Be
door Berrykoek May 1, 2016 om 10:57
Vakantie & reizen

Hebben meer mensen slechte ervaring met reisbureau Tui?Na boeking de prijs veran

Het is mij nu twee keer overkomen dat we een reis boeken bij reisbureau Tui,betalen en dan de volgende dag gebeld worden dat de prijs niet klopt en of we nog maar willen bijbetalen.Terwijl de zelfde reis nog dagen word aangeboden voor de prijs die wij boekten.Bij navraag in mijn omgeving overkomt dat meer mensen.Misschien dat U progamma daar eens aandacht aan wil besteden want in mijn ogen is dit ongepast.

7801 8 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - May 1, 2016 om 11:08
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Misschien dat U progamma daar eens aandacht aan wil besteden

Voor contact met de redactie: klik onderaan deze pagina onder Service op 'Contact'.

marita5
door marita5 - May 1, 2016 om 11:25
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Berrykoek ,

Ik heb een klacht over de prijsvermelding van een reis , waar kan ik terecht ? klik op de rode regel .

https://www.consuwijzer.nl/vakantie-vrije-tijd/reizen-algemeen/klacht-over-prijsvermelding-reis

gerbera
door gerbera - May 1, 2016 om 11:36
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Heb dit zelf nog nooit meegemaakt. Vindt het ook vreemd, er wordt een reis geboekt op de computer, vervolgens rolt daar een totaalprijs uit die u moet betalen. Wat klopt er niet waarvoor u volgens hen moet bijbetalen ?

zoekster1
door zoekster1 - May 1, 2016 om 11:38
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Dit lijkt mij een lokkertje van TUI. Inderdaad een klacht indienen bij consuwijzer en Reclame code commissie. Maar u zou ook de ANVR kunnen aanschrijven, dat hier sprake is van oneerlijke handelspraktijken.

ja
door jackyh - May 1, 2016 om 13:44
953 Antwoorden / 4 Vragen

Enige jaren geleden toen nog apart toeslag voor brandstof werd berekend, kwam dat wel voor. De laatste jaren als het  goed is niet meer.

Ij
door Ijsbrand - May 14, 2016 om 10:10
5 Antwoorden / 1 Vragen

Tui heeft volledig lak aan zijn klanten.

Zorgvuldig van tevoren gepland, hebben wij vorig jaar op 2-12-2015 een week vakantie op Tenerife geboekt betreffende de periode 16-04-2016 tot en met 23-04-2016

Toen wij 26-03-2016 de tickets ontvingen, bleek het dat er opeens 14 uur van deze reis zomaar was verdwenen. (??)

Stoelen reserveren lukte niet (??)

Daarna werd de vlucht op 16 april eerst vertraagd van 16.00 naar 17.00

en uiteindelijk plotseling afgeblazen.(dit moesten wij terplekke van een scherm bij de gate op Schiphol vernemen.)

van Tui was er helemaal niemand voor enige uitleg aanwezig.

Iedereen ging ontredderd terug naar de bagageband, koffers weer ophalen en op zoek naar de Tui Balie voor meer info.

Daar vernamen wij dat onze vlucht ter beschikking was gesteld aan passagiers van een andere vlucht die met pech teruggehaald was.

We zijn dus gewoon opgeofferd !…Schandalig!!!!

Onze vlucht werd verplaatst naar 17 april en zou nu om 13.00 vertrekken.

Of we maar met onze koffers naar buiten wilden gaan, want daar zouden we met een bus naar het Ibis hotel worden vervoerd.

De bus was propvol (mijn vrouw heeft nog een kind van iemand anders op schoot moeten nemen.)

Daarna inchecken bij Ibis…alle koffers weer uit de bus…weer allemaal in de rij…en daarna gezeul met koffers naar een piepklein budgetkamertje.

De avondmaaltijd aldaar zou door Tui worden vergoed.

Terplekke kregen we een vaststaand menuutje (fish and chips) voorgeschoteld en bleek het dat wij de drankjes zelf moesten betalen.

(Een puur willekeurige keuze, bleek later, want van andere passagiers vernam ik dat die gewoon geweigerd hebben te betalen.)

Bah…wat een gekruidenier.

De volgende ochtend ontving ik binnen een kwartier twee sms-jes achter elkaar van Tui;

13.00 werd “helaas” 14.30

14.30 werd “helaas” 17.00.

Ik heb een berichtje teruggestuurd en gezegd dat dit onacceptabel was.

Nog een verloren dag rondhangen op Schiphol zagen we helemaal niet meer zitten.

Nadat we uitgecheckt hadden bij Ibis, hebben we ons wederom bij de Tui balie op Schiphol gemeld en verteld dat we er allebei wel klaar mee waren.

We kregen daar te horen dat de totale reis annuleren niet mogelijk was.

Alleen de vlucht konden we annuleren.

Vreemd, we hebben toch het totale pakket bij Tui geboekt ?

Er werd ons mondeling, een vergoeding van 400 euro p.p. voorgesteld.

(tevens later nog een keer schriftelijk, in het vliegtuig d.m.v. een formulier)

Wellicht is zo’n vergoeding aanvaardbaar voor een gezin die twee weken heeft geboekt in een all-inclusive driesterren appartement, (en daar is helemaal niets mis mee) want die mist een paar daagjes niet zo, en heeft meteen zijn totale vakantie betaald gekregen.

Maar dit is natuurlijk niet te vergelijken met de kosten van een week halfpension  in een vijfsterren hotel.

Uiteindelijk vertrokken wij 17 april om 18.00 van Schiphol

(weer een uur later als beloofd !) en arriveerden wij 24.00 (23.00 uur locale tijd) in ons hotel. Helaas de keuken was net dicht.

Drie volledige dagen zijn ons afgenomen.

Door al dit gedoe is onze totale vakantie compleet verpest !

Uiteraard heb ik dit allemaal meteen schriftelijk gemeld.

Ik kreeg een ongeinteresseerd telefoontje en een email met wat standaard antwoordjes waaruit bleek dat mijn klachtenbrief niet eens gelezen was.

Het is een rommeltje bij Tui geworden.

Deze reisorganisatie heeft volledig lak aan zijn klanten.

Ij
door Ijsbrand - May 14, 2016 om 11:06
5 Antwoorden / 1 Vragen

Ja, ik heb ook zeer slechte ervaringen met Tui.

Tui is een tweede-rangs reisbureau geworden.
Ik boekte vorig jaar een reis en toen ik een paar weken later de tickets ontving, waren er 14 uur
zomaar verdwenen.
Reclameren hielp niet, ik moest het gewoon slikken.
Als je betaald hebt, jammer joh, maar voor Tui is het dan verder klaar.
Daarna hebben we ook nog vanwege vertraging, twee dagen !! op Schiphol rondgelopen.
Onze vakantie was totaal verknald.
We zijn echt schofterig en asociaal behandeld.
Ik heb inmiddels de geschillencommissie ingeschakeld.

Ij
door Ijsbrand - Jun 15, 2016 om 11:02
5 Antwoorden / 1 Vragen

Klantvriendelijkheid is ver te zoeken bij Tui.

Het is een keiharde organisatie.
heeft u geboekt..? klaar...bekijk het verder maar.
met Arke of Holland International heb ik in het verleden nooit problemen gehad
die niet op te lossen waren.