd er ook wakker van of kon niet in slaap komen. Op een dag zag ik in het Wehkamp boek een anti-snurk-kussen staan. Het kost 69.95 euro, maar het snurken is wel over. Je man zal wel even moeten wennen aan het kussen, maar het helpt echt. Mijn man is er zeer blij mee. Ik zou zeggen probeer het eens. Groetjes Ursie52.Succes.

ve
door verwijderd - Jan 21, 2006 om 12:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik raad je aan een anti-snurk-kussen te kopen, dan is het snurken echt over.

ve
door verwijderd - Jan 21, 2006 om 14:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Snurken was voor mij ook heftig probleem in huwelijk. Ik ben 62 jaar.

Via KNO arts in ziekenhuis verwezen naar specialisme Slaap- en Waakcentrum Kempenhaeghe in Heeze. Hier wordt serieus op je probleem ingegaan. In het kort: onderzoeken ondergaan, apparatuur met computer mee naar huis gekregen voor registratie wat er gedurende de nacht me je gebeurt. Naast het meer dan duidelijk registreren van HET snurken werd ook vastgesteld dat ik gedurende de nacht 261 ademstilstanden had, de langste was 62 seconden. Dan kom je dus in de gevarenzone wat betreft invloed op je hart en bloedvaten. Ik sla even wat tussenfases in, eindresultaat: ik heb nu thuis een auto-CPAP apparaat met waterresevoir(door middel van een luchtstroom onder overdruk wordt de luchtweg opengehouden gedurende de nacht). De overdruk wordt per patient individueel ingesteld. Dit apparaat staat naast mijn bed en wordt iedere nacht gebruikt in kombinatie met een neusmasker en kinband(om de mond dicht te houden). Er is een echt goede begeleiding en je krijgt telefoonnummers voor het geval er iets is of vragen zijn.

Ik ben nu enkele weken bezig. Snurken doe ik niet meer(huwelijk dus gered!!!) en ik moet zeggen dat ondanks de belasting van het neusmasker en de kinband het echte slapen ook beter gaat.

Voor meer informatie, mijn email adres is freddyhendriks@wanadoo.nl

ve
door verwijderd - Jan 21, 2006 om 14:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik ben 10 jaar geleden geopereed tegen snurken mijn huig werd vaster gezet ,keelamangelen werden verwijderd en het leletje wat achter in je keel zit werd verwijderd het heeft 5 jaar geholpen maar het komt weer terug,gescheiden slapen is het beste of oordoppen je moet er mee leren leven

klaas

ve
door verwijderd - Jan 21, 2006 om 15:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik snurkte zo erg dat mijn vrouw er regelmatig wakker van werd. Wij hebben dit opgelost door bedden te kopen waarvan de achterzijde, de hoofdzijde en het middengedeelte afzonderlijk en gecombineerd electronisch in een andre stand kan worden gezet. Na enig experimenteren vooral door de hoofdzijde in een hoek van ongeveer 20 graden te zetten lukte het ons om mij praktisch snurjvrij te krijgen. Ik ben een man van 75 jaar. Wij hadden er baat bij maar ik kan natuurlijk niet garanderen dat dit bij iedereen lukt. Maar ga eens proef slapen op zo'n bed. Succes er mee.

Nico Persoon

ve
door verwijderd - Jan 21, 2006 om 15:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

dag meissie, mijn vrouw en ik snurken beiden en dit opgelost door even kort en niet te hard te fluiten naar de "snurk(st)er", zonodig een of enkele malen herhalen. af en toe snurkt een van ons nog wel eens, maar een kostenloos fluitje blijft een probaat middel.

We kregen dit advies indertijd van een bevriend echtpaar. hebben er eerst hard om gelachen en het niet willen geloven. uiteindelijk -met succes- toegepast en nog steeds. echt een betere remedie en geen dure pillen, apparaatjes of operaties.

het lijkt je onwaarschijnlijk, maar het werkt echt en als je nog steeds niet wil geloven, ok, prima, maar probeer het tenminste een paar keer uit.

succes en een groet van arentje en dick.

ve
door verwijderd - Jan 21, 2006 om 15:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Goedenmiddag Meisie

Neem eens contact op met Snorex in Weert telefoon 0495-530056

Die hebben een snurkbeugel ik gebruik hem al ruim 15 jaar en werkt goed.Hij is niet goedkoop advies laat je nooit opereren!!

groeten snurkexpert

ve
door verwijderd - Jan 21, 2006 om 15:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb 10 tallen middeltjes geprobeerd  maar niets hielp ,trilapparaatjes die zo gauw je ging snurken je wakker maakten maar na 3 keer sliiep je er doorheen. Ik heb speciaal uit Engeland een middel laten komen ,kosten 15 pond ook dit hielp niet tot ik uiteindelijk bij een K.N.O arts kwam (wat ik jaren eerder had moeten doen) en hij constateerde een te klkein keelgat etc,  Hij heeft de huig wat vergroot een gedeelte van het gehemelte geschraapt en de amandelen verwijderd, Nu na 25 jaar snurk ik niet meer en mijn vrouw kan weer rustig slapen

ve
door verwijderd - Jan 21, 2006 om 16:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik snurk als een dragonder en daar is niets tegen te doen. Alleen het uit branden van je keelgat 50% kans, risico het beschadigen van je stembanden volgens de specialist niet doen mee leren leven(al 70 jaar). Gevolg: als ik met de bowling een paar dagen wegga VEEL ekstra geld voor een 1 persoons kamer.met groeten paul v rijn

ve
door verwijderd - Jan 21, 2006 om 16:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een vriendin van mij snurkte heel heel vreselijk. Zij heeft een kleine operatie ondergaan in het ziekenhuis en is nu helemaal van het snurken af!

ve
door verwijderd - Jan 21, 2006 om 16:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo mijn vrouw snurkte ook en heeft zich laten opereren huig weghalen  nu slaapt ze met een apneu apparaat dat is een masker over haar neus met lucht en nu snurkt ze niet meer  een perfecte oplossing voor haar (geen 3-4-5 keer meer wakker snachts) en voor mij  ik kan ook weer slapen

ve
door verwijderd - Jan 21, 2006 om 16:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Meisie, ik heb ooit eens een soort hoefijzervormig rubbertje wat je in je neus klemt geprobeerd (ik ben nl. zelf de snurker) en mijn man zei dat ik bijna niet meer snurkte. Het enige ongemak is dat het dingetje tijdens het slapen wel eens uit je neus valt, of je wrijft het er per ongeluk uit. Ook heb ik een spray geprobeerd van Liberty Healthcare (Snore-end: kun je via het internet bestellen). Deze helpt wel, alleen werd ik 's ochtends wakker met een ontzettend droge mond. Succes!

ve
door verwijderd - Jan 21, 2006 om 16:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo ga eens langs de huisarts het kan zijn dat je slaapapneu heb

je kan ook kijken op www.nvsap.nl

dit is een verening van slaapapneu patienten

ve
door verwijderd - Jan 21, 2006 om 17:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

I gebruik Breathe Right. Het is een strip die je net boven je neusvleugels plakt en het geeft meteen meer lucht in de neus. Slaapt niet ongemakkelijk en makkelijk in gebruik. Ook makkelijk om mee te nemen op reis.Het is kleiner dan een pleister. Let wel op de maat want we hebben verschillende neuzen. Momenteel is het in Canada op de markt daar heb ik het dan ook van meegenomen. Misschien is het ook in Nederland te verkrijgen. Misschien via internet te bestellen bij Breathe Better. Feel Better.

ve
door verwijderd - Jan 21, 2006 om 19:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo meisie.

Je vraag is duidelijk, echter de remedie tegen snurken is al jaren een groot probleem. uit eigen ervaring weet ik dat zelfs de grootste snurkers baat hebben gehad, door middel van een operatieve ingreep. Veel zogenaamde medicijnen en snurkverlichters, zoals ik die dingen gemakhalve maar even noem, geven geen enkele verlichting of verbetering. Dus op naar de KNO-arts voor een goede oplossing. Succes met je strijd, en wie weet lost dit probleem zich ooit eens op.

Opaleo.

ve
door verwijderd - Jan 21, 2006 om 19:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn man snurkte ook altijd hevig.Van alles heeft hij geprobeerd, pleisters, spray, zoveel mogelijk op zijn zij slapen enz.

Nu draagt hij een snurkbeugel. Deze is gemaakt via de tandarts in een tandtechnisch laboratorium. Het houdt in dat de stand van de onderkaak tijdens de slaap naar voren blijft.Het snurken is veel minder geworden al is het niet helemaal over. ook het stoppen van de  ademhaling tijdens de slaap is volledig over.Mijn man kan zelfs  niet meer zonder de beugel slapen.

ve
door verwijderd - Jan 21, 2006 om 19:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi, ik ben een vrouw van 51 jaar. Ik heb sinds een jaar of 3 een snorex. Mijn man is er erg blij mee. Als ik ga slapen doe ik hem niet direct in. Als ik snurk, stoot mijn man me aan en zegt dat ik mijn plaatje even in moet doen. Dit gaat terwijl ik bijna nog slaap. Het snurken is ECHT over. Wij zijn beide naar een ziekenhuis geweest om te kijken hoe erg we snurkten en wat de oplossing zou moeten zijn. Bij mij komt het snurken doordat mijn tong naar achteren zakt, maar bij mijn man doordat zijn huigje te lang is. Hij zou dus geopereerd moeten worden. Bij mij kon het opgelost worden met een SNOREX. Werkt echt fantastisch. In het begin is het wel even wennen. Mijn man snurkt gelukkig niet zo erg als ik, want ik zou niet willen dat hij zich zou laten opereren. Dan zou ik liever in een andere kamer gaan slapen. Maar dat is tot nu toe niet nodig. Ik word eerder van mezelf wakker dan van hem, zo erg was het. Ik wens jullie succes met het nare snurkprobleem. Groeten Irma

ve
door verwijderd - Jan 21, 2006 om 19:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een operatie, verkleinen van de huig, of een laser therapie zijn eneige mogelijkheden  daarvoor naar de kno arts.

Middeltjes van apotheek of drogisterij helpen niet is mijn eigen (jarenlange)ervaring.

Ook kan snurken vaak in combinatie met overgewicht leiden tot slaapapneu dan wordt het snurken afgewisseld met een adem stilstand.

In dat geval wend je tot een gespecialiseerde longarts.

Maar in 99 % van de gevallen is, gelukkig, snurken alleen maar hinderlijk en je kan er maar een ding aan doen en dat is

ER AAN WENNEN.

ve
door verwijderd - Jan 21, 2006 om 20:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

he hallo beste er is wel een probaat middel hiervoor ga naar je huisarts toe en vraag om naar de longarts te mogen gaan dit heb ik zelf ook aan de hand gehad vraag om een slaaponderzoek dit is een nachtje slapen in het ziekenhuis dan krijg je een kastje om je lichaam dat alles registreerd want als je veel snurkt kan het wel eens wezen dat hij slaapapeneu heeft dat betekend dat degene die veel snurkt in zijn slaap veel ademstilstanden krijgt dit kan wel oplopen tot 100 keer in een minuut vraag ook eens of hij veel moe is als hij uit bed komt dit had ik ook slaap nu met een machine naast mijn bed en alles is over er zijn drie mogelijkheden hiervoor je huig omhoog laten brengen of een kaakoperatie of aan een machine die je adem s nacht s regeld dus dat kan je doen en de longarts geeft je vanzelf aan wat voor jullie het beste is mijn vrouw is er in ieder geval blij mee die hoeft niet meer op de bank te slapen groetjes herman kerstenshopende je hiermee voldoende te hebben ingelicht sucses

ve
door verwijderd - Jan 21, 2006 om 20:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

mijn man heeft al 4 jaar een snorex beugel en die werkt heel goed.

wordt niet vergoed maar ik ben er erg blij mee.

Hij had ook last van ademhalingsstoornis zgn. apneu wat zeer slecht voor het hart is.

Ik zou hier zeker vet. via de kno arts naar informeren!

succes ermee.

ve
door verwijderd - Jan 21, 2006 om 20:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn man snurkte ook vreselijk hard.We werden hierdoor gedwongen om inderdaad apart te slapen. Mijn man heeft diverse onderzoeken gehad bij een kno arts. En heeft diverse apperaturen uitgeprobeerd met slangen en kastjes etc. Uiteindelijk is hij bij Dhr Weymans tandtechnieker in Mierlo terecht gekomen en heeft daar een soort beugel aangemeten gekregen. Een silenzer. Dit helpt daadwerkelijk.Het snurken is niet helemaal weg maar ik kan er goed bij slapen.Veel succes

ve
door verwijderd - Jan 21, 2006 om 22:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo meisje,

Ook mijn vriend snurkt nog steeds dankzij de operaties, dus dat heeft geen zin, hij heeft alles al geprobeerd.

Nu heb ik zelf een redelijke oplossing gevonden, ik heb bij een hoortoestellenwinkel oordopjes laten maken, ze zijn niet goedkoop, ongeveer 80 euro, maar het is het proberen waard, ik slaap weer als een roosje. Ik hoop dat het voor jou ook helpt, want je moet echt veel van iemand houden om het elke nacht maar aan te horen.

gr; Jolanda

ve
door verwijderd - Jan 21, 2006 om 23:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Probeer de surker zoveel mogelijk op z'n zij laten slapen. Met zijn mond en neus iets naar beneden gericht. Het snurken zal vrijwel zeker stoppen.

Om te voorkomen dat de snurker weer op zijn rug terecht komt tijdens het slapen, kan je iets stevigs in zijn of haar rug leggen.

Groeten, Gert.

ve
door verwijderd - Jan 21, 2006 om 23:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Meisie,

Ik heb de oplossing voor jou. Niets opereren. Bescherm jezelf tegen dat geluid. Mijn vrouw snurkt fors, en ik ben een lichte slaper. Ik gebruik al ruim 20 jaar Ohropax zodat ik haar snurken niet meer of bijna niet meer hoor. Ik hoor de weeker wel. Ohropax, voor lawaai, (geel doosje) zijn wasbolletjes en verkrijgbaar bij elke DA-drogist. Kosten ca. ? 3,00, voor 12 stuks. Kun je wel een maand of twee mee vooruit.  De wasbolletjes zijn in watten verpakt. Verwijder deze. Hou het bolletje een paar minuten in de hand zodat ze wat warm worden. Maak er tussen je handpalmen een worstje van en deel hem midden door. Maak er vervolgens twee bolletjes van en doe deze in je oor. Je merkt zelf wel of het bolletje je oor voldoende afsluit. Indien je je man nog hoort, dan het bolletje steviger aandrukken. Je moet er wel aan wennen dat je iest in je oor hebt. Maar na een week, garandeer ik jou, dan wil je ze niet meer missen. Echt waar, ik gebruik ze al ruim 20 jaar en kan niet zonder. E?n nadeel, je moet 1 tot 2 keer per jaar even naar de huisarts om de oren uit te spuiten, omdat je met de bolletjes het oorsmeer naar binnen duwt. Het uitspuiten doet geen zeer. Groeten en succes. Seine

ve
door verwijderd - Jan 22, 2006 om 00:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

bij ons bij thuiszorg zijn neusklemmetjes te koop tegen neussnurken,het helpt echt groetjes maria

ve
door verwijderd - Jan 22, 2006 om 01:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Echt, middeltjes of medicijnen helpen niet!! Mijn kennis/vriendin (65+) is helemaal van het snurken af dankzij die kleine operatie.

ve
door verwijderd - Jan 22, 2006 om 11:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Mijn man snurkte ook zo erg dat ik 's nachts de ramen dicht moest doen omdat de buren er last van hadden. Ik deed geen oog dicht en sliep gemiddeld maar 3 tot 4 uurtjes en de rest haalde ik in als hij werkte. Op een gegeven moment nadat wij alles geprobeert hadden en niks hielp, hebben wij een afspraak gemaakt bij de KNO arts. Daar heeft mijn man vele onderzoeken gehad. (ook slaaponderzoeken). Daar kwam uit dat zijn huig veelte groot was en daar tweederde van af gehaald moest worden. Verder moest zijn gehemelteboog verwijdt worden. De operatie heet een UPPP operatie. Dan zouden de klachten met 90% afkunnen nemen. Inmiddels heeft hij de operatie laten doen. Het is nu 13 maanden geleden. Het was een zware operatie. Het slikken heeft zeker 5 weken pijn gedaan maar voor de rest is het hem heel erg meegevallen. Ik kan de hele nacht weer door slapen. Hij is veel uitgeruster dan voor de operatie, want ondanks hij altijd gewoon sliep werdt hij regelmatig wakker doordat ik hem aan stootte en hem in zijn kont kneep om hem te laten draaien. Wij zijn allebei blij dat het zo goed geholpen heeft en kunnen het iedereen aanraden. Mijn man zegt altijd, dat als hij het ooit nog eens zou moeten laten doen dat hij het zo weer zou doen. Het was hem erg meegevallen. Ik hoop dat je hier wat mee kunt. Groeten Angelique en Harry.

ve
door verwijderd - Jan 22, 2006 om 13:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Mijn vader heeft ook de leeftijd van 60 +, maar had ook voor de 60 last van hevig gesnurk. Een middel die hem (en zijn medebewoners) heeft geholpen was het anti-snurk kussen van garantie slapen (verspreid over Nederland). Zelf heeft mijn vader ook last van over gewicht en moest naar het ziekenhuis voor onderzoek. Uiteindelijk bleek dat hij last heeft van slaapapneu (wegvallen met ademhalen) dat komt voor bij mensen met overgewicht, maar de (KNO)arts had tegen mijn vader gezegd dat het niet met zijn overgewicht te maken heeft. Momenteel heeft mijn vader een kastje gekregen van het merk hoffrichter. Voor het slapen gaan moet hij een maskertje aansluiten. Via dat maskertje krijgt hij gezuiverde lucht binnen en wordt de vervuilde lucht uitgestoten. Voordat mijn vader het kastje had kreeg hij van anderen te horen dat het niet prettig is om mee te slapen. Mijn vader vindt het zelf niet vervelend en snurkt er niet meer door. Wel als het maskertje verschoven is. Het kastje is ook makkelijk mee te nemen met je handbagage in het vliegtuig. MIsschien wat voor je partner? Succes!

ve
door verwijderd - Jan 22, 2006 om 13:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

helaas heb ik maar een 100% afdoend middel gevonden om ook geen blauwe plekken meer te krijgen van de porren waarop ik niet reageerde, (was)is de oplossing om mijn huwelijk nog te redden IN DE LOGEER KAMER GAAN LIGGEN EN OP DE BANK ALS ER EEN LOGEETJE KOMT SLAPEN

GEGARANDEERD DAT HET HELPT

tennisbal op je rug, een soort neusvlinder, druppels,diverse soorten kussen niets helpt

schip

ve
door verwijderd - Jan 22, 2006 om 14:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een middel tegen snurken en toch op een natuurlijke manier in slaap vallen. Deze ervaring heb i mij eigen gemaakt. Pas je aan aan de ademhaling/snurken van je partner en ga op deze manier mee-ademen. Als je dit goed doet, ontstaat er een soort hypnose, waardoor je vanzelf in slaap valt. Er gaat wel een beetje training aan vooraf, voordat je dit onder de knie hebt.

Tweede mogelijkheid, zet een Cd-speler op je nachtkastje met je favoriete muziek, met een ingeplugde (softe) telefoon. Concentreer je op je lievelingsmuziek en je valt gegarandeerd in slaap.

Veel succes. Louise.

ve
door verwijderd - Jan 22, 2006 om 14:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

hoi, ik ben een vrouw van 42 jaar en gelukkig  met mijn snurkende man. wij hebben een poosje apart geslapen, maar dat was toch wel erg ongezellig.

een paar jaar geleden ontdekte ik ohropax soft oordojes. deze zijn niet van was maar van schuim.

ze dempen heel goed alle lage (snurk)tonen, maar niet de telefoon en de (elektrische)wekker.

bovendien worden je oren niet zo vet als de wasdopjes.

ik haal ze altijd bij de apotheek, de drogist heeft ze volgens mij niet.

succes en welterusten!!

sindsdien slapen wij weer gezellig samen in een bed.

ve
door verwijderd - Jan 22, 2006 om 17:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn ervaring is er eigenlijk ??n van "niet doen!! oordopjes kopen en verder leven". Of het zou moeten zijn dat jouw adem stokt dan zou ik wel een arts raadplegen. Ikzelf ben ongeveer een jaar of 10 geleden geopereerd hetgeen een behoorlijk pijnlijke affaire was.Gehemelte strak trekken en de huig verkleinen. Ook ik herken het gevoel van 'er zit iets in mijn keel' Dus opereren is niet zaligmakend denk ik dan. Verder hoor je allemaal verhalen met machines naast het bed en proteses die voor veel geld over de geneeskundige toonbank gaan. GEEN GARANTIE dus baat het niet schaadt het niet of niet goed geld weg is een betere.De reguliere geneeskunst laat het afweten of is er cht niets mogelijk?? Ik ben benieud naar reacties vanuit die hoek.

ve
door verwijderd - Jan 22, 2006 om 19:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn man snurkte heel erg hard, zo erg dat alles en iedereen in het huis er wakker van werd. Ook als hij al in bed lag en wij keken nog even televisie beneden dan kon je hem nog horen. Sinds hij Snurkvrij gebruikt is het stukken beter. 3 pufjes voor het slapen gaan en iedereen in huis slaapt nu lekker door. Soms snurkt hij nog heel erg licht maar daar slaap je wel doorheen. Als je het adres wilt hebben dan zie ik het wel, dan geef ik dat wel door.

ve
door verwijderd - Jan 22, 2006 om 20:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Even een reactie op: Kleine. pagina 11.

Ik wil je even zeggen dat het bij jou vrouw dan nooit zo erg geweest kan zijn als bij mijn man. Want daar hielpen geen oordoppen of andere middelen om het geluid te dempen. Zelfs apart slapen was geen optie, want het geluid van zijn gesnurk kwam door elke muurdikte heen. Wees blij dat het volume van je vrouw dus laag is en jij het met oordoppen af kunt. Bij ons was de enige oplossing dus opereren. Gr An.

ve
door verwijderd - Jan 22, 2006 om 22:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Oordoppen van een soort schuimrubber bevallen heel goed ik beveel ze al jaren aan ze zitten comfortabel de lage tonen worden gereduceerd de hoge minder het afgaan van de wekker blijf je horen echt een aanrader, ze zijn uiwasbaar en gaan jaren mee, mijn vrouw gebruikt ze als ik snurk en het bevalt haar prima.

ve
door verwijderd - Jan 23, 2006 om 12:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Binnen de ASA organisatie ben ik verantwoordelijk voor
onderzoek en statistiek. Verder onderhoud ik de contacten met specialisten en
verzekeringsmaatschappijen.

Met belangstelling en met enige zorg volg ik de discussie op
dit forum over snurken.

Het is mij opgevallen dat ongeveer 50% van de mensen een
medische oplossing heeft gevonden, de overige 50% zoekt de oplossing in ?niets
doen?, apart slapen of het gebruik van spray?s, kussens, tennisballen enz.

Zolang het alleen over snurken gaat is dat helemaal niet erg
en mag u ervan overtuigd zijn dat niets werkt tegen snurken of dat hulpmiddelen
te duur zijn.

Echter. Aangenomen wordt dat 20% van de zware snurkers naast
snurken ook aan apneu lijden. In Nederland lopen zo?n 200.000 mannen en vrouwen
rond waarbij apneu nog niet vastgesteld is. Apneu is een zeer ernstige, maar
goed te behandelen ziekte, mits het maar gediagnostiseerd wordt.

Iedere partner van een snurker geef ik het volgende
dringende advies:

Treden er regelmatig ademonderbrekingen op tijdens de slaap,
is de partner vermoeid, prikkelbaar en minder geconcentreerd ? Ga dan naar uw
huisarts. Vraag met enige drang om een verwijzing naar een specialist voor een
slaaponderzoek, om mogelijke apneu te laten vaststellen.

Voor een eenvoudige maar niet volledig afdoende zelftest (Epworth)
www.asamedical.info.

In de artikelen worden de engelse termen gebruikt voor apneu
de term OSAS en SAS en voor de snurkbeugel of MRA de termen MAD of MRD.

ASA behandelcentrum

Ir. I.Vermeulen

ve
door verwijderd - Jan 24, 2006 om 02:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi hoi meisie,

Een vriend van mij had grote baat met SNOREX, verkrijgbaar bij het Kruidvat.

Groetjes,

ve
door verwijderd - Jan 24, 2006 om 10:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik zelf heb goede ervaring met melatonine ik geef mijn man voor het slapen gaan 3tabletjes en hij snurkt niet meer en slaapt rustiger

ve
door verwijderd - Jan 24, 2006 om 10:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Goedenmorgen,

Kunt U mij vertellen wat Melatonine is? Medicijn? of natuurmiddel?

Waar is het te koop?

Bedankt vast voor uw antwoord.

Meisie

ve
door verwijderd - Jan 24, 2006 om 10:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Goh, zeg wat een reacties heeft mijn vraag veroorzaakt. :)

Hartelijk dank allemaal voor de diverse antwoorden.

Wat betreft het gewicht van de snurkpatient. (Ik moet nu eerlijk gaan bekennen dat ook ik snurk) Ik ben 1.76 en weeg 69 kilo, dus ben niet te zwaar. En mijn man (die snurkt) ook maar 80 kilo. Dus het hoeft niet altijd aan het gewicht te liggen.

Verder is er aan wennen heel moeilijk, zoals sommige mensen schrijven (bagataliseren).

Nog een vraagje aan een deskundige:

Als je een middel neemt dat helpt, hoef je dan verder niets te doen als je evtl. aan apneeu lijdt?

Nogmaals hartelijk dank voor de antwoorden en slaap allemaal s'nachts lekker (samen :)

gr. Meisie

ve
door verwijderd - Jan 25, 2006 om 18:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Ik werk bij de KNO arts, en heb derhalve wel enige ervaring met "snurkers". Indien je hier veel last van hebt, kun je het beste bij de KNO terecht omdat er verschillende mogelijkheden zijn om dit op te lossen. Niet iedere patient is hetzelfde en er zijn verschillende oplossingen die varieren van kleine tot grote ingrepen.

Het kan al volstaan om neusspray te gaan gebruiken. Misschien staat het neustussenschot verkeerd, en is het daarom al voldoende om op een bepaalde zij te slapen (met tennisbal in pyama). De amandelen kunnen een rol spelen, dan moet er geopereerd worden. Er bestaat ook nog een apparaat wat de luchttoevoer regelt die ingeademd wordt tijdens het slapen. Dit wordt echter alleen gebruikt als iemand een stokkende ademhaling heeft tijdens het snurken en zo zuurstof tekort komt waardoor verdere lichamelijke problemen of vermoeidheid overdag.  Als laatste mogelijkheid is er ook nog een MRA, dit is een soort mondprothese/aanpassing die door een tandarts (niet iedere!) aangepast kan worden.

mogelijkheden genoeg dus, maar zoals gezegd iedereen is verschillend en 1 duidelijke oplossing is dus niet voorhanden.

hopelijk hebben jullie genoeg informatie gekregen, en kan een KNO arts uitsluitsel geven.
<SCRIPT language=javascript>postamble();

ve
door verwijderd - Jan 25, 2006 om 20:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb hier een perfekte oplossing voor. het gaat via huisarts en kno arts. als je me even mailt kunnen we er telefonisch over spreken

willem.lotte@wanadoo.nl

ve
door verwijderd - Jan 25, 2006 om 20:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

<SCRIPT language=javascript>postamble();
Ik snurk zelf ook gebruik sinds kort een spray genaamd snor-end.Mijn vriendin heeft er baat bij daar ik zelf geen last ervan heb. Dit middel is bij de drogist te verkrijgen en kost 14.95 euro.

gr Peter

ve
door verwijderd - Jan 26, 2006 om 10:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het is goed, om zelf onderzoek te doen en ervaren kwesties tegen elkaar af te wegen?

Zo kom je bij het feitelijke snurken van mensen in de nacht uit op een verbroken relatie met het magnetisme van de Aarde.

Wil je dit zo goed mogelijk herstellen, ga je simpel op zoek naar kleine Aarde-magneetjes en construeer deze in je hoofdkussen? let wel, maak dit magnetisme niet te krachtig door veelvoud, omdat dit dan weer hoofdpijn kan realiseren.

Zo?n hoofdpijn komt ook niet weinig van elektromagnetisme, een kwalijke zaak welke afkomstig is van je wekker(radio) naast je bed. Trouwens, alle elektra op je slaapkamer is desastreus en verwerpelijk voor je gezondheid!

Het is voorgekomen, dat mensen welke reeds hun elektrische wekker van de slaapkamer verwijderden, gelijktijdig van hun snurken waren bevrijd.

Ik wens hen die dit treft, veel succes met het voorgestelde onderzoek.

Jos.

ve
door verwijderd - Jan 26, 2006 om 14:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste vragensteller,Ik heb een goed hulpmiddel tegen het snurken. Dat is een zogenaamd CPAP (spreek uit SEEPEP) apparaat. het is een kastje met een water reservoir, een slang en een masker dat je op je neus zet. Het apparaat blaast met een door de longarts vastgestelde druk lucht in je neus, waardoor je keel zover open blijft dat het gesnurk voor 99.9% ophoudt. De lucht wordt eerst door het waterreservoritje geleid en dan naar je neus. Het ziet er even wat gek uit voor de omstanders, maar mijn kleinkinderen schrokken er niet van toen ze het de eerste keer zagen.Zo'n apparaat krijg je iop medisch advies in bruikleen van de ziektekostenverzekeraar. Vooraf ben ik eerst naar de KNOarts geweest, vervolgens doorverwezen naar de longarts. Toen een longonderzoek en een nachtje slapen in het ziekenhuis om te bepalen hoe ernstig het snurken is. Vervolgens het apparaat voorgeschreven gekregen, omdat ik een Obstructief Slaap Apnoe Syndroom heb. Hierbij kreeg ik 's nachts op sommige momenten maar 30% zuurstog in mijn bloed. Doe je hier niets aan dan is het levensbedreigend, omdat je longen het gaan begeven door het harde werken. Ik hield 's nachts soms 40 tellen mijn adem is en dat is alarmerend! Toen ik het apparaat net had ben ik nog een keer gaan slapen in het ziekenhuis, dus met het apparaat en darna is het ingesteld. Ik kom nu eenmaal per jaar bij de longarts voor controle.

Het is dus zeker verstandig bij enstig snurken om een specialist te raadplegen, Er is iets aan te doen en je leeft er langer mee.

Het Deventer Ziekenhuis heef tveel ervaring met deze methode, dat weet ik uit eigen ervaring.

Dus: ernstig snurken...laat er naar kijken .. en eris wat aan te doen.

Violist

ve
door verwijderd - Jan 26, 2006 om 14:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er zijn onderhand 125 reacties binnen gekomen dit is de grootste flauwe kul tot nu toe!!fred

ve
door verwijderd - Jan 26, 2006 om 16:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn man kan er ook een houtje van, het maakt niet uit of hij op z'n rug of z'n zij ligt!!! Hij wil er echter niets aan doen.

Mijn oplossing: als hij snurkt fluit ik terug, waardoor hij stil wordt. Ik geef 'm ook wel eens een duwtje, zodat hij de andere kant opdraait.

Ons appartement is te klein om ieder afzonderlijk te slapen, maar bovenstaande werkt bij ons erg goed en is ook nog eens goedkoop!(geen operatie, geen hulpmiddelen: niets!!!)

Ik hoop dat iemand iets met mijn raad kan.

ve
door verwijderd - Jan 26, 2006 om 16:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mensen zoals Tohunga begrijpen kennelijk niets van ons probleem.

Onbegrijpelijk, dat dit soort mensen dit soort sites verstoort.

H E B B E N  Z E  N I E T S  B E T E R S  T E  D O E N,  ALS ZO'N SERIEUZE DISCUSSIE TE VERSTOREN???

T I P:  Ga eens de straat op, om al het zwerfvuil op te ruimen (of ben je soms zelf één van de vervuilers?)

Geen discussie hierover a.u.b. Ik heb gezegd!

ve
door verwijderd - Jan 26, 2006 om 16:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Sofietje, Het balkon ???fred

ve
door verwijderd - Jan 27, 2006 om 15:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik had al antwoord gegeven maar daar is wat fout gegaanvandaar nog een poging. oordoppen is geen optie als je nog kleine kinderen hebt want die hoor je ook gelijk niet meer mijn vriend gebruikt neuspleisters die je bovenop de neus plaatst bij hem helpt het hij snurkt nog af en toe als hij verkouden is of een paar biertjes op heeft ook heb ik wel eens van een mondspray gehoord die spuit je tegen het gehemelte maar ik zal zeker eerst alle middeltjes proberen die er zijn opereren kan altijd nog. succes

ve
door verwijderd - Jan 28, 2006 om 13:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Koop een www.kussenopmaat.nl

Koop een goed matras www.mline.nl

Door goede ondersteuning van het lichaam en vooral hoofd zal het snurken drastisch verminderen. Echter zit hier een kostenplaatje aan.

ve
door verwijderd - Feb 5, 2006 om 22:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dit middel mag je helaas maar max. 3 weken achter elkaar gebruiken, omdat anders de trilhaartjes in je neus gaan aftakelen en niet meer op een natuurlijke manier kunnen functioneren door  de stof die erin zit,  waardoor je het reukvermogen op lange termijn kan kwijtraken. Het middel is bedoeld voor neusirritaties,allergieen,verstopping v.d. neus en slijmvliesonstekingen van de luchtwegen.

ve
door verwijderd - Jul 10, 2007 om 19:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Kijk eens op onze site

www.snurkhulp.be

ve
door verwijderd - Jul 10, 2007 om 19:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

www.snurkhulp.be

ve
door verwijderd - Jul 10, 2007 om 19:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

www.snurkhulp.be

ve
door verwijderd - Jul 10, 2007 om 19:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

kijk eens op de site www snurkhulp be Al velen zijn goed geholpen

ve
door verwijderd - Jul 10, 2007 om 19:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

kijk eens op de site www snurkhulp be Al velen zijn goed geholpen

ve
door verwijderd - Jul 10, 2007 om 20:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

www.snurkhulp.be

ve
door verwijderd - Jul 10, 2007 om 20:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

www.snurkhulp.be

ve
door verwijderd - Jul 10, 2007 om 20:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

www.snurkhulp.be

ve
door verwijderd - Aug 20, 2007 om 17:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

<SCRIPT language=javascript>postamble();
maak u eens bekend als leverancier.U bent alleen bekend met u emailadres en u banknummer.Als het niet goed is zie ik niets over garantie.U komt over als een bedrijf dat zich niet bekend wil maken.Dit is een ernstige zaak

ve
door verwijderd - Jan 12, 2008 om 08:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

hoi ik heb het probleem ook...mijn partner snurkt ook mega. ik ben er vanacht maar vier keer uit geweest. en om 7 uur had ik het gehad. ik ging uit bed en douchen. ik was wakker voor dat de kids wakker werden. ik ben heel moe en net 30 geworden.mijn partner ziet het probleem niet en vind dat ik me aanstel. help ik wil weer slapen.

tips zijn welkom.

groetjes lilian

ve
door verwijderd - Aug 13, 2009 om 20:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik was één van die snurkers waarnaast het echt niet uit te houden was...  Dus bomen ddorzagen was er niets bij. Onwaarschijnlijk maar waar: ik ben er van af door me alleen maar te concentreren op de gedachte: niet snurken. Ik vergelijk het een beetje met Zen-meditatie: ik weet nu dat ik niet snurk en het is altijd nu!!!

Had daarvoor al heel veel geprobeerd maar niets hielp!

ve
door verwijderd - Feb 18, 2015 om 16:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Voor 60+ raad ik absoluut mijn beugel niet aan. Ik heb meerdere dingen geprobeerd en vond de beugel eigenlijk niet fijn zitten. Het is zo'n mond vol en vooral met iets oudere mensen wordt dat al snel gevaarlijk met moeilijk ademhalen ed. Ik heb nu een neusspreider die werkt. Het is eigenlijk van nasivent maar er is een nieuw merk dat acusnore heet. Heb hem een paar weken geleden gekocht van acusnore en ze werken prima (hetzelfde als die andere). Heb geen last meer van snurken en het ziet er niet vreemd uit en voelt ook niet naar.

ve
door verwijderd - Feb 18, 2015 om 17:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

@Janine2832,

dit topic is al van 'even' geleden ....... 19 jan 2006, 00:37.

Het probleem zal wel opgelost zijn inmiddels.