id
door idazel Apr 12, 2011 om 13:28
Vakantie & reizen

Hoe herken ik merkkleding.

Geachte heer/mevrouw.

Onlangs ben ik op vakantie geweest naar Turkije ,ben er al vele malen eerder geweest.
soms neem ik wel eens een stuk kleding mee en weet dat er merken zijn die niet mogen ingevoerd worden,dit jaar was ik van plan voor mijn kleinkinderen iets mee te nemen [heb er 8 kleinkinderen].
Voor de 5 meisje had ik een Hello kitty vestje gekocht en voor de 3 jongens een voetbal shirt [wat ik achteraf stom genoeg had kunnen weten dat die van het merk nike niet mochten, maar er niet heb bij stil gestaan [stom genoeg].
Maar wat ik niet wist is dat het merk van Hello kitty daar ook bij hoorde en alles dus werd ingenomen daar is natuurlijk best overheen te komen ,maar tot mijn stomme verbazing kreeg ik een proces verbaal en dan krijg je dus een aantekening achter je naam, vanwege mijn werk heb ik een verklaring van goed gedrag nodig en daar bij de douane werd gezegd dat ik die nu niet meer krijg dus dat KAN grote gevolgen hebben voor mijn werk.
Nu is mijn vraag hoe kan ik weten wat voor kleding mag meegenomen worden? en hoe kan ik het verschil zien in een echt merk en namaak? op het gebied van echt en namaak heb ik echt geen idee de verschillen zijn soms erg minimaal en de kleding was verder van goede kwaliteit [heb er best een goede prijs voor betaald].
Zou hier ook meer bekendheid aan kunnen worden gegeven zodat je niet nogmaals de zelfde fout gaat maken.

Hopelijk krijg ik een reatie van u/jullie.

Met vriendelijke groeten mevrouw van Dalen.

20502 50 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 12, 2011 om 17:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het lijkt me vrij logisch dat bijna alles daar nep is. Je weet ongeveer wat de prijs in Nederland is en als het dan de helft in Turkije kost weet je dat het nep is. Let ook vooral op de entourage qua winkels. Merken hebben strikte regels over welke zaken hun merk mogen verkopen en dat zijn dus niet het type winkels waar er duizenden van zijn aan de Turkse badplaatsen.

ve
door verwijderd - Apr 12, 2011 om 18:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zolang de nederlander voor een dubbeltje op de 1e rang wil zitten en voor twee dubbeltjes merkkleding wil kopen blijven die winkeltjes bestaan.
Geef ze eens ongelijk, ze verdienen goudgeld aan al die hebberige mensen.
Je weet dat het niet klopt, dus als je toch koopt en betrapt word moet je niet zeuren maar betalen.
En meer bekendheid er aan geven?
Wanneer je op vakantie naar een ander land gaat kan je je beter verdiepen in de handel en wandel daar.
Mw. van Dalen, u kunt ook op internet klagen, zoek dan ook info op over vakantie in Turkije en dan vind je genoeg waarschuwingen.

ve
door verwijderd - Apr 12, 2011 om 18:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

idazel

Het is niet zozeer een kwestie van zien, maar meer van aanvoelen. Als je in dat soort landen bent (met name ook Italië inbegrepen), dan kun je er vrijwel zeker van zijn dat de merkprodukten nep zijn. Zeker ook als de prijs zogenaamd meevalt.

ReadAC.

ve
door verwijderd - Apr 12, 2011 om 19:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste duif2

Ten eerste even voor de duidelijkheid dat ik niet voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten.
Mijns inziens ben ik ook niet hebberig als je cadeautjes voor je kleinkinderen mee neemt,daarbij is deze vraag niet een klagen maar een vragen.
Daar ik al meerdere keren in Turkije ben geweest en mijn vraag is waar je terecht kunt als je wilt weten welke merken wel mogen worden meegenomen naar Nederland, er was namelijk een merk bij dat wel weer mee genomen mocht worden.

Idazel.

ve
door verwijderd - Apr 12, 2011 om 19:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik vind dat de verkopende partij de boete moet krijgen.
Deze verkoopt willende en wetende .!!!!
Deze misleid zelfs de kopende partij,Hier had al lang een wet over moeten zijn.
Alhier wordt de verkeerde bestraft!!
De bron/verkopende moet aangepakt worden.

T

ve
door verwijderd - Apr 12, 2011 om 19:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het gaat er niet om welke merken je mee mag nemen maar of het echt is of niet. Als jij bijv. in Turkije echte Nike kleding koopt mag je dat gewoon meenemen naar Nederland, als het nep is dan weer niet.

Volgens mij kun je aan de prijs en de kwaliteit wel zien of iets echt is of nep.

ve
door verwijderd - Apr 12, 2011 om 20:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Even een toevoeging aan de bovenstaande reacties:

Een VOG krijg je wanneer je geen strafbare feiten op je naam heb staan. Als dit wel het geval is wordt er bekeken hoe bezwaarlijk dit voor je functie is.

ve
door verwijderd - Apr 12, 2011 om 20:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

..........Mijns inziens ben ik ook niet hebberig als je cadeautjes voor je kleinkinderen mee neemt........

Er zijn meer dan genoeg cadeautjes te koop, waarbij je niet hoeft te twijfelen. De spullen die je nu hebt gekocht, zijn tenslotte ook in Nederland te koop. Bepaald niet verstandig dergelijke risico's te nemen als je notabene die verklaring van goed gedrag nodig hebt voor je werk.

ve
door verwijderd - Apr 12, 2011 om 20:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

En nog geen antwoord op mijn vraag of iemand een adres voor mij weet zodat ik weet welke merken meegenomen mogen worden of [site op internet].
Er wordt wel degelijk bij de douane gekeken welke merken mee mogen en welke niet zelfs de douane heeft moeite met bepaalde kleding stukken of ze echt of nep zijn het is meestal een minimaal verschil en wie neemt er nu niet een cadeautje mee als je op vakantie gaat, het gaat er niet om dat je het hier ook kan kopen maar dat je het mee neemt terug van vakantie.
Zou iedere Nederlander dan op de hoogte zijn van een proces verbaal bij het meenemen van merk kleding ?
Ik in ieder geval niet.

ve
door verwijderd - Apr 12, 2011 om 20:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zie hier de juiste link:

Douane.nl

ve
door verwijderd - Apr 12, 2011 om 21:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dank je wel abarth hier kan ik wat mee.
Ga zeker kijken.

Idazel

ve
door verwijderd - Apr 12, 2011 om 21:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

In principe mag geen enkel nep merk. De enige reden dat ze het toe lieten is waarschijnlijk dat ze twijfelden of het echt was of niet. Er is ook zo'n ongeschreven regel dat men een of 2 shirts wel door de vingers ziet. MIsschien had je bij de shirts waar ze over twijfelden al de kaartjes afgehaald en konden ze het niet zo makkelijk zien.

En ja iedere nederlander weet dat als hij/zij nep kleding koopt in Turkije kans loopt gepakt te worden bij de douane. Toen de all-inn vakantie nog een hype was hoorde ik zoveel verhalen van verschillende mensen hoe ze die kleding meenamen, Kaartjes afhalen, kreukelen, bij vuile was doen, over koffers verspreiden, in handbagage enz enz. Maar misschien ben jij de enige Nederlander die het niet weet. Als ik jou was zou ik me een beetje verdiepen in het land waar je naar toe gaat want er zijn wel meer dingen die je niet zo maar mag meenemen.

ve
door verwijderd - Apr 13, 2011 om 09:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

idazel schreef op dinsdag 12 apr 2011, 20:28: En nog geen antwoord op mijn vraag of iemand een adres voor mij weet zodat ik weet welke merken meegenomen mogen worden of [site op internet].
Er wordt wel degelijk bij de douane gekeken welke merken mee mogen en welke niet zelfs de douane heeft moeite met bepaalde kleding stukken of ze echt of nep zijn het is meestal een minimaal verschil en wie neemt er nu niet een cadeautje mee als je op vakantie gaat, het gaat er niet om dat je het hier ook kan kopen maar dat je het mee neemt terug van vakantie.
Zou iedere Nederlander dan op de hoogte zijn van een proces verbaal bij het meenemen van merk kleding ?
Ik in ieder geval niet.

Tja, iedere Nederlander wordt geacht de wet te kennen.
Misschien voortaan toch iets meer informatie opzoeken voor je naar een ander land gaat.
Cadeautjes uit het land zelf zijn trouwens ook erg leuk om te geven.
Douane twijfelt meestal niet aan de echtheid, weten heel goed waar ze op moeten letten.
Ze kennen ook alle trucs waarmee onze hebberige landgenoten menen toch spullen mee te kunnen smokkelen, dus je kan die moeite sparen.
Douane weet heel goed met welke vlucht de meeste nepspullen het land binnen komen, wees blij dat ze geen 100 % controle doen.

ve
door verwijderd - Apr 13, 2011 om 11:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Turkije staat algemeen bekend om de verkoop van nep producten, dat er wordt aangegeven dat er niet voor een dubbeltje op de eerste wordt gezeten is niet juist, aangezien de spullen die u daar gekocht heeft wel degelijk minder kosten dan in Nederland. Deze twee dingen geven aan dat het inderdaad om nep spullen gaat en dat u daar een risico mee genomen heeft.
Wat ik niet begrijp is dat deze 'cadeautjes' niet gewoon in Nederland gekocht worden.... Weet je zeker dat je niets verkeerd hebt gekocht.

Daarnaast mag je alle merken meenemen, in normale aantallen zoals te zien op de site van de douane.

ve
door verwijderd - Apr 13, 2011 om 13:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

"Tja, iedere Nederlander wordt geacht de wet te kennen." Ja duifje2

Maar ik zou goed nat gaan, ik ken de wet dan wel redelijk, ook niet alles hoor,
maar van mode weet ik de ballen, en wat iets zou moeten kosten? Ik vind kleding
sowieso al duur, zeker in mijn maat. Dus naast de wet moet je ook nog eens de mode kennen.(en natuurlijk produkten die gemaakt zijn van beschermde diersoorten.) Je moet dus zo langzameerhand prof. drs in de weet alles kunde zijn. ;o)
Ik ga maar niet op vakantie, je loopt er ziektes op, krijgt onnodige medische behandelingen, en neem niets mee want voor je het weet ben je smokkelaar.
Brrr, ik zie maar van vakanties af. ;o)

ve
door verwijderd - Apr 13, 2011 om 13:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

De prijzen kunnen per land verschillen dat komt o.a. door de ingehouden belasting.

Maar ook komt het veel voor dat de "big players" in een 3de wereld land hun kleding enz laten maken in dit soort landen,

Om een mooi voorbeeld te geven, Adidas laat in India zijn kleding, schoenen en ballen maken door kinderen.

Kosten per bal? zo € 2,- en die kosten hier zo €30 tot €60 ofwel ruime winst.
Nintendo doet het niet veel beter die laten de controllers maken in China voor zo
€ 5,- of Sony controllers voor de zelfde prijs en ga maar even kijken in de gameshop ...

Maar merk kleding kenmerkt zich door de goede kwaliteit stof en het merkje is toch meestal wel waar het aan te zien valt maar zelfs dat is te vervalsen.

ve
door verwijderd - Apr 13, 2011 om 13:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Idazel
Alles wat je in Turkije koopt is meestal namaak, als een merkartikel een echte merkprijs heeft (wat je ook ongeveer in NL moet betalen) kan het echt zijn 100% garantie heb je echter nooit.
Je mag best wel een paar dingen meenemen, (mijn man had te weinig shirtjes meegenomen dus maar een paar gekocht) laat ze niet in verpakking zitten, haal het merkje eruit en stop ze gewoon tussen de was.
Wij hebben er geen problemen mee gehad!
En verder regels zijn regels, en gok je erop dan zijn de gevolgen ook voor jezelf, het is alom bekend dat invoeren van nep artikelen niet is toe gestaan!

ve
door verwijderd - Apr 13, 2011 om 14:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

merken word al jaren nagemaakt,het is het merk wat je betaald niet de kwaliteit! ook hier in nederland is het een groot probleem,hoe herken je een echt merk product? alleen de leverancier en de beddenker weet het! bv door stiksels en waar het merkje , label zit ! hier in nederland word de merkjes er op genaaid en dan in winkels verkocht ! bv met spijkerbroekken, ze komen meestal uit india en in nederland word er een merk je ingezet , dus van dezelfde broek hebje verschillende merken, en verschillende prijssen ! ook worden nep merk kleding in sportzaken verkocht , worden door Turkse naaiateliers in genaaid ! en opgekocht door winkeliers , in heel veel landen hebje nep merk producten voor een schijnbedrag, in italie turkije rusland indie thailand !van nike tot gaastra , marktplaats staat er vol me,ook bosch,ook sieraden geurtjes schoenen , wilje een echt merk koop dan iets uit een speciaal zaak! met certificaat!

ve
door verwijderd - Apr 13, 2011 om 14:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

ankhor schreef op woensdag 13 apr 2011, 13:34: "Tja, iedere Nederlander wordt geacht de wet te kennen." Ja duifje2

Maar ik zou goed nat gaan, ik ken de wet dan wel redelijk, ook niet alles hoor,
maar van mode weet ik de ballen, en wat iets zou moeten kosten? Ik vind kleding
sowieso al duur, zeker in mijn maat. Dus naast de wet moet je ook nog eens de mode kennen.(en natuurlijk produkten die gemaakt zijn van beschermde diersoorten.) Je moet dus zo langzameerhand prof. drs in de weet alles kunde zijn. ;o)
Ik ga maar niet op vakantie, je loopt er ziektes op, krijgt onnodige medische behandelingen, en neem niets mee want voor je het weet ben je smokkelaar.
Brrr, ik zie maar van vakanties af. ;o)

Wat een gel-l.
Ga lekker in Drente op vakantie maar kijk wel uit voor teken.
Je kan voor je eigen onbenulligheid niet een ander de schuld geven.
Al ken je de wet en alle modemerken niet dan lees je toch af en toe wel een krant, ziet het journaal?
Daar komt dit onderwerp toch elk jaar tegen de vakanties weer terug.

ve
door verwijderd - Apr 13, 2011 om 14:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het is heel simpel. Al dat soort echte merkkleding is veel te duur voor wat het in weze voorstelt. M.a.w. JIJ betaalt al die peperdure reclame en andere commerciele shit eromheen. Wanneer je iets dergelijks ergens voor een echt lage prijs kunt kopen dan is het namaak en mag het niet. Wordt je gepakt dan betaal je dus ook "extra" M.a.w. JIJ, als consument, bent altijd "de lul". Het beste is dus gewoon GEEN merkkleding kopen!!!
(Dàn win je altijd......)

ve
door verwijderd - Apr 13, 2011 om 14:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

oja selfs tanpasta en scheermesjes , worden nagemaakt, en anderre produkten je kunt niet zo gek bedenken of er is namaak er van , harley motoren autos , gereedschap ,

ve
door verwijderd - Apr 13, 2011 om 15:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

duif2 schreef op dinsdag 12 apr 2011, 18:16: Zolang de nederlander voor een dubbeltje op de 1e rang wil zitten en voor twee dubbeltjes merkkleding wil kopen blijven die winkeltjes bestaan.
Geef ze eens ongelijk, ze verdienen goudgeld aan al die hebberige mensen.
Je weet dat het niet klopt, dus als je toch koopt en betrapt word moet je niet zeuren maar betalen.
En meer bekendheid er aan geven?
Wanneer je op vakantie naar een ander land gaat kan je je beter verdiepen in de handel en wandel daar.
Mw. van Dalen, u kunt ook op internet klagen, zoek dan ook info op over vakantie in Turkije en dan vind je genoeg waarschuwingen.

Is het zo moeilijk om een vraag te beantwoorden.
Er werd niet om een mening gevraagd.
Ik denk dat ik wel weet waar de rode duimpjes vandaan komen.

ve
door verwijderd - Apr 13, 2011 om 15:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een echte Levis kost bij grote winkelketens 40 dollar, dezelfde broeken kosten hier al snel 100 euro. Aan de prijs kan je het dus niet altijd zien. Dit soort dingen beschermen vooral de merken die verschillende prijzen per continent willen hanteren.

ve
door verwijderd - Apr 13, 2011 om 15:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Waarom mag z.g. "echte" merkkleding (te) duur worden verkocht, terwijl je strafbaar zou zijn wanneer je (onbewust) nep koopt?
Persoonlijk heb ik geen flauw benul van merkkleding en interesseert het mij ook niet. Belangrijk is of je iets leuk vindt, of het lekker zit en uiteraard de prijs. Ik begrijp nog steeds niet waarom de overheid zich bemoeit met zoiets onbenulligs als "merkkleding".
Welk belang wordt hiermee gediend?
Ik kan de vraag van mevr. van Dalen heel goed begrijpen. Op Kreta val je bijna over de winkels die, volgens mij, nepkleding verkopen.
Als iemand het nou leuk vindt zoiets te kopen, laat hem dan toch z'n gang gaan.

ve
door verwijderd - Apr 13, 2011 om 15:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

er zijn een aantal makkelijke dingen die u kunt checken om te zien of u te maken heeft met merk of namaak.

1) kwaliteit van de gebruikte materialen.
2) spel fouten van het merk in de label en/of op shirt/broek ect ect
3) positie van merk logo ( bijv: ralph lauren of lacoste, Nike logo )
4) details in het merk logo.
5) en natuurlijk de prijs

zullen vast wel meer zijn maar als je deze een beetje in je achterhoofd hebt kan je heel wat onderscheiden.

ve
door verwijderd - Apr 13, 2011 om 15:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

HAllo Mevr. van Balen: ten eerste wil ik u zover geruststellen dat het krijgen
van een proces verbaal niet meteen betekent dat u geen VOG meer krijgt:

dit hangt er helemaal vanaf in hoeverre dit tot een rechtszaak gaat leiden en hoe hoog de strafmaat wordt. Ws. wordt het slechts een boete, zeker als de omvang van ingevoerde artikelen niet groter is dan u aangeeft en het er niet naar uitziet dat u "professioneel" heeft geprobeerd de wet te overtreden.

Een VOG komt pas in gevaar wanneer u een gevangenisstraf krijgt opgelegd, geloof ik van meer dan 3 maanden, of vergelijkbaar. Wanneer u niet voor de rechter komt, en een boete accepteert is dat eigenlijk een schikking en heeft op uw VOG normaal gesproken geen invloed.

Hoe kunt u echt van nep herkennen? Dat kunt u niet wanneer de vervalsing goed is en er geen certificaat van echtheid bij zit, dat overigens ook vervalsd kan worden.
Gewoon geen "merk"-spulletjes in Turkije kopen ... dat land staat erom bekend dat er namaak alom in de handel is. Wanneer u het tot een rechtszaak laat komen, dus een boete niet accepteert, kunt u proberen de rechter ervan te overtuigen dat u geen kwaad in de zin had, in Turkije zal ook wel echte merkkleding verkocht worden. Dat laat zich aan de prijs en de locatie van verkoop (op de markt of in een goede winkel en tegen een normale prijs die niet
te ver afwijkt van de Nederlandse prijs) verifieren.

En mocht de rechter het niet met u eens zijn, dan wordt het ws. toch gewoon maar een boete en komt nog steeds uw VOG niet in gevaar.

En volgende keer maar gewoon echte souvenirs meenemen ... je gaat toch niet
naar Turkije om Nike en Hello Kitty te kopen ... neem ik aan?

ve
door verwijderd - Apr 13, 2011 om 16:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

misschien kunnen we de regering vragen of ze het nog wat moeilijker voor ons kunnen maken !!!!! heb net bij douane.nl gekeken maar van nepspullen mag je wel wat meenemen maar b.v 3 horloges en 4 stuks kleding pffffffffffff wat wonen wij toch in een gecompliceerd land bah

ve
door verwijderd - Apr 13, 2011 om 16:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik weet niks van merkkleding, simpelweg omdat ik er niks om geef.
Vanuit Spanje nam ik ooit eens kleding mee voor de thuisblijvers, daar bleek een petje bij te zitten waar ze erg blij mee waren, omdat het een "bekent" merk was.
Ik was me van geen kwaad bewust en had gerust 20 van die petjes meegenomen!

ve
door verwijderd - Apr 13, 2011 om 17:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vrijwel alle "grote merken" hebben een globaal prijsbeleid. Iets wat in NL 50 Euro kost, kost ergens anders hetzelfde (hoogstens wat kleine afwijkingen als gevolg van lokale belastingen).

Goedkoop merkartikelen kopen kan alleen als het overjarige modellen betreft.

ve
door verwijderd - Apr 13, 2011 om 17:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wanneer je leuke vestjes ziet voor je kleinkinderen, waarom dan niet gewoon de merkjes eraf halen en aldaar achter laten.
Het gaat toch om het vestje en niet om het merkteken.
Ik erger me bont en blauw aan het feit dat ouders ten koste van véééél geld kinderen hun zin geven in het dragen van alleen maar dure merkkleding en -schoeisel. Vroeger keek men of iets kundig gemaakt was en of de kwaliteit van stof of leer goed was. Nu laten we onszelf gek maken door geld neer te leggen voor bijvoorbeeld jeans die eerst geproduceerd worden en vervolgens stuk gemaakt.
Hoe meer scheuren erin zitten hoe duurder de broek en huppekee 'n duur stikkertje erop en we betalen nogeens 40 euro meer.

ve
door verwijderd - Apr 13, 2011 om 18:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

toolboy schreef op dinsdag 12 apr 2011, 17:47: Ik vind dat de verkopende partij de boete moet krijgen.
Deze verkoopt willende en wetende .!!!!
Deze misleid zelfs de kopende partij,Hier had al lang een wet over moeten zijn.
Alhier wordt de verkeerde bestraft!!
De bron/verkopende moet aangepakt worden.

T

Mooi. Dus als ik drugs koop, zal alleen de dealer een boete krijgen en niet ik.

Een beetje gezond verstand is ook niet gek.

ve
door verwijderd - Apr 13, 2011 om 18:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vraagsteller is al een aantal malen in Turkijje geweest.
En dan weet je niets van de douane regels ??
Kom nou !!

ve
door verwijderd - Apr 13, 2011 om 18:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hello Kitty is absoluut geen duur merk, koop je gewoon bij H&M en Zeeman.

ve
door verwijderd - Apr 13, 2011 om 18:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

HET MAAKT NIET UIT WAT HET KOST, MAAR WAAR JE HET KOOPT. ALS JE BIJ DE STALLETJES BIOJ DE MARKT KOOPT WEET JE DAT HET NEP IS. GA JE NAAR DE DESBETREFENDE ORIGINELE WINKEL MET DE ORIGINELE KAARTJES AAN DE KLEREN DAN MAG JE DIE KLEDING WEL IN NEDERLAND INVOEREN. ALS JE B.V. NAAR DE ORIGINELE WINKEL VAN HELLO KITTY GAAT ( JE BETAALD VEEL) DAN MAG JE DIE B.V. ROKJE OF BLOESJE MET DE ORIGINELE KAARTJES AAN DE KLEREN WEL IN NEDERLAND INVOEREN. NATUURLIJK NIET MET TIEN TALLEN TEGENLIJK, LIJKT HET ME.

DE NEDERLANDER GAAT VOOR GRATIS EN ZE KOPEN BIJ DE BAZARS EN WAAR DAN OOK EN VERWACHTEN DAT HET 'ECHT'IS.

ve
door verwijderd - Apr 13, 2011 om 18:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Voor Hello Kitty betaal je nooit veel.

ve
door verwijderd - Apr 13, 2011 om 19:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als een bekeuring al van betekenis is voor uw werkgever dan kunt U in het vervolg Uw souvenirs uit het buitenland beter opsturen naar een bevriende 65 (~ 67) plusser (en dan eens langskomen met de kleinkinderen en de vakantie verhalen)

ve
door verwijderd - Apr 13, 2011 om 20:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

sonjaatje schreef op woensdag 13 apr 2011, 18:34: Hello Kitty is absoluut geen duur merk, koop je gewoon bij H&M en Zeeman.

Gaat het niet om, er wordt namaak gekocht, goedkoop of duur, maakt in dit geval niet uit. nep=nep.

ve
door verwijderd - Apr 13, 2011 om 21:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat uw vraag over die zogenaamde merkkleding betreft: Als ze voor een belachelijk lage prijs wordt verkocht moet ik er van uit gaan dat het om vervalsingen gaat. En over die verklaring omtrent gedrag het volgende. Het hangt er helemaal van af wat voor werk u doet en waarover die verklaring gaat. Bijvoorbeeld: werkt u met mensen in een zwakkere positie, zoals gehandicapten, dan wordt er alleen gescreend of u op dat gebied ontoelaatbare feiten heeft gepleegd. Zo niet, dan wordt die verklaring gewoon afgegeven. Dus als het kopen van valse merkkleding niets van doen heeft met de aard van uw werkzaamheden, krijgt u die verklaring wel. Althans, dat maak ik op uit de toelichting bij het aanvragen van zo'n verklaring die ik moest overleggen i.v.m. vrijwilligerswerk. Niet dat ik iets te vrezen had.

ve
door verwijderd - Apr 14, 2011 om 01:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

volgende keer op de fiets op vakantie fietstassen kijken ze dan n iet na ha ha even een grapje
maar belachelijk vind ik dat door zo iets van enkele 10 euro of laat ik het hoog aanhouden 100 euro je baan kan kosten.
boete en zo ok.
als je nou wapens of hass smokelde ja dan.
maar dit dan moet in beslagname en een boete voldoende zijn en dat het dan een wijze les is.
groetjes bennie

ve
door verwijderd - Apr 14, 2011 om 01:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Merkkleding kunnen kopen is blijkbaar maar voor enkelen weggelegd. Dus is het heel lucratief het na te maken en als echt en goedkoop te slijten. Besef dit eens echt voor jezelf. De gehele westerse wereld incluis alle consumenten schijnen in de veronderstelling te zijn dat merkkleding dragen iets van status of streefstatus heeft onontbeerlijk voor succes en welvaart in ieders leven. Een logo of merk kenmerk bepaald.

Dit is toch diep en intriest.Geef die nepgozers ergens groot gelijk van deze blindheid te profiteren.

Zag een tijd geleden een jongeman van rond de 18 die het begreep. Hij had op zijn boxershort 2x Zeeman zelf geschreven op de daartoe bedoelde grote rand.

ve
door verwijderd - Apr 14, 2011 om 11:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste mevrouw van Dalen,

Het is onmogelijk dat er een regeling is dat bepaalde merken wel, en andere merken niet meegenomen mogen worden. Wie heeft u dat gezegd?
Als dat niet zou mogen, mag je dus niet op vakantie gaan naar Turkije in je originele Nike-kleding? Dus moet er dan ook een verbod op het dragen daarvan zijn. In theorie is het geloofwaardig dat bijvoorbeeld bij een week vakantie, ik maar één ander kledingstuk mee neem. Dat gaat toevallig kapot. Gelukkig had ik mijn originele nikeshirt ook nog meegenomen... maar volgens deze regeling zou ik dit op Schiphol maar even uit moeten trekken en topless naar huis moeten? Dit kan gewoon niet kloppen. En dus bestaat er ook geen dergelijke website met merken die wel en niet mogen.

U had zelf even eenvoudig kunnen googelen naar de douane, met wat overzichtelijke kliks krijgt u een antwoord op uw vraag:

http://www.douane.nl/particulier/reizigersbagage/reizigersbagage-12.html

Er wordt hier nadrukkelijk gesproken over "nagemaakte artikelen". Dit impliceert dat er voor de douane eerst zichtbaar moet zijn dat ze inderdaad nagemaakt zijn.
Dat moet dus bewezen zijn. Verder mag u een beperkt aantal nagemaakte goederen meenemen, in een tabel staat wat en hoeveel.
Ook wordt er opgemerkt, dat wanneer u in andere landen voor heel goedkoop dergelijke goederen worden aangeboden, u er eigenlijk wel van uit kunt gaan dat het nep is.

Groet, Elvinzo

ve
door verwijderd - Apr 14, 2011 om 11:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wie maakt er overigens in godsnaam van het antwoord van Toolboy een "topantwoord"? Dat is puur een mening, die terecht door Marieke79 bekritiseerd wordt; anders zou een heler dus vrijuit kunnen gaan.

Bovenal, het is geen antwoord op de vraag! Het ontgaat mij dan ook volkomen hoe iemand op het idee kan komen om juist dat antwoord aan te merken als topantwoord.
Er lijkt mij maar één ding mogelijk om iets een goed antwoord te laten zijn... het woord "antwoord" impliceert al dat het aansluit op een vraag en met deze mening van toolboy is haar vraag niet beantwoord.

Het riekt dan meer naar puntengeilers, vriendjes die elkaars antwoord als topantwoord aanmerken om maar zo veel mogelijk sterretjes achter je naam te verzamelen. Het lijkt me beter als we met z'n allen die antwoorden alleen op inhoud beoordelen.
Ik ben dan ook erg benieuwd naar de beweegreden van degene die het antwoord van toolboy als topantwoord aanmerkt....

ve
door verwijderd - Apr 14, 2011 om 11:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Excuses, dat van die puntengeilers is natuurlijk gespeculeer van mij zonder dat daar een feitelijke basis voor is... maar ik ben nog steeds benieuwd wie daar een topantwoord van maakt en waarom...

ve
door verwijderd - Apr 14, 2011 om 14:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste elvinzo.

Het antwoord op uw vraag wie heeft u dat gezegd? is mijn antwoord, de douane.
Daar over nadenkende ben ik aan het bellen gegaan naar bepaalde instanties er is namelijk een Benelux bureau intellectueel eigendom die ik heb gebeld en die gaf mij de volgende site: www,boip.int daar kun je een merk in toetsen en kun je gelijk zien of het geregistreed staat na enige merken te hebben ingetoetst bleek dat er idd merken niet staan geregistreed, ik noem zo maar even 1 diddle staat niet geregistreed waaronder nog enkele.
De meeste die ik intoetste staan wel geregistreed, [maar ja er zijn natuurlijk duizenden] dus elvinzo die site bestaat dus wel ,wat ik overigens ook niet wist hoor, maar ben weer wat wijzer geworden.
Mensen allemaal hartelijk bedankt voor uw inbreng ik denk dat ik nu wel genoeg informatie heb.

Met vriendlijke groeten mevrouw I van Dalen

ve
door verwijderd - Apr 14, 2011 om 16:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

In Italië wordt vaak een opdracht uitgegeven aan verschillende naai-ateliers en alleen de goedkoopste krijgt betaald. De andere ateliers hebben dus ook de kleding gemaakt, zelfde stoffen (die krijgen ze van de opdrachtgever), zelfde ontwerp, zelfde kwaliteit. Deze kleding wordt niet door de opdrachtgever verkocht maar vindt toch zijn weg naar de consument via outlet stores, markten etc, etc. Deze praktijken worden ook door merkproducenten en zelfs haute couture merken toegepast. De kleding die in Turkije en Italië wordt verkocht hoeft dus niet namaak te zijn.

ve
door verwijderd - Apr 14, 2011 om 18:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

ralph69

Dat klopt, maar de kans is in die landen vele malen groter dat je namaak koopt. En geloof me, het produkt is vaak niet van echt te onderscheiden. Wél kun je het meestal aan de prijs afleiden.

Read.

ve
door verwijderd - Apr 14, 2011 om 19:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vacanties naar dat land gewoonn verbieden !

ve
door verwijderd - Apr 14, 2011 om 20:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

elvinzo schreef op donderdag 14 apr 2011, 11:44: Wie maakt er overigens in godsnaam van het antwoord van Toolboy een "topantwoord"? Dat is puur een mening, die terecht door Marieke79 bekritiseerd wordt; anders zou een heler dus vrijuit kunnen gaan.

Bovenal, het is geen antwoord op de vraag! Het ontgaat mij dan ook volkomen hoe iemand op het idee kan komen om juist dat antwoord aan te merken als topantwoord.
Er lijkt mij maar één ding mogelijk om iets een goed antwoord te laten zijn... het woord "antwoord" impliceert al dat het aansluit op een vraag en met deze mening van toolboy is haar vraag niet beantwoord.

Het riekt dan meer naar puntengeilers, vriendjes die elkaars antwoord als topantwoord aanmerken om maar zo veel mogelijk sterretjes achter je naam te verzamelen. Het lijkt me beter als we met z'n allen die antwoorden alleen op inhoud beoordelen.
Ik ben dan ook erg benieuwd naar de beweegreden van degene die het antwoord van toolboy als topantwoord aanmerkt....

Geachte Ik geef mij mening weer,wat is daar mis mee???
Ben ik dan de enige realist op dit forum .?
En Nee ik ga echt niet voor die walgelijke punten alhier.

Of zijn de andere forum members kudde volk??

ve
door verwijderd - Apr 15, 2011 om 10:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een tip Als je bij een volgende keer weer nep kleding meeneemt .haal de kleding uit de verpakking en vouw het opnieuw op.Koop kleding van verschillende nep
merken. Nep kleding wordt vaak in dezelfde Chinese of Turkse atelier gemaakt als de echte en doet meestal niet onder in kwaliteit.

ve
door verwijderd - Apr 15, 2011 om 12:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ieder merk levert z'n kleding, schoenen, parfum's etc. UITSLUITEND aan door hun goedgekeurde winkels. Lijst daarvan op te vragen bij desbetreffend merk. Al het andere is sowieso nep. Ook wanneer het bv uit een (net) echt uitziende LEVI's shop komt, zoals ze die ook hebben in Turkije! Ook Ugg's en dure luchtjes van de zwarte markt zijn NEP! Ook van andere vlooienmarkten trouwens. N.b: Nepluchtjes zijn ook nog eens gevaarlijk voor je gezondheid ivm de schadelijke chemische stoffen als amoniak en zelfs urine die er in zitten!
Ben je merkengeil : kijk op hun website en vraag desnoods waar de voor jou dichtsbijzijnde leverancier zit. Zo eenvoudig is het.
Kwaliteit van nep is trouwens niets mis mee. Je betaalt immers voor het merk.