An
door Andreavb May 23, 2017 om 10:00
Vakantie & reizen

Booking.com prijs wijziging na reservering/bevestiging

Afgelopen 21 mei boekten wij via Booking.com een vakantie villa voor 16 nachten op Fuerteventura. Totale verblijfskosten  € 1440,00. Wij ontvingen een reserveringsbevestiging van Booking.com alsmede via hen een bericht van de accomodatie met het verzoek onze vluchtgegevens, aankomsttijd etc. aan hen door te geven en waarin gegevens stonden over waar de sleutel van de villa op te halen etc. Tot zo ver alles in orde, dachten wij!

Gisteren ontvingen wij een email van Booking.com met daarin de mededeling dat de eigenaar van de woning contact had opgenomen met ze om door te geven dat de prijzen niet goed in het systeem stonden. De villa kostte geen € 90,00 per nacht waarvoor wij gereserveerd hadden maar € 110,00 per nacht. Om tot een "oplossing" te komen hiervoor werd ons, door de eigenaar, aangeboden € 100,00 per nacht te betalen maar dan wordt het voor € 1600,00 alsnog veel duurder dan aanvankelijk aangeboden. Wij hebben dan ook aangegeven dat wij niet akkoord gaan en gewoon de afgesproken prijs van € 1440,00 willen aanhouden. Hierop (nog) geen reactie gehad van Booking.com.

Naar wat wij lezen op de website van Booking.com zijn eigenaren/hoteliers zelf verantwoordelijk voor het juist invoeren van hun prijzen. Daarnaast vinden wij het ook geen gevalletje "overduidelijke vergissing/(druk)fout" want dat zou eerder betekenen dat wij voor een onaannemelijke prijs geboekt zouden hebben en dat hebben we niet. Andere accommodaties in dezelfde regio hebben vergelijkbare prijzen in dezelfde periode.

Wij zijn benieuwd of er mensen zijn met dezelfde ervaring (met name vakantie villa huur) en of dit een slikken of stikken verhaal wordt of dat wij alsnog ons poot stijf kunnen houden v.w.b. de aangeboden prijs.

1494 3 Rapporteer

boppe1943
door boppe1943 - May 23, 2017 om 10:18
1129 Antwoorden / 98 Vragen

U heeft zelf al het nodige zoekwerk verricht, waarom confronteert u hier Booking.com niet mee? Vooral het feit dat de eigenaar zelf verantwoordelijk is voor het juist invoeren van de prijs snijdt hout. De eigenaar is echter niet verplicht om u de villa te verhuren voor 90 euro per nacht. Dus ga bij uzelf te rade: wilt u de villa boeken, ga dan akkoord met de korting op de nieuwe prijs van 10 euro p.n., anders vist u misschien achter het net.

An
door Andreavb May 23, 2017 om 10:37
Antwoorden / 1 Vragen

Beste Boppe1943,

Booking.com hebben wij reeds "geconfronteerd" zoals u dat stelt echter nog geen reactie mogen ontvangen. Mogelijk is de eigenaar niet "verplicht" ons deze prijs te bieden echter zijn wij wel met de partijen (booking.com en eigenaar) al een verkoopovereenkomst aan gegaan. Met name omdat de eigenaar verantwoordelijk is voor het juist doorgeven van de prijzen is dit de bottleneck. Zij hebben zelf een fout(je) gemaakt en proberen ons nu hiervan de dupe te laten worden door ons meer te willen laten betalen. Volgens ons is dit niet zuiver. Je koopt bij de bakker ook geen brood als het bordje zegt € 1,50 en bij de kassa zegt men "oh het is eigenlijk € 2,50 weet je wat geef maar € 2,00..." Dat zijn vreemde praktijken.

boppe1943
door boppe1943 May 23, 2017 om 11:18
1129 Antwoorden / 98 Vragen

@andreavb, net wat u zegt: dan koop je dat brood niet. Aan u dus de keuze voor wat betreft die villa. Bijgevoegde link is wat wazig, maar misschien heeft u er toch wat aan, klik: https://blog.iusmentis.com/2013/04/09/wanneer-is-een-reservering-nu-juridisch-bindend/

newmikey
door newmikey - May 23, 2017 om 10:33
830 Antwoorden / 0 Vragen

Tsja, netjes is het niet maar je recht hebben en het krijgen zijn nog steeds twee verschillende zaken. Snel rekensommetje leert dat uw netto schade hier €160 is en daar voert u géén procedures voor.

Gerry1969
door Gerry1969 - May 23, 2017 om 11:54
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Ik vind het voor een villa nog steeds erg goedkoop. In Barcelona huur je voor dat geld een klein appartement voor 2 gasten.
Ik.zou zelf kiezen voor die €100 per nacht.
U kunt uw poot stijfhouden maar de eigenaar kan ook de.villa offline halen waardoor u wel.uw geld terugkrijgt maar geen vakantie kan vieren.
Dit gebeurt helaas veel vaker, of het mag is een dingetje maar ze doen het gewoon.