Creditfactuur van Airberlin
Hallo,
Op 3 augustus hadden wij een vlucht staan met Air Berlin. Deze is 2 uur voor het vliegen geannuleerd.
Ik had voor deze vlucht XL Seats geboekt. Omdat de vlucht omgeboekt is en we met een andere vliegtuigmaatschappij hebben gevlogen heb ik geen gebruik kunnen maken van deze reservering.
Na de vakantie heb ik hierover met Air Berlin gebeld en een creditfactuur ontvangen. Op de creditfactuur staat echter niet aangegeven wanneer de betaling overgemaakt wordt. 1,5 week na het ontvangen van de factuur heeft Air Berlin Failissement aangevraagd.
Krijg ik deze factuur uberhaupt nog wel terug? Wat zijn mijn rechten hierin?
Normaal gesproken is failliet, failliet en krijgt u niets terug.
Maar de vlucht is omgeboekt en u hebt kunnen vliegen. Dus wat heeft u, volgens u, nog tegoed? Een uitbreiding van die eerste vlucht?
Maar TS had een extra optie geboekt (ruimere stoelen gok ik) en deze niet gekregen. Wil daarvan het geld terug gok ik...
U hebt in ieder geval nog met een andere maatschappij kunnen vliegen, dus dat is een pre. Geen idee wat het extra bedrag was van de XL seats, maar dat krijgt u echt niet meer terug.
https://insideflyer.nl/gevolgen-voor-passagiers-bij-faillissement-airberlin/
U bent toch omgeboekt en hebt toch gevlogen? Gaat het om een meerprijs o.i.d. en wit u wat u extra betaald heeft terug (en niet de factuur)?
Ik kan niet in de toekomst kijken dus ik weet niet of u dat geld terug krijgt.
Als sprake is van een faillissement dan reken maar van niet. Uw rechten daarin zijn dan achteraan in de rij van schuldeisers aansluiten.
Verder zou ik het Duitse nieuws volgen op tv en in kranten e.d. en misschien staat er informatie op de website van Air Berlin. Die overigens al sinds 2008 met grote verliezen draait en dat sindsdien door een Arabische aandeelhouder (ca 29%) werd aangezuiverd.
Ah dank @tenormin dat bericht had ik eerder ook gelezen maar is naderhand aangepast. Toch wel balen dat je zo € 1000,- misloopt...
@tijger1 de creditfactuur was voor 2 XL seats (lees stoelen met extra beenruimte) die via een aparte dienst bij Air Berlin gekocht zijn. Als je een dienst niet hebt kunnen afnemen vanwege omstandigheden is het toch wel redelijk om dat te reclameren. Via de omgeboekte vlucht hadden wij normale economy class stoelen zonder extra beenruimte.
@svanhal, heeft u dan €1.000,00 betaald voor 2 XL seats? Dat waren dan zeker met goud beklede stoelen en ja, dat is veel geld.
@tenormin haha nee hoor. De XL Seats waren €200,- (2 stoelen). Ik heb nog een claim liggen voor de opgelopen vertraging maar die kan ik ook op mijn buik schrijven...
Ik wil de vraag graag sluiten. Het geld van de creditfactuur heb ik inmiddels terug middels een storno. De claim gaat via een claim bedrijf. Dank jullie wel voor de tips/antwoorden!
Dus dat geld hebt u in de loop van de middag ontvangen?
Ja, dat klopt @tijger1
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?
Op 25 maart j.l. kreeg ik een sms-je van iemand die zich voordeed als medewerker van ICS (International Card Service) met een noodnummer. Er was geprobeerd €899 van mijn rekening te halen. Ik belde dit nummer en was even later €1794 kwijt. Ik heb aangifte gedaan bij de politie en heb mijn rechtbijstandsverzekering ingelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug? Lees meer
Klarna, aanmaning niet besteld artikel
Op 6 februari krijg ik een pakket toegestuurd (door de brievenbus) enkel met mijn naam en adres zonder kenmerk door wie het is verstuurd. In het pakket zit een trainingsbroek zonder verzendbrief o.i.d. ik kon het dus ook niet terugsturen aangezien verzender niet bekend was.
Op 3 april krijg ik een brief toegestuurd van Klarna met de kosten van de broek met aanmaningskosten.
Direc
...
Lees meer
Contract youfone ontbinden
sins begin maart heb ik youfone wekelijks gebeld gemailt omdat mijn tv steeds vastliep telefoon niet doet internet slecht.
je mag voor €100 per maand toch wel iets goed verwachten? dus kan ik hierdoor van mijn contract af
Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer