Ha
door HansE 27 jul. 2016 om 17:04
Vakantie & reizen

AirBerlin annuleerd vlucht

Hadden (zoon en ik) reis naar Stockholm geboekt met AirBerlin. vertrek 25 juli jl. We zaten al in het vliegtuig maar vliegtuig bleeft staan. na enige tijd werd er omgeroepen dat we weer uit vliegtuig moesten naar de vertrekhal en dat we daar meer info kregen. Daar bleef het stil totdat er omgeroepen werd dat er om 10 uur meer info zou komen. Geen koffie/water; niets. Om 10 uur: geen nieuws, kort voor 11 uur werd er omgeroepen dat vlucht geannuleerd was (technisch defect van vliegtuig) en dat we naar de balie mosten van AirBerlin. Daar kregen we te horen dat er geen vluchten meer gingen (althans alles was volgeboekt) en een papiertje kregen met gegevens waar we klacht konden indienen. Tickets natuulijk betaald. Twee maal formulier ingevuld maar geen reactie. Na mail krijg ik weer een mail dat ik formulier in moet vullen. Vraag is: weet iemand hoe ik Airberlin wel in beweging krijg om mijn geld voor de tickets terug te krijgen en tevens hoe ik de schade vergoeding kan krijgen? Zeer slechte service van AirBerlin tot nu toe (terwijl ze wel adverteren met service). Voor degene die overwegen te boeken bij AirBerlin: hou in de gaten dat de service belabberd is.

5564 4 Rapporteer
da
door datzoekikop - 27 jul. 2016 om 17:12
251 Antwoorden / Vragen
3

vertrek 25 juli --- Twee maal formulier ingevuld maar geen reactie ---- weet iemand hoe ik Airberlin wel in beweging krijg om mijn geld voor de tickets terug te krijgen en tevens hoe ik de schade vergoeding kan krijgen?

En nu is het de 27 ste, het zal best wel goed komen, hier is feitelijk op hun "kantoor" pas 1 of 2 dagen reactie tijd op gegund door u.
U zult toch begrijpen dat dit soort dingen even tijd kost . En voor ik het op mijn bordje krijg: Nee, ik werk er niet, maar denk even logisch na.

ja
door jackyh 27 jul. 2016 om 17:33
903 Antwoorden / 2 Vragen

Geen woord aan toe te voegen. Onbegrijpelijk die hoogdravende woorden van vragensteller.

door marita5 - 27 jul. 2016 om 17:19
3812 Antwoorden / 1 Vragen
1

Hallo Hanse , 

Vraag de vergoeding via Eu Claim , lees hier klik op de rode regel .

http://www.euclaim.nl/vlucht-vertraagd/air-berlin

door gerbera - 28 jul. 2016 om 16:33
2714 Antwoorden / 4 Vragen
0

Goh, hadden ze niet eens een kassa aan de balie zodat ze direct konden terugbetalen. Kan mij voorstellen dat u teleurgesteld was maar geduld is een schone zaak. Dus nog ff wachten, komt het, denk ik, vanzelf goed. Mocht het echt te lang gaan duren maak dan gebruik van de link van @marita5

jo
door jorisw - 28 jul. 2016 om 17:23
2916 Antwoorden / 1 Vragen
1

Dat er niet een paar honderd man paraat staan om iedere passagier direct het geld terug te geven (cash uiteraard). Schande...

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Je
JenniferWinkels - 28 mei 2017 om 19:57
Huishouden & energie

Ik betaal te veel voor mijn gas

Goedeavond,

Ik stel hier mijn vraag omdat ik ten einde raad ebn en ik niet weet wat ik nog kan doen. 
3 jaar geleden ben ik verhuis naar mijn huidige adrse, een appartement van 80m³. 
Ik woonde hier samen met mijn partner en was in het eerste jaar onder contract bij Eneco, 
Hier betaalde ik netjes €150 euro per maand en aan het einde van het jaar kreeg ik nog € 120 euro t ... Lees meer

Ba
BasNarva - 26 mei 2017 om 18:07
Geldzaken & recht

Geld overmaken binnen de EU

Om een boek in Tsjechie te bestellen moest ik 500 Tsjechische kronen overmaken. Ik deed dat via een internationale overschrijving vanaf mijn ING-rekening en dat leverde een afschrijving op van 19,03 euro. Maar daarnaast haalde ING ook nog 6 euro van mijn rekening wegens transfer provisie. En ik maar denken dat betalingen binnen de EU kosteloos zijn. Vrij verkeer van personen, goederen en diensten. ... Lees meer

CL
CLJB - 7 mei 2017 om 21:13
Winkels & webshops

Geldretour Undergroundmv

Mijn dochter heeft sneakers besteld bij Undergroundmv. De koop aangetekend ontbonden en sneakers retour gezonden. Daarna nog aangetekende brief met herinnering om geld retour te storten. Undergroundmv heeft in voorwaarden staan dat ze alleen een waardebon retoursturen. Daarmee gaan wij niet akkoord. Inmiddel nog een aangetekende brief verzonden, maar nog steeds  geen geld retour. Wat kan ik verder ... Lees meer