ma
door marceltax Aug 24, 2011 om 15:40
Auto & vervoer

Onderhoud om garantie te behouden bij dealer 4x zo duur

Ik heb een nieuwe Skoda Fabia gekocht, nu nadert de km teller de 15000km en moet ik mijn eerste (kleine) onderhouds beurt. De prijs opgave die ik heb gekregen van Skoda is 160,-, volgens Skoda moet ik bij hun het onderhoud laten uitvoeren om de garantie te behouden.
Als ik bijv. bij Kwik-fit een prijs opvraag voor een kleine onderhouds beurt is dit 71,50 en krijg ik nog een korting van 34,50 wat dan neerkomt op 37,-.

Heeft iemand hier ook ervaring mee en evt. een tip om toch goedkoper uit te zijn?

41563 51 Rapporteer

ve
door verwijderd - Aug 24, 2011 om 18:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Tja voor 37 euro een kleine beurt , het lijkt me niet onverstandig misschien eerst even de zoek functie te gebruiken voor kwikfit.
Wat de garantie betreft mag je naar andere bedrijven zonder dat je die verliest.

ve
door verwijderd - Aug 24, 2011 om 18:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo marceltax,

Tja, ze verdienen aan de beurten en de officiële dealers zijn vaak vele malen duurder dan de gewone garages.
Maar toch, despuiter heeft géén gelijk.
Lees de garantievoorwaarden maar eens goed door.
Daarin staat o.a.:
Aanspraak op garantie is tevens uitgesloten indien de oorzaak van het defect
het gevolg is van:
Onderhouds- en reparatie-werkzaamheden die niet bij een offciele
Škodavestiging zijn uitgevoerd.

• Verwaarlozing en/of gebrekkig onderhoud.
• H et niet volgens de fabrieksvoorschriften onderhouden van de auto
(zie hiervoor uw voertuigdocumentatie)

Met vr.gr.

ve
door verwijderd - Aug 24, 2011 om 18:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

@marceltax,

Blijkbaar heb je een Fabia2/ diesel (?)

Daarvoor staat coor een kleine onderhoudsbeurt inderdaad een prijs van € 160 vermeld.
Er worden door de dealergarages vaste prijzen gehanteerd.

Met vr.gr.

ve
door verwijderd - Aug 24, 2011 om 18:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Merkdealers hebben hogere kosten omdat hun werkplaatsspullen en - personeel moet voldoen aan de eisen van de fabrikanten. Daarnaast zitten ze ook op duurdere locaties.

En de 37 euro die Kwikfit vraagt is ook niet realistisch, de prijs zonder korting overigens ook niet. Weet je zeker dat daar hetzelfde voor wordt gedaan als voor de 160 euro van de Skoda dealer?

ve
door verwijderd - Aug 24, 2011 om 22:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

edrick3 schreef op woensdag 24 aug 2011, 18:30: Hallo marceltax,

Maar toch, despuiter heeft géén gelijk.
Lees de garantievoorwaarden maar eens goed door.
Daarin staat o.a.:
Aanspraak op garantie is tevens uitgesloten indien de oorzaak van het defect
het gevolg is van:
Onderhouds- en reparatie-werkzaamheden die niet bij een offciele
Škodavestiging zijn uitgevoerd.

• Verwaarlozing en/of gebrekkig onderhoud.
• H et niet volgens de fabrieksvoorschriften onderhouden van de auto
(zie hiervoor uw voertuigdocumentatie)

Met vr.gr.

Nee, het is Europees geregeld dat de fabrieksgarantie niet vervalt wanneer de auto in onderhoud is bij een universeel bedrijf.

http://www.rendement.nl/mijn-rendement/nieuws/id1848-vrije-keuze-garage-bij-onderhoud-auto.html
Er zijn linken zat te vinden waarin dat staat.

ve
door verwijderd - Aug 24, 2011 om 22:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

despuiter schreef op woensdag 24 aug 2011, 22:36: Nee, het is Europees geregeld dat de fabrieksgarantie niet vervalt wanneer de auto in onderhoud is bij een universeel bedrijf..

Dat lees ik er niet uit...........

--Vanaf dan moeten autofabrikanten namelijk verplicht technische informatie over uw auto geven aan elke garagehouder die daarom vraagt.

-->> Wel mag de autofabrikant u verplichten om onderhoud dat onder de garantie valt uit te laten voeren door een aangewezen garage--Info

ve
door verwijderd - Aug 24, 2011 om 22:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

stacey schreef op woensdag 24 aug 2011, 22:42:
despuiter schreef op woensdag 24 aug 2011, 22:36: Nee, het is Europees geregeld dat de fabrieksgarantie niet vervalt wanneer de auto in onderhoud is bij een universeel bedrijf..

Dat lees ik er niet uit...........

--Vanaf dan moeten autofabrikanten namelijk verplicht technische informatie over uw auto geven aan elke garagehouder die daarom vraagt.

-->> Wel mag de autofabrikant u verplichten om onderhoud dat onder de garantie valt uit te laten voeren door een aangewezen garage--Info

Volledige quote van Mijn Rendement
Vanaf 1 juni bent u niet meer aangewezen op de merkgarage als u onderhoud aan uw nieuwe auto wilt laten uitvoeren zonder dat uw garantie vervalt. Vanaf dan moeten autofabrikanten namelijk verplicht technische informatie over uw auto geven aan elke garagehouder die daarom vraagt. Wel mag de autofabrikant u verplichten om onderhoud dat onder de garantie valt uit te laten voeren door een aangewezen garage.

Volgens dit artikel vervalt de garantie niet wanneer je laat repareren bij een ander dan de merkendealer. Garantiereparaties, die kosten je niets, moeten bij een aangewezen garage

ve
door verwijderd - Aug 24, 2011 om 23:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

pavoordf schreef op woensdag 24 aug 2011, 22:56: Volgens dit artikel vervalt de garantie niet wanneer je laat repareren bij een ander dan de merkendealer. Garantiereparaties, die kosten je niets, moeten bij een aangewezen garage

Ik kan wel lezen hoor, had het ook gelezen maar dit strookt niet met de tekst:

-->> Wel mag de autofabrikant u verplichten om onderhoud dat onder de garantie valt uit te laten voeren door een aangewezen garage--

Want wat als ze het je mogen Verplichten en je voldoet niet aan die Verplichting ?
Dat moet dan toch consequenties hebben................en enige wat ik kan bedenken is dat je gezeik krijgt met de garantie want ze kunnen je geen boete geven als je je niet aan je Verplichting houd...............

Dus wellicht geen plicht bij je officiele Dealer te gaan/te blijven, maar wel naar een door hun aangewezen garage en dat zal ook een/hun merk garage zijn verwacht ik...........

ve
door verwijderd - Aug 24, 2011 om 23:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Om gezeik te voorkomen zou ik gedurende de garantieperiode gewoon het normale onderhoud door de dealer laten doen . Sommige zaken zoals bv. nieuwe banden hoeft niet via de dealer .

Eigenlijk vind ik € 160,- voor een kleine beurt niet veel , vergelijk het maar eens met andere merken .

Een bijkomstigheid is dat tegenwoordig alle auto's een boordcomputer hebben welke alleen met speciale apparatuur , software door de merkdealer kan worden uitgelezen .
Bij mijn auto gaat het olielampje af en toe knipperen als deze ververst moet worden alleen de merkdealer kan dit lampje resetten een andere garage of de kwikfit hebben deze apparatuur niet dus geen reset .
Ook waarschuwingen , adviesen en nieuwsbrieven van de importeur en / of fabrikant komen wel aan bij de merkdealers en niet bij de andere garages

Hans

ve
door verwijderd - Aug 25, 2011 om 08:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

stacey schreef op woensdag 24 aug 2011, 23:04:
pavoordf schreef op woensdag 24 aug 2011, 22:56: Volgens dit artikel vervalt de garantie niet wanneer je laat repareren bij een ander dan de merkendealer. Garantiereparaties, die kosten je niets, moeten bij een aangewezen garage

Ik kan wel lezen hoor, had het ook gelezen maar dit strookt niet met de tekst:

-->> Wel mag de autofabrikant u verplichten om onderhoud dat onder de garantie valt uit te laten voeren door een aangewezen garage--

Want wat als ze het je mogen Verplichten en je voldoet niet aan die Verplichting ?
Dat moet dan toch consequenties hebben................en enige wat ik kan bedenken is dat je gezeik krijgt met de garantie want ze kunnen je geen boete geven als je je niet aan je Verplichting houd...............

Ik denk dat ze je wel een "boete" kunnen geven. Het zal wellicht zo zijn dat je de reparatie zelf moet betalen, wanneer deze niet door de aangewezen garagist wordt uitgevoerd. Ik heb een zelfde soort verplichting bij mijn verzekering mbt schadeherstel.

Overigens heb ik mijn auto bij de merkendealer in onderhoud, ook na de garantie. Dat is voorwaarde om deel te nemen aan de "gratis" hulpdienst

ve
door verwijderd - Aug 25, 2011 om 10:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dit gaat over de nieuwe wetgeving.
http://newspaper.bovagkrant.nl/Bovagkrant/11/magazine.php?spread=4#/zoompage/4/

Eindgebruikers mogen niet worden verplicht onderhoud uit te voeren binnen het merkanaal teneinde hun garantie te behouden. Garantieregelingen bij de nieuwkoop mogen niet gebruikt worden om de markt af te schermen.

Dit lijkt me vrij duidelijk.

ve
door verwijderd - Aug 25, 2011 om 11:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

merkanaal moet uiteraard merkkanaal zijn :-)

ve
door verwijderd - Aug 26, 2011 om 13:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik vind het prijs verschil nog al aan merkelijk maar hoe kun je nou gaan bezuinigen op noderhoud als je auto nog zo jong is voor € .37.00 kun je toch niet veel verwachten er worden zo bij zo geen orginele onderdelen verwerkt wat kan dat voor gevolg hebben.Denk eerst tweekeer goed na voor je beslist.
joubaa

ve
door verwijderd - Aug 26, 2011 om 13:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn lampje bleef branden op het dashboard en ik naar de Suzuki ,
het was een storing van de Lambda Sonde kosten volgen de garagehouder 350,00 Euro.
Ik naar een ander toe en daar heb ik het laten maken kosten 145,00 Euro.
Nou die gratis hulpdienst heb ik er nu al uit als ik lid zou worden bij de ANWB.
Ik voel me altijd belazerd bij garage,s hoor.

ve
door verwijderd - Aug 26, 2011 om 13:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Uw garantie blijft want deze wordt niet gegeven door de dealer maar door de fabrikant.
Maar onderhoud aan uw, nog nieuwe, auto door derden laten uitvoeren zou wel eens goedkoop blijkt duurkoop kunnen zijn.
Zij beschikken meestal niet over de gespecialiseerde apparatuur welke voor uw automerk geschikt is.
Als het alleen om olieverversen gaat prima maar verder ondehoud daar zou ik nog een heel diep over na denken.
Indie u er voor kiest om uw Skoda niet bij een dealer te laten uitvoeren dan vervalt ook het recht op de Skoda mobiliteitsgarantie/service.

Succes, Mebo

ve
door verwijderd - Aug 26, 2011 om 13:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Velen mensen zijn lid van de ANWB of collega organisatie. Als je auto bij een dealer onderhoud zit daar die service ook in het pakket 24 uurs zorg en vervangende auto dat via een dealer naam. Maar dat het duurder is klopt wel maar je kunt als vak garage niet voor iedere auto een computer hebben staan om de juiste diagnose te stellen. Het probleem ligt gewoon bij techniek en iedere auto heeft zijn eigen techniek computer en software. Dat wil niet zeggen dat de vak garage slecht is maar heeft wel zijn beperkingen bij het het onderhoud van de auto omdat hij alleen maar een computer beschikt voor algemeen onderhoud dus niet echt diep op de techniek van het merk zelf dieper in kan gaan. Daardoor komt het ook voor dat deze garages niet alle reparaties kunnen uitvoeren. Ik heb vroeger bij een auto berging gewerkt. Ja zo heeft iedere garage zijn specifieke kennis. Ja kleine technische problemen kan een vak garage niet oplossen omdat hij/zij niet over de specifieke computer van dat merk beschikt en zo het probleem niet kan oplossen. Doorsmeren en klein onderhoud kan iedere garage maar als dat doet vervalt de dealer service omdat in de dure prijs is inbegrepen. Dit is wel per merk verschillend zie je onderhoudsboekje

ve
door verwijderd - Aug 26, 2011 om 14:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zou Quickfit maar vergeten, want zij zijn beslist niet van alle merken thuis, dus ook niet van Skoda. Een officiele dealer te duur ? Probeer dan een subdealer te vinden, die de auto en het type kent !

ve
door verwijderd - Aug 26, 2011 om 14:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

carli schreef op vrijdag 26 aug 2011, 13:36: Mijn lampje bleef branden op het dashboard en ik naar de Suzuki ,
het was een storing van de Lambda Sonde kosten volgen de garagehouder 350,00 Euro.
Ik naar een ander toe en daar heb ik het laten maken kosten 145,00 Euro.
Nou die gratis hulpdienst heb ik er nu al uit als ik lid zou worden bij de ANWB.
Ik voel me altijd belazerd bij garage,s hoor.

Ik wil hierbij opmerken dat sommige dealers hun prijzen een beetje aan de hoge kant hebben het kan zo zijn dat bij een ander dealer de prijzen lager ligger dat is in het algemeen aan het bedrijf hoewel winst men uit de onderdelen wil houden. Soms zijn tweedehands onderdelen kunnen ook goedkoper zijn. En kwaliteit is ook vereist. Maar dat je nu jaarlijks de ANWB kosten terug komen heb ik mijn twijfels of je hier wel winst uit haalt.

ve
door verwijderd - Aug 26, 2011 om 14:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

In mijn ogen is 160 euro voor een eerste beurt niet veel gedeeld door de 15.000km die er gereden is.Als je slim bent laat je dit zowiezo aan de dealer over.Ziet de dealer tijden de beurt iets wat onder de garantie valt dan kan dit gerepareerd worden.Ga je naar de Kwikfit waar ze nooit veel kunnen doen voor de 71.00 euro dan zal dit niet gezien worden met als gevolg dat het probleem zich pas meld net na dat de garantie verlopen is en dan?Gaat u dan naar de dealer waar u nooit geweest bent om het probleem vervolgens aan hun voor te leggen en dan bij hun te claimen?
Ik ga niet zeggen dat de kwikfit slecht is maar echt positieve verhalen heb ik er nog niet over gehoord.Ik zou er toch nog maar is goed over nadenken.

ve
door verwijderd - Aug 26, 2011 om 14:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Weet je de hele garantiekwestie is een vorm van klantenbinding/koppelverkoop. Om de garantie te behouden moet je wel naar de dealer voor de beurten, de dealer rekent de hoofdprijs en laat je de beurten niet doen, weg garantie. Neem nu Kia waar 7 jaar garantie de standaard is betaal je voor onderhoud 7 jaar lang de hoofdprijs. De importeurs zijn wel slim want de dealer verdient aan de verkoop van de auto maar bar weinig maar het verplichte onderhoud zijn de krenten in de pap.

ve
door verwijderd - Aug 26, 2011 om 14:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

37 euro is te mooi om waar te zijn, dus het is niet waar. Uit ervaring weet ik dat bij veel vestigingen van Kwik Fit altijd wel een mankement wordt gevonden bij een onderhoudsbeurt.
Ik vind het dan ook verstandig om tijdens de garantieperiode het onderhoud door de leverancier van uw auto te laten doen.
Let wel als een niet-merkdealer een onderdeel vervangt tijdens de gartantieperiode en als blijkt dat het geen origineel onderdeel is dat u problemen omtrent de garantie krijgt.
Zoals gewoonlijk zal in uw geval goedkoop onderhoud, duur onderhoud kunnen worden.

Ik zie met vreugde alle rode duimen tegemoet.

ve
door verwijderd - Aug 26, 2011 om 14:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ben het helemaal met rosenthal eens. Kwikfit maar snel vergeten want die vinden altijd wel iets dat buiten de 'kleine beurt' valt. Van zeer goed ingelichte kringen weet ik zelfs, dat ze bij kwikfit 'targets' hebben om bepaalde produkten die je helemaal niet nodig heb toch door de strot te duwen. Blijf ver uit de buurt van deze figuren.

ve
door verwijderd - Aug 26, 2011 om 14:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

gpsport schreef op vrijdag 26 aug 2011, 14:16: In mijn ogen is 160 euro voor een eerste beurt niet veel gedeeld door de 15.000km die er gereden is.Als je slim bent laat je dit zowiezo aan de dealer over.Ziet de dealer tijden de beurt iets wat onder de garantie valt dan kan dit gerepareerd worden.Ga je naar de Kwikfit waar ze nooit veel kunnen doen voor de 71.00 euro dan zal dit niet gezien worden met als gevolg dat het probleem zich pas meld net na dat de garantie verlopen is en dan?Gaat u dan naar de dealer waar u nooit geweest bent om het probleem vervolgens aan hun voor te leggen en dan bij hun te claimen?
Ik ga niet zeggen dat de kwikfit slecht is maar echt positieve verhalen heb ik er nog niet over gehoord.Ik zou er toch nog maar is goed over nadenken.

Natuurlijk kan je auto bij Kwifit een beurt geven, zij maken in het algemeen gebruik van lagere kwaliteit producten kopen partijen goedkoop in dus een band meer omleggen omdat die kapot gaat is niet het probleem. Een vak garage geeft een garantie dat in het algemeen de auto een aantal kilometer draait zonder gebreken. Ja en als een partij banden wordt afgekeurd door de maker en Kwifit gebruikt deze kan er niks met het product aan de hand zijn. Dat betreft ook Olie eigenlijk is het voldoende je auto maar een jaarlijkse onderhoudsbeurt te gegeven. Omdat er bij een dealers in het algemeen hoogwaardige producten worden gebruikt. Kan de smering makkelijk een ton mee. Maar bij garage die met grote afkeurde partijen inkopen en gebruiken omdat er bij de leverancier er vanaf moet. Heb ik toch iets meer twijfels over de kwaliteit van het geleverde product. Een 10.000 kilometer beurt hielt bij bij tijd in dat de auto veilig die aantal kilometers kunnen rijden. Maar ieder rijd op zijn eigen manier moet ik er ook bij zetten de ene rag en ander doet voorzichtig en trekt normaal op en ander schuurt rubber. Ik kon ruim twee ton met remblokken doen. Kwestie van defensief rijden optijd gas los en snelheid terug nemen. Maar andere rijden met de rem. Het stoplicht gaat op groen, dan heeft het geen zin gas te geven bij rood.

ve
door verwijderd - Aug 26, 2011 om 14:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat doet Kwik - Fit o.a voor die € 34.50.
Let wel er staat ook bij Vanaf.....
Voor welke auto geld dit?

•Controle op meer dan 20 belangrijke punten: o.a. uitlaat + katalysator, remmen, luchtfilter, verlichting, ruiten, schokdempers, accu, interieurfilter, banden en ruitenwissers.
Echter dit zijn punten die bij de eerste beurten van 15000 km niet veel op te controleren vallen.

Juist Controle!
En juist controle op artikelen die zij normaal gesproken ook verkopen!
En controle op 20 punten?
Bij mijn onderhoudsbeurten bij een Dealer worden al meer dan 40 punten gecontroleerd.
Nog maar te zwijgen over reiniging van diverse onderdelen.

Het zal hen eerder gaan om de vervolgbeurten.
En wat ben je dan duurder uit,als deze vervangen moeten worden.
Want zo goedkoop is Kwik - Fit nu ook weer niet.

ve
door verwijderd - Aug 26, 2011 om 14:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dit is het addertje onder het gras, je betaald de extra garantie die je zogenaamd krijgt dubbel en dwars. Ik ben zelf een gediplomeerd automonteur en ik zou mijn eigen wagen niet mogen onderhouden? ik koop wel een auto waar de garantie normaal is zoals het hoort te zijn, zonder winkelnering.
Het is nog te bezien of in dit geval winkelnering wel wettelijk zou mogen?

ve
door verwijderd - Aug 26, 2011 om 14:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Waar aan voorbij wordt gegaan : de garantie op de auto is een bepaalde periode.
Maar de roest/carrosserie garantie is vaak 6 jaar.
En die roest garantie is alleen van kracht als de auto regelmatig door de merk dealer wordt geinspecteerd.

ve
door verwijderd - Aug 26, 2011 om 15:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Blijft toch opmerkelijk dat mensen blijven denken dat iemand zonder de juiste gereedschappen en kennis een auto net zo goed kan onderhouden als iemand met de juiste gereedschappen en kennis.

In mijn omgeving ook een paar mensen met een auto die bij kwikfit werd onderhouden waarna je naar een paar jaar problemen krijgt wegens slecht onderhoud. Ben er zelf ook ooit ingetuind door naar een bovag garage te gaan ipv een merkdealer voor onderhoud, na een paar jaar sta je stil en komt de bovag garage er niet meer uit en breng je hem naar de merkdealer. Half uur later een telefoontje met de vraag of het ding uberhaupt onderhouden is, enfin een paar uur en een paar honder euro later reed ik weer rond in een auto die reed als nieuw.

Voor mij nooit meer iets anders dan de merkdealer. (toch vreemd trouwens dat leasemaatschappijen over het algemeen de auto's verplicht dealer laten onderhouden, zijn toch organisatie die graag het minste kwijt zijn)

ve
door verwijderd - Aug 26, 2011 om 15:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Tja bij kwik fit de auto een "onderhoud" beurt laten geven is vragen om moeilijkheden, moet je niet willen. Zelfs met een auto van dit bouwjaar en km stand zijn geheid schokbrekers,remmen en uitlaat aan vervanging toe, niet te vergeten de uitlijning. Omzet genereren is het motto en als het niet stuk is weet de bedrijfsleider er wel een oplossing voor, die verdient zijn bonus naar omzet. Al die actie's zoals apk keuring voor 20 euro zijn lokkertjes om je binnen te halen.
Toch is er sprake van monopolie, je koopt een nieuwe auto en bent verplicht het onderhoud bij de dealer te laten uitvoeren tijdens de gehele garantie periode. Wat ik eerder al aanhaalde Kia zadelt je met die 7 jaar op aan de dealer, slim dat weer wel. Stel je koopt een Kia voor zeg 10 duizend euro en per jaar aan onderhoud 1000 euro heb je in 7 jaar 7 duizend euro uitgegeven om je te verzekeren tegen reparaties die zouden kunnen gebeuren. Het ding is inmiddels geen kwartje meer waard maar er zit nog wel een duur betaalde garantie op.

ve
door verwijderd - Aug 26, 2011 om 15:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het bedrag van 160 euro wordt niet door de dealer zelf bepaald, maar door Skoda. Naar welke dealer je ook gaat, de prijs is altijd het zelfde.

ve
door verwijderd - Aug 26, 2011 om 15:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Marcel.

Als ik U was zou ik sowieso geen beurt bij de Kwikfit laten doen.

Mijn ervaringen hiermee zijn niet goed! De gebruikte materialen zoals Olie en Koelvloeistof zijn van zeer slechte kwaliteit. Heb hierdoor wel eens motorschade gehad. Ook de mensen zijn niet altijd even vakbekwaam.

Je kunt zelf ook wel nagaan dat een kleine beurt voor 37euro eigenlijk onmogelijk kan zijn.
Een beetje goede olie kost al gauw 40 tot 70 euro per 5 liter bij een auto-onderdelenshop.

160euro is aan de hoge kant, het loont dan ook zeker om rond te kijken.
Zou eens navraag doen bij een Volkswagen of Seat Dealer. Skoda is tenslotte VW Inside.

Heb zelf de auto in onderhoud bij de plaatselijke Seat garage. Kleine beurt kost me ongeveer 85euro en ze gebruiken goede materialen als Castrol olie.

Conclusie: Kwikfit snel vergeten en niet in hum mooie praatjes geloven?

ve
door verwijderd - Aug 26, 2011 om 15:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het is en blijft verkapte klantenbinding je kunt immers geen kant op en blijft gedurende de garantie periode gebonden aan de dealer, rij je gemiddeld tien duizend kilometer per jaar verlies je dik op het verplichte onderhoud, doe je vijftig duizend kilometer per jaar speel je kiet.

ve
door verwijderd - Aug 26, 2011 om 16:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Toen u uw auto ging kopen bent u toen ook bij de goedkope garage geweest met de vraag of zij aan u een Skoda konden leveren ??????

Ik denk het niet...... KwikFit verkoopt namelijk geen auto's, maar banden en aanverwante artikelen en is beslist geen auto-reparateur.....

Bedenk dat goedkoop wel eens duurkoop kan zijn.....

Hebt u al eens uitgerekend hoeveel het per kilometer kost????? Valt reuze mee denk ik ! ! !

Veel succes bij het overdenken van het voorgaande.... Dick...

ve
door verwijderd - Aug 26, 2011 om 17:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

stacey schreef op woensdag 24 aug 2011, 23:04:
pavoordf schreef op woensdag 24 aug 2011, 22:56: Volgens dit artikel vervalt de garantie niet wanneer je laat repareren bij een ander dan de merkendealer. Garantiereparaties, die kosten je niets, moeten bij een aangewezen garage

Ik kan wel lezen hoor, had het ook gelezen maar dit strookt niet met de tekst:

-->> Wel mag de autofabrikant u verplichten om onderhoud dat onder de garantie valt uit te laten voeren door een aangewezen garage--

Want wat als ze het je mogen Verplichten en je voldoet niet aan die Verplichting ?
Dat moet dan toch consequenties hebben................en enige wat ik kan bedenken is dat je gezeik krijgt met de garantie want ze kunnen je geen boete geven als je je niet aan je Verplichting houd...............

Dus wellicht geen plicht bij je officiele Dealer te gaan/te blijven, maar wel naar een door hun aangewezen garage en dat zal ook een/hun merk garage zijn verwacht ik...........

Wat hier staat is dat als je een reparatie onder garantie uit wilt laten voeren je verplicht bent om dit bij een garage te laten doen die aangewezen word door skoda, dit zal over het algemeen een dealer van skoda zijn maar kan ook welk willekeurige andere garage zijn zolang ie maar aangewezen word door de importeur dan wel skoda...

Onderhoud mag je daar laten doen waar jij zelf wilt echter je moet wel onderhoud uit laten voeren volgens het boekje en dit moet je uiteraard als je later beroep doet op garantie kunnen bewijzen...

Eerlijk gezegd lijkt kwik fit me geen goed idee!!!

ve
door verwijderd - Aug 26, 2011 om 17:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zou zeker niet na kwikfit gaan, zelf geen goede ervaringen mee.
Ik had toendertijd een opel astra van 4 of 5 jaar oud. De grote beurt bij Kwikfit was aanzienlijk goedkoper, maar ze konden alles gegevens niet uitlezen.......en weghalen dat de auto een beurt nodig had. Tijdens het rijden ging ineens een lampje branden......ik terug naar kwikfit........konden ze niet oplossen......stuurden mij door naar de opel dealer omdat ze het niet konden uitlezen......ik naar de opel dealer.......wat bleek zij hadden een draad vergeten weer vast te zetten.
Een prijs van 40 euro lijkt me trouwens ook niet realistisch. Ik zou je willen adviseren om tijdens de garantie in ieder geval bij je dealer te blijven.

ve
door verwijderd - Aug 26, 2011 om 17:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

O ja, stelt u deze vraag ook eens voor onderhoud om het onderhoud.
Of alleen om het behoud van de garantie.
Als mijn auto voor een onderhoudsbeurt naar de Dealer gaat, staat er altijd een
Gratis vervang auto gereed.
Je blijft altijd verzekert voor Mobiliteit.
Kom daar eens voor bij Kwik- Fit.
En er worden niet zomaar onderdelen vervangen als dit niet strikt noodzakelijk is.
Ook bestaan er [bij mijn merk auto] geen zogenaamde kleine en/of grote beurten.
Maar worden alle beurten voor een vast onderhouds bedrag en op kilometerstand gedaan.
Dus weet je van te voren dat bij een km beurt van bijv. 60.000 km bepaalde
onderdelen aan een extra controle onderworpen en eventueel vervangen moeten worden.
Ook onder het motto... Mobiliteit verzekerd.
Bij elke onderhouds beurt word dan ook de 24 uurs service verlening verlengd.
Daar ben ik bij Kwik- Fit echter niet zo zeker van.

ve
door verwijderd - Aug 26, 2011 om 17:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het is logisch dat men binnen de garantieperiode met een gebrek terug moet naar de merkdealer.
Als de Skoda dealer een garantie reparatie uitvoert kan hij de kosten op Skoda verhalen.
Daarover zijn afspraken tussen de importeur of fabriek met de merkdealer.
Als er in de garantie periode wordt gerepareerd door een NIET merkdealer dan moet je dat zelf betalen.
Want die heeft geen afspraak met Skoda.
Weetje : wist u dat Skoda voor het vallen van de oost muur werd vervaardigd door dwangarbeiders en gevangenen ?

ve
door verwijderd - Aug 26, 2011 om 20:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kijk een op het forum van kwikfit?
Dan ga je nooit daar naar toe.

ve
door verwijderd - Aug 26, 2011 om 21:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

kwik fit komt bij mij nooit meer aan mijn auto.
de olie heeft niet de juiste donuts.
als er problemen ontstaan word uw bewijs om aantevoeren dat het niet de schuld van kwikfit is wel heel moeilijk.
er word standaard bij de dealer een nieuw olie filter gemonteerd.
boven dien als er niewe soft wear is word het niet altijd aan de klant verteld.
dat weten ze bij niet zo kwikfit geen moer van
dat gebeurt bij vele merken dat van sensoren de band breedte groter word voor de div sensoren..
nee in de garantie maar even de dealer.
of u moet naar een universeel gaan die goede contacten heeft met de dealer.
die letten ook beter op de div soorten olie.
als u een roet filter heeft en u gebruikt geen lowsaps olie dan zijn problemen verzekerd.
wilt u dit gaan gokken wees verstandig.

ve
door verwijderd - Aug 27, 2011 om 00:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat een gehakketak, vervalt de garantie nou wel of niet als ik het onderhoud laat doen door een ander dan de merkdealer? Ik wil wel opmerken dat ik (mijn auto is negen jaar oud) al jaren naar Kwikfit ga voor keuring en onderhoud. Nooit problemen gehad, een keer werd ik (terecht) gebeld dat het profiel van mijn voorbanden op de grens zat. Bij de dealer betaal je veel te veel, ik werd zelfs eens opgebeld omdat de handrem afgesteld moest worden, een klusje van niets dat apart betaald moest worden, viel zogenaamd buiten de beurt. Ik heb voor de grap eens bij de merkdealer vlak voor de beurt zelf het ruitensproeierreservoir gevuld. En ja hoor op de factuur staat hiervoor toch
€ 4,50 vermeld (er kon echt geen druppel meer bij). Dat is wat de zogenaamde merkdealer doet bij een beurt, gewoon alle items afvinken, of het echt allemaal gebeurd weet je niet. Wel kun je er van op aan dat je meer dan het volle pond betaald. Het beste kun je op zoek gaan naar een goede kleine vakgarage, waar er nog persoonlijk contact is. Iedereen die denkt dat de merkdealer betere onderdelen en gereedschap gebruikt, droom maar lekker verder. Maar zorg wel
voor voldoende saldo op je rekening.

ve
door verwijderd - Aug 27, 2011 om 00:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als ik u een goede raad mag geven, ga zeker niet naar Kwik-Fit voor een onderhoudsbeurt. Ze zijn niet voor niets zo goedkoop. Zelf heb ik een nieuwe uitlaat bij hen onder mijn auto laten zetten. Bij een volgende contrôle beurt kwam hij niet door de keuring, wat bleek ze waren de katalisator vergeten aan de uitlaat.
Ben onmiddellijk naar mijn eigen merk garage gegaan, die hem er toen tussen hebben gezet.

ve
door verwijderd - Aug 27, 2011 om 01:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kwikfit heeft af en toe ook zo'n stuntaanbieding : apk voor 29 euro.
Maar als je eenmaal bent binnengelokt voor dat leuke prijsje berg je dan maar.
Ik weet van iemand die er gewerkt heeft dat de bedrijfsleider een fikse bonus per maand op zijn salaris ontvangt als de monteurs veel vervangen.
De bedrijfsleider motiveert zijn personeel om zoveel mogelijk reparaties te "bedenken" om aan zijn maand bonus te komen.
Voor dat lokkertje van 29 euro apk wordt je "leeggeschud" als je geliefde autootje eenmaal binnen is.
Mijn buurman ging ook voor de apk naar kwikpik, zijn banden werden voor de apk afgekeurd (dat is nou ook toevallig, kwikpik verkoopt banden) en hij zei dat hij later terug zou komen.
Ik vertelde hem dat die banden nog ruim voldoende loopvlak hadden.
Een eerlijke garagist bevestigde wat ik hem gezegd had.
Een jaar later was er nog steeds voldoende rubber, en de auto werd goedgekeurd, met de banden die kwikpik een jaar tevoren had afgekeurd.

ve
door verwijderd - Aug 27, 2011 om 02:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat wil je garantie of goedkoop onderhoud met het risico garantie te verliezen als je niet exact doet volgens de voorwaarden. Sleutel jezelf eens volgens het instructieboekje een lampje te vervangen is je garantie zo maar weg.
Conclusie die gegeven garantie met alle voorwaarden is een wassen neus.Ze bieden garantie enkel met de bedoeling deze in onderhoud heel snel terug te verdienen. En garantie is maar een woord. Heb je een probleem sputtert het heftig en geeft men vaak niet thuis of schikt de dealer.

Dit is allemaal fake .Want de wet is er al lang. Koop je een nieuwe auto dan heb je wettelijke garantie dat ie doet wat ie moet doen.Lukt dat niet moet je rechtshulp zoeken.En opdat niemand dit doet verzinnen verkoopmachines van alles zonder straf. Gaan we massaal verenigd naar de rechter is het direct voorbij met deze schimmige garanties.

ve
door verwijderd - Aug 27, 2011 om 08:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nou, Stacey, volgens mij kun je NIET lezen.

Er staat ondubbelzinnig geschreven dat je voor reparaties bij alle garages kunt gaan zonder de garantie te verliezen.
Alleen wanneer je iets laat repareren dat onder de garantie valt, dan mogen
ze een garage voorje uitkiezen.
Voor alle andere zaken, dus die zaken die niet onder de garantie vallen, kun je dus gewoon naar een willekeurige garage zonder dat je garantie verliest.

Overigens: wanneer zo'n willekeurige garage toch iets repareert dat onder de garantie valt, verlies je niet automatisch de volledige garantie, zeker niet die
over de delen van de auto die met die reparatie niets van doen hebben.

ve
door verwijderd - Aug 27, 2011 om 09:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat een hoop onzin staat er weer tussen!!
@Ron530
lees dit nou maar eens .
Wat er onveranderd blijft tot 2023.
http://newspaper.bovagkrant.nl/Bovagkrant/11/magazine.php?spread=4#/zoompage/4/

ve
door verwijderd - Aug 27, 2011 om 11:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Arnold.

Ik heb het voordeel dat ik in het Duits/Nederlands grensgebied woon, met mijn Toyota ga ik naar een Duitse Toyota garage waar een grote onderhoudsbeurt
€130,00 , en nieuwe remmen voor (schijven en blokken) €140,00 goedkoper Zijn.

ve
door verwijderd - Aug 28, 2011 om 10:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Weetje : wist u dat Skoda voor het vallen van de oost muur werd vervaardigd door dwangarbeiders en gevangenen ?
beste wimmi20 uw opmerking hierboven geplaatst heeft natuurlijk niets te maken met de vraag over garantie of over kwikfit maar over een regime dat niet meer bestaat .
dan over kwik-fit in venlo ben ik daar zeer goed geholpen onze akku begaf het voor onze huisdeur ,de auto in kwestie was een chrysler pt-cruiser,gebeld naar de dichtsbijzijnde dealer (47 km rijden) en deze zei keihard komt u maar naar ons toe met de pt-cruiser , de kwikfit loste dit anders op en zorgde er voor dat wij snel een andere vervangende akku (dus niet orgineel) kregen.
het is dus maar net aan welke kant van de streep je staat ervoor of erachter

ve
door verwijderd - Aug 28, 2011 om 11:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Toch adviseer ik om bij de merkdealer te blijven. Kwik Fit heeft geen 24 uurs sevice, mijn merkdealer heeft wel een 24 uurs dienst. En ik heb daar 2x naar tevredenheid gebuik van kunnen maken.

De eeste keer kwam ik met mijn volkswagen door motor pech stil te staan. Een een telefoontje naar volkswagen en binnen 30 minuten waren zij aanwezig. Mijn auto kon niet ter plaatse worden gerepareerd dus op sleeptouw naar de garage.
In de garage kreeg ik een leen auto en kon ik mijn eigen volkswagen na 2 dagen ophalen. Ondanks dat de auto 5 jaar oud was, was alles gratis, mobiliteitsgarantie.

De 2x, 100 km buiten mijn woonplaats op een zondagmiddag een lekke band.
Met geen mogenlijkheid kreeg ik de lekke band los geschroefd, dus maar weer bellen naar de service dienst. Na ca. een uurtje wachten kwam de servicedienst voorrijden en was de lekke band snel verwisseld. Nu verwachte ik wel een flinke rekening, maar dit viel ook weer onder de mobiliteitsgarantie.

Om deze reden zal ik nooit en te nimmer naar Kwik Fit gaan daar zij een dergelijke hulpdienst niet hebben.
Bij volkswagen kan je altijd op deze service rekenen zolang je je houd aan de onderhoudsvoorschriften volgens hun boekje.
Kwik Fit is goedkoper als een merkdealer, maar zullen nooit die service kunnen geven die je bij de merkdealer wel hebt.
Ik betaal dan liever iets meer voor het onderhoud, maar als je stil komt te staan dan heb je je geld dubbel en dwars weer terug verdiend.

ve
door verwijderd - Aug 28, 2011 om 13:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kowalski,

uw antwoord heeft natuurlijk niets te maken met de vraag.
Niet uw reactie op oost muur.
Niet uw ophemelen van kwikpik.
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

kowalski schreef op zondag 28 aug 2011, 10:54: Weetje : wist u dat Skoda voor het vallen van de oost muur werd vervaardigd door dwangarbeiders en gevangenen ?
beste wimmi20 uw opmerking hierboven geplaatst heeft natuurlijk niets te maken met de vraag over garantie of over kwikfit maar over een regime dat niet meer bestaat .
dan over kwik-fit in venlo ben ik daar zeer goed geholpen onze akku begaf het voor onze huisdeur ,de auto in kwestie was een chrysler pt-cruiser,gebeld naar de dichtsbijzijnde dealer (47 km rijden) en deze zei keihard komt u maar naar ons toe met de pt-cruiser , de kwikfit loste dit anders op en zorgde er voor dat wij snel een andere vervangende akku (dus niet orgineel) kregen.
het is dus maar net aan welke kant van de streep je staat ervoor of erachter

ve
door verwijderd - Aug 28, 2011 om 13:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

De meeste reacties hebben niets met een gedeelte van de vraag van doen, met name kwik fit. Om garantie te houden moet de fabrikant Skoda in dit geval wel de onderhoud historie weten, de aangewezen persoon is dan natuurlijk de dealer. Tja die rekent de hoofdprijs alhoewel is dat wel zo het is niet alleen onderhoud maar ook inspectie van vitale delen. Toch ik blijf ik er bij dat garantie op automobielen wordt uitgebuit, je kan immers geen kant op en zit met hoge onderhoudskosten die waarschijnlijk niet nodig zijn.

ve
door verwijderd - Aug 28, 2011 om 16:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja , jongeman ?
Ik , 68 jr . heb zo,n slechte ervaringen gehad met
Kwik-Fit , al JAREN ,
ging ik weer erheen . Hun advies , Band niet te reparen ,
2 nieuwe nodig ! Andere garage , band gerepareerd ,
2e is nog goed .
APK , afgekeurd , met veel reparaties , andere garage ,
afgekeurd met minimale reparaties !
Nu heb ik eindelijk eens een duurdere auto , maar ik
DENK er niet over om nog eens naar Kwik-Fit te gaan !

ve
door verwijderd - Aug 29, 2011 om 08:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Uw fabrieksgarantie vervalt niet als u uw onderhoud ergens anders laat uitvoeren.
Maar wel de lakgarantie e.d. Die geldt alleen bij dealeronderhoud.

Maar vergis je niet in de prijzen van Kwikfit, dat is altijd een vanafprijs en daar komt van alles en nog wat bij en als je geluk hebt kom je op die 160 euro uit. Maar eerder er boven.