ro
door ronald2693 Jul 12, 2017 om 11:09
Vakantie & reizen

Cruise overboekt

ik heb in april een cruise geboekt voor 4 personen met de aida premium en vertrekdatum 13 juli. Nu werd ik op vrijdag 7 juli gebeld dat ze overboekt waren en de reis niet door kon gaan. Ik heb met Aida gemaild en gebeld en het blijkt dat ze helemaal geen reservering van mij hebben gehad. Blijkbaar heeft stip reizen gewoon een fout met de boeking gemaakt (ik heb wel van stip reizen een reserveringsbevestiging en ook betaald). Ze willen me nu 150 euro korting op een volgende reis geven, maar daar neem ik absoluut geen genoegen mee. Had alles geregeld (werk, oppas voor mijn kinderen etc.) Wat zijn mijn rechten?
[edit-redactie]

5153 8 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

tijger1
door tijger1 - Jul 12, 2017 om 11:32
42060 Antwoorden / 21 Vragen
1

U hebt recht op een alternatief aanbod, van dezelfde kwaliteit of beter zonder bijbetaling, of als dat niet kan of als u dat niet wilt, uw geld terug.

edrick3
door edrick3 - Jul 12, 2017 om 11:54
27632 Antwoorden / 85 Vragen
2

Hallo,

Vwb je boeking: dat is hartstikke vervelend om zo kort voor vertrek zoiets te horen te krijgen.
Daar mag Stipreizen zich niet zomaar vanaf maken.
Ze dienen een gelijkwaardig (of beter) alternatief te bieden. Die € 150 als tegemoetkoming - en dan ook nog eens als 'kortingsbon' - staat in geen verhouding.
Meldt je klacht ook bij de ANVR

jo
door jorisw Jul 12, 2017 om 19:24
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Wat zou dan wel een goede schadevergoeding zijn volgens jou? We weten helemaal niet wat de reis gekost zou hebben.

panter22
door panter22 - Jul 12, 2017 om 17:44
6599 Antwoorden / Vragen
0

Aida biedt €150 korting aan op een volgende reis, En wat zegt Stip reizen? Daar heb je de reis geboekt.

aurora1
door aurora1 - Jul 12, 2017 om 18:02
15645 Antwoorden / 6 Vragen
0

U moet met uw klacht bij Stipt zijn, die heeft de fout gemaakt naar ik begrijp.
Kijk bij een volgende keer of rechtstreeks boeken ( bij Aida bijv.) - dus niet via Stip of een andere organisatie - net zoveel kost of mogelijk zelfs voordeliger is.

1paul
door 1paul - Jul 15, 2017 om 07:00
3135 Antwoorden / 0 Vragen
0

u heeft niet zomaar recht op een andere of betere reis, als de reisorganisatie een zwaarwegend argument heeft om te annuleren, in dit geval echter ligt wel de fout bij de organisatie en dus ligt het voor de hand dat zij u een alternatief bieden, kunnen zij dit niet heeft u recht op vergoedingen van ALLE kosten die u gemaakt hebt...

denk bijvoorbeeld aan de vrije dagen die u heeft genomen maar ook die van uw reisgenoten, maar ook het niet genieten van de cruise, dan vind ik 150 euro wel erg mager, bovendien hoeft u geen genoegen te nemen met een korting of reischeck...

bel ze, neem dit gesprek ook op zodat u later bewijs heeft en kleg ze dit ook voor, willen ze geen kant op leg het dan voor aan de juiste geschillencommisie...

ma
door manwijf - Jul 17, 2017 om 09:11
574 Antwoorden / 1 Vragen
0

Buiten dat ik schriftelijk zou melden dat ik daar absoluut geen genoegen mee neem, zou ik ook even de moeite nemen om even naar kantoor te gaan.
Stip Reizen
Singaporestraat 82
1175 RA  Lijnden
Je bent nu toch vrij. Beetje stampij maken doet soms wonderen. Ik zou me in ieder geval niet af laten schepen met 150,-

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Ha
Hans Wijtman - Apr 19, 2024 om 19:46
Geldzaken & recht
Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?

Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?

Op 25 maart j.l. kreeg ik een sms-je van iemand die zich voordeed als medewerker van ICS (International Card Service) met een noodnummer. Er was geprobeerd €899 van mijn rekening te halen. Ik belde dit nummer en was even later €1794 kwijt. Ik heb aangifte gedaan bij de politie en heb mijn rechtbijstandsverzekering ingelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug? Lees meer

Fr
Fred Mennen - Apr 17, 2024 om 13:07
Geldzaken & recht

Post.NL geeft je geen mogelijkheid om je Post.NL afhaalpunt te wijzigen. Dit wor

Wanneer je een pakket ontvangt via Post.NL kun je alleen je afhaalpunt wijziggen bij de bestelling.
Als ontvanger kun je niet via de Post.NL App en de Klantenservice niet je afhaalpunt van Post.NL bepalen.
Post.NL doet dit voor jou en wel via je postcode.
Als ontvanger kun je dat niet zelf bepalen.
Wel bij het plaatsen van je bestelling bij de verzender.
Je mag dus als ont ... Lees meer

Le
Leny van der Plas - Apr 19, 2024 om 19:46
Geldzaken & recht

Klarna, aanmaning niet besteld artikel

Op 6 februari krijg ik een pakket toegestuurd (door de brievenbus) enkel met mijn naam en adres zonder kenmerk door wie het is verstuurd. In het pakket zit een trainingsbroek zonder verzendbrief o.i.d. ik kon het dus ook niet terugsturen aangezien verzender niet bekend was.

Op 3 april krijg ik een brief toegestuurd van Klarna met de kosten van de broek met  aanmaningskosten.
Direc ... Lees meer