me
door messel Nov 8, 2003 om 00:03
Elektronica & tv

Stofzuiger Kirby

Kent iemand de stofzuiger /multiapparaat van het merk Kirby? Is dit een betrouwbaar merk en zijn de aanschafkosten van € 3.000,00 dit waard?

56373 23 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 11:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

via www.kirbyservice.nl kan je wellicht meer te weten komen over deze stofzuiger en voor goedkopere prijzen dan die van € 3000,= zou ik toch eens gaan kijken op: http://witgoed.2dehands.nl/markt/witgoed_schoon/stofzuigers.html hier staan hele interessante aanbiedingen en een stuk goedkoper! succes ermee!
groetjesssss

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 11:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb een avond bijgewoond waar mensen werden gevraagd voor de verkoop(De verdiensten voor de verkoper per machine € 750,00!) In 1e instantie was ik onder de indruk van dit apparaat maar in 2e instantie kritischer! Veel mogelijkheden zullen nooit worden benut, zoals het stofvrij schuren.. nooit geen vlekken meer op je bankstel dankzij het kunnen aanbrengen van een Scotchguard via de Kirby!
De demonstratrie leek indrukwekkend & ik zou er bijna zijn ingetuind. Er wordt met een Kirby een deel van de vloer gereinigd die ervoor met een "normale" Philips 1800 Watt stofzuiger was gereinigd. Volgens de experts wordt met een gewone stofzuiger ca de helft weer door het filter door de kamer teruggeblazen!?. Verplaatsing van vuil zogenaamd! Er werd zelfs een Kirby op het uitlaatfilter van de Philips gezet waarna bleek dat er heel veel vuil via dit filter in de Kirby terecht kwam. Of zou er geen filter in de Philips hebben gezeten? Of misschien gescheurd??Of.? Het gaat er allemaal zo Amerikaans overrompelend vlug aan toe..
Er is in Nederlang volgens mij een zeer beperkte markt die zo'n machine kan en wil aanschaffen.Er is zoveel geld mee gemoeid en het is zo'n ingewikkeld ding (je moet echt studeren om alles een klein beetje te snappen) dat het zeer moelijk zal zijn om er aan onbekende een te slijten. Als het je al lukt zal het waarschijnlijk een familielid of vriend zijn, waarna je voor het leven ruzie zult hebben met deze persoon!
Degenen die zich zo'n machine kunnen permiteren leven dermate dat ze zich een schoonmaakploeg kunnen veroorloven en ieder jaar nieuwe vitrage, auto, vloerbedekking, alles kunnen laten schilderen, schuren, witten en behangen.
Ik geloof!! Maar ben niet gek. Da's niks voor ons gewone lieden.... En voorat mijn vrouw eerst gaat lezen hoe ze devloer moet gaan schoonmaken is het al gebeurd met de ormale middelen.
Succes maar weest op uw hoede..

Kees

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 11:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

hmmm prima verhaal en goed dat je kritisch bent... 't is in feite net zo blablabla als in die TellSell tv... "amazing" allemaal op tv, maar in de praktijk... als je de helft gelooft is 't al veel lijkt me...
groetjessss

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 11:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Eerlijk gezegd - Koop een Dysen - veel beter en krachtig !

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 11:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een stofzuiger van Kirby is absoluut zijn geld niet waard. Hij doet niet anders dan elke andere goede stofzuiger ( bv een Nilfisk). Geef aub hier je geld niet aan uit. De enige die hier iets aan heeft is de arrogante verkoper.

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 11:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een stofzuiger van Kirby is absoluut zijn geld niet waard. Hij doet niet anders dan elke andere goede stofzuiger ( bv een Nilfisk). Geef aub hier je geld niet aan uit. De enige die hier iets aan heeft is de arrogante verkoper.

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 11:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb lang geleden (1995) zelf als Kirby verkoopster gewerkt. Het is een prachtig veelzijdig apparaat. Maar € 750,= te duur. Ik geloof overigens niet echt dat er van de goede naam die Kirby Nederland in '95 probeerde op te bouwen door van uit 1 kantoor te werken meer veel van over is. Maar om nu een duidelijk antwoord te kunnen geven of de Kirby het geld waard is kan ik zelfs niet. Als je het geld toevallig heb liggen hou ik je niet tegen maar verder zou ik zeggen wees heel voorzichtig. Want van de 65 functies die de Kirby heeft gebruik je er in de praktijk maar 2!!!

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 11:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Thuis gebruiken wij dagelijks de Kirby-stofzuiger. Compleet zonder problemen. Natuurlijk is hij duur in de aanschaf (€3000,- is niet niks), maar hij voldoet absoluut aan de eisen! Het is sowieso absoluut waar dat hij een enorme zuigkracht heeft! Wij hebben geen problemen ondervonden aan het gebruik van de Kirby. het enige vervelende is dat je het met veel bijbehoren moet kopen, en dat het ombouwen van de stofzuiger zelf niet bijzonder makkelijk is. Maar je wordt er vanzelf handig in... Wat mij betreft krijgt de stofzuiger een dikke voldoende, en de arrogante verkopers moet je er dan maar bij nemen! ;)

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 11:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

nou zie ik telkens 2 verschillende bedragen: € 3000,- en € 750,-
wat kost die Kirby nou eigenlijk precies... wel een gigantisch verschil...

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 11:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

+/-€ 3000 ik werk er zelf en ik weet wat hij kan.
Het is echt geen prutsding ofzo, en ziet er ook heel anders uit dan de sakura en de hyla.

ve
door verwijderd - May 7, 2004 om 13:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

kijk eens op www.marktplaats naar een 2e hands daar worden ze al aangeboden voor 200 euro en vraag je eens af waarom er zo veel staan ik ben zelf gebruiker van een water filter systeem (van polti) mijn ouders hebben een 2ehands hyla van 400 euro  en dat kan ik toch wel aanraden er is al een stofzuiger met water filter systeem van 450 euro dat scheelt heel veel invergelijk met een  stofzuiger van 3000 euro

en ja je moet het water niet 2 dagen laten staan in de bak dan gaat het stinken  maar als je afgewassen heb laat je toch ook het water niet in de wasbak staan

met vriendelijke groet meriam

ve
door verwijderd - Oct 13, 2004 om 17:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb bij mijn verkoper eens nagetrokken of het klopt dat hij er 750 Euro aan overhoudt. Volgens hem is het veel minder, hij zei uiteraard niet precies hoeveel maar wel dat als je "Euro" door "gulden" vervangt we veel dichter bij de waarheid zitten. Hij heeft zijn eigen marge wel eens vergeleken met die van verkopers van andere soorten artikelen, en dan kwam die van Kirby er lang niet als de beste uit. Geloof het of niet...

Het blijft een hoog bedrag maar de prestaties zijn geweldig. En lastig te bedienen? Valt reuze mee, vind ik.

Een goed signaal vind ik ook wel dat ik de verkoper altijd kan bellen, en dat hij standaard zelf kort na de verkoop weer contact zoekt met de klant, en later nog eens aanbiedt langs te komen voor uitleg. Schijnen vooral oudere mensen wel gebruik van te maken. Maar misschien is "mijn" verkoper (werkt in Friesland) beter dan "de gemiddelde" Kirby-verkoper... ;-)?

Heb op internet veel reacties, discussies, reviews over de Kirby gevonden en daar zitten niet veel negatieve bij. Tja, die prijs, die wordt wel vaak in kritische zin genoemd. Ik hoop maar dat mijn Kirby 40 jaar meegaat (zoals mijn verkoper zei)... dan valt het nog wat mee. Of ik nog kan stofzuigen als ik 107 ben weet ik niet, maar het is aardig hem te kunnen nalaten aan je kinderen als waardevol onderdeel van je inboedel. Zouden ze erom vechten?

Een vader te Leeuwarden.

ve
door verwijderd - Oct 13, 2004 om 18:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb 2270 Euro betaald, heb vrij weinig accessoires genomen, dat zal een deel van het verschil uitmaken (met het door u genoemde 3.000,-), maar vast niet alles. Zou de ene verkoper meer vragen dan de ander? Zijn verhaal was dat de prijs eigenlijk 2670 was maar dat hij 400 Euro korting gaf bij betaling ineens of in drie maanden.

Huisvader te Leeuwarden

ve
door verwijderd - Feb 27, 2005 om 18:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb thuis een demonstratie van Kirby gehad.Ik vindt het meer een industriestofzuiger.Toen ik zei dat ik niet zoveel geld had,probeerde ze me een lening aan te smeren.Ze ging zelfs zover dat ze het KBR opbelde of ik niet op de zwarte lijst stond.Toen heb ik haar met Kirby en al op straat gegooid, Richard

ve
door verwijderd - Feb 27, 2005 om 19:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

De Kirby kost 3000.De provisie voor degene die hem verkoopt is 750 euro,Richard

ve
door verwijderd - Mar 1, 2005 om 11:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat lul jij nu blessie,750 euro.Dat is het bedrag wat jij kreeg als je iemand zo'n hoovercraft in z'n maag splitste,Richard.

ve
door verwijderd - Mar 21, 2008 om 16:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

 Ik verwijs naar de volgende links:

http://www.internetoplichting.nl/cgi-bin/yabb/YaBB.cgi?num=1174404633/60#68

http://kassa.vara.nl/portal?_scr=cons_question&qid=181528&cat=25470

http://websitejudge.com/nl/wonen/stofzuigers/www.kirby.nl

 http://nl.wikipedia.org/wiki/Kirby_Company

Echt een revolutionaire stofzuiger, kijk hier>

http://www.siemens.nl/huishouden/huishouden/030303_sensor.aspx?mg=21

Groeten

ve
door verwijderd - Mar 4, 2009 om 10:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb ook een kirby. gebruik hem nooit! toen belde het bedrijf uit woerden, wilde een demonstratie geven, zeiden niet waarvoor, laten komen, nou, je kan er meer als ik dacht, maar ik hoef niet meer. de verkopen bood 400 euro voor mijn oude, moest ik denken, maar 3 weken later toen ik zei; oke, je mag hem hebben voor die prijs, krijg je er nog maar 200 euro voor! en dat noemen ze garantie, service! hij maakt veel lawaai, onhandig in gebruik, veel te zwaar., nee, ik hoef hem niet meer!!

ve
door verwijderd - Jun 6, 2009 om 00:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

voor zoveel geld kun je een stofzuir kopen en nieuwe vloerbedekking apparaat is het zeker niet waard mijn dochter is ook zo gek geweest om er een tekopen heeft hem weer verkocht voor een paar cent en heeft gewoon een miele stofzuiger gekocht dat werkt zeker zo goed maar dat was een dure leer

ve
door verwijderd - Dec 17, 2013 om 23:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een Kirby is peperduur, maar er zijn er ook tweedehands te koop. Ik kocht er eentje bij een kringloopwinkel voor 65 euro, compleet met alle toebehoren.

En ja, het is echt een heel goede stofzuiger. Door de roterende borstel wordt het tapijt mooier en schoner dan met een gewone stofzuiger. De roterende handborstel haalt met gemak kattenhaar van de stoelen en maakt mijn automatten en stoelen weer nieuw.

Nadelen: het is een zware jongen en hij gaat niet onder stoelen, lage kastjes en het bed. Dan moet de zuigmond eraf en de slang eraan, dat vraagt gewenning.

Er wordt gezegd dat ze een mensenleven meegaan, en dat zal best. Er zit geen plastic aan. De mijne is 20 jaar oud en veel gebruikt zo te zien maar mankeert niets.

Samengevat: niks mis mee, reinigt als geen andere, zeker als je huisdieren hebt, oerdegelijk, maar laat de aanschaf van een nieuwe over aan een prof en zoek een goeie gebruikte. De zakken zijn gewoon via internet te koop en bij Handyman.

ve
door verwijderd - Dec 17, 2013 om 23:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

@olaftenbroek, dit item is gestart op zaterdag 8 nov 2003, 00:03, ik denk even heel voorizchtig dat TS inmiddels na meer dan 10 jaar geleden de vraag te hebben gesteld wel er uit zijn wat zijn beslissing betreft.

ve
door verwijderd - Mar 3, 2015 om 16:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Kirby mislijd je !
1 maand geleden kregen wij een enqute aan de deur over schoonmaken in je huis.
Er werd verteld als wij mee zouden doen, we kans maakten op een gratis schoonmaakbeurt in een deel van het huis zoals keuken, huiskamer, voeren of badkamer enz. Kortom de enquete hebben wij gedaan. 2 Weken geleden werden wij gebeld door het zogenaamde onderzoeks bureau dat wij uit gekozen waren voor een gratis schoonbeurt in een deel van ons huis en vroegen aan ons welk deel wij gratis schoon gemaakt zou worden. Wij gaven op de Badkamer kalk vrij gemaakt zou worden. Er werd een afspraak gemaakt dat de badkamer gratis gereinigd werd en klak vrij gemaakt zou worden door het schoonmaak bedrijf.
De afspraak was vandaag om 11:00 uur. Om 11:00 uur stond een keurige jonge man, net in pak met een koffer voor de deur, wat wij al vreemd vonden dat hij de badkamer kalk vrij zou maken. Hij wou even een kleine demostatie geven wat de Kirby stofzuiger allemaal kon voordat hij de badkamer kalk vrij ging maken.
De kleine demostratie duurde veel langer dan dat wij dachten, een prachtig apparaat met een verbluffend resultaat moet ik wel zeggen, maar toen hij de prijs van het apparaat vertelde schrokken wij wel, maar liefst €. 3250,=, het kon ook in delen betaald worden of op afbetaling van €. 150,= per maand ! Zelfs bood hij aan om evt. bestaande leningen over te nemen tegen een lage rente als wij maar het Kirby apparaat zouden aanschaffen. Hij bleef maar praten en steeds meer resutaten laten zien die al eerder in dit onderwerp door andere vermeld zijn.
Na 2 1/2 uur waren wij het zat en heb hem verteld dat de zogenaamde enquete van schoonmaken er mislijdend zijn en een overkapte manier was om het Kirby apparaat aan de man te brengen. Ook had deze vertegenwoordiger steeds contact met zijn baas en kwam steeds met aanbiedingen om de prijs te laten zakken, waarwij niet intrapte. Na bijna 3 uur heb ik hem met dwang (huisvreudebreuk) verzocht ons huis te verlaten, genoeg is genoeg, maar hij bleef tot het laatst proberen om het apparaat te slijten. Eindelijk hij was met zijn prachtige Kirby apparaat het huis uit. Dus mensen pas op !!! trap hier niet in en doe niet mee met zo'n mislijdende enquete. En de vraag of dit apparaat die €3250,= het waard is, ik denk het niet ! Het is mij inziens een veredelde stofzuiger met een goed resultaat.
Als ik een grote geldprijs zou winnen zou ik heb misschien aanschaffen, want het blijft een hele hoge prijs !

ve
door verwijderd - Mar 3, 2015 om 18:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat een "leuke" manier om binnen te komen. Maar ja het woord "GRATIS" en "KANS" en men trapt er in.