Grote vertraging vliegreis door noodlanding. Wat nu?
30 minuten na het opstijgen van schiphol heeft mijn toestel een noodlanding moeten maken in Duitsland wegens het wegvallen van de cabine druk. Natuurlijk was ik erg blij dat het goed is afgelopen. Helaas heb ik hierdoor mijn aansluiting gemist en heb hierdoor een vertraging opgelopen van ruim 30 uur op een reis die 8 uur zou duren. De maatschappij heeft geregeld dat ik op mijn eindbestemming terecht ben gekomen. Maar wel met lange wacht tijden en 4 verschillende toestellen. Tot overmaat bleken mijn koffers niet meegekomen te zijn. Natuurlijk ben ik blij dat ik uiteindelijk op de eindbestemming terecht ben gekomen. Maar wel vermoeid en een 1.5 dag kortere vakantie en zit nu met een dilemma. Moet en kan ik een schadevergoeding vragen of valt dit onder overmacht. Het had natuurlijk veel ernstiger kunnen aflopen.
Hallo Pandit ,
Lees deze informatie eens door , klik op de rode regel .
https://www.ilent.nl/onderwerpen/passagiersrechten/luchtvaart/vergoeding-bij-vertraging-of-annulering-vlucht
U heeft een duidelijk "overmacht" situatie meegemaakt en kan het gelukkig navertellen in plaats van een aanzienlijk vervelender situatie met allerlei nieuwsuitzendingen over uw vlucht. Door die overmacht en oplossing is het logisch dat er niet alles geregeld is zoals het normaal wel geregeld zou zijn, zou ik op een normale manier aan het reisburo vragen wat redelijk is.
@pandit, inderdaad, prijs uw zegeningen. Uiteraard duidelijk overmacht. Wees maar blij dat u en medepassagiers het kunnen navertellen. Ik zou daar n.l. wel alles voor over hebben: noodlanding en heel lang wachten zouden bij mij onder de noemer onbelangrijk vallen in deze situatie.
Kijk voor alle zekerheid even op deze website en voer de betreffende vluchtgegevens in: https://www.vlucht-vertraagd.nl/buitengewone-omstandigheden
Topantwoord
Wees blij dat alles goed afgelopen is en u goed op uw eindbestemming aangekomen bent.
Inderdaad: overmacht.
Bedankt voor jullie reacties. Natuurlijk ben ik blij dat ik het na kan verellen en ik uiteindelijk de eindbestemming behoorlijk vermoeid na 38 uur heb bereikt. De meeste lotgenoten dachten hier over. Gelukkig vloog mijn gezin 2 weken eerder. Want met kleine kinderen is het een stuk vervelender. Sommige gezinnen uit mijn toestel waren enorm boos. En ergens te begrijpen. Ik vlieg straks weer naar huis met mijn gezin en hoop geen herhaling. Ik zal de link thuis bestuderen. Alhoewel ik op de plaats van bestemming ben gekomen ben ik niet helemaal tevreden over de geboden oplossingen.
"Enorm boos" en "een stuk vervelender met kleine kinderen"
Diep treurig, ze moeten blij zijn dat ze niet neergestort zijn.
Dat vind ik ook. Onbegrijpelijk dat die reisgenoten (ik zie dit niet als lotgenoten, daar heb ik andere voorstellingen bij) "enorm boos" etc. zijn.
Had u toch maar samen met uw gezin gereisd. Dan had uw vrouw niet in haar eentje met drie kinderen dat reizen en overstappen etc. hoeven doen en slepen met bagage voor 4 personen, en was u niet bij een noodlanding betrokken geweest. Wel een gejinxte reis lijkt het, eerst het omboeken wegens de ruzie tussen Swiss Air en Egypte enz. (uw vorige vraag). en nu dit.
U kunt het maar beter achter u laten i.p.v. hier nog geld voor te willen ontvangen. Ik ga er vanuit dat dat uw bedoeling is. Tenslotte wilde u ook al "compensatie" wegens de ruzie tussen Egypte en Swiss Air. Gelukkig is het uw vrouw niet overkomen alleen met de zelfs nog jonge kinderen en al die bagage. Dus nog extra geluk.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Contract youfone ontbinden
sins begin maart heb ik youfone wekelijks gebeld gemailt omdat mijn tv steeds vastliep telefoon niet doet internet slecht.
je mag voor €100 per maand toch wel iets goed verwachten? dus kan ik hierdoor van mijn contract af
Lees meer
Post.NL geeft je geen mogelijkheid om je Post.NL afhaalpunt te wijzigen. Dit wor
Wanneer je een pakket ontvangt via Post.NL kun je alleen je afhaalpunt wijziggen bij de bestelling.
Als ontvanger kun je niet via de Post.NL App en de Klantenservice niet je afhaalpunt van Post.NL bepalen.
Post.NL doet dit voor jou en wel via je postcode.
Als ontvanger kun je dat niet zelf bepalen.
Wel bij het plaatsen van je bestelling bij de verzender.
Je mag dus als ont
...
Lees meer
Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?
Op 25 maart j.l. kreeg ik een sms-je van iemand die zich voordeed als medewerker van ICS (International Card Service) met een noodnummer. Er was geprobeerd €899 van mijn rekening te halen. Ik belde dit nummer en was even later €1794 kwijt. Ik heb aangifte gedaan bij de politie en heb mijn rechtbijstandsverzekering ingelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug? Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer