s.
door s.vanhal Aug 23, 2017 om 13:18
Vakantie & reizen

Creditfactuur van Airberlin

Hallo,

Op 3 augustus hadden wij een vlucht staan met Air Berlin. Deze is 2 uur voor het vliegen geannuleerd.
Ik had voor deze vlucht XL Seats geboekt. Omdat de vlucht omgeboekt is en we met een andere vliegtuigmaatschappij hebben gevlogen heb ik geen gebruik kunnen maken van deze reservering.

Na de vakantie heb ik hierover met Air Berlin gebeld en een creditfactuur ontvangen. Op de creditfactuur staat echter niet aangegeven wanneer de betaling overgemaakt wordt. 1,5 week na het ontvangen van de factuur heeft Air Berlin Failissement aangevraagd.

Krijg ik deze factuur uberhaupt nog wel terug? Wat zijn mijn rechten hierin?

2104 5 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

tijger1
door tijger1 - Aug 23, 2017 om 13:28
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Normaal gesproken is failliet, failliet en krijgt u niets terug.

Maar de vlucht is omgeboekt en u hebt kunnen vliegen. Dus wat heeft u, volgens u, nog tegoed? Een uitbreiding van die eerste vlucht?

redfloor
door redfloor Aug 23, 2017 om 13:34
166 Antwoorden / 21 Vragen

Maar TS had een extra optie geboekt (ruimere stoelen gok ik) en deze niet gekregen. Wil daarvan het geld terug gok ik...

tenormin
door tenormin - Aug 23, 2017 om 14:13
16826 Antwoorden / 108 Vragen
2

U hebt in ieder geval nog met een andere maatschappij kunnen vliegen, dus dat is een pre. Geen idee wat het extra bedrag was van de XL seats, maar dat krijgt u echt niet meer terug.
https://insideflyer.nl/gevolgen-voor-passagiers-bij-faillissement-airberlin/

aurora1
door aurora1 - Aug 23, 2017 om 14:47
15645 Antwoorden / 6 Vragen
2

U bent toch omgeboekt en hebt toch gevlogen? Gaat het om een meerprijs o.i.d. en wit u wat u extra betaald heeft terug (en niet de factuur)?
Ik kan niet in de toekomst kijken dus ik weet niet of u dat geld terug krijgt.
Als sprake is van een faillissement dan reken maar van niet. Uw rechten daarin zijn dan achteraan in de rij van schuldeisers aansluiten.
Verder zou ik het Duitse nieuws volgen op tv en in kranten e.d. en misschien staat er informatie op de website van Air Berlin. Die overigens al sinds 2008 met grote verliezen draait en dat sindsdien door een Arabische aandeelhouder (ca 29%) werd aangezuiverd.

s.
door s.vanhal - Aug 23, 2017 om 14:49
2 Antwoorden / 1 Vragen
0

Ah dank @tenormin dat bericht had ik eerder ook gelezen maar is naderhand aangepast. Toch wel balen dat je zo € 1000,- misloopt...

@tijger1 de creditfactuur was voor 2 XL seats (lees stoelen met extra beenruimte) die via een aparte dienst bij Air Berlin gekocht zijn. Als je een dienst niet hebt kunnen afnemen vanwege omstandigheden is het toch wel redelijk om dat te reclameren. Via de omgeboekte vlucht hadden wij normale economy class stoelen zonder extra beenruimte.

tenormin
door tenormin Aug 23, 2017 om 15:08
16826 Antwoorden / 108 Vragen

@svanhal, heeft u dan €1.000,00 betaald voor 2 XL seats? Dat waren dan zeker met goud beklede stoelen en ja, dat is veel geld.

s.
door s.vanhal Aug 23, 2017 om 15:11
2 Antwoorden / 1 Vragen

@tenormin haha nee hoor. De XL Seats waren €200,- (2 stoelen). Ik heb nog een claim liggen voor de opgelopen vertraging maar die kan ik ook op mijn buik schrijven...

s.
door s.vanhal - Aug 23, 2017 om 17:35
2 Antwoorden / 1 Vragen
0

Ik wil de vraag graag sluiten. Het geld van de creditfactuur heb ik inmiddels terug middels een storno. De claim gaat via een claim bedrijf. Dank jullie wel voor de tips/antwoorden!

tijger1
door tijger1 Aug 23, 2017 om 17:55
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dus dat geld hebt u in de loop van de middag ontvangen?

s.
door s.vanhal Aug 24, 2017 om 09:54
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ja, dat klopt @tijger1

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Ha
Hans Wijtman - Apr 19, 2024 om 19:46
Geldzaken & recht
Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?

Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?

Op 25 maart j.l. kreeg ik een sms-je van iemand die zich voordeed als medewerker van ICS (International Card Service) met een noodnummer. Er was geprobeerd €899 van mijn rekening te halen. Ik belde dit nummer en was even later €1794 kwijt. Ik heb aangifte gedaan bij de politie en heb mijn rechtbijstandsverzekering ingelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug? Lees meer

Le
Leny van der Plas - Apr 19, 2024 om 19:46
Geldzaken & recht

Klarna, aanmaning niet besteld artikel

Op 6 februari krijg ik een pakket toegestuurd (door de brievenbus) enkel met mijn naam en adres zonder kenmerk door wie het is verstuurd. In het pakket zit een trainingsbroek zonder verzendbrief o.i.d. ik kon het dus ook niet terugsturen aangezien verzender niet bekend was.

Op 3 april krijg ik een brief toegestuurd van Klarna met de kosten van de broek met  aanmaningskosten.
Direc ... Lees meer

j
j jonker - Apr 17, 2024 om 20:12
Elektronica & tv

Contract youfone ontbinden

sins begin maart heb ik youfone wekelijks gebeld gemailt omdat mijn tv steeds vastliep telefoon niet doet internet slecht.
je mag voor €100 per maand toch wel iets goed verwachten? dus kan ik hierdoor van mijn contract af Lees meer