op
door opabuiswater May 16, 2010 om 11:07
Huishouden & energie

Olievlekken oprit

Geachte forumleden,

Opa heeft helaas olievlekken in zijn oprit zitten. Hoe 'oud' deze vlekken zijn kan opa helaas niet aangeven. Heeft iemand een oplossing c.q. wondermiddeltje om deze vlekken te verwijderen?
Opa heeft al geprobeert: staalborstel :), wasmiddel, wasbenzine.....

Bij voorbaat dank voor de medewerking.

98154 33 Rapporteer

ve
door verwijderd - May 16, 2010 om 14:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

opabuiswater

Voor zover ik weet is er maar één probaat middel en dat is de oprit opnieuw (laten) betegelen.

Sukses en met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - May 16, 2010 om 15:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Thinner,

Anders kunt u eventueel de vuile stenen om (laten) draaien.

ve
door verwijderd - May 16, 2010 om 15:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

En schaf een bakje olie absorberende korrels aan.
Als je weer knoeit direct de korrels er op.
Voor deze vlekken ben je te laat.

ve
door verwijderd - May 16, 2010 om 23:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag opa,

Laatst op de Duitse TV bij ARD-Ratgeber Auto und Verkehr gezien.
Als het een grijze (beton) ondergrond betreft: strooi er wat pure Portlander cement op. Niet wegvegen, alleen inborstelen. De regen zorgt wel dat het weg komt.

Hardware ERror MAN.

ve
door verwijderd - May 17, 2010 om 13:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Probeer het eens met bakpoeder, uitstrooien en in laten trekken, dit een paar maal herhalen, na verloop van tijd verdwijnen de vlekken.

ve
door verwijderd - May 17, 2010 om 13:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

opabuiswater schreef op zondag 16 mei 2010, 11:07: Geachte forumleden,

Opa heeft helaas olievlekken in zijn oprit zitten. Hoe 'oud' deze vlekken zijn kan opa helaas niet aangeven. Heeft iemand een oplossing c.q. wondermiddeltje om deze vlekken te verwijderen?
Opa heeft al geprobeert: staalborstel :), wasmiddel, wasbenzine.....

Bij voorbaat dank voor de medewerking.
u kund het ook proberen met een hogedruk stoomclainer en dan met warm weer (25 graden)en naspoelen met soda.

ve
door verwijderd - May 17, 2010 om 13:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Opa, kijk maar eens bij de middelen van de firma HG, verkrijgbaar bij drogist of bouwmarkt. Die hebben daar speciaal iets voor.

ve
door verwijderd - May 17, 2010 om 14:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Opa Buiswater :)

Ik zag laatst op de Duitse TV (WDR) de remedie voor dit probleem.
Men strooide wat Portland cementpoeder (klein zakje bij Gamma te koop) op de vlek, waarna het droge poeder in de olievlek werd geborsteld. Daarna werd het te veel aan Portland cement poeder verwijderd.
Het resultaat was een verdwenen olievlek (ook al zit de olie voor eens en voor altijd in de steen), omdat het cementpoeder zich verbindt met de olie.

Succes! En laat eens horen hoe het gegaan is.

Met vriendelijke groet.
Hendrik

ve
door verwijderd - May 17, 2010 om 14:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Olievlekken insmeren met " DREUMEX Handcleanser ". Goed laten intrekken
b.v. een dag en daarna de plekken wegschrobben. Werk zelfs bij poreuze
klinkers. Volgens mij werkt ook een andere garagezeep wel.
Succes Har-rij

ve
door verwijderd - May 17, 2010 om 14:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ Hendrik:

Nee, maar dát is nieuw!

Lees je vorige reacties wel eens, vóór dat jij nagenoeg exact hetzelfde in klopt? Brengt dat wat nieuws in de oplossingen voor opa?

hrdwerrorman zondag 16 mei 2010, 23:52

Dag opa,

Laatst op de Duitse TV bij ARD-Ratgeber Auto und Verkehr gezien.
Als het een grijze (beton) ondergrond betreft: strooi er wat pure Portlander cement op. Niet wegvegen, alleen inborstelen. De regen zorgt wel dat het weg komt.

@ opa:

Begin niet aan HG! Dat werkt niet en je bent er relatief veel geld voor kwijt.

H.

ve
door verwijderd - May 17, 2010 om 14:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kattebakkorrels er op jooien en met je schoef gijnwrijven op de olieplek

ve
door verwijderd - May 17, 2010 om 14:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Met kokend soda-water kan men heel veel van allerlei goedjes verwijderen zoals behangpapier - kalk in de wc-pot en ook gemorste olie - plekken...Succes...

ve
door verwijderd - May 17, 2010 om 14:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Probeer eens verzorgingsmiddel met de groene handschoen van Hara. krijg je op een schone manier er af

ve
door verwijderd - May 17, 2010 om 14:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Ik doe het al jaren met een goedkoop badschuim, het merk doet er niet toe.
Ik borstel de vlekken in met ruim badschuim, en laat dit gewoon zitten.
Bij de eerst volgende regenbui spoet alles weg, inclusief de vlekken.
succes verzekerd!!!!

ve
door verwijderd - May 17, 2010 om 14:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er is Olie verwijderaar te koop bij een goed automatrialen zaak.Je spuit deze erover heen,in laten trekken,en dan met schoonwater weg spoelen.Herhaal dit nog eens en de vlek zal hoogst waarschijnlijk verdwijnen.Heb dit zelf meerdere malen gedaan.En ik ben ook Opa en ik mag een andere Opa geen fabeltjes vertellen.

ve
door verwijderd - May 17, 2010 om 15:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Eerst kattebakvulling en dan met een harde bezem erover.

ve
door verwijderd - May 17, 2010 om 15:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb het ook gehad (grindtegels) en heb er toen (goedkope) kattegrind op gegooid en flink geboend??

ve
door verwijderd - May 17, 2010 om 15:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Uit de Encyclopedie voor de Huisvrouw van 1959:
De vlek bestrijken met een mengsel van meel en benzine of magnesiumpoeder en benzine. Na opdrogen het poeder wegborstelen en zonodig de behandeling herhalen.

ve
door verwijderd - May 17, 2010 om 15:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

en als al die goeie raad niet helpt
kun je altijd nog de hele oprit met dezelfde olie invreiven

ve
door verwijderd - May 17, 2010 om 16:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

hrdwerrorman schreef op maandag 17 mei 2010, 14:13: @ Hendrik:

Nee, maar dát is nieuw!

Lees je vorige reacties wel eens, vóór dat jij nagenoeg exact hetzelfde in klopt? Brengt dat wat nieuws in de oplossingen voor opa?

hrdwerrorman zondag 16 mei 2010, 23:52

Dag opa,

Laatst op de Duitse TV bij ARD-Ratgeber Auto und Verkehr gezien.
Als het een grijze (beton) ondergrond betreft: strooi er wat pure Portlander cement op. Niet wegvegen, alleen inborstelen. De regen zorgt wel dat het weg komt...

H.

Je hebt gelijk hrdwerrorman. Ik heb er overheen gelezen, vandaar...
Maar kwaad kan het zeker niet, want sommige zaken moet je soms twee keer zeggen eerdat het over komt. :) En jouw (en mijn voorstel) werkt zeer goed, we hebben het tenslotte beide gezien (kennelijk op de ARD en niet op WDR).:)

Met vriendelijke groet.
Hendrik

ve
door verwijderd - May 17, 2010 om 16:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Met zoutzuur maar pas op jezelf

ve
door verwijderd - May 17, 2010 om 16:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Van mijn garagehouder,kreeg ik deze gouden tip..zelf uitgeprobeerd en de olievlekken waren verdwenen:

Strooi n laagje waspoeder... egaal welk merk... op de vlekken..uurtje laten intrekken,dan schrobben met heet water...en voila,weg vlek.

ve
door verwijderd - May 17, 2010 om 16:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er is een zeer goede oplossing.
Van het merk "'HG" verkrijgbaar bij de Marskramer, Gamma, etc. is een speciaal product verkrijgbaar voor dit soort vlekken op beton, steen enz.

Altijd succes.

ve
door verwijderd - May 17, 2010 om 16:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Al deze producten zijn niet echt goed voor het milieu. Ga eens kijken op hara.nl

ve
door verwijderd - May 17, 2010 om 17:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb zelf dit ook al eens gehad en ik heb er biotex poeder [Droog] opgestrooid net voor het begon te regenen. Vlekken waren weg.

ve
door verwijderd - May 17, 2010 om 17:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

oplossing is gewoon pure dreft er opgooien en laten intrekken
dit is een vet oplosser ook voor olie geschikt

ve
door verwijderd - May 17, 2010 om 18:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Eigenlijk een simpel middel, maar wel een gevaarlijk!Zoutzuur!!
De steen wordt een beetje lichter maar na een paar regenbuien is dat ook over!!
Werkt perfect!!

ve
door verwijderd - May 17, 2010 om 20:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

het betreffende ontvetter of verwijderaar van olie vlekken is Teepol gebruikt in de industrie en garage bedrijven
dreft heeft de zelfde werking als oud oliestook monteur werdt
het ook gebruikt om vlekken op de vloer te reinigen en ook bij lekkages
van olie en opritten bij het vullen van een olie tank

ve
door verwijderd - May 17, 2010 om 21:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

chouffebier schreef op maandag 17 mei 2010, 14:17: Kattebakkorrels er op jooien en met je schoef gijnwrijven op de olieplek

Wat veel bier gedronken??

ve
door verwijderd - May 17, 2010 om 21:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

midas schreef op maandag 17 mei 2010, 21:14:
chouffebier schreef op maandag 17 mei 2010, 14:17: Kattebakkorrels er op jooien en met je schoef gijnwrijven op de olieplek

Wat veel bier gedronken??

aan de schrijfwijze te zien ben jij niet al te nuchter

ve
door verwijderd - May 18, 2010 om 11:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste opa,
Hetzelfde is ons overkomen. Heb het volgende gedaan: "Slaolie op de plek, schep zand uit de zandbak eroverheen, na verloop van tijd was de vlek al veel minder. Nu één jaar later heb ik er, 3 weken geleden toen het een dag erg zonnig was , een flesje citroensap(Aldi)overheen gegoten en ingeborsteld. Zag er toch weer een stuk beter uit. Enkele dagen geleden bij mooi weer een scheut chloor er overheen gedaan en vandaag zag ik dat de vlek (van 40cm doorsnee!) schoner was dan het omliggende gesteente. Wel wat goedkoper dan nieuw betegelen, nietwaar? Dus geduld hebben en doorzetten dan slijt het met de nodige hulpmiddeltjes wel af.
SUCCES opa! Grjs Mama.

ve
door verwijderd - May 18, 2010 om 11:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

chouffebier schreef op maandag 17 mei 2010, 14:17: Kattebakkorrels er op jooien en met je schoef gijnwrijven op de olieplek

jooien, schoef gijnwrijiven, kon ik in mijn woordenboek niet vinden!!

ve
door verwijderd - May 18, 2010 om 12:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

mamamama schreef op dinsdag 18 mei 2010, 11:52:
chouffebier schreef op maandag 17 mei 2010, 14:17: Kattebakkorrels er op jooien en met je schoef gijnwrijven op de olieplek

jooien, schoef gijnwrijiven, kon ik in mijn woordenboek niet vinden!!

Ja, mamamama, maar het is ook niet gijnwrijiven, maar gijnwrijven he ;-)