Gratis reis van Baden Consultancy en Hotel Piccolo
U schrijft zelf al op de hoogte te zijn van de praktijken van bovengenoemde "firma's". Dus niets doen is de beste optie.
Hallo Annerieke - Hia ,
Steek uw energie ergens anders in , dit is verspilde moeite, kost u een aangetekend schrijven voor niks , volledig negeren .
Ook een incassobureau kan niks doen :
Dreigende toon
Incassobrieven kunnen zeer dreigend van toon zijn. Weet dat dit in veel gevallen bluf is. Een incassobureau kan niet zomaar dagvaarden. Is de dagvaarding per brief of per mail binnengekomen? Dan is dit geen dagvaarding. Een dagvaarding kan enkel afgegeven worden door een deurwaarder, die in persoon langskomt.
Hetzelfde geldt voor beslaglegging. Een incassobureau kan nooit beslag leggen. Voor beslaglegging moet een rechter toestemming geven. Dit gebeurt wederom via een deurwaarder. Een incassobureau kan hoogstens aangeven dat ze deurwaarder gaan inschakelen
bron: radar.avrotros.nl
Dank u voor uw antwoord. Het heeft veel onrust gegeven omdat de brieven en telefoontjes erg dreigend waren en de kosten zijn opgelopen.
Het vervelende is dat ook al heb je gelijk, je weet het nooit. Ze doen dit al sinds 2014!
https://drimble.nl/politiek/44942002/het-zwakke-optreden-van-de-autoriteit-consument-en-markt-acm.html
Dus zelfs in de politiek worden er vragen gesteld over Premium Kiosk en Baden Consultancy. Maar ze houden gewoon niet op.
Blijkbaar wordt er niet tegen op getreden en ja, de brieven zijn per post binnen gekomen. Bovendien werd ik steeds gebeld door het incassobureau.
Maar reageren op het incassabureau heeft geen zin meer want die werken niet meer met ze samen. Ik wil gewoon niet dat ze opnieuw beginnen.
Annerieke
Hendrik-Ido-Ambacht
@annerieke ,
Ook al zijn de brieven / en telefoontjes dreigend ze kunnen niks doen , dien een klacht in bij consuwijzer .
https://www.consuwijzer.nl/klacht-indienen-bij-consuwijzer
Beste MARITA5, bedankt voor je advies en bemoedigende woorden. Ik ga daar een klacht indienen.
Wel is het zo dat de telefoontjes natuurlijk heel vervelend blijven. We hebben een vaste telefoon gehouden omdat er in onze familie iemand gezondheidsproblemen heeft en als ze bellen maakt ons dat ongerust, bovendien zijn het elke keer vervelende gesprekken. Dan zeggen ze: u moet toch betalen ook al leggen wij het uit.
Je zou verwachten dat ze niet mogen blijven bellen omdat we al hebben gezegd dat onze positie duidelijk is. Nu is de belterreur gestopt omdat het incassobureau dus ook weet dat het allemaal niet mag, maar straks begint er een ander bureau te bellen. Daar maken wij ons zorgen over.
Het was vaak een ander nummer, dus blokkeren was niet een optie.
Graag gedaan , geen gesprek meer aangaan , meteen ophangen.
@Annerieke ,
Lees ook hier ,
https://www.consuwijzer.nl/telecom-post/telemarketing/geen-telemarketing-telefoontjes-ontvangen
Bedankt MARITA5, dat is hele goede informatie. Als ik meteen nee had gezegd en had gezegd: u moet mij niet meer bellen, dan had ik er niet zoveel ellende van gehad.
Bij telemarketing telefoontjes , meteen ophangen , nergens op ingaan , voordat u het weet hangt u aan een abonnement vast . Dan heeft u nog meer ellende om ervan af te komen. Niks is gratis behalve de zon .
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Probleem bij pakket bezorgen door DPD
Ik heb een CDi (brommer onderdeel) besteld en deze zou DPD bezorgen. Echter is de CDi nooit afgelevert alleen de verpakking zat in de brievenbus. En daar gaat het in onze ogen mis, omdat dit geen brievenbus pakket was. De afmetingen van de CDi zie foto zijn groter dan die van onze brievenbus. Wij hebben natuurlijk direct contact gehad met DPD maar zij geven de leverancier de schuld omdat het pakke ... Lees meer
Abonnement Red Together Vodafone
Ik heb een mobiel abonnement bij Vodafone Red Together met mijn vrouw als medegebruiker genomen om buitenshuis wifi te hebben en te gebruiken. Nu kwam ik erachter dat Vodafone mijn thuisgebruik van de wifi (deze gebruik ik overig van Ziggo) de mb"s noteert en aftrekt van mijn afgesloten gb contract bij Vodafone.
Bijvoorbeeld: op 02/03/2024 heb ik om 19.23 0,01 mb gebruikt. Hoe dan? als ik en
...
Lees meer
Apparatuur tas blijkt niet waterdicht, website zegt het is waterdicht - heb ik recht op geld terug?
Hai. Ik heb bij een winkel voor dj benodigheden [edit-red.] een tas gekocht voor dj apparatuur. Volgens de website is de tas waterdicht.
Dat was ie niet. Ik was voor werk op reis en merkte dat de tas niet water dicht is. Ik heb direct gemaild en de situatie uitgelegd.
Ik wil mijn geld terug, want dat ding functioneert niet zoals beloofd en nu doen ze er alles aan om dat dus n
...
Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer