jd
door jdbeste1 Jul 10, 2013 om 15:38
Vakantie & reizen

Eten en drinken in vliegtuig meenemen

Even een vraag over het meenemen van een flesje water en broodjes in het vliegtuig.As zaterdag vertekken we naar Turkije met Corendon Air .Aangezien er overal voor betaald moet worden lijkt het mij goedkoper om zelf broodjes mee het vliegtuig in te nemen ( 4 pers.) Ook wat flesjes water is dan de bedoeling.Wie weet hoe het zit met de regelgeving hierover aangezien er veel onduidelijkheden zijn wat eten en drinken betreft.

101197 9 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jul 10, 2013 om 15:53
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Drinken zal in ieder geval een probleem zijn.

Lees hier

Maar vraag het even na bij Corendon.

ro
door ron530 - Jul 10, 2013 om 15:54
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Vraag het Corendon zelf, zou ik adviseren. Wel wat raar dat u dat niet eerder heeft gedaan.

wh
door whogenturf - Jul 10, 2013 om 16:57
18 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben er vrijwel zeker van dat dit niet gaat gebeuren. Lekker van tevoren eten. Turkije is toch maar een paar uur vliegen?

gerdamarijke
door gerdamarijke - Jul 10, 2013 om 18:01
330 Antwoorden / 15 Vragen

Broodjes meenemen is geen probleem, pakjes/flesjes drinken mag nog steeds niet.

diumenge
door diumenge - Jul 10, 2013 om 18:01
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Eten zal geen probleem zijn, water (vloeistof) wel door de absurde regels. Of je moet een aantal hele kleine flesjes van 100 ml meenemen.

melati
door melati - Jul 11, 2013 om 16:20
76 Antwoorden / 12 Vragen

Beste jdbeste1.

Ik heb al vele malen met Corendon gevlogen. Zelfs onlangs nog. Een zelfgemaakt broodje of kadetje/krentebolletje of koeken, geen enkel probleem. Kan en mag gewoon. Idd... drinken nog steeds niet, maar dat is aan boord verkrijgbaar. Fijne reis. Hopenlijk zonder al te veel vertraging.

ke
door kerk14 - Jul 12, 2013 om 12:37
4 Antwoorden / 1 Vragen

Water meenemen is geen probleem. Lege fles langs de veiligheidscontrole. Flesje kan daarna gevuld worden in het toilet. Dit wordt veelvuldig gedaan.

jantom
door jantom - Jul 12, 2013 om 13:22
377 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=kerk14 schreef op vrijdag 12 jul 2013, 12:37]Water meenemen is geen probleem. Lege fles langs de veiligheidscontrole. Flesje kan daarna gevuld worden in het toilet. Dit wordt veelvuldig gedaan.

Al jaren doe ik wat kerk14 aangaf. Slechts eenmaal was de wc afgesloten...pech hebben dus. Maar meestal kom ik na ± 11 uur reizen aan zonder ook maar één druppel uit het flesje te hebben gedronken.
Ik reis met KLM. Drinken is bij de KLM gratis...Ik neem water mee omdat ik dan niet per se mijn buurmensen hoef te storen. Ik zit altijd aan het raam (vandaar).

lo
door longgirl - Jul 13, 2013 om 18:29
11 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo, wij nemen dus altijd gewoon wat broodjes mee, die kun je zonder problemen mee nemen. Wat het drinken betreft , dit is erg prijzig in het vliegtuig..... WIJ NEMEN LEGE FLESJES MEE, EN VULLEN DIE IN HET TOILET MET WATER.