sm
door smullie1948 Feb 8, 2016 om 16:55
Vakantie & reizen

Eigen risico in relatie tot noodhulp

Ik heb begin 2015 noodhulp nodig gehad in het buitenland tbv 380 Euro.
Heb een basisverzekering bij Ditzo en een reisverzekering met geneeskundige dekking bij Avero Achmea.
Nu weigeren beide verzekering uitbetaling van voornoemd bedrag omdat eerst de eigen bijdrage zou moeten worden aangewend.
Echter, naar mijn idee valt NOODHULP buiten de eigen bijdrage.
Iemand enig idee hoe dit werkelijk zit?? Of is hier sprake van het kastje en de muur van de diverse verzekeringen??

1387 6 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Feb 8, 2016 om 17:00
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Noodhulp? Als u in het buitenland dringende medische kosten hebt gemaakt, komen die voor vergoeding in aanmerking. Maar uiteraard is het eigen risico van toepassing, dus niet eigen bijdrage.

Dat eigen risico was in 2015 geen €380.

of Avero Achmea ook het eigen risico vergoed, kunt u in hun polisvoorwaarden nalezen.

door 14peter - Feb 8, 2016 om 17:03
567 Antwoorden / 2 Vragen

Voor noodhulp geld het eigen risico wel, en daar helpt ook geen reisverzekering tegen. Een reisverzekering vergoed de kosten voor zover die boven de normale nederlandse tarieven uitkomen. Bijvoorbeeld; als een behandeling in nederland € 100 kost en in het buitenland € 150, dan betaalt de reisverz. die € 50.

tijger1
door tijger1 - Feb 8, 2016 om 17:09
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Sommige reisverzekerasrs vergoeden het eigen risico wel, maar Avero niet.

lees hier.

http://blog.geld.nl/reisverzekering/eigen-risico-zorg-reisverzekering

tenormin
door tenormin - Feb 8, 2016 om 17:22
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Heb in Oktober van het vorig jaar ook te maken gehad met "noodhulp". Uitgebreide doorlopende reisverzekering bij de Europeesche. Was €375,00. Zij hebben mij het bedrag overgemaakt en zelf met OHRA alles geregeld. Ik was allang door eigen risico heen, is dus volledig vergoed. Had ik niet al mijn eigen risico verbruikt, was het daar wel vanaf gegaan.

di
door ditzo - Feb 8, 2016 om 18:58
3 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Smullie. Het eigen risico geldt voor (spoedeisende) zorg die vergoed wordt vanuit de basisverzekering, valt onder het verplicht eigen risico. In 2015 was het maximale eigen risico €375. Groetjes, Mariska

marita567
door marita567 - Feb 8, 2016 om 18:59
1576 Antwoorden / 17 Vragen

Hallo Smullie1948 ,

Zoals tijger1 al vermelde hoeft uw niks te verwachten van de reisverzekering Avero Achmea , staat duidelijk beschreven bij spoedeisende zorg buitenland , eigen risico betaalt u zelf , zie hier

https://www.averoachmea.nl/consument/gezondheid/meerinformatie/paginas/verblijf-in-het-buitenland.aspx