ja
door janriet Sep 30, 2012 om 19:25
Vakantie & reizen

Groene aanslag

Hallo,

Hoe kan ik groene groene aanslag [alg]
van de voortent verwijderen.

41257 12 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Sep 30, 2012 om 19:36
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Ultramar zeil & tent Protector, te vinden op de site.

ah
door ahoog - Oct 1, 2012 om 13:18
11 Antwoorden / 0 Vragen

Alg??
Doe wat pure azijn in een spuitflacon ( lege glasex of zo ) en spuit op de alg.
Alg verdwijnt voor de zon na een tijdje.

Arjen.

jo
door josvo - Oct 1, 2012 om 13:21
2 Antwoorden / 0 Vragen

Verwijderen van alg lukt zeer goed met reinigen van het merk 123 verkrijgbaar bij kampeershop

tenormin
door tenormin - Oct 1, 2012 om 13:25
16816 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=janriet schreef op zondag 30 sep 2012, 19:25]Hallo,

Hoe kan ik groene groene aanslag [alg]
van de voortent verwijderen.

Als u het met het een of ander middel heeft schoongekregen, niet vergeten om het tentdoek weer met waterdicht spray te behandelen. Zit niet lekker in lekkende voortent als het regent.

wimmi20
door wimmi20 - Oct 1, 2012 om 14:30
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Tenormin,

uw tip klopt niks van.
Het door u genoemde spulletje is helemaal niet geschikt om alg te verwijderen.
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++===========

=tenormin schreef op zondag 30 sep 2012, 19:36: Ultramar zeil & tent Protector, te vinden op de site.

tenormin
door tenormin - Oct 1, 2012 om 14:38
16816 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=wimmi20 schreef op maandag 1 okt 2012, 14:30]Tenormin,

uw tip klopt niks van.
Het door u genoemde spulletje is helemaal niet geschikt om alg te verwijderen.
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++===========

[quote=tenormin schreef op zondag 30 sep 2012, 19:36]Ultramar zeil & tent Protector, te vinden op de site.

Tuurlijk niet, wimmie20, 't is goed, hoor. Moet janriet zelf beslissen en niet wimmie20.

wimmi20
door wimmi20 - Oct 1, 2012 om 15:04
2154 Antwoorden / 7 Vragen

[Tenormin,

wat een ongelooflijk belachelijk antwoord geeft u, waarmee u uw eigen onzin tip wil rechtpraten.
Even voor diegenen die denken waar gaat dit over :
Het door Tenormin geadviseerde spul is om op een nieuwe tent te spuiten om alg aanslag te voorkomen.
En alg vewijderen doet dat spul helemaal niet.
Kijk maar bij koekel.
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++===============

quote=tenormin schreef op maandag 1 okt 2012, 14:38

=wimmi20 schreef op maandag 1 okt 2012, 14:30: Tenormin,

uw tip klopt niks van.
Het door u genoemde spulletje is helemaal niet geschikt om alg te verwijderen.
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++===========
=tenormin schreef op zondag 30 sep 2012, 19:36: Ultramar zeil & tent Protector, te vinden op de site.

Tuurlijk niet, wimmie20, 't is goed, hoor. Moet janriet zelf beslissen en niet wimmie20.

aragon
door aragon - Oct 1, 2012 om 15:20
106 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=janriet schreef op zondag 30 sep 2012, 19:25]Hallo,

Hoe kan ik groene groene aanslag [alg]
van de voortent verwijderen.

Eerst droog alles verwijderen met een stevige borstel, dan licht nat spuiten, en daarna met een warm sopje met Biotex-blauw goed schrobben.
Zo heb ik ook mijn zonnescherm behandeld, hetgeen mij als raad door de leverancier is verteld.
Hij zei mij dat dit de beste en goedkoopste manier is, en dat al die dure middelen totaal niet nodig zijn.

hi
door hillie_1 - Oct 1, 2012 om 16:05
5 Antwoorden / 1 Vragen

Hoi janriet,
Het beste kun je de voortent met ouderwetse groene zeep schoonmaken.
Hier zitten geen chemische middelen in, dus tast het tentdoek, ( impregneermiddel ), ook niet aan!
De potten zijn o.a. te koop bij C-1000.

Doe 1 á 2 eetlepels van de pasta met een laagje heet water in een emmer.
Klop de pasta tot het opgelost is.
Vul de emmer verder tot de helft met lauw water.
Met een doekje en / of zachte borstel de tent schoonmaken en dan met schoon water naspoelen.

keesstada
door keesstada - Oct 1, 2012 om 22:14
54 Antwoorden / 6 Vragen

Volgens mij bestaat er geen ouderwetse groenezeep meer. Het is chemisch en er is een luchtje van de ouderwetse aan toegevoegd.

=hillie schreef op maandag 1 okt 2012, 16:05: Hoi janriet,
Het beste kun je de voortent met ouderwetse groene zeep schoonmaken.
Hier zitten geen chemische middelen in, dus tast het tentdoek, ( impregneermiddel ), ook niet aan!
De potten zijn o.a. te koop bij C-1000.

Doe 1 á 2 eetlepels van de pasta met een laagje heet water in een emmer.
Klop de pasta tot het opgelost is.
Vul de emmer verder tot de helft met lauw water.
Met een doekje en / of zachte borstel de tent schoonmaken en dan met schoon water naspoelen.

keesstada
door keesstada - Oct 1, 2012 om 22:15
54 Antwoorden / 6 Vragen

Zo deed ik het ook, gaat prima.

=aragon schreef op maandag 1 okt 2012, 15:20:
=janriet schreef op zondag 30 sep 2012, 19:25: Hallo,

Hoe kan ik groene groene aanslag [alg]
van de voortent verwijderen.

Eerst droog alles verwijderen met een stevige borstel, dan licht nat spuiten, en daarna met een warm sopje met Biotex-blauw goed schrobben.
Zo heb ik ook mijn zonnescherm behandeld, hetgeen mij als raad door de leverancier is verteld.
Hij zei mij dat dit de beste en goedkoopste manier is, en dat al die dure middelen totaal niet nodig zijn.

an
door anneke50 - Oct 3, 2012 om 13:19
14 Antwoorden / 2 Vragen

hoi janriet
je vroeg om alg/aanslag van je voortent te verwijderen,
nou ik gebruik altijd voor zn soort dingen,als ik het goed uitspreek.
sponjes van balboa,heb geen verpakking op dit moment hier liggen.
maar dat zijn witte sponsjes, ze wegen niks ,je gebruik ze alleen met water,
en het vliegt er vanaf,
daar krijg je echt alles mee schoon
witte tuin meubels,opblaasbare zwenbadjes,waar het ""weer"" in gekomen is,door niet droog weg gezet te hebben,écht het werkt,je kan ze bij marskramer krijgen/blokker.ze wegen niks grote zijn per 2 verpakt,ook heb je een verpakking met 10 stuks erin, maar dat zijn kleinere excemplaren.echt gebruik ze.
hoop dat jou probleem hiermee opgelost is,
gr anneke