pa
door pandit Aug 16, 2017 om 14:16
Vakantie & reizen

Grote vertraging vliegreis door noodlanding. Wat nu?

30 minuten na het opstijgen van schiphol heeft mijn toestel een noodlanding moeten maken in Duitsland wegens het wegvallen van de cabine druk.  Natuurlijk was ik erg blij dat het goed is afgelopen. Helaas heb ik hierdoor mijn aansluiting gemist en heb hierdoor een vertraging opgelopen van ruim 30 uur op een reis die 8 uur zou duren. De maatschappij heeft geregeld dat ik op mijn eindbestemming terecht ben gekomen. Maar wel met lange wacht tijden en 4 verschillende toestellen. Tot overmaat bleken mijn koffers niet meegekomen te zijn. Natuurlijk ben ik blij dat ik uiteindelijk op de eindbestemming terecht ben gekomen. Maar wel vermoeid en een 1.5 dag kortere vakantie en zit nu met een dilemma.  Moet en kan ik een schadevergoeding vragen of valt dit onder overmacht. Het had natuurlijk veel ernstiger kunnen aflopen.

1765 8 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Aug 16, 2017 om 14:22
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Prijs uw zegeningen. Natuurlijk is dat overmacht.

marita5
door marita5 - Aug 16, 2017 om 14:24
11505 Antwoorden / 15 Vragen
ge
door george321 - Aug 16, 2017 om 14:46
390 Antwoorden / 1 Vragen

U heeft een duidelijk "overmacht" situatie meegemaakt en kan het gelukkig navertellen in plaats van een aanzienlijk vervelender situatie met allerlei nieuwsuitzendingen over uw vlucht. Door die overmacht en oplossing is het logisch dat er niet alles geregeld is zoals het normaal wel geregeld zou zijn, zou ik op een normale manier aan het reisburo vragen wat redelijk is.

tenormin
door tenormin - Aug 16, 2017 om 16:19
16823 Antwoorden / 108 Vragen

@pandit, inderdaad, prijs uw zegeningen. Uiteraard duidelijk overmacht. Wees maar blij dat u en medepassagiers het kunnen navertellen. Ik zou daar n.l. wel alles voor over hebben: noodlanding en heel lang wachten zouden bij mij onder de noemer onbelangrijk vallen in deze situatie.

boppe1943
door boppe1943 - Aug 16, 2017 om 16:55
1129 Antwoorden / 98 Vragen

Kijk voor alle zekerheid even op deze website en voer de betreffende vluchtgegevens in: https://www.vlucht-vertraagd.nl/buitengewone-omstandigheden

Topantwoord

aurora1
door aurora1 - Aug 16, 2017 om 20:34
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Wees blij dat alles goed afgelopen is en u goed op uw eindbestemming aangekomen bent.
Inderdaad: overmacht.

pa
door pandit - Aug 18, 2017 om 18:48
6 Antwoorden / 7 Vragen

Bedankt voor jullie reacties.  Natuurlijk ben ik blij dat ik het na kan verellen en ik uiteindelijk de eindbestemming behoorlijk vermoeid na 38 uur heb bereikt. De meeste lotgenoten dachten hier over. Gelukkig vloog mijn gezin 2 weken eerder. Want met kleine kinderen is het een stuk vervelender. Sommige gezinnen uit mijn toestel waren enorm boos. En ergens te begrijpen. Ik vlieg straks weer naar huis met mijn gezin en hoop geen herhaling. Ik zal de link thuis bestuderen. Alhoewel ik op de plaats van bestemming ben gekomen ben ik niet helemaal tevreden over de geboden oplossingen.

tijger1
door tijger1 Aug 18, 2017 om 19:16
42060 Antwoorden / 21 Vragen

"Enorm boos" en "een stuk vervelender met kleine kinderen"

Diep treurig, ze moeten blij zijn dat ze niet neergestort zijn.

aurora1
door aurora1 Aug 19, 2017 om 03:38
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dat vind ik ook. Onbegrijpelijk dat die reisgenoten (ik zie dit niet als lotgenoten, daar heb ik andere voorstellingen bij) "enorm boos" etc. zijn.
Had u toch maar samen met uw gezin gereisd. Dan had uw vrouw niet in haar eentje met drie kinderen dat reizen en overstappen etc. hoeven doen en slepen met bagage voor 4 personen, en was u niet bij een noodlanding betrokken geweest. Wel een gejinxte reis lijkt het, eerst het omboeken wegens de ruzie tussen Swiss Air en Egypte enz. (uw vorige vraag). en nu dit.
U kunt het maar beter achter u laten i.p.v. hier nog geld voor te willen ontvangen. Ik ga er vanuit dat dat uw bedoeling is. Tenslotte wilde u ook al "compensatie" wegens de ruzie tussen Egypte en Swiss Air. Gelukkig is het uw vrouw niet overkomen alleen met de zelfs nog jonge kinderen en al die bagage. Dus nog extra geluk.

edrick3
door edrick3 - Aug 19, 2017 om 10:36
27632 Antwoorden / 85 Vragen

 Moet en kan ik een schadevergoeding vragen of valt dit onder overmacht.
Nee, nee en ja.