discovery
door discovery Mar 22, 2013 om 22:09
Geldzaken & recht

Welk thuiswerk bedrijf is betrouwbaar?

Ik ben op zoek naar thuiswerk. Nu ik me daar een beetje in verdiept heb kom ik in een warwinkel van thuiswerk sites. Ik vraag me af hoe je kan weten of een bedrijf betrouwbaar is. Als ik de naam van de site op google intik krijg ik hun website te zien en daar schiet ik dus niet veel mee op. Ook de reviews vertrouw ik niet, is volgens mij ook allemaal reclame van hunzelf als ik het zo bekijk.
Ook vragen ze geld om een startpakket te ontvangen en dat vertrouw ik dan weer niet. Als je eerst geld moet betalen wordt het meestal afgeraden.
Graag zou ik horen hoe ik er wel achter kan komen of zo'n bedrijf betrouwbaar is of reacties van mensen die zelf dat werk doen.
Vriendelijke groet, Discovery

55658 13 Rapporteer

valerius-2
door valerius-2 - Mar 22, 2013 om 22:51
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Dat is zo weinig dat als u er met 1 begint als die dan betrouwbaar kan in de loterij gaan spelen de kan dat het wat is noch slechter dan bij een loterij, daar kan men gauw een eigen geldje winnen met z.g. thuiswerk aanbieders ziet u helemaal niets meer terug.

tijger1
door tijger1 - Mar 22, 2013 om 23:04
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@discovery

Er is helaas GEEN een site betrouwbaar die thuiswerk aanbiedt. Ga er alstublieft niet op in, want u gooit alleen maar geld weg.

discovery
door discovery - Mar 23, 2013 om 00:11
91 Antwoorden / 23 Vragen

@Valerius-2 en tijger1

Jullie bevestigen mijn bange vermoeden dat je sowieso de fout in gaat.
Nu zag ik laatst in het programma 4 handen op 1 buik dat er een thuiswerk bedrijf is wat wel oprecht lijkt. Bij de aftiteling stond deze vermeld en heb ik het dus gegoogeld. Maar er komt dus niks zinnigs uit waar ik iets mee kan.
Daardoor met vele andere in aanraking gekomen maar ook daar geen info over te vinden.
Vandaar mijn vraag op dit forum.
Bedankt voor jullie meedenken en antwoord.

Vriendelijke groet, discovery

dearagain
door dearagain - Mar 23, 2013 om 14:55
2462 Antwoorden / 7 Vragen

*elk thuiswerk bedrijf dat geld vooraf vraagt, is onbetrouwbaar

*en de bedrijven die dan niet doen, zijn nmm ook onbetrouwbaar

tonjakassa
door tonjakassa - Apr 6, 2013 om 12:13
165 Antwoorden / 0 Vragen

Dit is er 1 die geen geld vraagt maar wel onbetrouwbaar bleek...

dit trof ik vandaag 06-04 op onderstaande site

http://www.fraudehelpdesk.nl/nieuwsbericht/thuiswerk_bij_eco_logistics_blijkt_oplichting

Thuiswerk bij Eco Logistic blijkt oplichting
Thuiswerken is populair, maar kan ook risico’s met zich meebrengen. Hieronder een verhaal van een vrouw die het slachtoffer is geworden van een zogeheten job offer-scam. Ze dacht een mooie nieuwe baan te hebben, maar de mensen voor wie ze werkte, bleken oplichters.

gallito
door gallito - Apr 7, 2013 om 00:37
479 Antwoorden / 66 Vragen

U moet niet via het internet hiernaar zoeken. Dat is inderdaad vaak oplichting en zeker als je eerst moet betalen.
Mailingbedrijven werken met thuiswerkers. Informeer eens of er zo'n bedrijf in uw buurt is gehuisvest en ga er dan zelf naar toe om te vragen of voor hen kunt thuiswerken.

discovery
door discovery - Apr 7, 2013 om 14:44
91 Antwoorden / 23 Vragen

Hallo allemaal,
Inmiddels ben ik ervan overtuigd dat, zoals ik zelf ook al dacht, een bedrijf waar je eerst moet betalen niet klopt.
Via de redactie van het programma heb ik goede tips gekregen die door hun helemaal zijn uitgezocht dat het bonafide bedrijven zijn.
Bedankt voor jullie antwoorden.

Vriendelijke groet, Discovery

tijger1
door tijger1 - Apr 7, 2013 om 15:07
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Bonafide thuiswerk bedrijven? Ben benieuwd.

jo
door jorisw - Apr 7, 2013 om 16:59
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Buiten betrouwbaar of niet, vraag ik me eerlijk gezegd af of er nog wel echt thuiswerk bestaat. Zelfs folders worden tegenwoordig "voorverpakt' in plastic aangeleverd.

tijger1
door tijger1 - Apr 7, 2013 om 17:13
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@jorisw

Soms niet, maar die folders moeten wel bezorgd worden. Dat is niet echt "thuiswerk".

tot15karakters
door tot15karakters - Apr 7, 2013 om 19:29
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Er zijn enkele redelijke maar niet 100% maar als je nu eerst eens je regio of woonplaats vermelde....
Want als ik een redelijk en niet al te slecht bedrijf noem wat ver weg is.......????

Dus het kan maar 99% is oplichters of onder minimale loon en reken op hard werken voor weinig.
Het is leuk voor mensen die iets willen doen en reken op niet teveel geld.
Alleen een hard werkende puber van 16 kan een leuk bedrag verdienen met dit soort dingen als reclame enveloppen vullen of reclame sorteren....

jo
door jorisw - Apr 8, 2013 om 09:22
4340 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=tijger1 schreef op zondag 7 apr 2013, 17:13]@jorisw

Soms niet, maar die folders moeten wel bezorgd worden. Dat is niet echt "thuiswerk".

Dat bedoel ik (v.w.b. die folders). "Vroeger" verdiende mijn buurvrouw wat bij door aan de keukentafel folders in elkaar te steken die door anderen werden bezorgd. Maar dat soort klusjes zijn er praktisch niet meer (hoogstens misschien bij een kleine folderdistributeur, maar die zijn er ook bijna niet meer.

th
door thuiswrk-carevi - Jun 12, 2013 om 10:22
3 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=tot15karakters schreef op zondag 7 apr 2013, 19:29]Er zijn enkele redelijke maar niet 100% maar als je nu eerst eens je regio of woonplaats vermelde....
Want als ik een redelijk en niet al te slecht bedrijf noem wat ver weg is.......????

Dus het kan maar 99% is oplichters of onder minimale loon en reken op hard werken voor weinig.
Het is leuk voor mensen die iets willen doen en reken op niet teveel geld.
Alleen een hard werkende puber van 16 kan een leuk bedrag verdienen met dit soort dingen als reclame enveloppen vullen of reclame sorteren....

Beste tot15karakters,
Ik heb een thuiswerkbedrijf in helmond en vind mij zelf zeeeeeer betrouwbaar.
Ik zoek nooit mensen of medewerkers, maar altijd alleen werk wat bedrijven willen uitbesteden.
Ik ben dus eigenlijk net als een uitzendburo altijd op zoek naar werk en uitzendkrachten melden zich vanzelf wel aan.
Deze hoeven hiervoor dus ook nooit te betalen

Wel is het zo dat :
Werkzoekers daar zit heel nederland vol mee en heeeeeeeeeeeel het nederlandse bedrijfsleven houd zijn uit te besteden werk gedurende de CRISIS liever zelf