jo
door johan bolijn Jul 27, 2016 om 15:55
Vakantie & reizen

Hebben jullie de test van Travelbird over de strandkosten

Ameland heeft het duurste strand in Nederland. Dat hebben de onlinereisspecialisten van TravelBird becijferd in de internationale strandprijsindex. Een bezoekje aan het strand op het waddeneiland met water, biertje, lunch, een ijsje en zonnebrandcrème kost gemiddeld 35,12 euro.
Hebben jullie deze test ingezien of overgenomen zoals op dit moment heel veel sites doen, ik zou wel eens willen weten wat ze precies getest hebben en hoe bijvoorbeeld wat is een lunch ? wat is de inhoud van het watertje ( dit zal over heel de wereld echt niet het zelfde zijn ) maar zo zonder inzicht in de test is het wel een erg slecht bericht voor Ameland ( waar ik woon )

Johan Bolijn Hollum Ameland )

1836 15 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jul 27, 2016 om 16:10
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En een normaal mens brengt zijn zonnebrandcrème mee.

En slecht bericht voor Ameland? Valt wel mee hoor. Vier familieleden zijn nu op vakantie op Ameland. En dan zal het strand in de Algarve of zo goedkoper zijn, wat dan nog.

jo
door johan bolijn Jul 27, 2016 om 16:45
Antwoorden / 1 Vragen

iedereen neemt de uitslag van de test zo maar over maar niemand heeft de test gezien

Cookies
door Cookies - Jul 27, 2016 om 16:14
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Volgens mij is zon, zee en strand nog steeds gratis, ook op Ameland. Voor de rest kan je het zo goedkoop of duur maken als je wilt.

jo
door johan bolijn Jul 27, 2016 om 16:45
Antwoorden / 1 Vragen

iedereen neemt de uitslag van de test zo maar over maar niemand heeft de test gezien

tijger1
door tijger1 - Jul 27, 2016 om 17:01
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En wie is dan iedereen? Heb zelf nog nooit geluncht op het strand en water koop ik er ook niet. Dus zo'n test kan mij helemaal niet schelen.

jo
door johan bolijn Jul 27, 2016 om 17:21
Antwoorden / 1 Vragen

ik bedoel met iedereen : de sites van Kassa, NU.nl, veel reissite uit België

tijger1
door tijger1 - Jul 27, 2016 om 17:31
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar gelukkig mag je nog wel een grote tas naar het strand meenemen. Dus daar maar lunch, water en zonnebrandspul van thuis in stoppen. Ijsje gaat moeilijker.

U ziet het te zwaar in, trekken mensen zich toch niets van aan.

Kassa meldt slechts dat bericht. En van het overgrote deel van de berichten die Kaasa meldt, trekt meestal zich geen hond wat aan, anders zouden hier ook niet zoveel vragen komen.

me
door mein33 - Jul 27, 2016 om 18:01
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@johan bolijn,

Nergens langs de Nederlandse kust, incl. Ameland, hoeft er voor het betreden van het strand betaald te worden.
Al met al kost een dagje strand, exclusief alle opties die je er aan wilt hangen, dus helemaal niets !!!!!!
Als Amelander zou u dat moeten weten.

Uiteindelijk bepaald de strandbezoeker zelf of er consumpties en ander zinvolle en/of onzinnige zaken worden afgenomen en kan je het net zo duur maken als je maar wil.
De door u aangegeven tarieven geven slechts een indicatie van wat je zou moeten betalen als je alle aangegeven zaken zou consumeren.
Ga eens te rade bij de middenstand op Ameland over de tarieven die zij hun bezoekers in rekening brengen, aangezien de berekende tarieven tot de score van de "strandprijsindex" leiden.
Je zou bijna gaan denken dat er op Ameland een paar flinke zakkenvullers onder de middenstanders zitten die de gemiddelde prijzen flink opdrijven ;-))
Een gemiddelde strandbezoeker maakt zich overigens helemaal niet druk over dergelijke "strandprijsindexen" maar gaat simpelweg genieten van een gezellig dagje uit, ook op Ameland.
Daar is het overigens goed vertoeven, zo weet ik uit eigen ervaring.

dokun
door dokun - Jul 27, 2016 om 18:10
152 Antwoorden / 0 Vragen

Hoezo slecht voor Ameland...?

Dat doen die verkopers toch écht zelf!  Ook op Ameland zijn de prijzen torenhoog! Vaak zelfs absurt hoog!  Daar moet u de verkopers op aanspreken en niet de onderzoekers!!

jo
door johan bolijn Jul 27, 2016 om 18:26
Antwoorden / 1 Vragen

daarom wil ik zien hoe ze het hebben gedaan en wat ze gekocht hebben, dat is toch niet te vergelijken voor heel de wereld en dan die 13 cent knap hoor

Cookies
door Cookies - Jul 27, 2016 om 18:24
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Nee, (bijna) iedereen neemt het klakkeloos over van het ANP (staat daar iets fout, staat het dus op veel sites fout): Het ANP is altijd ‘open’ – 24 uur per dag, zeven dagen per week – om tv-stations en radiozenders, websites en kranten onafgebroken te voorzien van het laatste nieuws.
Bron: ANP

DOOR JOHAN BOLIJN 27 JUL. 2016 OM 16:45
ANTWOORDEN / 1 VRAGEN

iedereen neemt de uitslag van de test zo maar over maar niemand heeft de test gezien

tijger1
door tijger1 - Jul 27, 2016 om 19:47
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En als u dan weet waar die test op gebaseerd is, wat gaat u er dan aan doen? Bij de horeca langs om te zeggen dat ze hun prijzen moeten verlagen? Ze zien u komen.

jo
door johan bolijn Jul 27, 2016 om 20:37
Antwoorden / 1 Vragen

er zijn hier 4 strandtenten en niet 1 daarvan verkoopt zonnenbrandcreme dus hoe kom je dan aan je prijs ?????

tijger1
door tijger1 - Jul 27, 2016 om 20:43
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ook geen supermarkt op Ameland of een drogist?

jo
door johan bolijn Jul 27, 2016 om 21:26
Antwoorden / 1 Vragen

het ging over iets kopen op het strand: Als je een dag naar het strand wilt in Nederland, ben je op Ameland het duurste uit. Dat zegt online-reisbureau Travelbird. Zij onderzochten de prijzen van hapjes, drankjes en zaken zoals zonnebrandolie op stranden in binnen- en buitenland. Op Ameland ben je gemiddeld dik 35 euro kwijt voor een dag, zegt Travelbird. Het goedkoopste strand in Nederland is Noordwijk, waar je rond de 31 euro kwijt bent. In de totale lijst met 250 stranden staat Ameland op de 62e plaats.

aurora1
door aurora1 - Jul 27, 2016 om 20:51
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik vind die prijzen helemaal niet overdreven hoog. Bestel dat alles eens op een terras (of café, lunchroom etc.) ergens in Nederland of een of ander buitenland, dan zal er geen of nauwelijks verschil zijn.
Verder hoeft men, zoals al is gezegd, helemaal niet dat alles te bestellen, maar kun je het zelf meebrengen, behalve het ijsje. Ook lijkt geen rekening gehouden te zijn met de verschillende levensstandaarden in de betreffende landen.
Verder gun ik die mensen zoveel mogelijk verdiensten. Immers het is maar een korte periode dat het weer mooi genoeg is om naar het strand te gaan, als er al geen slecht jaar is en dat men geld kan verdienen. Ik vind dat als vergeleken wordt met de tropen of andere warme landen het "onderzoek" niet zo deugen, want daar is het vrijwel altijd strandweer en zijn er het hele jaar dergelijke inkomsten.
En: wie leest zulke onzin nu en nog meer: wie trekt zich daar iets van aan?
U maakt nu zelfs anti-reklame door hier aandacht aan te besteden.....

tijger1
door tijger1 - Jul 27, 2016 om 21:30
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het is al goed hoor. Klaag Travelbird aan. :-)) Ben nog nooit op Ameland geweest, maar kan je daar dan op het strand geen zonnehoed, of zonnebrandcreme, pleisters endergelijke kopen. Voor de sufferds die dat vergeten zijn?

gerbera
door gerbera - Jul 28, 2016 om 16:42
7357 Antwoorden / 14 Vragen

Ach Ameland staat weer op de kaart en als we alles moeten geloven van die zgn onderzoekers kunnen we nergens meer naar toe. Geen (Chinees)restaurant meer bezoeken, biertje zelf halen in de super, etenswaren van thuis meenemen en voor de lekkerste haring een wereldreis maken. Het enige nadeel van een strand, en of dat nou Ameland is, je krijgt zand tussen je tenen. En dat vindt ik nou weer hinderlijk. Wedden dat er veel bezoekers naar Ameland komen om te zien of het werkelijk allemaal zo is als de onderzoekers beweren. Elk nadeel heeft zijn voordeel...........wie zei dat ook al weer?

jo
door jorisw - Jul 28, 2016 om 17:29
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Net eens de lunchkaart van een willekeurige strandtent op Ameland bekeken. Ik kan nou niet zeggen dat dit extreme prijzen zijn. Dat betaal je overal zo'n beetje.

me
door mein33 - Jul 28, 2016 om 17:47
5658 Antwoorden / 28 Vragen

O.T.

@johan bolijn.

En de "zon", de "zon" gaat ook vanavond weer verdwijnen aan de westelijke horizon, ook op Ameland.
Gisteren een hele mooie zonsondergang en hoe het vanavond verloopt, dat zal de zeer nabije toekomst onthullen.
Maar de "zon", de "zon" gaat onder, ook op Ameland en daar kan geen calculator of "strandprijsindex" iets aan veranderen.

vr.gr.  mein33

P.S.  hele mooie foto's van die dagelijks ondergaande "zon".

costnix
door costnix - Jul 30, 2016 om 19:31
2874 Antwoorden / 1 Vragen

"We gaan naar Terschelling aan de zee!
We nemen broodjes en koffie mee!!!!!"