me
door meisie May 12, 2008 om 16:24
Vrije tijd & tuin

Vliegengordijn

Er zijn tig soorten vliegengordijnen. Weet dus niet welke het best insekten buiten de deur houden, dus mijn vraag is: Welk vliegengordijn werkt het beste,is evtl. het sterkst en komt niet steeds tussen de deur als je sávonds de deur sluit?

Maar welke het best insektenwerend is is mijn voornaamste vraag.

83667 24 Rapporteer

grindweg
door grindweg - May 12, 2008 om 16:36
2308 Antwoorden / 28 Vragen

een met brede stroken maar een hordeur is het aller beste

kiran
door kiran - May 12, 2008 om 16:39
2791 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo meissie

Dit is een lastig vraagje. Ik heb zelf een nogal duur vliegen-gordijn vorig jaar aangeschaft van de Gamma. Bijna 60,00 euro! En de bovenlat laat elke keer los, of je trapt tegen de onderkant .... weer die bovenkant los.

Ik krijg het idee, dat die goedkope horren die je bv bij Blokker kan kopen voor rond de 10,00 euro nog het beste zijn.

Dus welk het beste werkt? Zoek in ieder geval een dicht mazige, en met een zware onderrand, zodat hij loodrecht en 'zwaar' hangt.

Succes, groet, kiran

kleinepier
door kleinepier - May 13, 2008 om 14:49
42 Antwoorden / 0 Vragen

goeden dag ik heb hier een hartman hor deur of tewel een schuifdeur werkt perfect en je heb er jaren wat aan de gelijde rail zit aan de onder en boven kant geschroeft dus die zitten stevig vast en de buiten deur kan gewoon dicht en  je heb er ook geen omkijken naar je heb nu ook die harmonika deuren zijn nog mooier en beter maar er hangt wel een prijs kaartje aan reken maar tussen de 80 / 100 euri s

gr rinus

SD
door SD1 - May 13, 2008 om 14:50
91 Antwoorden / 50 Vragen

ik heb zelf al 12 jaar een vliegengordijn van torresol, deze is met haakjes en buisjes en je moet ze zelf in elkaar zetten nu is hij na 12 jaar versleten maar ik heb weer een nieuwe besteld je kan ze ook kant en klaar krijgen bij de marskramer maar dan zijn ze twee keer zo duur,

he
door heiligje - May 13, 2008 om 15:03
1 Antwoorden / 0 Vragen

kijk op:www.kleurmijninterieur.nl daar moet je ze zelf in elkaar zetten en er zijn ook kant en klare vliegengordijnen,tís net wat je wilt en wat je ervoor wilt betalen. Mijn ervaring is dat die goedkope vliegengordijnen vaak snel kapot zijn, bij mij met kinderen en huisdieren kun je beter de betere kwaliteit kiezen en tenslotte ben je toch goedkoper uit dan al die goedkopere na vele jaren. Je krijgt 5 jaar garantie en mag het patroon kiezen uit vele soorten.

l1ntje
door l1ntje - May 13, 2008 om 15:19
13 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb sinds enige jaren een Torresol vliegengordijn. Werkt perfect kijk even op www.torresol.nl Is niet goedkoop maar is van een zeer goede kwaliteit en je kunt het zelfs wassen. Kant en klaar te koop, maar je kunt het gordijn ook zelf maken. Heel veel mogelijkheden. Succes

hu
door huiberdina_1 - May 13, 2008 om 15:22
19 Antwoorden / 2 Vragen

Ik heb er al veel geprobeerd maar geen een hielp echt goed. Daarom ben ik maar op een berg in Spanje gaan wonen. Kan voor het eerst in mijn leven tot diep in de nacht buiten zitten en daarna slapen met alle ramen open zonder geprikt te worden. Ik kan  iedereen die gek wordt van de muggenbeten van harte aanbevelen om ook hier heen te komen.

diesje
door diesje - May 13, 2008 om 15:26
1 Antwoorden / 1 Vragen

Wij hebben sinds vorig jaar, een die je helemaal zelf moest rijgen. Was heel veel werk, maar hij werkt super goed. Als je er een neemt met kunststof omhulsel die buigen om en breken niet. Mocht ie toch een keer tussen de deur komen. Je buigt 'm dan zo weer terug. Het is even een uitgave maar je hebt heel veel kleuren en patronen waar je uit kunt kiezen. Ook een groot voordeel je bepaald zelf de breedte en de lengte. Dus ook voor dubbele tuindeuren is het ideaal. Je krijgt 'm gelevert als kunstof kokertjes en haken. En dan haak je 'm zo in elkaar.

Wij zijn er erg tevreden mee.

marann
door marann - May 13, 2008 om 15:32
38 Antwoorden / 15 Vragen

Meisie als je echt voordelig uit wilt zijn koop je een stuk stevige vitage op de markt met een loodveter er onder in een zoompje boven in en je hang hem voor de deur. Ook kun je bv lange batisten vitrage (dit is steviger dan gewone vitrage) nemen en je hebt geen last meer van vliegen.

Succes! Marann

l1ntje
door l1ntje - May 13, 2008 om 15:40
13 Antwoorden / 0 Vragen

De antwoorden van verschillende mensen bv kleurmijninterieur etc. zijn ook Torresolgrodijnen. Het bedrijf zelf zit in Helmond, maar je kunt ook op hun website kijken. Je geeft de maat op van je deurkozijn en zij bepalen hoeveel hulsjes en haakjes je nodig hebt. Wanneer je zelf je gordijn wilt maken heb je wel even werk, maar je kunt het samen met je kinderen doen. Leuk werkje. Het gordijn waait niet op.

wi
door wilma68_1 - May 13, 2008 om 16:15
8 Antwoorden / 7 Vragen

Ik heb even op de site van Torresol gekeken. Volgens mij zit er ruimte tussen de hulzen, komen de vliegen hier niet doorheen??

sa
door salomon - May 13, 2008 om 16:19
8 Antwoorden / 4 Vragen

Hordeur is veruit het beste, maar ook het duurste. Voordeel is wel dat deze ook werkt tegen muggen en je dus de deur tot diep in de nacht open kunt laten.

pl
door plodder - May 13, 2008 om 17:34
2 Antwoorden / 0 Vragen

Degene die reageren met een "vliegengordijn" hebben de vraag niet goed gelezen.

Wat is lezen toch moeilijk. ( en schrijven)

es
door estestpro - May 13, 2008 om 17:36
20 Antwoorden / 21 Vragen

Het systeem Hartmann met boven- en ondergeleiding van stalen profielen bevalt ons al jaren uitstekend. Het magneetje voor behoud van de kleefkracht wel bij langer nietgebruik afdekken met een stalen stripje. Het merk Fixet levert hetzelfde product, mogeliijk wel wat goedkoper. Mijd in ieder geval plastic onderdelen, deze verdrogen en scheuren na verloop van tijd zeker wanneer de zon erop staat.

pl
door plodder - May 13, 2008 om 17:36
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ik bedoelde dus een hordeur.

tr
door trolleke - May 13, 2008 om 17:38
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Ik heb zelf tot volle tevredenheid een gordijn van 4 losse verticale stroken die een stukje over elkaar heen schuiven. Ik weet het merk niet meer. Hij komt van de Blokker. Ik heb hem (als vrouw zijnde ;)) zelf in elkaar gezet. Deze is makkelijk omdat ik katten heb die door het gordijn naar buiten moeten kunnen. Een hordeur is dus niet aan de orde. Telkens als je er doorheen gaat vallen de stroken weer terug op hun plaats. Werkt prima.

Groet!

ka
door katja54 - May 13, 2008 om 20:04
54 Antwoorden / 8 Vragen

Ik heb al verschillende soorten vliegengordijnen gehad en elk jaar moest ik ze vervangen.

Ik heb nu ook vliegengordijnen van torresol , ideaal , je hoeft alleen de maten van de deur op te geven en alles klopt als een bus.

Als je ze op dinsdag besteld en betaald via internet heb je ze op woensdag binnen.

Het is inderdaad zo dat je ze zelf in elkaar moet zetten , het zij mooie zware gordijnen en ik heb nog geen vliegje binnen gehad.

Ze zijn verkrijgbaar in verschillende dessins en je kan de kleuren zelf bepalen.

het is even werk , maar je hebt er wel wat voor.

En wat is duur?? ik was nu rond de 80 euro kwijt voor een dubbel stel want ze hangen voor de open slaande deuren naar de tuin.

Vier jaar lang het vervangen van gordijnen was duurder en deze kan ik gewoon in de wasmachine wassen als ze vuil zijn.

Ga naar www.torresol.nl en maak je keuze.

ka
door katja54 - May 13, 2008 om 20:06
54 Antwoorden / 8 Vragen

Sorry , bij het nalezen van mijn antwoord zag ik een klein foutje.

Op maandag of dinsdag besteld is donderdag in huis.

wi
door wilma68_1 - May 13, 2008 om 20:29
8 Antwoorden / 7 Vragen

Maar werken die Torresol-gordijnen ook tegen muggen? Of vliegen die er dwars doorheen?

orgelmuts
door orgelmuts - May 14, 2008 om 08:04
632 Antwoorden / 58 Vragen

@plodder

het gaat hier niet over lezen en schrijven, is het wel?

kom liever met een goed antwoord op de vraag i.p.v. te zitten 'muggenziften' over taal.

orgelmuts
door orgelmuts - May 14, 2008 om 08:05
632 Antwoorden / 58 Vragen

oops!

wizard1
door wizard1 - May 14, 2008 om 20:33
11 Antwoorden / 4 Vragen

Sorry, de prijs van c.a. 80 euro is voor 2 stuks!

li
door liesmartens - Jun 19, 2010 om 21:32
1 Antwoorden / 0 Vragen

Torresol Vliegengordijnen!

Al jaren heb ik een vliegengordijn van Torresol! Hij bevalt uitstekend en ik heb er momenteel 3 hangen... Je moet opletten dat je het juiste merk: TORRESOL koopt aangezien je ook veel "neppers" tegenkomt! Het beste is even op de website kijken: www.torresol.nl en anders even naar het hoofdkantoor in Helmond bellen!

Ik heb mensen gehoord die hem al 15 jaar hebben! Er zijn geen openingen tussen de banen (lees dat mensen dat denken), ze blijven heel mooi strak hangen en als er een wind staat dan dansen ze in de wind, maar zo gelijk dat er geen vlieg binnenkomt!

Torresol heeft veel kant-en-klaar pakketten!!!

Ik zweer bij dit merk!

robert11
door robert11 - Jun 20, 2010 om 09:19
310 Antwoorden / 25 Vragen

[quote=liesmartens schreef op zaterdag 19 jun 2010, 21:32]Torresol Vliegengordijnen!

Al jaren heb ik..............

Ik heb mensen gehoord die hem al 15 jaar hebben! Er zijn geen openingen tussen de banen (lees dat mensen dat denken), ze blijven heel mooi strak hangen en als er een wind staat dan dansen ze in de wind, maar zo gelijk dat er geen vlieg binnenkomt!

Torresol heeft veel kant-en-klaar pakketten!!!

Ik zweer bij dit merk!

Kleine correctie: ook als er geen wind is, bewegen de gordijnen altijd! Ook belangrijk is dat men de gordijnen zuiver houdt. Na in en uitlopen, blijven "vet"resten, cq zweet plakken aan de kralen en kunnen vliegen zich vergaren aan de viezigheid.
Elke maand worden de gordijn schoon gemaakt door het einde van de gordijn in een emmer te zetten(op een stoel), en elke string een voor een schoonmaken zonder alles af te bouwen.
Voor de rest, een uitstekend gordijn tegen muggen en vliegen! Zo een gordijn gaat levenslang mee en is dus goedkoper dan een gewoon horgordijn.Die van ons is al 8 jaren oud en ziet er nog steeds nieuw uit. Elke jaar, wisselen wij de patronen.